Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

P-2

Sneeuwwitje In Scrog

Recommended Posts

Hey allemaal,

 

heb vandaag mijn stekken opgehaald, 5 mooie sneeuwwitjes die maar wat graag groot willen groeien :rolleyes2:

Ik heb al 2 kweken eerder in Scrogg opstelling gedaan, maar toch iedere keer wat problemen. de eerste keer kreeg ik spint en de vorige kweek was ik te laat begonnen met opbinden.

 

ik kweek nu nog met een 400 watt groeilamp maar als ik ga bloeien straks ga ik waarschijnlijk over op een 600 watter. ook heb ik 5 blumats gekocht om de boel een beetje te automatiseren. eens kijken of dit goed werk.

 

mijn doel is om in ieder geval de 0.5 gram de wat te halen en het liefst 0.6.

ik wil 2 weken voorgroei doen en dan in dag 5 van de bloei beginnen met opbinden.

 

klinkt dit een beetje goed? tips en tricks zijn altijd welkom.

 

tijd voor wat foto's(lamp staat aan ik weet, volgende update is met lamp uit :no)

 

med_gallery_5542_3888_99857.jpg

<!--ImageUrlBegin--><!--ImageUrlEBegin-->med_gallery_5542_3888_353685.jpg<!--ImageUrlEnd--><!--ImageUrlEEnd-->

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

De deksel zit er normaal wel op, maar anders zien jullie zo weinig :no

<!--ImageUrlBegin--><!--ImageUrlEBegin-->med_gallery_5542_3888_568041.jpg<!--ImageUrlEnd--><!--ImageUrlEEnd-->

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Groeten P2 B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

van de grote bladere ongeveer nog een kwart afsnijden :rolleyes2:

 

verder alles chill denk ik

 

smoke ze B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

denk dat je als je wilt gaan scroggen niet zo zeer een tijdsbestek moet aanhouden maar moet

kijken hoe ver je plantjes zijn en daarop je bindingen en het omzetten van de klok moet aanpassen.

 

twee weken voorgroei is niet zo erg lang zeker niet om een heel netje vol te krijgen hoor.

 

Hier heb ik 3 weken voorgegroeid en zelfs wegens tijdsgebrek het net moeten laten zakken om

het net vol te krijgen.

 

Het soortje sneeuwwitje ken ik persoonlijk niet, maar houd aan dat je planten ruim het net moeten

gepasseerd zijn alvorens je op 12 uur over kan.

 

Kijken eens bij sannie, paffie of tijger in hun lopende topics, zij hebben het scroggen erg goed onder de knie en daar kun je dus nog wat van leren.

 

groeten,

 

BZ

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik lees hier al een tijdje rond op dit forum en heb zoals ik aan geef zelf enkele malen gescrogged. tuurlijk lees ik veel in de scrogg topics en ik zal zeker de informatie toe passen die ik gelezen heb in topics van bijvoorbeeld sannie en glazenwasser. ik ben niet een kweker die luk raak aan het groei ben gegaan. bezint eer ge begint B)

 

als mijn netje nie vol is na die 2 weken dan zal ik zeker een weekje er aan plakken. maar heb eerder mijn dames wat langer laten groeien omdat mn netje nie vol was en toen groeide ze nog 3 weken door :rolleyes2: en de vorige keer maar 2 week. dus het is voor mij nog een beetje aftasten wat de goede manier is en wanneer het tijd is om de klok om te gooien. deze keer zal k zorgen dat de het net redelijk vol is en dan zal ik de klok omzetten en lang doorblijven binden. hopen dat het deze keer wel mooi strak op het net blijft.

 

een vraag wat vinden jullie fijner in scrogg. de toppen mooi op het net gebonden of een egaal veldje toppen 10 cm boven het net?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wanneer je stopt met binden is een lastige keus, zeker als je de plant eigenschappen niet goed kent..

Verder is het erg intensief werk om het echt goed te doen, met een paar bindingen kom je er niet en maak je het jezelf erg lastig met watergeven e.d. zonder dat het scroggen enig nut heeft.

