Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
darknez

Kan Je Zaadjes Ontkiemien In Potgrond ?

Recommended Posts

hallo,

ik heb zaadjes en wil ze ontkiemen op de natuurlijke manier.ik wil de zaadjes meteen in de grond stoppen zonder licht erbij.kan ik ze ook ontkiemen in standaard potgrond gehaald bij de doe het zelf zaak?

als het daar niet in kan en aleen in speciaal stek grond waar is dat te halen en hoe duur ongeveer?

 

alvas bedankt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zal miss wel gaan maar met alle problemen van dien.

 

Koop een zakkie stek aarde en dat kost een euro of drie,

bij intratuin

ranzijn

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Miss_J

stek en zaaigrond is heel fijn gemaakte grond met een deel zand erdoor om het makkelijk doorwortelbaar te maken. Vaak is er ook minder voedingsstoffen toegevoegd. Ik zie niet in waarom je niet zou kunnen ontkiemen in normale potgrond, als je deze even goed fijn maakt en niet te strak aanstampt.

 

Je zou ook nog kunnen ontkiemen tussen vochtige watten, dan zie je wat er gebeurd. (kijk even op het info forum naar de manieren) BIj ontkiemen in de aarde heb je meer geduld nodig omdat je niets kan zien.

 

Als je in de aarde ontkiemt moeten de zaadjes maar 5 tot 10mm onder het oppervlak komen te liggen

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat gaat prima hoor,

maar wel het liefst een dun laagje zaai grond er boven op.

dus potgrond met dun laagje zaaigrond, inwateren.

zaadje erop met dun laagje zaaigrond erop en folietje erover.

ik zet ze dan 2 dagen in het donker

en dan vol onder het licht.

Het voordeel is dat je potjes vrij veel massa zijnj(qua aarde) en de

temperatuur dus mooi lang vasthouden, dit kan een nadeel zijn bij jiffy's oid.

 

suc6 weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik doe het tot nu altijd in watten en daarna direct in het medium die ik zal gebruiken. werkt tot nu toe goed voor mij :nerd

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo,

bedankt voor julie recties ben nieuw hier en dit is me eerste kweek als het lukt, maar ik heb nu al ongeveer 3 dagen mijn zaadjes in de grond zitten gwn potgrond losgemaakt en niet aangestampt ong1cm onder de grond op de vensterbank staan er kan wel licht bij komen en heb er folie over ik zie wel dat het condes geeft maar ik zie nog niets gebeuren heb het zaadje bekeken en nog steeds niets gebeurt:S het is dat afwiselend 16 tm 19 graden.

 

groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb van de week ook zaadjes gezet. En die had ik ontkiemd in een thermosfles. Gewoon warm water er in gedaan, en na een daggie verschoond. Toen weer lekker warm water en na 2 dagen ratatatatat allemaal een staartje,.

 

 

En ik vind die 16gr veels te koud.

 

Gr ert

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja dat klot moet rond de 22 zijn tog ?

maar ik heb nu ook zaadjes in watten gedaan heb nu 36 zaadjes in het proces gezet om uit te komen dus hapen dat er wel een paar uitkomen als ik over 3 dagen nog steeds niets zie hoop ik dat julie me weer kunnen helpen .

 

\groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb bij men eerste ronde men zaad wel laten kiemen in batmix.

Zo zie je maar.

Misschien heb ik wel geluk gehad.

Ik zal het nooit weten want nu gebruik ik ook stekgrond.

Veel hangt ook af denk ik van de kwaliteit van het zaad.

 

Groetjes en succes,

Wietjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij potgrond is niet echt het probleem dat ze niet opkomen... Maar dat ze teveel voeding tot hun beschikking hebben met de gevolgen van dien.

Share this post


Link to post
Share on other sites
hallo,

ik heb zaadjes en wil ze ontkiemen op de natuurlijke manier.ik wil de zaadjes meteen in de grond stoppen zonder licht erbij.kan ik ze ook ontkiemen in standaard potgrond gehaald bij de doe het zelf zaak?

als het daar niet in kan en aleen in speciaal stek grond waar is dat te halen en hoe duur ongeveer?

 

alvas bedankt

 

Ik vond het al klinken als een noob-vraag die voor de eerste keer kweekt en nog geen hok heeft of lampen of wat dan ook...heheh. Mijn eerste kweek begon ook heel impulsief met; hmm, laat ik eens wat zaadjes kopen en onder een tl-lampje zetten, en dan ook nog eens verwachten dat het 100 gram gaat opleveren, haha...na 2 mislukte kweekjes weet ik inmiddels beter. Kweken is heel moeilijk als je er nog niks vanaf weet, dus lees en leer want daar schiet je meer mee op dan met een "trial and error"-manier van kweken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je ze voor het raam zet zal het sowieso niet veel meer worden dan wat sprietjes.

Er is te weinig, en te kort licht nu.

Als je toch met zo min mogelijk kosten wilt beginnen, wacht dan tot april, en zet er een paar in de tuin.

Dan valt er in ieder geval nog wat te zien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

SweetLeaf : ik ben ook beginend kweker dat is me eerste keer maar heb al heel veel gelezen over de standaard dingen en heb nu de zaadjes al 1 week in de grond en er zijn er al 2 5 cm meter lang van de 20:S maarr ik heb er nu een tl lamp onder die op 12 12 staat en het er er aandig warm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes ermee. :spliff:

Ik ga zelf binnenkort eens wat nieuwe zaden halen, maar helaas kan ik bij de shop op deze site nu ff geen zaden bestellen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ehm....

Verwacht je antwoord op je vraag in de rubriek algemeen ?

M`n dochter van 5 begint net met lezen. . . .

:spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

hehe, tijd over?

suf bijt dus ook nog om 23:23

 

mijn dochtertje is 6 jaar oud.

 

 

greetz weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...