Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
bots

Hortifair

Recommended Posts

heee

ik ben vandaag naar de hortifair geweest erg interasant van hps tot led verlichting

planten sensors .enz........

wat is jullie opgevallen??? :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat er niet zo veel mensen van hier zijn geweest ,terwijl dit uitgebreider is dan de high-life beurs.

Wat waren voor jou leuke dingen/weetjes ?

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

hortifair

 

Het is meer een tuinbouw gerichte beurs.

Maar zoals we allemaal weten, stammen onze HPS lampies ook af van de tuinbouwers.... en een hoop andere dingetjes ook :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hennep is ook tuinbouw .

maar dit is een intressante beurs volgens mij met mensen die weten waar ze het overhebben .

High-Life beurs is leuke verkooppraat maar weinig verstand van ,meestal .

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo

ik vond het grappig al die chinesen die hun digitale ballasten stonden verkopen .verder wel wat wijzer van leds geworden .niemand weet het precies!!!!!!!!!!! phillips heeft wel leds maar onderzoekt meer naar wat welk soort van welke [golflengte ] gebruikt meer plant onderzoek dus en als ze dat weten gaan ze pas met een compleet programme van kweeklampen komen .nog een led bedrijf heeft het beste resultaat met gewone witteleds , vond in zeer opmerkelijk

plante sensors die de temp en worteldruk meten en de ec uit te lezen uit een klein kastje ,dit was ook nog te intregeren in een compleet regelsysteem

heeeeeel veel kweeksubstraten wel 40 verschillende ook van die roote roits potjes vele soorten

iegenlijk te veel om op te noemen .als je tijd over hebt zeker een aanrader

gegroet bots

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik hoop voor je dat je die Chinezen geen mailadres hebt gegeven. Ik word nog altijd belaagd met spam! :smoke

 

Maar goed, ik ga ook weer even kijken morgen. Je moet je horizon toch een beetje verbreden he... :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben ook geweest. Ik heb mijn ogen uitgekeken.

Vele malen interessanter dan welke wietbeurs dan ook.

Weinig blabla-verhalen, ook al is hun product natuurlijk het aller-allerbeste !

Veel gezien over Led's, maar nog niks concreets of bewezen goed werkend.

Ook de digitale ballasts waren ruim vertegenwoordigd.

Iets waar ik me nu toch wel in wil gaan verdiepen.

Ik had nooit zo door dat je met een digitale ballast ook 10 % meer licht opbrengst hebt.

Of eigenlijk, dat je met een traditionle ballast zo'n 10 % verliest onderweg.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Warmte he... Hoe meer draadjes en spoeltjes, hoe meer vermorgensverliezen.

 

Ik heb de beurs vooral aangegrepen om eens met wat interessante mensen te praten. Ook nog een enkele bekende uit de cannabis-tak gesproken, maar je vind op deze beurs voornamelijk mensen die op hoog niveau bezig zijn met de reguliere tuinbouw. Veel producten zijn bedoeld voor grootschalige toepassingen, maar de theorie er achter is vaak ook op kleinere schaal toepasbaar of heeft betrekking op aspecten van de teelt waar je tot dan toe nog niet eerder bij stil gestaan had. Altijd weer inspirerend in elk geval, zo'n Hortifair. :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...