 

Zolang je niet precies weet wat je van je soortje kan verwachten, kan je ze beter te lang laten groeien. Zo kan je er altijd nog wat afknippen, maar bij knippen word lastiger.. Een goede richtlijn is om als de bladeren van de planten elkaar gaan raken de klok om te zetten. Dit lijkt allemaal erg lang te duren, maar naarmate je plant ouder word gaat hij ook sneller groeien en valt het allemaal best mee, maar vanaf stek ben je er snel een week of 4 á 5 aan kwijt als je met 5 planten om 1 m2 werkt. Heb je planten die slanker blijven en meer de lucht in willen, denk ik dat je de klok pas om moet zetten zodra de takken die op het net gebonden worden elkaar bijna raken, zo kan je de extra groei die ze krijgen na het omschakelen goed benutten om je net te vullen..

 

Wat betreft de hoogte van de toppen op je net kan ook weer verschelen. werk je met een 600 watt diepstraler kan je ze langer laten worden als met een 400 wat hamerslagkap b.v. Dit is dus een beetje afhankelijk van je opstelling. Ook heeft het soortje ermee te maken, sommige maken lager veel fluf aan andere blijven laag erg compact. Hou er wel rekening mee dat de meeste te snel geneigd zijn om te stoppen met binden. Zodra de plant toppen gaat bouwen, gaat hij ook nog de lucht in. De hoogte dei ze van het net afzitten is ook niet zo heel erg belangrijk denk ik, het is belangrijker dat je een egaal veldje krijgt zodat alles goed belicht word. Maar nogmaals het is zaak dat je weet wat je plantje gaat doen om een ideaal veldje neer te zetten, en daarom verstandig een moedertje te stekken, en de komende paar kweken met 1 soortje te werken... B)

 

In ieder geval veel succes...

 

Grt Paffie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt paffie, mooi stukkie informatie B)

ik heb toch besloten om deze kweek nog met een 400 watt en spiegelkap te kweken. de volgende kweek koop ik een 600 watter

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vraag me af warom je de 5 stekken in 1 pot hebt gedaan

Die wortels gaan zo doorelkaar groeien en als je ze er uit haald breken er geheid een boel wortels wat je dames niet lekker zullen vinden

Beter kan je ze in kleine potjes appart doen en zo de grond instoppen

 

 

 

Succes met je scrog

 

 

TnT

Share this post


Link to post
Share on other sites

normaal doe k ze ook in potjes, maar die was ik deze keer kwijt. B) ik laat ze nie lang in die bak staan. over 4 dagen als er goed wortels uit de stekken blokken komen, zet ik ze in de grond.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe kan je dat zo zien dan ?

 

In potjes kan je het mooi zien door even naar de openinen in de onderkant te kijken als daar worteltjes uit komen

 

bij jou is normaal In 4 dagen al een goed deel van je bakje volgegroeid dus dat lijkt me lastig om ze er dan nog uit te halen

 

 

 

TnT

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je hebt van de GS ongewortelde stekken gehad? B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@tomas

er zaten al wortels onder de blokjes uit. niet een heel netwerk maar een prill begin

 

@ziekzaatje

mijn substraat is gewoon grond. beetje mest er door gedaan. mischien is een zak grond van de growshop wat voor de volgende kweek B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 11 Groei,

 

Hallo,

 

tijd voor update-je. dames gaan lekker, groeien gestaagt door en zover nog geen problemen. ik heb ze 2 dagen geleden verplant en ze groeien lekker door. de snelheid zit er nog niet in maar dat moet onderhand komen. veel is er niet gebeurt dus ik denk dat de foto's meer toevoegen dan slap gelul :)

komt 'ie dan he!

 

med_gallery_5542_3888_980158.jpg

 

 

med_gallery_5542_3888_802849.jpg

 

 

med_gallery_5542_3888_222194.jpg

 

 

 

Over en uit,

 

P2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat groeien komt vanzelf wel:), na het plaatsen gaan de wortels eerst de bak verkennen, met een dag of 3 á 4 zullen ze goed aanslaan en dan zal het een stuk sneller gaan...

