Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
delija

Anti Detectie Folie Of Dikke Alluminium Folie

Recommended Posts

ik heb een vraag ik zit in de isolatie branche en kan dus makelijk aan dikke stugge al folie komen.

wat is het vershil met de anti detectie folie uit de grow shop.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is een leuke ja,

 

Laten we dat gaan testen! :nerd

 

 

Er zit een maat van me naast mij en die zegt dat die anti-detectie folie is ontworpen vanuit de militaire kringen

en dat het speciaal ontwikkeld werd om hittebronnen af te dekken, bijv. van tanks ed.

 

Het zal wel wat andere eigenschappen hebben als de "gewone" alu-folie.

 

green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites

dit word mijn eerste kweek en ik heb geen zin om gepakt te worden als detecie folie beter is ivm filmen uitde lucht dan maar die 6 euro bij de grow shop.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou de gok er niet op wagen :nerd

 

antidetectiefolie bij thegrowshop.nl is geen 6 euro per meter... die is goedkoper :o

 

en je hebt nog verschillende soorten ook ;)

 

enkele daarvan zijn thermisch en infrarood reflecterend.

 

groeten

 

BK

Share this post


Link to post
Share on other sites

Merk Anti Detectie folie

Naam Anti Detectie folie

Art. Nr. 19050

Prijs €192.00

Beschrijving rol 1.22m - 60m (73.5m2)

Speciaal ontwikkeld om detectie van warmtebronnen d.m.v. warmtebeeldcamera's tegen te gaan.

 

folie waarbij de warmte niet te achterhalen valt d.m.v. warmtebeeld camera's.

 

Dit soort camera's worden vaak gebruikt bij het preventief opsporen van bijvoorbeeld hennepkwekerijen door overheidsinstanties of energie maatschappijen. De camera's zijn vaak bevestigd onder helikopters, straaljagers of ze zijn zelfs bij ons te verkrijgen in compact handformaat.

D.m.v. het achterhalen van temperatuurverschillen kan er eenvoudig worden bekeken of er in bepaalde wijken, loodsen, woningen, schuren etc...hennep gekweekt wordt.

 

Omdat warmte overal doorheen gaat, hebben voorgaande folies geen werking, want "normale folie" geleidt warmte en kan een ruimte niet voldoende isoleren. Zo blijft de ruimte nog steeds detecteerbaar voor warmtebeeld camera's. (zelfs bij zeer goed geïsoleerde ruimtes zijn er altijd wel kiertjes en gaatjes waardoor men de warmte kan detecteren).

Deze folie is ontworpen voor militaire toepassingen om detectie van geheime locaties tegen te gaan. De geheime locatie wordt compleet met deze speciale folie afgedekt om radar en andere opsporingsmethode flink tegen te gaan.

 

bron: http://www.dekweker.com/index.php?m=viewpr...g=323&p=464

 

green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites

inde isoatie word de speciale allu folie toegepast op grote vuilverbrandings ketels met twee lagen 100mm dikke rockwool matten die dan een temp tot 2000 graden c zouden moeten isoleren.

kan goed isoleren met overlapingstecniek zodat er geen warmte kieren ontstaan maar met die cameras kijken ze toch overal dwars doorheen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

als we op de 1ste etage of zolder gaan hobby-en zullen we aan de onderkant ook iets moeten verzinnen lijkt mij of zie ik dit nu verkeerd :o

 

als ze vanaf de straat of stoep zouden gaan zoeken met die "handmeters" om 'die' warmtebronnen op te sporen, zien ze de warmtebron toch vanonder als de hobby kamer niet op de begane grond is :nerd

 

of....... ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

zou ik ook wel willen weten angel777, wie weet er antwoord?

het is toch ook zo dat ze eerst een aantal keren over 1 plek heen vliegen of langsrijden.

kan me iets voorstellen dat als oma onder de zonnebank ligt en er 15 minuten later politie op de deur staat te bonken, omdat ze een verwarmde kamer hebben gezien, dat dit niet goed gaat :nerd

of moeten ze het echt van de ramen hebben en kunnen ze niet zo 1 2 3 door beton meten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou iemand hier een You Tube filmpje over moeten afdrukken die daarvoor in de gelegenheid is

 

"Leen" zo' n ding eens van je vader of moeder als die bij de politie zitten, dan kan ie daarna in de prullebak.

 

Voor zover mij bekend werken die folies alleen als je ze in een hok aanbrengt dat omgeven is van een ongeisoleerde spauwmuur waardoorheen je koude lucht blaast.

 

K'zou zo'n filmpje anders toch ook wel hartstikke graag zelf eens willen zien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey,

 

een zolder of een plaats aan het dak is nu zowieso riskant..

vorig jaar toen het sneeuwde konde we zo de plantages spotte in een sloop wijkje in de buurt

 

 

maarja en als je het nou klein houd?? een kast in je kamer hebt staan met daarin 5 plantjes.. word dat dan ook opgemerkt?? ik bedoel het zou ook een terrarium kunne zijn..

 

en ik zou ook zowieso voor de anti detectie folie gaan.. gewoon om er alles aan gedaan te hebbe..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die dikke alu folie is zelfs nog BETER dan anti-detectie folie.

 

Straling heeft altijd een bepaalde hoeveelheid penetratie door een voorwerp. Dit wordt uitgedrukt in de halfwaarde, ieder type straling heeft een eigen halfwaarde.

 

Zoals halfwaarde al zegt, de dikte waarbij de hoeveelheid straling gehalveerd is. Je komt er dus nooit helemaal vanaf, maar dat hoeft ook niet.

 

Als je 99% van de straling er uit vist, dan hou je eigenlijk niets over en is de temperatuur die de infrarood camera registreerd dan de warmte van je dak of whatever er ook in de weg zit.

 

Hoe dikker de folie, hoe beter, metaal is het beste hier in. Dus zolangh et aluminium is is het goed.

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...