Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Guest Miss_J

Jack Is Back

Recommended Posts

Jo miss

 

ziet er gaaf uit, dat is een leuke opdracht, groei het net vol ;)

lekker vet, gewoon 4 bakken, 2 plantjes t stuk en die bekende lampen, k ben weer van de party hier :P

 

mazzel :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi miss j

Hellemaal te gek , weer een ronde sannies jack ;)

Ze staan er weer gezellig bij miss_ j.

Goede tip over dat bestrijdings middel tegen die rot trips, ga meteen het spul ook bestellen.

 

 

Gr knutsel :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jo mooie lampjes,

 

Ik ga je volgen :spliff:.

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

lekker bakkies vol weer :spliff:

 

Plastic zou ik persoonlijk wel doen om de toplaag vochtig te houden, betere wortelontwikkeling in je volledige medium daardoor.

 

Je tensiometers zitten erg diep, heb je daar een speciale reden voor?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Erg diep whazzup?? Ik zie in menig verslag de tensio"s zo diep zitten, same here.

Zolang het deelbare stuk van de kop maar niet in het water komt te staan toch ;)

 

Wat is de juiste diepte eigelijk?

 

Mooi opzet miss J , ik ga je ook volgen :spliff:

 

gr. Trash

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Miss_J

He Sannie, je weet toch dat ik heel lief kan zijn ;) gallery_5822_86_32.jpg

En ik ben gewoon echt blij met de Jackies. Ik ga voor twee superrondes voor de zomer van volgend jaar. Eind maart deze ronde klaar en dan gelijk door met nog eentje om voor eind juli klaar te zijn. Dus je voorraadje Bio-Inductie-Jack is verzekerd voor 2008, Obie-San-Kenobi :spliff:

 

Whazzup: wat betreft dat plastic en die wortels: in het begin zag ik hele verse wortels onder het plastic. Maar zo in het midden en het einde van de kweek waren die weg en viel het eigenlijk wel mee. Ik heb nu gezien dat er onderin ook gigantische netwerken lagen.

En die tensio's heb ik zo diep omdat dat dan ongeveer op de helft van de diepte van de kuipen meet. Dat leek mij een prima diepte. Hoe dieper, hoe vochtiger tenslotte. Dus leek het midden me eigenlijk wel goed. Ik hoorde van een kweker (Rataplan of Atmo) die ze zelfs in een soort koker had ingegraven om dieper te kunnen meten, dus zo raar vind ik deze diepte nou ook weer niet.

Wat vind jij dan een juiste diepte en waarom?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er weer top uit miss...

 

Wat betreft die fuckers, ik heb van de week bij het tuincentrum op zoek geweest naar iets tegen thrips, en na het naslaan van een of ander info boek van bayer werd ik gewezen op CALYPSO. Op de verpakking praten ze over allerlei soorten luis, maar volgens het boek is het ook geschikt voor thrips.

 

Verder werd er gezegd dat het goed te gebruiken zou zijn op hydro en wat minder geschikt is voor de biologische mediums. Maar de plantjes zijn nog klein dus ik heb het toch gedaan met als resultaat dat er niets maar dan ook niets meer te vinden is ;) en geloof me , ze liepen over elkaar heen... :spliff:

 

Ik schrok alleen van de dosering, voor sierplanten en coniferen adviseren ze 15 ml per liter water, en voor kamerplanten 5 ml op 100 ml, dit laatste heb ik gebruikt en ze kleintjes zeiknat gespoten, en toen maar hopen ghehe, maar alles is prima verlopen en ze zijn schoon, dus mocht dit niet werken is dat misschien de moeite waard om te proberen...

 

Grt Paffie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik hoorde vorige week op de chat dat je ook nematoden kunt spuiten tegen trips.

Op deze site staat wat meer info.

In de prijs- en bestellijst code 1700.

 

edit: Bij nader inzien staat er geen verdere info. Maar je kunt ze er wel bestellen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deze wil ik ook wel eens volgen, ik ga een beetje boven aan zitten als je het niet erg vind.

 

Ik blijf graag een beetje op afstand. ;)

 

Ik leen het gele kussentje even van je als je het goed vind, ik heb mijn kussentje bij iemand ander laten liggen :spliff:

 

gallery_8828_1546_35909.jpg

 

Geweldige lampen zijn dat, alleen jammer dat ze zo prijzig zijn.

 

Zien er goed uit die dames. Ik wil straks wel een zien hoe dat gaat als het netje vol is.

