Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

russel

Tweede Kweekje 2007

Recommended Posts

hoi,

 

 

ik ben sinds enkele weken met mijn tweede kweekje bezig. ik zal beginnen bij het begin en eerst mijn hokje beschrijven:

 

afm. H 2m x D 0,80 x B 1,2m

600W lamp + cooltube

RVK afzuiging 225kub

koolstoffilter 160kub

honeywell ventilator

4l potten

Bcuzz aarde + voeding

pk13-14

 

 

gallery_12388_3998_18270.jpg

 

het hokje zelf is gebouwd in hout, eerst een kader en dan MDF platen van 0,8cm ertegen. tussen de binnenste en buitenste laag MDF zit 4cm isolatie die gebruikt word in de bouw.om te zorgen dat mijn MDF van de vloer geen waterschade kan oplopen heb ik een houten bak gemaakt en onderaan in mijn hokje geplaatst. ik heb natuurlijk eerst een stuk PDM in de bak en over de randen geplaatst (PDM is een soort rubber zeil die ze gebruiken op platte daken, een beetje als asfalt branden). zo mag er water langs de onderkant van de potten uitlopen, ik geef ze ook soms wat voeding langs die bak omdat ze dan zelf kunnen opzuigen wat ze willen en ik heb gelezen dat dat goed zou zijn voor wortelgroei.

 

mijn planten zijn dus zaailingen en heb deze zaadjes gebruikt:

 

gallery_12388_3998_11940.jpg

 

 

 

 

dit zijn ze na 3 weken 12/12

gallery_12388_3998_23319.jpg

 

 

 

 

black jack:

gallery_12388_3998_20029.jpg

 

 

 

white widow:

gallery_12388_3998_17119.jpg

 

opmerkingen zijn welkom :nerd

Share this post


Link to post
Share on other sites

VOLLEDIGE EDIT by eskobar,

 

Het is niet toegelaten om wiet te vragen. :nerd (niet publiek, nog pm)

 

Die dubble quote slaat ook nergens op.

 

Dit is uw eerste post en al helemaal mis.

 

Bij je intrede ben je akoord gegaan met onze regels, hou je er dus aan.

 

Verander je stijl of anders zal je ons niet lang vergezellen vrees ik.

 

We willen de hobbykwekers/freaks beschermen door dit soort toestanden buiten te houden.

 

Groets esko,

Share this post


Link to post
Share on other sites

probeer de links eens opnieuw in te plakken, allene dan de originele olinks van de grote plaatjes in je gallerij en dus niet de thumbnails.

 

Ik vind het tof om te zien dat er iemdn anders ook sweet seeds heeft gevonden en Black Jack heeft besteld..

 

ik heb zelf ook black jack staan en dit vind ik echt een stoer plantje..

 

superdik en korte internodes.. feminised ook he :nerd

 

nou suc6 dan maar met je plantjes en de fotos..

gr

 

BK

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yo beekaa, als je blackjack vanaf zaad kweekt, hoe hoog (laag) kan je deze dan houden?

Share this post


Link to post
Share on other sites

tsja naar mijn menig best laag...

maar ik wete niet hoe stabiel dit zaad is omdat ik maar 1 zaadje hebt ontkiemd en dat is dus een super indica met een zware Jack geur.

 

Wat mij opviel is dat de scheutjes net zo hard meegroeide als de hoofdtop.. oftewel toppen is vrijwel niet nodig...

 

meteen op 12/12 vanaf zaad.. zullen ze niet hoger dan een cm of 50 -60 max worden denk ik

 

 

gr

 

BK

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb de black jack samen met de white widow 3 weken op 18/6 voorgegroeid met de 600w hps. moet wel zeggen dat ze nog niet zo hoog staan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

even een update 25 dagen 12/12,

 