 

Wat je zou kunnen doen om de groei te bevorderen, en dat raad ik je ook echt aan, is de bovenlaag nat wateren en afdekken met een wit zeiltje. Zo zullen je wortels ook in de bovenste laag gaan zetten en zullen ze beter ontwikkelen...

 

Grt Paffie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 15 Groei

 

Tijd voor een foto update, veel valt er niet te vertellen. ze gaan lekker op 1 slome duikelaar na en de blaadjes zien er ook mooi groen uit.

wat me opvalt aan dit soortje is dat het een mooi kompact plantje is. de knopen liggen lekker dicht bij elkaar. ik denk dat dit mooi van pas kan komen tijdens het scroggen. zo kan ik een mooi vol veldje maken met sappige toppen ;)

eind deze week wil k over gaan in de bloei. maar dan moeten ze nog wel even wat harder de lucht in gaan. over 4 dagen hang ik dan ongeveer mijn stukje scrog gaas op 10-15 cm boven mijn dames. dan kunnen ze nog 3 dagen richting het gaas groeien en er door heen komen. dan heb ik ongeveer nog 2 weken dat de dames door groeien in de bloei en dan kan ik net een mooi vol hokje binden.

 

Het is niet voor niks een foto update, hoppaa! :nerd

med_gallery_5542_3888_475783.jpg

 

 

med_gallery_5542_3888_391506.jpg

 

 

med_gallery_5542_3888_483833.jpg

 

 

 

mooi kompacte dames :o

med_gallery_5542_3888_149181.jpg

med_gallery_5542_3888_583149.jpg

 

@paffie:

 

ik zal er over denken maar ik denk niet dat ik deze kweek met een zeiltje ga werken. het is de eerste keer dat ik blumats gebruik, nu kan ik er nog makkenlijk bij om ze even in te stellen enz. mischien voor volgende ronde

 

Dames en Heren,

 

dit was het voor deze week. tot de volgende update!

P-2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 22 groei

 

Goeie middag allemaal,

 

alles loopt op rolletjes, de dames groeien lekker door en zijn eindelijk bij hun groei spurt aangekomen. ik had gehoopt dat ik ze nu in de bloei kon zetten. maar dat ga ik niet redden, de eerste vertraging is al opgelopen zeg maar. de reden voor het niet halen van de death line is omdat de dames niet snel genoeg aansloegen. ik denk dat dit komt omdat de vochtigheid in de eerste en 2e week niet hoog genoeg was. dus dat is weer een aandachts/verbeterings puntje voor de volgende ronde :spliff:

 

donderdag heb ik mijn scrog netje op gehange. ongeveer 10-15 cm boven de toppen wat weer neer komt op 25 cm boven de rand van de bak. dit heb ik gedaan zodat ik over een paar weken mooi de dames kan kaal scheren van onderen, begroeiing onderaan is nie fijn ;)

 

Ik heb op het forum een beetje rond gekeken naar ander verslagen van sneeuwwitjes in scrog maar ik kon er niet echt super veel vinden. daarom ben ik opzoek naar de kennis van andere sneeuwwitjes kwekers over hoe lang deze dames door zullen groeien als ze 1 maal op 12/12 staan. ik zelf gok op ongeveer 2 weken. dat zou dan betekenen dat ik de dames in bloei moet zetten als een groot deel van de groeischeuten net boven het netje uit komt. ongeveer 3-8 cm gok ik. is dit een goede maatstaaf of moet ik nog wat langer wachten met in bloei zetten.

 

sinds gisteren heb ik ook een vat aangemaakt met bloei voeding voor de eerste 3 weken. hier in heb ik in totaal 200ml hydro flores gedaan op 50 liter water. dit is de helf van wat er op de verpakking staat. maar uit ervaring heb ik begrepen dat het beter is om minder te voeden dan wat er aangeraden word op de verpakking. ik gebruik hydro flores omdat ik met blumats werk en dat die anders gaan verstoppen als je er biologische voeding door heen spoelt.

 

vragen of opmerkingen zijn natuurlijk van harte welkom!