 

 

Suc6 met je dames miss_J

 

Just4Fun

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Miss_J

Bedankt Paffie, die naam ben ik idd ook al ergens tegen gekomen maar kon er maar weinig over vinden. Ik ga nog eens zoeken en zal het zeker proberen als het nodig is. Want ik moet die dingen echt kwijt, voor mijn planten te groot worden. En die dosering: al moet ik het hele flessie ergens in kiepen, als ze maar weg zijn. Ze hebben bij mijn vorige kweek de Herijuana helemaal afgebroken. De buds waren de helft kleiner. En die Kushes er gewoon blakend naast he? Unbelievable!!!!

 

@Soca: In die nematoden zie ik ook wel wat, want ik las dat trips de grond in kunnen kruipen. Ik las dat Prof kwekers wel eens lokstoffen toevoegen aan hun spuitmix om ze uit de grond in de planten te lokken zodat ze daar met het gif in aanraking komen. Dit liet de effectiviteit van de spuitmiddelen met tientallen procenten toenemen. Dus een stel aaltjes in je grond zouden misschien goed werk kunnen doen.

 

@Just4fun: ik ben er steeds blijer mee, zeker nu ik het kweken beter onder de knie krijg. Anders heb je toch steeds de neiging om te denken dat het ook een beetje aan de lampen ligt :spliff: Maar nu ik mijn draai gevonden heb en een soortje wat het prima doet in mijn set-up :wub nu wil ik echt niet anders meer. En dat ik nu nog eentje in mijn moederkast heb hangen is helemaal een feestje ;)

 

Ik ben ook zo benieuwd naar die toppen, de eerste keer met SJ (Sannie's Jack) was dat al zo gaaf: keihard en met van die torentjes erop

med_gallery_5822_345_58830.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey miss

 

wat een mooie opzet heb je daar ;)

heel erg mooi, dat je terug van die torenbuds mag krijgen :spliff:

 

green grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Miss_J

Bedankt Funky. De opzet is echt gegroeid. Vanaf de start heb ik constant nog dingen veranderd en verbeterd om alles optimaal te laten werken. Een greep uit alle dingen (en dan vergeet ik er waarschijnlijk nog heel wat):

- reflectoren verkleind vanwege klimaat

- dubbele bodem + actieve inblaas gemaakt

- afvoer softbox verlegd en sonodeck eraan voor het geruis.

- lampen verhangen voor optimale belichting

- van 6,5 naar 11L potten naar 4 x 90L bakken

- verrijdbare karren gemaakt voor de bereikbaarheid tijdens scroggen

 

En dan is uiteindelijk dit het resultaat

gallery_5822_2858_154669.jpg

 

De dames groeien als kool en lijken zich weinig aangetrokken te hebben van de verhuizing naar de grote bakken. Nu is dat waarschijnlijk ook zo soepel verlopen omdat de tensiometers me in staat stellen om de vochtigheid van de aarde optimaal te houden. De planten hoeven dus helemaal geen moeite te doen om aan hun water te komen. Zuigkracht van de aarde is perfect en dus kunnen ze hun energie in de groei steken.

 

med_gallery_5822_2858_170480.jpg

De planten zijn nu twee keer getopt en bouwen volop aan hun lagere uitlopers. Ook de uitlopers krijgen inmiddels weer uitlopers, dus worden ze mooi vol.

Ze drinken verrassend veel en ik heb enorme lol van mijn tensio's. Gedurende de nacht, zo'n 7 uur, laten ze de tensio's van 120 naar 130/140 lopen. Er wordt dus flink gewerkt. Tijd om weer water te gaan geven. Deze foto was gisteravond

gallery_5822_2858_191958.jpg

vanmorgen stond deze op 130. Nu zullen jullie op de foto's ook de grijze pijpen al gezien hebben die ik in de grond heb gezet op beide hoeken van de bakken. Ik heb even een experimentje gedaan met een afgesneden frisdrankfles, en dat is prima bevallen. Daarom ga ik het plastic weer over de bakken leggen en via deze pijpen water geven. Ze steken tot ongeveer 7 cm boven de bodem en ik kan deze volgooien met anderhalve liter water. Het plastic voorkomt verdamping van vocht uit de aarde en zo is water geven zo gebeurd en makkelijk.

 

med_gallery_5822_2858_208669.jpg

Ik denk dat gedurende deze week het scrognet erover gaat, want de planten hebben inmiddels de hoogte al. Bovendien groeien ze zeker nog drie weken door als de klok naar 12/12 gaat dus zo lang hoef ik niet meer te wachten. Ik schat zelf dat ergens in de loop van volgende week de klok om gaat.