 

ik heb gisteren de bak waar mijn dames in staan 40cm omhoog geplaatst. ik wist dat de white widow niet erg groot zou worden , maar ik had gedacht dat de black jack toch nog wat hoger zou worden. ik had ergens gelezen dat die buiten wel 3m hoog worden dus dacht ik zeker 1m of zo. ik heb ze ook 3weken onder de 600w lamp laten voorgroeien, natuurlijk stonden ze dan wel dichter bij de lamp. na 3 weken heb ik ze op de bodem van mijn hokje gezet, dus hebben ze er nu bijna 4 weken van te weinig licht opzitten neem ik aan? de afstand van de lamp tot de planten was 1,2m, véél te hoog dus. nu is het ongeveer 60cm. mijn eerste kweekje was skunk special en grapefruit, die waren dubbel zo hoog dan de soortjes die ik nu heb. dat maakte het moeilijk om te vergelijken voor mij, na wat lezen hier op het forum over black jack besefte ik dat ze misschien wel niet groter zouden worden. terwijl ze uit het hokje waren heb ik van de gelegenheid gebruik gemaakt om eens van allebei apart een foto te nemen. alles samen in mijn klein hokje is nogal drummen :)

 

med_gallery_12388_3998_17908.jpg

 

 

 

 

 

black jack uit hokje

 

med_gallery_12388_3998_379981.jpg

 

 

 

 

 

white widow uit hokje

 

 

vorige vrijdag had ik al gemerkt dat ze het water dat ik in de bak giet niet allemaal hadden opgenomen. ik vond dat heel raar en merkte ook dat er niet veel meer "gebeurde" , alsof ze een pauze namen :o. ik denk dat ik ze dan effen verzopen heb, vandaar de wat vergeelde bladeren onderaan de planten. al bij al valt het nog mee vind ik als je weet dat ze sinds vrijdag geen druppel meer gekregen hebben, vandaag waren de potten nog zwaar :nerd . toen ik vandaag vlug eens een kijkje nam zag het er al veel beter uit. in het begin waren de 10x white widow de hoofdplantjes omdat ik deze keer iets wou wat ik als wietje uit de shop nog geblowd heb. de 6x black jack was meer om eens te proberen, de feminised sweet seeds zijn ook beduidend goedkoper of die van dutch passion. na de eerste weken bloei zie ik zeker het liefst de black jack, zoals beekaa zegt een echt stoer plantje.

 

black jack

 

med_gallery_12388_3998_130530.jpg

 

 

 

 

 

 

med_gallery_12388_3998_90561.jpg

 

 

 

 

 

 

 

white widow

 

med_gallery_12388_3998_104546.jpg

 

 

 

 

 

en nog eens samen in het hokje :)

 

med_gallery_12388_3998_121305.jpg

 

 

 

 

zo dit is alles voor het moment misschien, donderdag op exact 4 weken 12/12 weer wat nieuwe foto's.ondertussen zullen mijn dames het wel weer wat beter doen :)

 

hopelijk weer geen rode kruisjes!!! ;)

 

groeten

 

 

russel

Share this post


Link to post
Share on other sites

staan er lekker bij russel, mooie dikke stammetjes en hier en daar wat 9 vingerig blad :nerd

 

good luck :o

Share this post


Link to post
Share on other sites
staan er lekker bij russel, mooie dikke stammetjes en hier en daar wat 9 vingerig blad :nerd

 

good luck ;)

bedankt voor het compliment over mijn dames pp-er :). ja de stammetjes zijn opvallend dik volgens dat het lage planten zijn. de black jack heeft zelfs stammetjes die tot aan de hoofdtop even dik blijven, de stammetjes van de white widow versmallen wat naar de hoofdtop toe. 9 vingerige bladeren zitten er wel wat tussen blijkbaar. vandaag ga ik normaal na een week weer wat voeding geven, de potten waren gisteren al wat lichter maar wou zeker niet te vroeg weer beginnen met voeding. ik zal dan ook wat nieuwe foto's van de dames nemen. vanavond zal ik dus meer kunnen zeggen en tonen :o

 

groeten,

 

 

russel :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

update 4weken of 28 dagen 12/12:

 

 

mijn dames doen het duidelijk weer beter sinds ze wat dichter bij de lamp staan :nerd . ik heb ze vandaag voor het eerst ook weer wat voeding gegeven, de potten waren redelijk licht dus ze zullen er wel al weer tegen kunnen denk ik. voor de waarden volg ik gewoon het schema dat ik bij mijn voeding gekregen heb. toch denk ik dat ze een achterstand opgelopen hebben, wie zich geroepen voelt om erover te oordelen ga je gang!

