Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Escaper

Verhouding Nat&droog

Recommended Posts

Wat is de verhouding nat/droog. Ik wil mijn toppen strx nat wegdoen en wil natuurlijk wel graag weten of het klopt wat ik krijg. Hoeveel is bijvoorbeeld 1kg nat als deze gedroogd is wat blijft er dan over?

 

Bedankt!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb nog telkens het nat-droog gewicht bijgehouden en dat kan schommelen tussen de 21 en 22,5 % in. Als ik net geknipt heb ga ik ervan uit dat ik 20% overhoudt (meer is leuker, dan dat je meer rekend en minder overhoudt :smoke ).

 

Als ik echter het zooitje nat zou verkopen, wat ik dus niet doe, zou ik als stelregel minimaal 21% nemen.

 

Maar waarom nat verkopen ?, doordat ik een goede droogproces aanhoudt van minimaal 10 dagen krijg ik ook een goede prijs hiervoor dit kan schommelen tussen de 10 en 30 centjes in, reken uit je winst.

 

Groetjes,

Puppy

Share this post


Link to post
Share on other sites

er zijn 2 manieren van nat knippen

 

1. knippen met takken waar de toppen aan vastzit (onderste boven hangen ivm drogen

2. knippen kant en klaar (zoals in de cs) (drogen in/op netten)

 

volgens methode 1 kom je uit op 20% van het natte gewicht

en bij methode 2 kom je uit op 25/28 % van het natte gewicht.

 

methode 2 hefft mijn voorkeur simpelweg omdat je geen dikke takjes hebt maar alleen toppen

en dus in 4 tot 5 dagen al droog kan zijn.

en je kan iets naukeuriger een schatting maken

 

greetz

bhang

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je wiet nat verkoopt gaat het héél vaak naar mensen die het nodig vinden om de wiet te verzwaren.

 

Meestal gebruiken ze dit voor export maar eerlijk gezegd vind ik dat je hier niet aan mee moet doen als je niet zeker weet (en dat weet je dus nooit zeker) of ze dit wel of niet doen (verzwaren)want je wilt niet weten wat dit soort lui er allemaal doorheen flikkeren.

 

We hebben het hier (op wietforum)in het verleden al véél vaker over gehad.

 

Ik zal je een paar voorbeelden geven wat er zoal allemaal doorheen (kan)gaan.

 

1) gemalen TL buis(glinstert zo mooi :wave: )

 

2) 7-up (plakt zo lekker ):wOOt

 

3)visloodjes(zijn zo lekker zwaar) :blink:

 

Zo is er nog véél meer troep wat er doorheen gegooid word.

 

Allemaal slecht voor de gezondheid en waar je behoorlijk ziek/beroerd van kan worden.

 

Mijn advies: verkoop het nooit nat :smoke

 

 

Nog even over het nat/drooggewicht:

 

Dat is héél erg afhankelijk van hoelang je doorgaat met water/voeding geven voor de oogst.

 

Persoonlijk geef ik vanaf zo'n 4 dagen voor het knippen niks meer en dan kom ik uit op een nat/droog percentage van tussen 23 en de 27 %

 

Als ik tot de laatste dag water/voeding geef kom ik niet hoger dan zo'n 20- 22 %

 

gr. Tokkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is toch ziek wat ze er door heen doen gemalen TL buis,7-up dit zet wel aan het denken

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mijn advies: verkoop het nooit nat :wacko:

 

amen to that tokkie :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...