Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

tayron

Politie Ruimt

Recommended Posts

:) vandaag heeft de politie mn 2 planten geruimt!!!!

ze zijn op onderzoek uit gegaan na een klacht over de lucht (TUUUUURLIJK)

hierbij vonden ze in mn ouders hun tuin de 2 BEELDSCHONE DAME'S

die in volle glorie de dag aankeken.

die dit maar voor korte duur mochten aanschouwen.

AFIJN IK BEN DE LUL MN MOOIE DAME'S PLEITTE

DUS GEDOOGT BELEIDT IS ER DUS HELEMAAL

NIET HIER NEDERLAND DUS!!!!

ze vertelde mij dat er 5 toegestaan zijn ,maar ook weer niet

en dat er dan maar in totaal 30gram aan de planten aanwezig mag zijn! :)

dus ik krijg een proces verbaal omdat zij hadden berekent dat er 680gram totaal

aanzit PFFFF mzzzzl dat ze stom zijn,dus ik krijg hier nog van te horen.

laat wel voorkomen,dus op gelet plantkas was de klos nu ikkes ook.

 

http://www.justitie.nl/onderwerpen/crimina...drugs/softdrugs

ff bijgewerkt E S hier kun je het lezen.

cannabis 20 ik krijg geld boete,laat dan voorkomen.

 

:lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is mooi bale :)

Wat raar dat je wel 5 planten mag hebben, maar dat je niet meer als 30 gram aan je planten

mag hebben. Als je 5 lowryders hebt kom je al boven de 30 gram uit :lol:

 

Groeten

Emilio

Share this post


Link to post
Share on other sites

@t tayron

 

je bent niet strafbaar. Je hebt 2 planten gehad, en je hebt er afstand van gedaan. Er komt geen vervolging van. Tja waar het land deze jaren naar toe gaan, dat ze boeven gaan vangen :lol: Ik woon in een rijtjes huis, waar achterburen, zijburen etc zijn. Ik heb het geluk dat niemand me geen klacht bezorgd. En tja zou ook knap lullig zijn want zondag gaan oogsten. Over een paar jaar worden steeds meer buitenplantjes gepakt. Terwijl daar de overlast niet zit... Heb bij mij in de buurt van me werk, wel 10 45 liter kuipen met grond gezien( die had blijkbaar geluk) Maar meestal licht het waar je in de buurt woont. Waar ik woon krijg ik geen last van politie. Een plaats verder :) :) (zal geen plaatsen noemen) voordat ze gaan neuzen in buurten..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tayron, lees dat stukje in die link eens:

 

Feit

5 of minder hennepplanten telen

Straf

Het telen van 5 planten of minder wordt niet vervolgd indien bij ontdekking afstand wordt gedaan van de planten. Er wordt onderscheid gemaakt tussen beroeps/bedrijfsmatige teelt en niet-beroeps/bedrijfsmatige teelt van cannabis. Bij niet meer dan 5 planten wordt er vanuit gegaan dat er sprake is van niet-beroeps/bedrijfsmatige teelt. Hoge prioriteit wordt gegeven aan de beroeps/bedrijfsmatige teelt van hennep.

 

Die 30 gram slaat op gedroogde rookbare wiet en nu praat je over planten die nog niet geknipt zijn. Je zal niet vervolgd worden, die k*tagentjes willen je gewoon bang maken. Maar ik vind het knap lullig voor je.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja indd ze kunnen je echt niet vervlogen voor die 680 gram

 

dat is echt onmogelijk volgens mij

 

:lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ robdh

 

TNX hihi bang maken zal wel niet want als de boete zou komen laat ik het toch voorkomen.

Komt nog bij bij mn verklaring dat ik het zeer vreemd vind dat ik 2jaar geleden

een inval gehad hebt waar er 5planten voor mn raam stonden,ze dachten toen dat ik een

kwekerij zou hebben.

Deze waren niet in beslag genomen toen en nu nemen ze WEL 2 PLANTEN INBESLAG.

En dat vondt meneer de agentje vreemd dus we wachten wel af.

Maar bang nee.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nadeel is als de blauwen de rechtzaak verliezen (en dat doen ze) is dat ze je wel in de gaten houden, ook wel een k*tidee

Share this post


Link to post
Share on other sites

het gedoog beleidt in nederland houdt letterlijk in dat de politie en justitie tot 5 planten gedoogd.

het is dus niet legaal...de politie heeft ten alle tijden het recht om je planten mee te nemen.

