Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

BeeKaa

3x Black Jack & 3x Herijuana Op 0,25m2

Recommended Posts

hey bk heb altijd begrepen dat stekken niet meer gesneden worden zodra je ovegeschakeld bent naar de bloeifase dit vanwege stress voor de stek en de zaad plant zelf.

 

ik wil nog even terug komen op je opmerking: 'met 50 (vrouwelijke ) planten een selectie hou je meer over dan 2 goede planten' . wat zal ik zeggen, tsjaa soms heb je geluk ik denk tog dat de max rond de 5 planten is en dan heb je eigenlijk niet eens keihard geselecteerd!!!

 

kijk naar deze punten die de plant allemaal inzich moet hebben om te kunnen slagen als GOEDE moeder vind ik persoonlijk zelf:

 

beginnend bij het zaadje.

 

ontkieming en de eerste blaadjes van de plantje binnen een week laten zien. de rest is weg!!!

 

internode opbouw, kijkenend naar de vorm stam dikte tussen afstand van internode naar internode, en blad vingers, achter blijvers worden weg gegooit. dit is 2 weken later

 

2 a 3stekken snijden van elke plant( net hoeveel ruimte je hebt ) : kijken welke goed en snel aanslaan ( zeer belangrijk stek moet binnen 10 daqgen aangeslagen zijn naar mijn mening ) slecht gewortelde stekken worden gegegooit en dus ook de planten. je snijd expres dus 3 stekken want tuurlijk kan er wellis 1 vergaan vanwege.... zoveel dingen dat weet jij zelf ook en ik ben nu te lui omdat ook allemaal te typen :)

 

stekken laten bloeien: kijk naar de snelheid van het tonen binnen 12 dagen is het mooist al kan 14 dagen ook nog wel ( liggend aan welk soortje ) mannen worden nu gescheiden van de vrouwen ( daar kan als je wilt en zaad wilt hebben dan ook op geselecteerd wordne maar das een andere verhaal ).

 

 

dan is het de keuze aan de kweker kweekt die commecieel dan zal snelheid ene grote rol gaan spele en kwaliteit wat minder dan bij iemand die voorzich zelf graag super wiet heeft ik kijk zelf eigenlikj naar ene combi.

 

plant die 8 tot 10 weken bloei heeft krijgt van mij 9 weken om zich te bewijzen en goed af te bloeien, ik ga dus zoeken naar een gemiddelde bloei ( of er meot ene vet goede snel bloeier zij heah )

 

laat al die stekken afbloeien, ik blijf kijken naar de vitaliteit van de stek, mocht ik nog 3 stekken van sommige planten overhouden controleer ik daar ook of ze tegen een beetje ph schommeling kunnen door soms iets te veel te voeden en soms iets te veel water kijken of ze er snelboven op komen ( ook niet onbelangrijk want ja de mens maakt wel is een domme fout en dan moet niet de zak zijn verkut ).

 

maar goed, planten laat ik afbloeien kijk naar de compactheid van de toppen, gewicht natuurlijk !!!! kleuring van de top en thc, mocht het een gekruist soortjes zijn dan is de smaak nog meer belangrijker dan een gewone zaad

 

bijv: haze x skunk ik kijk hoe ik vind dat zij het lekkerst smaakt heb ik meerdere keuzes word dit de doorslag gevende.

 

 

als je dit zo alles bij elkaar bekijkt dan hou je op 100 zaden 50 vrowuen over van die 50 vrouwen hou je denk ik echt maar 1 tot hooguit 5 planten over, maar dan heb je wel hele harde moeder :)

 

 

zijn er nog mensen die op nog hele andere dingen selecteren ???