 

Vragen? Geen vragen? Tot volgende week :bier

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Miss_J

Even wat vroeger een update vanwege nieuwe ontwikkelingen:

 

gallery_5822_2858_308838.jpg

 

 

Ik ben maar even op een krukje geklommen voor een totaal overzicht van de scrog.

Zoals jullie zien heb ik niet stilgezeten. Gisteravond was het hoogste tijd om de dames te binden. Ik kon met moeite het scrognet er over laten zakken., het hangt op ongeveer 25cm. Vanmorgen stonden de uitlopers weer netjes naar het licht gekeerd.

 

gallery_5822_2858_32096.jpg

gallery_5822_2858_184680.jpg

Hier zie je duidelijk hoe ik de planten in een waaier over het net heb gelegd.

 

gallery_5822_2858_228359.jpg

Alle uitlopers krijgen zo mooi gelijk licht.

 

De dames zuipen als bootwerkers, ik heb vanmorgen maar weer eens wat litertjes erin gekiept. Ditmaal met een lichte dosis groeivoeding en wat Bacto. Daarna aan de slag gegaan met wat zwart-wit plastic om de aarde af te dekken en lekker vochtig te houden. Het was even peuteren met tensio's, buizen enz, maar het zit.

 

med_gallery_5822_2858_231881.jpg

De kunst is nu om het juiste moment te bepalen om de klok om te zetten. Mijn gevoel zegt me dat dit moment erg dichtbij gekomen is. Waarschijnlijk zet ik dit weekend de klok om. Ik wil echt proberen om het net maximaal vol te leggen dus moet ik echt het juiste moment kiezen. Misschien tijd om even advies te vragen aan de pappa van de Jacks :bier

Wat denk je paps?

Share this post


Link to post
Share on other sites

He miss, gaat lekker daar bij jou zeg :bier

 

Even twee vragen:

 

- Waarvoor dienen die plasticpijpen voor in je bak, zijn deze voor de drainage slangen?

- Kun je nu verschil zien tussen de "echte" tensio en die andere meter?

 

groetjes,

 

BZ

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Miss_J

Lloyd: de skatebaan was van Miss_stoned, dus alle credits gaan wat dat betreft naar haar. Misschien een beetje verwarrend. Zelfde gaas en allebei Miss :(

 

Blauwezand: die grijze pijpen zijn idd voor water geven. Nu het plastic erop ligt geef ik op die manier water. Het plastic voorkomt uitdrogen. In de paar dagen nadat het plastic erop ging zijn de wortels al naar boven gekomen onder het plastic.

Ik moet bekennen dat ik de vorige tensio een beetje ben vergeten nu ik deze heb. Maar ik zal vanavond eens wat gaan meten met de 'oude'. Het is idd wel interessant wat het verschil is en of die betrouwbaar was. Mijn gevoel nu zegt dat deze nog te droog aangaf.

 

De wekelijkse update nog maar even:

De klok is gisteravond naar 12/12 gegaan. Het licht ging gistermorgen om 11:00 uur uit en ik heb de donkerperiode langer laten duren. Om 20:00 ging het licht weer aan, tot 08:00 vanmorgen. Nu draai ik dus van s'avonds 8 tot s'ochtends 8.

 

In die paar dagen sinds de laatste update waren de planten alweer dusdanig gegroeid dat het net een stuk voller leek:

gallery_5822_2858_273795.jpg

 

gallery_5822_2858_10817.jpg

gallery_5822_2858_143227.jpg

 

gallery_5822_2858_45013.jpg

en nog even eentje van het scrognet

 

Het wordt misschien nog dringen als de dames zo doorgaan. Maar beter dat dan dat er te veel gaten vallen.

 

De trips lijken weg. Ik zal deze week nog eenmaal met de spuitstok grondig door het bladerdek, en dan maar hopen dat ik ze echt verslagen heb met mijn Decis :bier

 

Toen ik gister in de tuin wat rommel opruimde vond ik onder een ton allemaal jonge regenwormen. Ik heb dus een handvol nieuwe bewoners in mijn kuipen kunnen kiepen. ;)

 

De planten staan er in ieder geval blakend bij en lijken het enorm naar hun zin te hebben. De basis van de stammen is al dik twee centimeter, ik zal de volgende update even een foto daarvan bijvoegen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja wat moet je hier op zeggen???

 

Ga zo door???

 

 

Zijn mooie bakken he Miss j. Heb ze ook gevonden, en ga ze ook nog een x gebruiken ;)

 

Vraag me wel af hoelang jack door gaat groeien als de klok om is.

 

Maar dat laten we maar aan jou over.

 

Succes ert

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Miss_J

De Jacks groeien nog wel een stevige drie weken door, dus ik denk dat ik een beetje laat ben met 12/12. Maar drie dagen geleden viel het nogal mee en twijfelde ik juist nog.