 

maar een geldboete kunnen ze niet geven.

 

sterker nog...als de politie jou op straat treft, en je hebt wiet bij je - al is het maar 1 gram - dan mogen ze dat innemen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hé Tayron,

 

Ik las het al bij de topic van Plantkas dat je bent verraden. Erg lullig.

 

Laten we niet vergeten, het aantal planten dat is gedoogd, is slechts van toepassing indien geen sprake is van overlast. Indien vriendelijke buren klagen over overlast, is dit al voldoende reden om de planten in beslag te nemen.

 

Dat wil niet zeggen dat ook vervolging zal komen naar aanleiding van de twee planten. Mochten ze zo koppig zijn om hiervoor ook nog eens een boete in rekening te brengen, dan is het zeker waar om te kijken hoe dit kan worden bestreden.

 

Een eerste tip is alvast het verrekening van eventuele aantoonbare gemaakte kosten. Dus bonnetjes van de Growshop kun je verrekenen met een boete.

 

De vraag in deze casus lijkt me echter niet zo zeer een justitieel vraagstuk, maar eerder een kwestie van ken je buren... Want wil je in het vervolg je eigen rookwaar kunnen verzorgen dan wordt het toch een goed gesprek met de buren.

 

Groeten uit Eindhoven,

 

AS Grow

Share this post


Link to post
Share on other sites

zo dit gaat beetje te ver 2 planten en dan zo moeilijk doen ik denk dat je buren te erg hebben geklacht

Share this post


Link to post
Share on other sites

De kosten voor vervolging zullen hoger zijn dan de boete. :smoke

Lijkt me dat het OM hier niet eens voor zn bed uitkomt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sommig korps zullen wel een proces verbaal maken. Maar bij justitie krijg je geen vervolging. Heb het gister nog ergens bij politie.nl gelezen. Maar het hoeft niet ieder korps te zijn die een proces verbaal maakt. Nou oke een mega kweek zou ik zeggen vervolging(niet dat ik het hoop voor iemand) Maar 2 plantjes kom op zeg, na al dat gezever over paddo's die rare dingen doen. Zo zie je mensen die een joint je rookt niet doen. Dus laat ze toch kweken, en ga boeven vangen.

 

@t tayron

 

die 680gram totaal was dat gedroogd of nat? Waren dat zeker die toppen op de foto's die je laatst had? Als het gedroogd was 680 kunnen ze wel zeiken, Maar nat dat moet nog drogen en gaat veel gewicht af. Ik zou het inderdaad voor laten komen.

Ik zelf ben nog altijd aan het twijfelen of iemand voor mij gebeld heeft. Nog geen politie ofzo te zien. Maar de invallen in de buurten komen er weer aan. Gister nog een te zien nadat ik van me werk af kwam. Wel een binnenkweek. Maarja met de auto is het met 5 minuten van mij vandaan. Wie weet who's next. Ik heb er 5, en tja het zijn geen kleintjes.(zeg ook niet dat ze de beste zijn, 1ste keer met zaad gedaan) Ik vind buren zo laf, als ze geen wietplanten willen. Dan geef het aan als ze klein zijn. En niet dat je mega bomen hebt, met lekkere toppen.(die mega plant van je :smoke ) 1 goeie buur heb ik wel, die gaf mij direkt aan. Toen ik ze had gezet. Of ik er nog mee bezig was, of dat ging stinken<-- heb gezegd van niet, al wist ik het niet. Maar heb er nog altijd geen geklaag over gehad. 1 van de buren aan de andere kant zeg totaal niks. Zeg gewoon hoi, en klaagt niet. En tja ik woon in een woonwijk in een rijtjeshuis. Had ik nu aan de andere kant gewoont, was ik ze sneller kwijt geweest. Dus als je planten duidelijk zijn tegenwoordig ben je ze erg snel kwijt. Met onbekende die je niet eens kent(een die op bezoek komt zoals kennisen, neefjes, vriendinnetjes, of zelfs schoonzoon's... of dochters..)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo Cannabis20,

 

Een goede buur geeft je in onze ogen niet direct aan. Zeker niet voor zoiets als enkele wietplanten, die gewoon binnen het gedoogbeleid vallen. Goede buren overleggen met elkaar in hoeverre (over)last kan worden beperkt naar ieders wensen.

