Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
robbie83

12 Planten In Igrow Senior

Recommended Posts

Geef nu de komende dagen alleen water. Op zich houden de plantjes zich goed. In het begin werden de blaadjes wat geel, maar dit trekt nu langzaam weg. Na een paar dagen water ga ik weer voorzichtig over op voeding.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja zal ik wel doen als ik jou was rizotonic ken heel goed zijn voor je planten maar juist omdat het zo goed is krijgen mensen de neigin teveel er over te gooien of spuiten succes verder... :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo, net weer even wat foto's gemaakt. Naar omstandigheden staan ze nog helemal niet zo slecht bij. Op een paar na zijn ze allemaal netjes groen. Ook komen er overal nieuwe blaadjes. Geef ze op dit moment geen voeding, alleen water. Voor de lichtcycus bewater ik ze, en als de lichten uit springen benevel ik ze met water. Begin morgen weer voorzichtig met voeding geven (vega en rhizo).

 

Hier wat foto's

 

gallery_13598_3770_31688.jpg

 

gallery_13598_3770_12388.jpg

 

gallery_13598_3770_33382.jpg

 

Ze zijn nu ongeveer 17cm groot, dus volgensmij gaat alles wel redelijk goed.

Share this post


Link to post
Share on other sites

:D

zakken met die lampen zal niet zo snel gaan met een i-grow kast,

 

je moet je dak eraf gaan halen dan je lampen los maken en dan nog eens alles plaatsen zoals het was :D

 

plaats je dames nou gewoon op dubbele kratjes bier en anders haal je bij de blokker van die stapel boxen a 3 of 4 euro per stuk en kan je naarmate de dames hoger worden gaan zakken met je boxen.

 

zoals je het nu doet worden het oerbomen van minimaal 150 cm :D en ja zelfs in een 7 liter potje kan dat.

 

toch maar effe de weg helemaal vrijgemaakt voor verse lucht, :offtopic

 

en nou nog een kleine ventilator voor een goede lucht circulatie en je bespaart je straks een hoop ellende :wOOt

 

groeten :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zal morgen 2 houten schragen gaan halen. Kan ik mijn bak opzetten. Maar als ik omhoog ga met mijn plantjes, hebben ze wel meer last van die stralingswarmte toch? Kunnen mijn plantjes, nu bijna een week oud, dit wel aan? Hoeveel ruimte moet er tussen de lampen en mijn plantjes zitten? Dus hoe ver moeten mijn plantjes omhoog?

Share this post


Link to post
Share on other sites

:D

2 x 600watt?

hou ze minimaal op een centimeter of 60 a 70 aangezien ze er nog niet helemaal lekker bij staan, en haal een fan dan kan je net over de dames heen blazen waardoor ze het ook wat frisser hebben en niet zo warm.

 

ik denk ook niet dat ze nou nog slap gaan hangen :offtopic

 

en je hebt toch voorbemeste aarde?

dan ga je toch niet voeden nog?

alleen wortel stim. is voldoende

 

:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb net twee schragen gehaald. Op maat gezaagd en de bovenkant van de plantjes staan nu op 70cm van de lampen af. Nu nog even een ventilator halen.

 

Hier de foto's

 

gallery_13598_3770_23757.jpg

 

gallery_13598_3770_6097.jpg

 

gallery_13598_3770_3520.jpg

 

gallery_13598_3770_5204.jpg

 

Nog even een vraagje over die ventilator. Mag die 24 uur aanblijven of moet daar ook een tijdschakelaar op?? En zijn de plantjes al groot genoeg om op 12/12 over te gaan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is dat zo'n kast waar je de hoogte van de lampen niet kan veranderen? Waardeloos imo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey rob,

 

effe over die ventilator, ik zou hem non stop laten draaien, mijn argument: je igrow kast is vrij warm als de lampen aan staan, dus zorgt die ven voor extra verkoeling tussen haakjes, en als de lampen uit staan gaat je LV als een gek omhoog naar waardes van wel 70%. nu is dat op dit moment niet zo erg maar als jij straks mooie cola flessen hebt en je wil ze nog wel een tijdje laten rijpen dan lijkt het me verstandig om die ven 24 per dag aan te houden.