 

De vorige ronde Jack ging op dit moment het licht om naar 12/12

gallery_5822_345_63739.jpg

 

En toen had ik hele kale plekken op het net:

med_gallery_5822_345_103694.jpg

 

Dus misschien nu weer wat te lang laten gaan, maar dan haal ik liever her en der wat weg.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hee miss J

 

ziet er toppie uit hoor... die slungelige jacks ;) slanke dennen heb je daar zeg!

enne het is altijd makkelijker wat weg te dieven dan een lege plek op te vullen met toppen die je niet hebt :bier

 

jij met je luxeprobleem :(

 

groeten

 

BK

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Miss_J

De wekelijkse update:

Morgen een week op 12/12:

med_gallery_5822_2858_5035.jpg

het net is al netjes aan het opvullen en we hebben nog twee weken groei te gaan. Er zijn nog steeds her en der plekken op het net welke ik nog iets dichter wil zien dus ik denk dat ik nog niet zo slecht heb gekozen, qua omzetten naar 12/12.

 

De planten gaan super. Het enige minpuntje heb ik elke kweek opnieuw:

gallery_5822_2858_158920.jpg

Er zit aan een van de lampen een plekje waar iets mee aan de hand is, want de plant daaronder vertoont altijd bovenstaand blad. Een soort van hitte-schade lijkt het me. De nieuwe groeischeuten zijn eerst nog een poosje onaangetast, maar als het blad ouder wordt dan ziet het eruit als boven. De plant brengt ook iets minder op. Onder de zelfde lamp aan de andere helft is er dan weer niets aan de hand ;)

 

gallery_5822_2858_108433.jpg

Een leuk budje in wording

 

gallery_5822_2858_125046.jpg

Een blik op het scrogveld. Om de dag bind ik de nieuwe scheuten plat. En elke derde dag (ongeveer) geef ik water. Dan is de stand van de tensio's opgelopen tot rond de 200. Al varieren de bakken nogal in gebruik. Soms staat de ene op 210 en een andere maar op 130. Dan pas ik de watergift voor elke bak aan en meestal eindig ik nu ergens tussen de 80 en 120 voor elke bak. Het plastic zorgt er heel goed voor dat de grond niet uitdroogt en nu kan ik heel makkelijk via de ingegraven pijpen water geven.

 

gallery_5822_2858_139963.jpg

En nog even een blik op de Ufo's. Ik heb echt dikke lol met de lampen. Ben nu helemaal in mijn element. De Jack is echt een hele fijne plant voor mijn opstelling. En ik vind het heel spannend wat deze ronde gaat opleveren. Over een week zullen de eerste budjes zichtbaar worden en dan zal het redelijk duidelijk zijn hoe de spreiding op het net deze kweek gaat lukken. In vergelijking met de vorige Jack-kweek, heb ik 200 gram extra nodig om de gram de Watt gaan halen, en ik denk dat ik over een week al een beetje kan gaan inschatten hoe dicht ik in de buurt ga komen :bier Spannend!!!

 

Maar nu is het tijd om de dames te gaan verzorgen........

Naar de Jack-Shack dan maar!!!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat beloven mooie Jack Toppen te worden Miss_J(ack?), die 200 gram extra moet jou toch wel lukken, het gaat iig de goede kant op ;)

 

groetjes,

 

BZ

Share this post


Link to post
Share on other sites

He miss

 

ziet er goed uit. jammer van dat ene plekje..

raar ook van die lamp..

 

Maar ik heb er alle vertrouwen in dat het weer helemaal goedkomt...

 

suc6

 

gr

 

BK

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Miss_J

BeeKaa: Helaas blijven de kreukelblaadjes tot het eind. ;)

 

Ben nog even wat picjes wezen schieten van de dikke stammen en de eerste jonge budjes. Hier zijn ze:

 

med_gallery_5822_2858_118010.jpg

 

med_gallery_5822_2858_34308.jpg

 

med_gallery_5822_2858_5863.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heya miss,

 

Ah die paar kreukelblaadjes houden niks in toch?

De rest ziet er prima in orde uit.

En wat een mooie groeispurt heb je nu, jeetje wat een mooie rode strepen.

Tekenen van de eerste vroege fosfortekorten, dit groeit er straks ook zo uit naarmate ze gaan beginnen bloeien.

Ga je straks de onderste internodes nog verwijderen van deze planten of word dit niet gedaan bij het scroggen?

ik zou dat graag weten, ik ben een scrognoob.

 

Doe zo verder

 

groets esko,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...