 

dit zijn ze nu:

 

black jack

med_gallery_12388_3998_5335.jpg

 

 

 

 

med_gallery_12388_3998_199691.jpg

 

white widow

med_gallery_12388_3998_97150.jpg

 

alles samen

med_gallery_12388_3998_143204.jpg

 

 

groeten,

 

russel :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

kijk uit dat je niet verdwaald in het oerwoud russel :nerd

Share this post


Link to post
Share on other sites
kijk uit dat je niet verdwaald in het oerwoud russel :nerd

ja die black jack maak heel veel zijscheuten aan, die white widow ook nogal eigenlijk. ik heb eens ergens gelezen dat je beter wat zijscheuten afknipt zodat de plant meer in de hoodtop kan steken. ik weet niet of dit bij deze soortjes ook beter gedaan wordt.

 

 

groeten,

 

 

russel

Share this post


Link to post
Share on other sites

update 35 dagen of 5 weken 12/12:

 

niks opmerkelijks te melden, de dames gaan nog altijd gewoon hun gang. ik heb wel de vergeelde bladeren van allemaal wat verwijderd, ook heb ik wat gesnoeid in de kleine zijscheuten onderaan. doordat ze geen licht kregen onderaan dacht ik toch dat het beter was om ze af te knippen en zo de groei van de hoofdtop te stimuleren. bij mijn eerste kweekje zaten er enkele planten bij die heel veel zijscheuten hadden maar een mindere hoofdtop, dus minder opbrengst. hier zijn ze dan, reacties of opmerkingen zijn welkom!!

 

 

black jack

 

med_gallery_12388_3998_46846.jpg

 

med_gallery_12388_3998_101423.jpg

 

 

white widow

 

med_gallery_12388_3998_275249.jpg

 

med_gallery_12388_3998_119846.jpg

 

 

alles samen

 

med_gallery_12388_3998_81728.jpg

 

groeten,

 

 

russel :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

hee russel

 

ik wa shet een beetje uit het oog verloren maar wat een planten maat!!

 

nix slechts over de WW's hoor maar de Jacks springen er echt uit :spliff:

 

Ruiken die van jou ook zo lekker??? zware donkere Jack Geur...

 

Nou volg ik je echt hoor want ik heb me toch een hoop gemist...

 

en hell yeah wat een stoere planten... flinke stammen indeed!

 

de topopbouw kan ik wel herkennen... vooral indica...

 

gr

 

BK

Share this post


Link to post
Share on other sites

ze zien er gezond uit , dat zijn een stel heerlijke dames :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ridder: ik hoop dat het mooie toppen worden, aangezien het mijn eerste keer met deze lage planten is kan ik het zelf moeilijk inschatten.

 

@BeeKaa: ja de dames hebben opvallend mooie dikke stammetjes en de geur is inderdaad heerlijk!! ik vind de black jack ook mooier , ze staan allemaal centraal in het hokje sinds ik ze 40cm omhoog geplaatst heb ;) . de WW was in 24u ontkiemd terwijl de BJ 2 à 3 dagen nodig had, van de BJ ontkiemden wel maar 6 van de 7 zaadjes. alhoewel de WW beter ontkiemde ,maakte de BJ vlugger en mooiere topjes aan. ik kan wel gerust zeggen dat de BJ zaden stabieler zijn dan mijn WW zaden. op 10 WW zaden heb ik toch 2 à 3 uitschieters terwijl de 6 BJ planten mooi gelijk van hoogte zijn.

 

@jeroen: ze staan alvast mooi groen en lijken gezond te staan, laten we hopen dat het zo blijft! :spliff:

 

 

bedankt voor de reacties

 

groeten

 

russel

Share this post


Link to post
Share on other sites

late update 44 dagen 12/12:

 

voorlopig niks speciaals te melden, de dames doen nog altijd hun ding. ik ben vandaag naar de growshop gereden om een fan controller+thermostaat en een kacheltje. tijdens de nacht heb ik wat last van te lage temperaturen in mijn hokje, soms is het maar 11 graden. ik hoop dat deze dingen dit kunnen oplossen. met het kacheltje ben ik zeer tevreden, er zitten 3 verschillende wattage standen op en het is volledig uit ijzer vervaardigd. er zitten ook 2 veiligheden op, 1 kantelveiligheid dus wanneer het nog maar een beetje kantelt schakelt het volledig uit. de andere is 1 tegen oververhitting. een veilig en degelijk toestel naar mijn mening. het verwarmingselement is keramisch. over de fan controller kan ik nog niet veel zeggen, hij is wel al in werking.

