Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

BeeKaa

3x Black Jack & 3x Herijuana Op 0,25m2

Recommended Posts

Hallo mensen

 

het moest er toch een keer van komen dus hier is dan het nieuwe strictly TL kweekverslag van mij.

Ik heb er zin in, alleen nu ff niet zoveel tijd

 

Ik heb de Black Jack stekken vandaag geplant in de grote bak, deze stond al 2 weken te broeien met schimmels en bacto erin.

Een vuilniszak eromheen zorgde dat de bak die 2 weken niet is uitgedroogd.

ze hadden al aardig wat wortels...

 

gallery_7458_3678_1549010.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

hier dan dag 1 van de Black Jack stekken.

gallery_7458_3678_1504850.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Het zijn er 6, 3 hele mooie, en 3 mindere..

ik heb ze geprobeerd gelijk te verdelen.

gallery_7458_3678_1087470.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ik laat ze ff bijkomen 1 of 2 dagen, dan ga ik ze vormen.

oftewel ik top ze, en dief ze zodat er zo min mogelijk energie verspild wordt aan scheutjes die het toch niet halen.

 

nou mensen dat was het wel zon beetje voor vandaag.

 

vragen/commentaar?

graag

 

Groeten

 

BK :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ha bk,

 

Lijkt wel een fabriek bij jou man. Jij hebt per week een nieuwe kweek lijkt het wel.

 

Als je nou weer een record gaat vestigen aan g/W.

 

Ik ben ook wel geinteresseerd naar je g/kWh, als je dat uit zou kunnen rekenen, daar ben ik bij iedereen wel geinteresseerd naar, ik bedoel je kan wel 1,2 g/W hebben maar als je wat korter bezig bent heb je misschien in totaal minder stroom verbruikt.

 

Maar goed, ik hoop dat het een leuk soortje is, ik heb het nog niet echt eerder gezien, heb jij er wel ervaring mee?

 

Groetjes, je sinds kort Co-micro-fluoer.

 

Jeroen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee geen ervaring mee...

 

niemand lijkt deze te kennen

 

ik voel me een pionier..

 

nu ga ik echt hoor :D

 

GR

 

BK :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

pfff bk nog een topic dat ik in de gaten moetne/wil houden damn kom nooit meer achter die computer vandaan :D

 

hey ben zeer benieuwd naar je blackjackies en naar hun prestaties maar dta zal wel goed komen het lijkt me een en zeer intressant wietje :j

 

succes alvast en vergeet je eigen dame ook neit heah !!!! ANDERS krijg je dat gezanik weer dat je je eigen vrouwtje te weing aandacht geeft:P

 

greetzzz masteryero

ps: haal je hier wat leuks vanaf en je denk ff aan me zou dat sweat zijn :smoke ik heb hier nog wel wat leuke zaden voor je mischien kunne we tegen die tijd wel wat fixen :nerd ????? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zag in je topic titel dat je ze op 24u gezet hebt. Dat heb ik ook met mijn verse zaailingen gedaan, 7 dagen lang vanaf het openbarsten van het zaadje, ik weet niet of het goed resultaat heeft omdat ze in eerste instantie te weinig lumen kregen, kun je hier meer over vertellen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ masteryero

 

ja idd veel tijd achter de PC, maar mijn Dame heeft toch wel hogere prioriteit hoor :D..

 

ik probeer mijn andacht het meeste naar haar te laten gaan.... want dat vind ik NOG belangrijker dan Wiet.

 

en daarbij leest ze ook wel eens mee, en kan ze net als ik niet wachten tot de bubbleator binnen is.

ze is een beetje en hasjfreakje :)

 

Dit meisje komt niet uit een wietzaadje.. en kun je dus ook niet een paar jaar in de koelkast bewaren haha

 

en over die zaden... we zulle eerst eens zien hoeveel er af komen.. en ruilen ben ik altijd voor in.