 

greetzzz masteryero

 

ps: overignes hoef e na het tonen van de planten niet je paltnen weg te gooien hoor !!! maar zou je ze ook ergens buiten kunnen zetten en daar laten doorgroeien, om ze onder lamp te laten afbloeien al die planten die neit aan je eisen voldoen tsjaa dat vind ik zonde of je moet nog genoeg space over hebben

Share this post


Link to post
Share on other sites

er zouden wat bloeihormonen in kunnen zitten ja.. maar ik heb het begin dit jaar gepresteerd om een stekje te maken van een takje wat al in de bloei stond.. en deze bracht nog best veel op uiteindelijk... geen rare dingen mee gehad

 

dit betreffende stekje zou dan nog niet eens bloemetjes hebben en dus verwacht ik hiermee helemaal geen problemen.

 

en over dat slecteren..

als ik de ruimte had deed ik precies hetzelfde.. maar die heb ik niet en dus kies ik de beste van wat ik heb.

ik hoopp natuurlijk op een bepaalde pheno maarja je weet nooit wat je krijgt.

 

en de overige moeders buiten zetten?? in januari?? nee bedankt..

 

ik gooi de moeders bij de (hergerbuikaarde) en de aarde uit de potten gebruik ik om de resterende moeders mee over te potten.. hier zitten tenslotte wel schimmelsporen in.

ook zullen de achtergebleven wortels mooi geconsumeerd worden door de het bodemleven en zo de nodige voedingstoffen leveren aan de plant.

 

die hergebruik aarde daar heb ik nca. 90 liter van.. met vele wortels enz..

dit ga ik in het voorjaar goed mengen met maerl en hier ga ik een gros worm,en in gooien.

zodat die de dode wortels een beteje om kunnen zetten in wat N-P-K.

met deze aarde ga ik dan een plant buiten op testen.. ik denk een lady cane stekje

 

en als de grond goed is gebruik ik hem voor mijn guerilaplannen.

 

gr

 

BK

Share this post


Link to post
Share on other sites

klinkt goed: ff over terug komen op je opmerking moeder naar buiten gooien in januari ???

 

waar lees je dat ??

 

ik bedoel iig: moeders hou je zonder meer veilig in een hokkie onder tl / hps net wat de gek wilt

 

maar overige planten die niet de selectie hebben gehaald en wel vrouwelijk zijn ZOU je buiten kunnen zetten mits het weer er naar staat. als jij een selctie houd voor nieuwe moeder rodn mei ofso kan je die prima buiten knikkeren hoor !!! dat is wat ik bedoelde :) niet dat dat nu moet want dan trek je er geen gram uit :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
ps: overignes hoef e na het tonen van de planten niet je paltnen weg te gooien hoor !!! maar zou je ze ook ergens buiten kunnen zetten en daar laten doorgroeien, om ze onder lamp te laten afbloeien al die planten die neit aan je eisen voldoen tsjaa dat vind ik zonde of je moet nog genoeg space over hebben

 

 

hier had je dat gezet van die moeders die naar buiten moesten...

 

maarre ja ik hergebruik die aarde toch.. hier zitten schimmels in en seramis enzo... het zal wel niet voor een beter start zorgen maar als de aanwezige schimmels weer opnieuw een kolonie hebben gevormd op de wortels van de nieuwe plant dan zal deze wel een boost krijgen!

 

ik ben hier in mijn kleine kasje zo door mijn 50 G schimmeltjes heen hoor!

 

en ik wil ook niet te veel planten om bij te houden buiten die er al gepland staan... want dat is me al zon werk dat beloof ik je

 

gr

 

BK

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu de zaden binnen zijn heb ik nog een hoop andere dingen die ik moet kopen

 

deze ronde:

- lichtspreider

- Bloeistimulator BAC

- Pro Aktive BAC

- the final solution

 

Volgende Ronde:

- Wortelstimulator

- MH lamp (voor de groei)

- nieuwe grotere bak

- tensio meter

 

Outdoor:

- schimmels

- Bio supermix

- 15L Seramis

- maerl

 

 

nou dat wordt flink sparen voor BK. :)

pff maar dan heb ik dus wel alles wat ik nodig heb..

 

verder weinig nieuws te melden..

