Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
knipketeltje

Cool Tubes

Recommended Posts

:offtopic ik zal graag willen weten hoe laag een 600 watt cooltube boven de planten mag hangen ik een tentje van 60 diep 90 breed en 1,60 hoog met tien planten in 11 liter potten aangezien hij de warmte afzuigt alvast bedankt voor de reacties...greetzzz keteltje....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij mij hing hij zo'n 30cm boven de toppen

maar dat moet jezelf uitproberen,hangt van de situatie af bij jou.

 

s6

Share this post


Link to post
Share on other sites
:offtopic ik zal graag willen weten hoe laag een 600 watt cooltube boven de planten mag hangen ik een tentje van 60 diep 90 breed en 1,60 hoog met tien planten in 11 liter potten aangezien hij de warmte afzuigt alvast bedankt voor de reacties...greetzzz keteltje....

Maakt ook wel uit wat voorn tubes je gebruikt!

 

Die ronden werken met 30 cm prima.

 

Vierkanten bakken iets hoger omdat er anders veel licht verloren gaat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hé Jongens,

 

Misschien komt het door mijn rookwaar, misschien ligt het aan het gehanteerd taalgebruik in deze topic, maar vierkante Cooltubes?? En daarvan is de spreiding minder?

 

Groeten uit Eindhoven,

 

AS Grow

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo eentje misschien ?

 

gallery_6976_276_8292.jpg

 

Mijn 400W tubes hangen 35cm boven de toppen momenteel.

Het is erg afhankelijk van de rest van je kweeksituatie.

Hoge LV, lage LV, ventilatie, circulatie, grote planten, verse stekjes.

 

Begin op een veilige afstand, en zak elke dag een stukje.

Als je plantjes het te warm krijgen, laten ze dat wel zien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vierkante cooltubes hebben inderdaad een wat mindere lichtspreiding dus deze moet je wat hoger zetten.

 

Ik heb zelf 150 mm cooltubes met 600 watters, momenteel hangen ze nog geen 20 cm van de toppen af.

 

De eerste kweek had ik ze op 60 cm met het gevolg dat ik geen enkele fatsoenlijke hoofdtop had, allemaal iele topjes, qua opbrengst toen was er geen verschil de zijtakken zorgden er toch voor dat ik nog een 0,70 gram per watt overhield.

 

Ik hou wel de stelregel dat een gram per watt met cooltubes niet haalbaar is, 15% breng ik per lamp in mindering, omdat het glas van de cooltubes toch wat aan lumen tegenhoudt.

 

Ik ben wel overgestapt van 160 mm naar 150 mm omdat de 160 mm cooltubes een lengte hadden van 48 cm en de 150 mm een lengte van 60 cm, dat scheelt toch op 3 tubes een totaal van 36 cm, of het iets uitmaakt op de opbrengst is me op dit moment niet duidelijk maar ik zie wel duidelijk dat de lichtspreiding veel groter is.

 

Groetjes,

Puppy

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zo eentje misschien ?

 

gallery_6976_276_8292.jpg

 

Mijn 400W tubes hangen 35cm boven de toppen momenteel.

Het is erg afhankelijk van de rest van je kweeksituatie.

Hoge LV, lage LV, ventilatie, circulatie, grote planten, verse stekjes.

 

Begin op een veilige afstand, en zak elke dag een stukje.

Als je plantjes het te warm krijgen, laten ze dat wel zien.

ok he bedankt voor de info ik werk trouwens met ronde cooltubes vind ze toch minder als normale lampen eerlijk gezegt volgende ronde weer op de oude vertrouwde B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...