 

hoe meer soorten ik heb hoe beter :smoke

wat heb je allemaal liggen dan?

 

@ kees de gekste

 

Ja das een goeie vraag, ik heb ooit eens gelesen bij een stukkie van ed rosenthal dat 24/0 het beste is om voor te groeien.

dat planten de zogenaamde rustperiode niet nodig hebben.

das reden 1

 

reden 2.. zo blijft het lekker tussen de 23 en 28 graden in mijn hokkie.. en dat vinden de dames wel fijn.

 

Gr

 

BK

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die theorie heb ik ook inderdaad, in het begin hebben ze nog geen rust nodig, dan zijn ze sterk genoeg.

 

Iets wat ik dacht te zijn bij mij buitenplanten;

 

ik keek daar meestal 2x per dag, 1 keer in de ochtend en 1 keer 'S avonds. Het viel me op dat ze 'S ochtends altijd meer gegroeid waren dan dat ik 'S avonds keek, zou het niet zo kunnen zijn dat ze overdag de energie opsparen en vervolgens als het licht uit is gaan groeien?

 

Ik vond namelijk mijn kleine plantje niet echt snel groeien. (deze stond maar onder 1 balk). En nu heb ik ze dus onder 4 balkjes staan met 18/6.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ha kees

 

Ja wat jij constateerd dat constateer ik ook..

het verschil van avond en morgen is wel veel idd.

 

Maar ondanks dit gegeven groeien ze bij mij super onder 24/0.

 

ik denk door dit:

snachts groeien ze naar onze mening meer , maar omdat het snachts kouder is wordt dat weer ge-contra-compenseerd (bestaat dat woord wel?).

 

als de verlichting 24 uur aan is, dan groeien ze (neem ik aan) iets minder hard.

maar de koude nachtperiode valt weg en dit compenseerd die stagnering dan weer een beetje

 

ik weet dit niet zeker, maar ik ga er wel van uit.

 

ik prefereer de 24/0 methode omdat ik hier naar mijn mening betere resultaten behaal

 

1. vanwege de constante lekkere temperatuur

 

2. omdat ik meestal voor een x aantal dagen watergeef, en snachts haalt het water de bodemtemperatuur drastisch omlaag (duidelijk voelbaar bij aangaan van de lampen)

 

3. Kan ik altijd kijken bij de meisjes :smoke

 

Gr

 

BK

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zal eens navraag doen bij die kennis van mij die er meer van weet, (plantbioloog).

 

Btw, dat woord bestaat niet, maar het doet de job. En nog complimenten voor je sig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok dat is wel een expert ja.

 

ben benieuwd..

 

net ff gegeten en daarna onder het genot van een lekkere bubblicious even bij de dames gekeken, de toplaag is al mooi droog aant trekken.

dit is goed, want zo trekken de wortels ook de diepte in op zoek naar vocht.

 

bij de dames is niet veel verandering te zien...

 

ik laat ze vandaag nog ff met rust.

 

morgen ga ik de grootsten toppen, zodat het veldje een beetje egaal blijft.

bij de kleinsten zal ik de okseltjes dieven om de top te stimuleren.

 

Gr

 

BK

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey aller eerst dit dat was me namelijk de eerste keer neit opgevallen maar je stekken zijn was aan de gele kant aan de randen klopt dat ??? te weingi voeding of een te bemestte aarde ???? in acite komen heah mr bk :smoke :j :D

 

 

en over dat 24/0 dat is niet goed voor de plnt ik heb hier is gelezen op het forum dat een plant minimaal 15 minuten rust ndig heeft dat had te maken met het fotosynthese procces wat logisch klinkt igenlijk want kijk maar elk wezen op aarde heeft zijn rust nodig de ene elke dag zoveel uur en het ander weer wat meer of minder dat is bij planten ook lijkt me.

 

van wie het stuk was weet ik neit meer het was wel een stuk van een van de bekende hier op het forum.

 

anders test je 23/1 is weet je het verschil zo.