 

weer veel gescrogd vandaag.. dacht al enige bloemvorming te zien bij de BJ moeder in et midden.

(ik heb ook de 2 planten met de lichtere groeischeuten een xtratje gegeven van 100 ml met 2ml/L Bac groei)

hopelijk heb ik niets stoms gedaan.

 

ik wacht af.

 

Dag 6 12/12 (eigenlijk 10/14) is net begonnen voor de dames

 

gr

 

BK

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 7 12/12 voor de meisjes vandaag

 

ik zal er nog even snel fotos op gooien... versgemaakt!

gallery_7458_3678_780958.jpg

 

gallery_7458_3678_323976.jpg

 

 

zo kan ik zelf ook nog ff kijke hoe het gaat, temp met het licht uit is 19-20 graden...lekker hoor...

gisteren met de lamp aan 26-27 graden.

 

het net zit echt proppievol! en ze groeien nog zeker n week door!

ik heb gisteren rigoreus zitten snoeien en scroggen... maar ik raak echt door mn lege plekkies heen :)

zoals gewoonlijk iets te laat naar 12/12 maarja.. ik had ook niet echt rekening gehouden met de kracht van deze lamp :)

 

gr

 

BK

Share this post


Link to post
Share on other sites

heerlijk bk ik voel hier ene ik zei het tog aan komen :)

 

maar ja beter het netje iets tevol dat je nog bij kan snoeien dan een te leeg netje want dat is lastiger hoor om het vol te krijfen ( lees onmogelijk )

 

ik vindhet er mooi uitzien hoor !!! je planten zien er goed uit de bj heeft wat moeten wennen aan het hemel licht maar doet het uitstekend en tsjaa die andere planten doen het de hele tijd la toppie :)

 

wat betreft de groei voeding kan je nog wel geven hoor maar zou ik zodra de groei er helemaal uit is meteen stoppen en flink gan boesten met je bloeivoeding, maak je trouwens al een combi ???

 

met groei en bloei voeding of groei en bloei stimulator ??? kan best namelijk hoor

 

 

nou succes man

 

greetzzz masteryero

Share this post


Link to post
Share on other sites

eey bk ziet er egt heel mooi weer uit heb je vorige topic ook helemaal doorgelezen hier en daar ging het een klein beetje mis aan het begin van de kweek maar het ziet er nu egt goed uit :) k hoop dat dit een mooi veldje vol dikke buds word

 

gr shanky

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ masteryero... ach ja ik heb nog wel wat speling...

dus het kotm nog wel goed

 

nee ik mix mn voeding nog niet, ik geef strictly groeivoeding tot aan de eesrte pistels

dan geef ik een weekje gemixt en dan ga ik over op strictly bloeivoeding en pk booster.

bloeibooster heb ik nog niet maar daar wordt aan gewerkt.

 

@

Shanky

ja het kan altijd mis gaan... als een klein detail roet in het eten gooit in het begin al kun je beter overnieuw beginnen.

deze ronde doe ik weer mn uiterste best het geheel tot een goed einde te brengen.

 

gr

 

BK

 

ps ben toch eigenwijs geweest en heb vandaag 2 stekkies genomen... 1 van BJ en 1 van Herijuana

op een speciale manier bewaard (niet in de stekbak!) en als het lukt maak ik het bekend.

Share this post


Link to post
Share on other sites
ps ben toch eigenwijs geweest en heb vandaag 2 stekkies genomen... 1 van BJ en 1 van Herijuana

op een speciale manier bewaard (niet in de stekbak!) en als het lukt maak ik het bekend.

 

je weet de spanning er wel lekker in te houden he BK ... ben benieuwd...

toch niet stiekem een variatie op de blowsterke experimentjes ???

 

>CS< (o ... en schrijfse morgen ... dat je vanavond nog veel inspiratie op mag doen :) )

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja tis geen nieuwe manier ofso..

 

ik had gewoon geen zin om heel die stekbak voor 2 stekken aan te zetten...

in de GK is de temp lekker en genoeg licht... alleen gaan plek voor een fatsoenlijke propegator.

