Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Angel180

Kweek Lamp. Hoe Aan Te Sluiten?

Recommended Posts

Hallo,

 

ik wist niet precies waar ik dit moest zetten.

Maar, ik heb vandaag een kweeklamp gekocht + Trafo en die reflectorplaat

maar ik weet dus niet hoe ik dit moet gaan aansluiten (ja ik ben een vrouw, nee ik ben niet blond)

 

Kan iemand mijn tips geven of misschien helpen, aangezien ik de electriciteits draaden niet wil aanraken!

 

mvg

Renske

Share this post


Link to post
Share on other sites

verplaatst naar electrohoek.

 

Goed zoeken en ook eens de growguide raadplegen.

 

Gaarne topics in het juiste forum plaatsen.

 

Denk aan een relais!

Share this post


Link to post
Share on other sites

misschien toch wel aardig om nog eens een checklistje onder de aandacht te brengen alvorens lampen aan te sluiten.

 

1. check eerst je stroomtoevoer. Wat wordt de maximale belasting? Kijk of het past op je stoppenkast. Niet zelf lopen klooien in je kast, dat moet door een electricien gebeuren. Met één of twee lampjes heb je over het algemeen veel minder problemen.

2. Check of er een aardlekschakelaar op je installatie gemonteerd is. Hoe je het wendt of keert, je gaat werken met stroom in een vochtige ruimte. Als je er geen in je stoppenkast hebt zitten kun je er zelf een monteren bij je kastje, maar daarvoor moet ook wel de derde randvoorwaarde aanwezig zijn:

3. Aarde aansluiting. Alles netjes aarden vanaf één punt

4. Gebruik een relais als je een hps of hpi lamp gaan schakelen, sluit ze niet direct op een klok aan, er zijn talrijke voorbeelden waar dit mis is gegaan, met alle nare gevolgen van dien. Geed twee tientjes meer uit en koop een relais.

5. Monteer je VSA buiten het hok, tenzij het een IP54 uitvoering is voor vochtige ruimten. Vanwege de warmte kun je ze zowiezo beter buiten de ruimte houden. Sluit de aarde aan en monteer hem liefst op een niet brandbare ondergrond, zoals metaal.

6. Gebruik een goede dikke, geaarde kabel om je lamp met je VSA te verbinden. Aard de kap.

 

Verder staan er allemaal goede tips in het electro topic sticky hier in het forum :nerd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ik ben niet van plan om het aan te sluiten, wil mezelf ook niet onder stroom zetten.

En mijn vriend snapt er ook weinig van, ben dus eigelijk opzoek naar iemand die dat voor mijn kan doen voor een kleine vergoeding uiteraard.

 

voor meer info moet je even mailen

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Mikeh, Zorg je er wel voor dat je de snoeren dit keer netter ophangt :spliff:

 

gallery_9381_2898_43907.jpg

 

en de kappen hoef je volgende keer wat minder op te rekken.

 

 

;) :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niemand?

die deze dame even kan helpen? je zal er ongeveer €25,00 â €30,00 voor dit klusje krijgen.

Kan ze namelijk moeilijk met een debiel tafellampje laten groei :spliff:

 

Is btw voor eigen gebruik, heb ook maar 1 lamp dus je hoeft niet veel aan te sluiten ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Niemand?

 

Geen idee, als iemand je wilt helpen zal hij/zij je beslist via PM contact met je opnemen!!

 

Groetjes,

 

Mike.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je nou even een foto van je Vsa aansluiting & Je lamp aansluiting neemt, en deze op het forum plaatst, dan weet je het binnen een uur. :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...