 

en over het zaad: ik heb white rhino x nlx voor je een plnt die niet erg stabiel nog is maar die wel super witte toppen geven en zeker wel de opbrengst geeft zoals je bubbles ( en anders test je ze maar eerst :) )

 

greetzzz masteryero

Share this post


Link to post
Share on other sites

hee MY

 

ja het klopt dat ze wat aan de gele kant zijn bij de blaadjes, dit was al in de propegator.

dit komt omdat ik bij het sproeien van het deksel (moest dit vaak doen want het is een kutding)

de blaadjes ook regelmatig bevichtigde met gewoon kraanwater.

ik heb dit bij bijna al mijn stekken gehad.. dit trekt ook niet bij, de nieuwe aanwas zal wel mooi groen zijn.

 

morgen zal ik ze allemaal een beetje wateren, heel weinig zodat ze de bodem van de bak goed droogtrekken.

 

ik ga binnekort ook investeren in een verwarmde goed luchtdichte propegator.

dan hoop ik minder gele stekken te maken...

vorige ronde waren ze minder geel omdat ze toen al 2 weken waren voorgegroeid.

 

Dat soortje klinkt interessant..

 

Wat is de smaak van de wiet??

 

over de ruil worden we het wel eens denk ik.. ik heb nl nog maar 5 zaden he :smoke

als je 3-4 maanden wacht heb ik waarschijnlijk ook herijuana zaad en herijuana x black Jack

 

maar goed het komt allemaal wel goed...

 

gr

 

BK

 

nou MY,

 

ik heb je mening toch een beetje in acht genomen.

 

ik heb een soort bladvoeding gemaakt.

1L water, 0,2ml bac groei ph 6,5

 

Ik heb alle plante wat besproeid aangezien ze geen van allen voeding krijgen of weinig.

kan geen kwaad...

 

sporenmix ben ik vergeten bedenkik me net.. gvd..

 

nou dat komt morgen dan wel als ik ze getopt, gediefd heb.

 

Gr

 

BK

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat een kutzooi zeg.. kijk ik vanochtend

 

hebben sommigen bruine vlekken op de blaadjes...

 

ik ga ff kijken of ik kan vinden wat het is..

 

gr

 

BK

 

het lijkt een beetje op dit:

gallery_7458_881_214349.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien overbevoeding ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

zou ook een optie kunnen zijn...

 

bovenstaande foto is uitgesloten...

 

dan ga ik toch richting calciumgebrek, of misschie lag het aan de bladvoeding ik weet het niet.

 

ik heb ze net allen wat water gegeven met halve dosis aan sporenelementen.. om zo de kleine dingetjes ook uit te sluiten.

 

ik hoop dat ze er wel overheen groeien... het is immers nog nooit misgegaan met eigen stekken...

 

... we zien het wel :smoke ze hebben er niet allemaal last van

 

het lijkt wel op roest!

 

gvd

 

ik w8 af

 

gr

 

BK

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je bladvoeding met sporenelementen hebt gespoten terwijl het licht aanstond zijn ze mogelijk verbrand.. Druppeltjes branden gewoon in, kan dan idd op roest lijken.. of was het hiervoor al zo?

Share this post


Link to post
Share on other sites

....

 

ff voor de duidelijkheid.

 

het is van gisteravond op deze morgen gebeurd.

 

ik heb ze alleen een zelfgemaakte bladvoeding gegeven (o,2ml bac groei ph 6,5)

 

ik vermoed:

 

1. dat het komt omdat de plantjes nog niet toe waren aan voeding??

 

2. zelfde als boven (ze zijn geplant in light mix met mycor schimmels en seramis.) en daar zit wat voeding in.

 

3. Lamp te laag zoals tomas al beschreef... het is alleen gek dat de middelsten er het meeste last van hebben terwijl dit toch het koelste deel van de buis is. (wel de meeste lumen)

 

4. Ik heb gesproeid terwijl de lampen aan waren.. naar mijn mening kan dat geen kwaad onder het relatief zwakke TL toch??