 

nou heb ik gewoon 2 theeglazen met vershoudfolie erover gespannen om een vochtig micro-klimaatje te creeren..

 

dus 1 stek per theeglas..

onderin een laagje seramis wat bevochtigd is met Bacto om het vochtig te houden.

 

nou da was dan de big secret... moet alleen nog ff kijken of het werkt :)

 

gr

 

BK

 

Ohja de blue widows zijn nog niet boven maar de wortels kwamen er bij 1 al wel onderuit haha

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja BK, dat werkt wel, alleen je stresst je stekken wel een beetje omdat ze meteen bloeien en wortelen tegelijk... Maar goed, als het sterke stekken zijn dan red je dat wel :).

Share this post


Link to post
Share on other sites

ze bloeien nog niet kees.. ze staan nu weer onder 24/0 :)

dus heel misschien maken ze 2 of 4 pistels aan maar ze gaan niet echt regenereren hoor :)

 

ik heb dit al wel eens bij een bloeiend takje geflikt (zaten al stuk of 30 pistels op).. 1 weekje vertraging had ik toen en das nog een fijn moederke en opbrengertje geweest :P

 

maarre ik hoop dat het goed komt.. er zat al condens onderop de folie dus ik denk dat het wel goedkomt.

het gaat me dus meer om de setup met d etheeglazen of dat werkt.

 

gr

 

BK

Share this post


Link to post
Share on other sites

trouwens nog wel ff leuk om te vermeldden:

 

vandaag bloei geconstateerd bij de Black Jack.. bij de herijuana ook wel maar nog niet volledig!

ik heb ze vandaag 2L gegeven met Bacto... ze beginnen meer te zuipen dan ze al deden!

 

volgende voedingsbeurt is met lichtelijk wat boeivoeding ipv groeivoeding vor madame black!

 

ook heb ik wat reflectiefolie samples in de hoeken gehangen uit de reclame noekjes van thegrowshop.nl

links de diamond diffusiefolie, en rechts de 100& spielegfolie.

 

we zullen zien!

 

gr

 

BK

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_7458_3678_2093886.jpg

 

 

ff een HPS shot van gisteren..

 

maar je kan nog niet echt zien op de fotos dat de black jack bloeit.. de heri trouwens ook zag ik gisteravond laat.

 

gr

 

K

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey bk wat verschillen we tog op sommige vlakken met het kweken heah nu kom je weer met je planten van groei na de bloei en weer terug :) :) iets wat ik zelf nou nooit zal doen.

 

stekken zet je trouwens niet meteen onderlicht tog !!!! dat kunnen ze nog neit aan ze moeten daaraaan wennen !!!!

 

trouwens ( NIET DAT JE DAT DOET HOOR BK WANT DAT HEB IK AL GELEZEN:p ) als je een stek trek en hem/haar laat wortelen meteen onder 12/12 zet vidn ik het knap als je een percentage haalt van 20% aangeslaagde stekken volgens mij!!!! want dat stukje plant kan dat nooit goed aan en worteltjes trekken en meteen in de bloei.

 

nou ja we gaan weer een spannende week iig toppie BK

 

greetzzz masteryero

Share this post


Link to post
Share on other sites
hey bk wat verschillen we tog op sommige vlakken met het kweken heah nu kom je weer met je planten van groei na de bloei en weer terug :) :) iets wat ik zelf nou nooit zal doen.

 

maar welke bedoel je eigenlijk?

Ik heb dat wat jij zegt wel gedaan.. ook al eerder en met suc6..

die plante heeft nog vele stekjes gegeven en nog mooi afgebloeid!

 

stekken zet je trouwens niet meteen onderlicht tog !!!! dat kunnen ze nog neit aan ze moeten daaraaan wennen !!!!

 

jewel man.. tis maar TL licht... op 20 cm afstand haha...

deze stekken die gaan gewoon op 24/0 wortele en blijven daar ook nog wel ff in...