 

en wat betreft je dames, je kan ze nog wel een weekje op 18/6 laten staan maar je kan ze ook nu op 12/12 zetten, alleen je dames hebben het in begin effe lastig gehad en nu beginnen ze juist lekker te wennen dus mijn idee is om ze nog een week te laten staan.

 

en aangezien je toch de hoogte hebt kan je dat makkelijk doen.

 

it's up to you :offtopic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ga toch nog maar ff een paar daagjes op 18/6. Had voor die ventilator al een tijdschakelaar maar zal hem gewoon non-stop laten draaien. Alleen had hem met pattex dubbelzijdige tape vastgemaakt aan het plafond. Zat muurvast, ook onder hogere temperaturen zoals op de verpakking stond. Flikkerd dat ding net van het dak af op een plant. Kan zo niet zien of hij beschadigd is, boven de grond in ieder geval niet. Nog iemand een ideetje voor een manier deze aan muur,plafond te bevestigen. Wil eigenlijk niet boren/schroeven in die kast, vind ik zonde.

 

De plantjes zelf doen het volgensmij wel goed. Het overgrote deel krijgt al dikke stammen. Een paar achterblijvertjes zijn er wel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog iemand een ideetje voor een manier deze aan muur,plafond te bevestigen. Wil eigenlijk niet boren/schroeven in die kast, vind ik zonde.

 

ik heb zelf ook een I-grow senior, waar ik hetzelfde probleem heb met de temperatuur.

enige verschil tussen jouw en mij is dat ik wel op mapito kweek.

ik heb voor de fan 2 aluminium beugels gemaakt die ik in de kast heb gehangen, waar de fan achter hangt.

,moet je wel een paar schoefjes in de kast schroeven om de beugels vast te hangen, maar is volgens mij de beste en stevigste oplossing.

 

succes ermee :offtopic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Net nog eventjes gekeken in mijn kast. Nu zag ik dat er een paar blaadjes half weg waren. Het leek wel of ze verschroeid waren ofzo. Ligt dit aan een te hoge temperatuur of aan een te lage lv?? Of beide??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weer ff een update na 9 dagen groei. In de nieuwe opstelling gaan ze als een speer. Het blaadjes die geel waren zijn weer helemaal groen. Geef ze nu water met Rhizotonic en een beetje Vega. Nog 1 dagje op 18/6 en dan ga ik over op 12/12.

 

Hier nog even een fotootje, zie het verschil met de foto van 2 dagen terug:

 

gallery_13598_3770_24729.jpg

 

Commentaar altijd welkom!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou gaat ie lekker, rustig aan met je voeding ! is nog niet nodig. Er zit zat voeding in de aarde voor de eerste 3-4 weken.

 

succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Net eindelijk mijn luchtbevochtiger binnen gekregen :offtopic . Hiermee kun je de lv makkelijk opschroeven naar 60-70%. Alleen een vraagje: Deze bevochtiger blaast koude stoom ipv warme stoom. Is dit een probleem voor de plantjes? (ivm stress ofzo)

 

Verder ga ik vandaag over op 12/12. De plantjes zijn nu bijna 30cm groot en de meeste komen net tot de rand van de potten.

 

Er zijn 2 of 3 achterblijvertjes. Zou het slim zijn wetende dat hun groei stagenerende is deze weg te halen zodat er meer ruimte is voor hen die wil flink gegroeid zijn???

Share this post


Link to post
Share on other sites

:D

netjes kerel,

 

maar eh die bevochtiger kan jij gewoon aanzetten als de lampjes branden geen probleem, die twee dames die beetje achterblijven kan je inderdaad weghalen en zo iets meer ruimte maken maar ik zou ze lekker laten staan, ik heb niet gelezen dat jij je dames hebt getopt dus ze gaan toch de lengte in.

 

en je gaat toch voor de maximale opbrengst, dan gewoon laten zitten die twee :offtopic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo, vanmorgen nog even gecheckt. Ze lopen nu richting de 30cm. ga vandaag over op 12/12. Bij alle potten komen de wortels al onder naar buiten dus ga vandaag proberen om voor de 1e keer van onderuit water te geven.