 

Hoog tijd dat dat de dames het toneel gaan betreden!

med_gallery_5542_3888_11242.jpg

 

med_gallery_5542_3888_56356.jpg

 

med_gallery_5542_3888_610960.jpg

 

med_gallery_5542_3888_222639.jpg

med_gallery_5542_3888_448781.jpg

 

 

Gegroet

P2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yo P2,

 

Ik zou zeker wachten tot er wat te binden valt voordat je de klok omschakeld... Beter te veel dan te weinig scheuten. Te veel kan je altijd nog afknippen, te weinig kan je er niet bijplakken.

Veel succes deze ronde!

 

-LQ

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 1 bloei

 

Even for the record, vandaag is de klok om. zondag weer een foto update.

 

Groeten P2

Share this post


Link to post
Share on other sites
zondag weer een foto update

 

hou ons maar weer in spanning :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

gaat lekker met je sneeuwwitjes.

ik denk dat je de klok te gauw om hebt gezet om het net vol te krijgen met scroggen.

 

in mijn vorige kweek met sneeuwwitje vond ik me sneeuwwitjes niet erg groot worden met weinig voorgroei.

vandaar dat ik nu al meer als 3 week me planten in de groei heb :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ PP-er:

ja je moet een manier vinden om de lezers te boeien he :D

 

@twismG:

mijn dames hebben 4 weken voor groei gehad ongeveer en zijn net met hun hoofdjes boven het net uitgekomen. ik hoop dat ze de komende 2-3 week nog lekker door groeien zodat ik een mooi vol netje heb. ik heb nog nooit gekweekt met sneeuwwitjes dus het is even afwachten en aftasten voor mij hoe lang ze nog zullen door groeien. maar ik ben van plan om een voorgroei kastje te maken en dan verder te kweken met sneeuwwitjes. want 4 weken onder een 400 watter vreet aardig wat stroom. over het maken van mijn voorgroeikast zal ik in de micro sectie wel even een verslagje maken!

 

Prettig weekend iedereen! :bier

P2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 3 Bloei

 

Beste allemaal,

 

Zo, de klok is om en de bloei lamp hangt in de kast. geen wilde problemen of rare beestjes. alleen een paar donder vliegjes die tegen de lamp plakken :D Dat probleem lost zich zelf dus op.

vandaag de dames even flink kaal geschoren van onder. Ook heb ik vandaag de eerste 2 topjes gebonden.

verder niet zo veel te melden dus even de foto's voor de make over en na de make over.

 

voor de make over:

med_gallery_5542_3888_667082.jpg

 

 

 

en na de make over:

med_gallery_5542_3888_132961.jpg

 

 

med_gallery_5542_3888_311863.jpg

 

 

med_gallery_5542_3888_60929.jpg

 

 

med_gallery_5542_3888_304251.jpg

 

 

 

ik vind het een stuk opknappen zo'n make over, bevalt me wel :bier

 

Groeten P2

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er chill uit man iedereen is aan de srog lekker veel info dus :bier:D

suc6 grtz lip

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ lip:

 

idd, iedereen is aan de srog tegenwoordig. hoe meer hoe beter zeg ik maar, kan je mooi vergelijken hoe iedereen het doet ,wat het beste werkt en kun je vooral veel van elkaar leren!

 

Groet

P2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 10 bloei

Hey,

 

Een goeie dag op deze koude zondag, brrrr. heeft iedereen zijn scheuvels al uit het vet gehaalt??:bier och het zal er wel net niet van komen dat schaatsen op natuur ijs.:D

oke op naar warmere gebieden, mijn kast! de dames gaan gestaagt door en het netje begint zich al aardig te vullen. tot zo ver helemaal geen problemen gehad dus word dit weer een lekker kort verhaaltje. foto's graag!

 

med_gallery_5542_3888_334944.jpg

 

 

med_gallery_5542_3888_281396.jpg

 

 

med_gallery_5542_3888_197665.jpg

 

 

med_gallery_5542_3888_168130.jpg

 

 

 

kom der maar in met de opmerkingen en jullie kijk op deze dames! :specool

 

Groeten P2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...