 

trouwens ( NIET DAT JE DAT DOET HOOR BK WANT DAT HEB IK AL GELEZEN:p ) als je een stek trek en hem/haar laat wortelen meteen onder 12/12 zet vidn ik het knap als je een percentage haalt van 20% aangeslaagde stekken volgens mij!!!! want dat stukje plant kan dat nooit goed aan en worteltjes trekken en meteen in de bloei.

 

dat ben ik van plan met de volgende horde wegwerp stekken...(top-overblijfsels)

dit om het geslacht te bepalen en de pheno's te indiceren. ook al zijn het plantjes met maar 1 fruttopje..

daar kun je al veel aan zien! uiteindelij zal ik deze plantjes bevruchten met het beste mannetje en zo hoop ik op een kleine zaadvoorraad.

 

 

thanx voor de reply's

 

ff over de BK:

 

ik begin me toh echt zorgen te maken over de lichte groeipunten van de Black Jack, ik heb vandaag 2x bladvoeding gegeven in de donkerperiode..

 

net ff gekeken en tsja het heeft niet veel geholpen

zou het dan iets te maken hebben met het in d ebloei schieten??

ik zie de verkleuring bij meer mensen op het forum en die maken zich ook geen zorgen...

de heris hebben het ook maar dan ietsjes minder.

 

ik dus wel...

 

maarja we zien het wel volgende voedingsbeurt gaat er ook bloeivoeding mee.. misschien dat dit de

verkleuring verhelpt.

 

ik heb net nog een beetje gescrogd niet veel... bij de Heri's zit de bloei er nu ook in.

 

gr

 

BK

Share this post


Link to post
Share on other sites

even weer een snelle update van de BloeiKamer

 

gisteren een foto proberen te maken van de beginnende bloei.. 100 fotos gemaakt 1 gelukt haha

hier dan een beginnend bloemeke bij de Black Jack.. sorry voor het hps licht!

2e dag bloei Black Jack

gallery_7458_3678_528442.jpg

 

 

verder nog wat fotos van dichtbij genomen dus ze zullen niet erg scherp zijn...

 

gallery_7458_3678_1048995.jpg

 

 

gallery_7458_3678_2085383.jpg

 

 

gallery_7458_3678_2439475.jpg

 

 

gallery_7458_3678_1514793.jpg

 

 

gallery_7458_3678_126085.jpg

 

 

volgende voedingsbeurt krijgen ze toch wat meer.. ze zijn me toch iets te licht naar mijn zin.

temp met lamp uit is 18 graden en met de lamp aan 26,5

 

mocht de nachttemp naar beneden gaan dan zla ik de inblaas weer verplaatsen van de deur naar de GK.

 

 

gr

 

BK

Share this post


Link to post
Share on other sites

toenstrax dus even met TNT gersproken... deze gaf al aan dat ik te weinig voeding gaf.

 

volgende voedingsgift zal ik dus 2 ml/L meegeven.

ook zal ik een beetje langer groeivoeding doorgeven dan gepland..

omdat dit aangeraden werd door de alom gerespecteerde tnt.

 

en aangezien hij arvering heeft met BAC en ervaring met de sort lamp ga ik me toch een beetje aan zijn uitspraken houden.

 

pfoe wat een opluchting

 

gr

 

BK

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey bk als ik het zou bekijk na al die topjes die op het gaas liggen dan denk dat je misschien wel versteld zult staan van de opbrengst man!!! als het soortje het toe laat en het worden mooie dikke toppen kan je een heel end komen met het kweken van 1 op 1:D

 

het binden zit duzzz wel goed nu naar fase twee :) het bloeien doorzetten bk en je heb me tog een monsterlijke oogst :) zeer goed gebonden genoeg van die opgebonden toppen ( bedoel uiteindes van die takken hoe heet dat noem weer ..... denk denk denk shit lukt niet kom er niet op ). je hebt niet te veel van die toppen en ze worden zo op de foto gezien niet of nauwelijks belemmerd door de bladeren, maar ja daar ben je ook wle ff druk mee geweest

