Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Kwaecorz

Stekken Maken Door Plant Door Te Laten Leven Na Het Einde Van Bloei?

Recommended Posts

yo hobbyisten

ik heb hier 3 planten in bloei staan uit zaad, van de 10 waren maar 3 vrouwtjes dus heb ik ze maar in de bloei laten staan, ze hebben nu nog 1-2 weken te gaan en 1 plant ziet er bijzonder goed uit qua vorm / vruchtzetting

hij maakt echt hele dikke toppen aan zelfs tot helemaal onderin de plant.

 

is er een manier dat ik nog stekjes kan maken van een plant ook al is ie bijna uitgebloeit?

ik heb een tijd terug een keer hier iets gelezen over dat je de plant nog voortkan laten leven, helaas kan ik het niet meer terugvinden maar het komt er op neer dat je door heel voorzichtig alleen de topjes eraf te halen bij de oogst en de plant weer op 18/6 te zetten haar weer verder kon laten groeien

 

ik dacht dus dat dit ik misschien via deze weg nog stekjes van deze plant kan maken.

 

heeft iemand ervaring hiermee of kent een andere manier hoe ik alsnog stekjes van deze plant kan maken

 

alvast bedankt

:offtopic

 

1

Share this post


Link to post
Share on other sites

soort van regeneratie.

 

het is mogenlijk echter veel werk en dus tijdrovend,lijkt mij persoonlijk niet de moeite.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stekken zijn normaliter al enigzinds minder sterk dan zaadplanten, een geregenereerde stek zou nog wel eens een extra klap mee kunnen krijgen, dit wil niet zeggen dat het onmogelijk is, maar je planten zijn zeker niet supergezond.

 

Daarbij is het natuurlijk wel een goede manier om je plant te behouden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey bedankt voor jullie reacties,

 

ik heb op reveggen gezocht en de topics gelezen

ik wil het wel proberen, alleen de plant is nu al bijna 2 meter hoog,

maar ik vraag me dus af hoe groot ze dan zou worden al zou ik er stekjes van willlen halen

lijkt me niet te doen eerlijk gezegd want ze zit nu al tegen de bovenkant van de kast aan

 

grtz

:offtopic

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik had van de zomer een binnen plant afgesnoeid en alleen de stronk met pot buiten gezet, tot mijn verbazing was ie een halfe maand later weer 20 cm uitgegroeid.

ik zal kijken of ik nog fototje heb maar het is mij dus eigenlijk zonder moeite gelukt :offtopic

Share this post


Link to post
Share on other sites

aight joop bedankt ik ben wel benieuwd naar fotos hierover

als ik een stronkje overhoudt met een paar grote bladeren eraan

waar zouden die nieuwe zijscheuten zich dan moeten vormen?

moet ik de bestaande zijscheuten dan helemaal weghalen ofzo?

 

1

:offtopic :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...