Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Jay_Jay

Absolute Beginner Noob Vragen

Recommended Posts

Hallo,

 

Ben hier nogal toevallig op het forum geraakt maar ik vind het enorm interessant.

Ik heb al enkele keren gebrobeerd om een plantje te kweken (met zaadjes die ik in wiet gevonden heb en kemp voor spacecake). Telkens is het niet echt goed afgelopen gewoon vanwege luiheid en onkunde.

Ik vind hier enorm veel informatie maar heb nog enkele vraagjes...

 

1. Wat is aangeraden voor de makkelijkste start: stekken of zaadjes (bij stekken ben je natuurlijk zeker van het geslacht).

 

2. Ik heb eigenlijk weinig ruimte in mijn tuin en ik woon in een woonwijk dus de tuin is uitgesloten (ik woon in belgie en de buren zijn niet echt progressief op het gebied van wiet kweken). Ik had dan het idee om bij een vriend op een (plat) dak te kweken... Dit is echter wel midden in de stad... Is dit aangeraden (ik denk aan straatverlichting, vervuiling,...)

 

3. Kan ik mijn planten ergens in een natuurgebied zetten (goed verstopt, afgelegen), zoja wat moet ik doen met voeding (mest), water....

 

4. andere mogelijkheid is binnen kweken maar dat zie ik niet goed zitten met elektriciteit, ruimte...

 

5 Is een serre een mogelijkheid? Hoe zit het dan met voeding, water, licht.... (kan ik bijvoorbeeld de zijkanten witlakken en alleen licht door het dak laten komen?)

 

Nu ja ik kan eigenlijke alle tips gebruiken die je maar kan verzinnen (bijvoorbeeld goeie growshops in de buurt van de grens provincie antwerpen; Breda, Tilburg B.o.Z....). Er zou er ook een zijn in Antwerpen maar ik dacht dat die gesloten was.

 

Ik heb nog enkele maanden tijd dus ik denk dat ik me deze keer degelijk ga informeren zodat het goed gaat :offtopic

 

Grtz J. :D

 

BTW heb juist het Guerilla topic gezien :wOOt

Ik begin er uit te komen maar tips zijn nog altijd welkom! :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou zeggen begin met zaad, buiten, en ja waar? In de stad kan best, maar uit kijken voor politie, dus wel een beetje uit het zicht (zeker in Belgie).

 

In een serre en guerilla kan ook. Maar dan moet je gewoon even een paar topics doorlezen hier. Lees en gij zult leren..

 

succes ermee,

Henkjan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat wil je zelf??

 

indoor/outdoor??

 

5 of 50 planten?

 

eigen gebruik (hoeveel per week rook je?) of voor de verkoop?

 

heb je veel tijd/weinig tijd?

 

wat is je budget???

 

als je daar eens wat antwoorden op zou willen geven... dan denk ik dat een paar mensen hier best wel een grove situatieschets kunnen maken van verschillende situaties.

 

ik zelf kweek nl nu onder TL.. 72 watt en ik kweek toch ong 60 tot 70 gram per 3 maanden eruit..

dat is niet veel... maar reken maar eens uit wat je bespaard :offtopic

(op een oppervlak van 40 bij 60 cm !! )

compleet onzichtbaar :D

 

dan heb je ook niet zon hoge electriciteits rekening :D en warmtebeeld camera kan je ook nauwelijks tot niet zien...

 

Ps. koop Bio-supermix van plagron hier in de shop op het wietforum... daar zitte vrijwel alle meststoffen in die de plant gedurende de hele cyclus nodig heeft... meng dat door de plaatselijke grond met een deel universele potgrond 30% en een beetje kalk om de ph stabiel te houden.

 

het mengen van de grond doe je ter plaatse

zo heb je zonder al te veel gesjouw toch een lekker bemest grondje waar je ze ook wilt gaan zetten.

 

 

gr

 

BK

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op een plat dak in de stad, in België gaat zeker. Heb het dit jaar ook gedaan, deel van mijn eerste kweek. 300g van 1 plant op mijn dak. Geen problemen gehad met politie gelukkig, wel 1andere plant geript...

Kijk er wel naar dat je plant genoeg zon krijgt.

 

Groeten en succes toegewenst

Chrisse

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ach, lampje van 600 watt, zorg je dat de verwarming gebruikt van een kamer, dan zal het wel meevallen in België, wel een koolstoffilter gebruiken hé. En ja, anders maar Guerilla doen, maar voorzichtig hé....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...