 

 

ziet er weer heel schön uit meine freunde :P

 

greetzzzz

 

ps: man heb me een kater verdomme en ging nog wel zo lkkr me nest in:(

Share this post


Link to post
Share on other sites

hee my

 

ja het zit weer goed vol met SCHEUTJES (zo heet dat :)), ik heb het een beetje TL wise gebonden.

dus zeer strak na bijna elke internode.. en veel gesnoeid bijna alle scheutjes blootleggend aan het direct licht.

het maximale uit je scrog halen.. ik had ze tenslotte al voorgevormd en was niet meer van plan te dieven.

 

vnaf gisteren heb ik het een beetje laten gaan aan de buitekanten.. in het midden natuurlijk wat strakker..

want met dit lampie kan ik dus ook in de hoogte gaan bloeien..

 

ik heb er goeie hoop op MY

 

hoelang duurt het nog voordat de samples droog zijn?? kan niet wachten baas!?

gisteren maar weer bkueberry haze gehaald om het wachten te sussen

 

gisteren de salvia expierence was het net niet... 5x is toch iets te licht voor mij

ik heb hel het zakkie 5x extract ninne een half uur tot uur opgerokt puur in een pij..

 

de rook tot 1 minuut inhoudend.. ik kan dat best lang!

voelde me wel wegzakken en naar achteren getrokken.. ik brabbelde wat maar het duurde niet meer dan 30 sec...

 

het is me wel goed bijgebleven en het gevoel beviel me wel... toch maar een x die 10x proberen!

 

 

tot zover

 

gr

 

BK

Share this post


Link to post
Share on other sites

die toppen van de eerder geoogste planten zijn volgende week maandag klaar en die van DE jackberry is die donderdag erop klaar:D het is ff geduld hebben vriend en daarbij komt me maatje is pas donderdag weer thuis.

 

nu ik dit trouwens typ ga ik twijfelen of het niet vandaag (maandag ) klaar is uhmmm is ff goed kijken in het schema wanneer ik ze heb geknipt want anders is een deel vnadaag 14 dagen droog ( en inprincipe rookbaar ) en de jackberry donderdag :) wel erg met me gesteld weet niet eens meer wanneer ik die bitches heb geknipt :) maar ja druk druk druk :P

 

 

mocht het zo zijn dat ze 2 weken hebben gerijpt kan je een leuk pakketje verwachten vrijdag in je bus i will let u know :D

 

 

greetzzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geduld.. tsjakka in de roos...

Een van de grootste knelpunten van BK..

 

maar hey.. kijk maar hoor wanneer het droog is :)

ik of miss BK zie het vanzelf wel in de bus liggen.. dus komt goed!

 

Waar wil je dat ik de rookverslagen nerzet?

 

gr

 

BK

Share this post


Link to post
Share on other sites

net ff met me koppie in de BK gehangen..

 

volgens mij doet de ruim 0,5 ml voeding extra ze zeer goed... ik denk dat ze weer wat groener worden.

ze verbranden in ieders geval niet! en dat betekend dus dat ze het nog wel lekker vinden!

 

pfjoe :)

 

ben er nou zeker van doordat ik te weinig voeding gaf.. 1,25 ml/L en niet eens elke waterbeurt.

nu had ik ze 1 liter gegeven met 2 ml/L.

bedankt TNT! voor het advies op de chat..

Die Bac lijn is ook helemaal nieuw voor me... hiervoor gebruikte ik canna en dat was best heftig spul..

dat geef je lieverte weinig dan teveel.. ik heb ook nooit de volle dosis canna gegeven!

 

tot zover

 

gr

 

BK

Share this post


Link to post
Share on other sites
dat geef je liever teveel dan te weinig..

 

Denk dat je het andersom bedoelde, maar goed zal wel stoned zijn :).

 

Gaat goed verder he, heb iig niets toe te voegen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...