 

Al het bladgeel wat er was is nu weg. Zijn allemaal mooie volle plantjes geworden. En dit zonder ook maar 1 keer de PH of EC te checken. Doe nu heel rustig aan met voeding.

 

Foto's volgen nog..........

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo weer even een update. Vannacht de 2e dag bloei gehad (foto is na 1e dag bloei). Plantjes doen het imo ontzettend goed. Ze groeien als een tierelier. De stammen worden echt dik en de bladeren echt groot. Wel merk ik hier een daar een lichte paarse verkleuring van bladstengels. Zou dit te maken kunnen hebben met mijn fan die non-stop draait waardoor ze het in de nacht wat te koud hebben?

 

Temperatuur en lv is perfect te handhaven, namelijk 19 graden snachts en 27-28 overdag. lv schommel zo rond de 55% overdag en 60% snachts. Dit met de afzuiging op minmaal.

 

Verder geef ik de voeding voortaan van onder uit. De wortels steken ook al uit de gaten van de potten dus dit moet wel kunnen.

 

Foto's zijn nog steeds wat onduidelijk. De digitale camera komt eraan :offtopic

 

gallery_13598_3770_39267.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

:offtopic

hmmm, je fan misschien effe minder op de dames richten en je zegt dat de minimale temp 19 graden is,dat is dus op zich geen probleem natuurlijk is het ideaal rond 22 graden maar dit hoeft zeker niet de oorzaak te zijn van je paarse stengels.

 

is je kast 100% licht dicht?

gaat de temp niet te snel naar beneden als je lampen uitgaan?

het kan meerdere oorzaken hebben dus kijk nog even een paar dagen tegen aan.

 

:D

succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu bijna 3,5 week later en alles gaat voorspoedig. De eerste toppen beginnen te groeien en de plantjes groeien ook nog steeds lekker door. De voorste blijft wat achter. Die heb ik dan ook wat hoger gezet zodat de tophoogte gelijk staat met de rest. geef nu 30ml flores met 10ml b'cuzz bloeistimulator om de dag (3x per week). Vul per keer een gieter van 10 liter en geef het van onderuit. binnen een half uurtje is mn bak leeg.

 

Nog steeds geen verkleuring in het blad te zien, ondanks dat ik nog steeds niet afzuur. Wel verkleuren een paar onderste blaadjes die geen licht krijgen. Dit is normaak dacht ik.

 

Verder heb ik ze weer wat naar beneden gezet zodat de afstand tussen de lampen en toppen ongeveer 50cm is.

 

Hier de foto's

 

gallery_13598_3770_27687.jpg

 

gallery_13598_3770_12665.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog ff een vraagje: het onderste blad, wat gaat hangen, kan ik dat eraf knippen??? En krijg op 1 blad last van een soot roestplekjes. Waar kan dit mee te maken hebben?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag mijn planten eens grondig geinspecteerd. Mijn werklampje was kapot dus kon ze niet goed bekijken. Zag vandaag bij verschillende bladeren kleine witte plekjes met eronder kleine bruine beestjes. Denk dat ik ook last heb van die K..beestjes. Heb nog geen last van webben ofzo. Week zes zit er nu bijna op, dus denk nog zo'n 3 te gaan. Wat kan ik het beste doen???

 

Kan geen foto's maken, te slechte kaliteit!!

 

Nu begin ik te twijfelen. Zie ook zwarte stipjes. Ook zie ik dingen bewegen. Spint beweegt toch niet???

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou spint beweegd weldegelijk.t krioeld zelfs.als je totaal geen web of spint rag sporen ziet is t misschien een ander onderkruipsel.thrips waarschijnlijk,dat zijn ook van die bloedzuigers en die merk je vaak later op dan spint.kut joh!,nou succes dr mee.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar kan ik daar nog iets aan doen? Of is het beter omdat ik al in week 7 zit om maar af te wachten.??? Ga vandaag is al mijn planten uit de kast halen om eens een grondige inspectie te doen.

 

Tips over wat te doen zijn ZEER welkom!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...