 

med_gallery_12388_3998_170812.jpg

 

 

zo staan de dames erbij :specool :

 

black jack

med_gallery_12388_3998_33010.jpg

 

 

med_gallery_12388_3998_4888.jpg

 

white widow

med_gallery_12388_3998_3680.jpg

 

med_gallery_12388_3998_51807.jpg

 

alles samen in het hokje

med_gallery_12388_3998_248596.jpg

 

 

reacties zijn welkom :bier

 

groeten :D

 

russel

Share this post


Link to post
Share on other sites

gaat nog steeds de goeie kant op zie ik!!

 

hoelang staan ze nu precies vanaf de eerste topvorming (week/dag)

en wat geef je ze aan voeding???

 

gr

 

BK

Share this post


Link to post
Share on other sites
gaat nog steeds de goeie kant op zie ik!!

 

hoelang staan ze nu precies vanaf de eerste topvorming (week/dag)

en wat geef je ze aan voeding???

 

gr

 

BK

 

vandaag is dag 45 sinds ik de lamp op 12/12 gezet heb. als je bedoelt welk merk van voeding, bcuzz+pk13-14. als je bedoelt welke waarden, EC 2,1 ph 6,2 momenteel. om de 2 dagen 0,5l per plant en wat over is in mijn emmer giet ik meestal in de bak onderaan.

 

gr

 

russel :bier

Share this post


Link to post
Share on other sites

update 7 weken of 49 dagen 12/12:

 

nog altijd niks bijzonders te melden over de dames (jullie vinden dit vast een saai topic, er gebeurd nooit iets ;) ). de toppen beginnen wel wat dikker te worden, de eerste bruine haartjes zijn er ook al. de WW toppen zijn wel harder en compacter dan de BJ. de BJ heeft wel veel meer haartjes. ze zullen wel nog meer of 2 weken nodig hebben zo te zien, ik denk eerder 4tal. ik denk wel dat die black jack iets is voor mensen die een hokje willen vullen met 4 à 5 planten met grote potten. dit soortje maakt uit zichzelf al heel veel zijscheuten aan en die groeien dan nog redelijk goed mee ook. ik heb 1 black jack die drie redelijke toppen heeft, mijn dames zijn niet getopt of gefimd. gisteren heb ik de dames ook wat herschikt zodat ze niet teveel boven elkaar staan. ondertussen heb ik ook al de zaadjes voor de volgende ronde, het zal deze keer mazar van dutch passion & monster van eva seeds worden, beiden feminised natuurlijk. als er iemand meer weet over deze soortjes dan de fabrikant informatie of er ervaring mee heeft, laat het me gerust weten :bier . ik heb van elk 10 zaden maar moet nog uitmaken van welke ik er maar 5 ga gebruiken voor de komende ronde. ik wil het op ongeveer 15 planten per ronde houden.

 

hier zijn de dames:

 

black jack

 

med_gallery_12388_3998_67194.jpg

 

med_gallery_12388_3998_107759.jpg

 

de black jack met 3 toppen

 

med_gallery_12388_3998_390135.jpg

 

 

white widow

 

med_gallery_12388_3998_16013.jpg

 

med_gallery_12388_3998_19718.jpg

 

en nog eens alles samen

 

med_gallery_12388_3998_170380.jpg

 

 

med_gallery_12388_3998_301019.jpg

 

opmerkingen of vragen zijn zoals altijd welkom :( !!

 

 

gr

 

russel

Share this post


Link to post
Share on other sites

ze zien er nog steeds gezond uit russel ;)

ik denk dat je daarom zo weinig reacties krijg.

er valt niks op aan te merken of ze zijn jalours :bier

Share this post


Link to post
Share on other sites
ze zien er nog steeds gezond uit russel ;)

ik denk dat je daarom zo weinig reacties krijg.

er valt niks op aan te merken of ze zijn jalours :bier

 

ze zien er wel gezond uit, maar om te zeggen dat ze jaloers zijn. dat denk ik nu niet :(

 

gr

 

russel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...