\

 

ik kijk vandaag wel even aan of het verergerd...

als dat zo is, dan ligt het in ieders geval niet aan een groot aantal sporenelementen want deze heb ik ze toenstrax gegegeven.

 

groeten

 

BK

 

PS:

Ik heb gisteren de groeivoeding wel gespoten (20% aanbevolen hoeveelheid), de sporenelementen heb ik vandaag via voedingswater gegeven.

(had er al mijn twijfels over of dit wel kon.. maar dacht ergens gelezen te hebben dat het wel mocht met de groeivoeding van bac mits niet te sterk aangemaakt)

 

PS2:

Ik denk wel dat het aan de bladvoeding heeft gelegen...

 

waarom??

 

1. de planten het dichtst bij de fans hebben er het minst last van (drooggeblazen door de fans)

 

de middelsten iets meer (minder directe luchtstroom)

 

de achtersten hebben omdat ik er niet zo goed bijkon niet zoveel bladvoeding gehad.

 

hebben er minder last van.

 

2. Het patroon van de vlekken is precies zoals het water op de bladeren zou liggen.. snap je wat ik bedoel?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan kan het bijna niet missen he.. Als ik (spruzit) moet spuiten met het licht aan, gebruik ik regenwater. Dit bevat geen zouten die voor de verbranding op het blad zorgen.. Bij sporenelementen/voeding kun je geloof ik beter altijd in 't donker spuiten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok tomas bedankt man.. zo ben ik toch wat zekerder van mijn constaTERING..

 

dat doen we dus niet meer...

 

ik ben sowieso toch al niet zon bladvoederd :smoke

 

maar goe we kijken het aan he

 

gr

 

BK

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu een paar uur later...

 

het is niet verslechterd zoals ik al verwachtte..

ik denk ook niet dat het nog wegtrekt.. brandplekken he.. das nasty shit

 

ze zullen het maar moeten ontgroeien. nou dat begint in ieders geval alweer goed met mij.

 

Dus mensen

 

TL OF NIET!! niet sproeien als de lampen aan zijn... en ga niet zitten kloten met groeivoeding als bladvoeding etc.

 

gr

 

BK

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey bk jammer dat het zo is gelopen, ik weet bijna zeker dat het een overvoeding is want je symptonen vertonen ook de symptonen als mijn mooie dikek jackberry :wave: toen die wat kleiner was en licht begon te bloeien wou die maar neit doorzetten dus heb ik wat bloeistimulator gegeven. de aanbevolen hoeveelheid was 1 DRUPPEL op 5 l water. ik had dat gedaan heb neit gegezuurd buitenplanten kunnen wel wat hebben.

dag erna ik begonnen er allemaal van die kleiner roestvlekken zich te vertonen op de onderste bladeren.

 

had er zelf niet bij na gedacht dat ik misschien nog minder als een druppel had moeten gebruiken omdat ik al met besmestte grond werkte en nog wat andere stuff door mijn grond heen, ik had ht beter kunnen opbouwen.

 

jou stekken waren al geel geworden bij het wortelen ???? heah ???

das wel lastig want ik neem aan dat die potjes die je gebruikte tog geschikt zijn bevonen voor het aanslaan van stekken. ECHT VAAG!!! want je zou denk dat als ze zijn aangeslagen en ze worden nog steeds geliger dat ze voedingstekort hebben, maar na je laatste actie blijkt het dus echter niet DANMMM.

 

in principe kun je op light mix de eerste weekjes wel door ( een beetje wortelstimulator en 20% groeivoeding of bladvoeding zou geen kwaad moeten doen ).

 

maar ja die zouten wat tomas zei dat kan een optie zijn, echter spuit ik mijn planten altijd nat met gewoon kraanwater en wat bladvoeding ook voor buiten alleen dan zorg ik dat ik het in de na zon doe ( anders verbrand de plant wel ja ) nooit ergens last van gehad.

 

 

nog veel succes

 

(btw lol met je ps 1 en je ps2 waar blijft die playstation 3 :blink: )

 

greetzzz masteryero

 

ps1 dan maar: die white rhino x nlx is een sterke wiet wat wat kriebelt in je strot zeker als je je joint rijk vult maar word goed gemaakt door de high die je ervan word afhankelijk natuurlijk hoe je ze kweekt en goed ze bloeien maar denk neit dat dit een overdag smokertje ooit zal worden ;)

 

ps2:P: ik heb wel ene paar maanden geduld hoor :P ik wilde alvast haantje de voorste zijn :smoke

 

 

ps3: een propagator met verwarming is helemaal neit zo duur tog 80 euro heb ik is een hele goede gezien zla hem is voor je opzoeken.

 

ps4: dat mijn jock horror zaden van nirvana snel binnen mogen komen maar een 10tje geen geld :P

 

nou hou ik maar is op met dat ps gedoe :wOOt

Share this post


Link to post
Share on other sites

masteryero

ik beloof jou

 

het komt goed :smoke ze worden wel groener... die blaadjes die al te ver geel waren vallen gewoon af

dit heb ik tot nu toe altijd gehad.

 

ik wil die zaden best ruilen hoor.. pm je adres maar dan zal ik dat strax ook doen..

 

stuur ik ze maandag op (als ik nog ergens een envelop kan vinden)

 

5 stuks

 

want die white rhino klinkt goed. ik denk dat ik ze volgend jaar buiten ga zetten.

en misschien willen de GG's ook wel wat kinders overnemen :wave:

heb je zowieso vandeweek je zaden

 

groeten

 

BK

 

ps 5 stuks he niet meer niet minder

Share this post


Link to post
Share on other sites

yoo mensen

 

hier weer ff een mindere update..

 

Het probleem is verergerd... alle plantekes hebben e nu last van en sterven af..

 

zoals het er nu uitziet zal ik toch moeten gaan schuiven in de situaties.. want deze Black Jacks komen niet meer goed.

 

het ligt denk ik aan de aarde, volgende rit laat ik die dus geen 2 weken broeien.

want de 2 backup stekken die erbij staan hebben nergens geen last van.

 

dus bij deze...

 

deze ronde wordt even tijdelijk geannuleerd, ik moet toch de bak leeggooien.

 

tsja het is gewoon klote ja... maar ik ben blij dat ik er nu achterkom dan dat ze als helamaal in SCROG zaten enso..

 

kan wel janken :smoke

 

gr

 

BK

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_5822_189_13624.jpg

 

het is dus op zeker calciumgebrek...

 

Maar hoe kan dit?? misschien omdat de aardezak buiten heeft gestaan?

(zure regen heeft kalkbuffer al opgemaakt?!)

 

wat ik wel weet is dit:

 

ik ga overnieuw starten want dit is niet meer te redden..

 

ik heb de keuze uit:

 

Herijuana 3 mogelijke vrouwen

Black Jack moeder

 

ik ga het denk ik zo doen

 

mogelijkheid 1:

 

Herijuana's worden na geslachtsbep. gestekt (van ieder 2 hoop ik)

De black Jack ook 2

 

dan probeer ik de BK weer te vullen met de zaadplanten.. en dan gaat het breedenverhaal verder met die stekken.. dus dat duurt ietsjes langer... Wiet staat hoger op de prio lijst.

 

mogelijkheid 2:

 

Herijuana's en Black Jack stekken trekken

 

en dan met die stekken in de BK verder gaan... dit duurt wel langer... maar zorgt wle voor een egaler veldje.

 

sowieso komt er nieuwe aarde in met seramis en schimmels..

 

oh oh oh wat balen wij hiervan zeg... maarja t is nie anders

 

groeten

 

mr. an ms. BK

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...