 

Of bedoelde je, je buurman gaf het aan, in plaats van jou ? :smoke

 

Groeten uit Eindhoven,

 

AS Grow

Share this post


Link to post
Share on other sites
Of bedoelde je, je buurman gaf het aan, in plaats van jou ? :nerd

 

Het is de 2e keer dat ik kweek, en ja de eerste keer gaf ik het niet aan, en zei hij er toen al wat van. Niet in kwade zin. Dat het mooie planten waren. Na het oogsten in 2003. Vroeg hij me toen of ik nog binnenplanten had staan(zal wel door het drogen zijn geweest) Maar gezegd nee(is ook zo). En ja na 2003, de 2e keer gedaan in 2007. Dus zei ik er weer niks van. Omdat er vorige keer geen probleem was. Maar veel mensen verhuizen, nieuwe mensen, onbekende. En tja zo is het ook dat die waar ik mee gepraat had gaat verhuizen en het huis is verkocht. Ze zijn er wel nog. Das 1 geluk. Maar de nieuwe bewoners die komen ken ik niet. Je weet maar nooit in zo'n tijd :P En ja met die andere praat ik zowat niet. Ken ze wel. Maar die waren er ook in 2003. En nu zijn er rondom veel kinderen.... Die er uitzicht op hebben :smoke Valt me wel op dat ze de rolluiken vaak laag hebben. Achterburen. Maar ik neem aan dat ze het aan mij aangeven van zou je ze weg willen halen. Althans diegene die ik KEN.

Ik vrees ook niet zo voor politie aangezien er 2 deuren 1 naast me woont :D :) En begroet me iedere dag. Neem ook aan dat ze die toppen over de schutting heeft gezien, wel niet alle planten ;) .

 

Je hebt inderdaad gelijk, dat je goed met de buren moet overleggen. Maar als je in een woonwijk woont, ga je toch niet de hele straat afloopt om iedereen te zeggen ja ik ga plantjes zetten. Want als je achterom kijkt uit het raam kan je er zo simpel overheen kijken. Daarom ken ik niet iedereen. Die dichtbij woont zal me niet naaien, durven ze niet(niet dat ik wat doe... althans) Ik heb het geluk dat in nog in een "rustige" plek woon. En er niet overbevolkt gekweekt word :j En niemand heeft nog bij mij de planten te proberen te stelen. Terwijl ze kunnen, moeten ze wel klimmen :) Maar sommige smokers kunnen ze zien.

 

Ik heb ze proberen zo klein mogelijk willen houden, maarja ik wilde toch eens proberen de 2e keer met 65 liter bakken en 20 liter. Nou die met 20 liter is dus gelukt met de lengte die ik wilde houden. Die met 65 liter dus niet. Die van 20 liter mooiere bouw, dus next year ga ik 20 liter of 45 liter. En had ze al getopt maar ze schoten omhoog. Vandaag aangezien het weer slechter word ga ik er 2 omhakken nadat ik rot ontdekt heb. En heb rot verwijderd en komt nog tevoorschijn. Dus dan heb ik er nog 3 over en kijk hoe het weer gaat. Wil me planten niet kwijt zijn door de petten. Heb ze puur voor eigen gebruik. Word gewoon te duur om te kopen kopen en kopen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

CANNABIS 20@

 

NEE DAT ZIJN NIET DE TOPPEN DIE OP DE ENE FOTO TE ZIEN ZIJN

DEZE KWAMEN OOK GEDROOGT AL OP ZO'N 600GRAM ,DEZE WAREN 2 WEKEN VOOR DIT GEBEUREN

GELUKKIG BINNEN GEHAALD pffff.

nEE DE POLITIE HEEFT EEN BEPAALDE BEREKENING WAAR ZE OP UIT KWAMEN DAT ER

IN MN SHAMAN'S HIHIHIHI 680GRAM AAN ZOU ZITTEN, LAAT ZE MAAR IN DIE WAAN

DE SHAMAN'S ZIJN EEN STUKKIE NOU JA STUKKIE GROTER DAN DE NDB WAAR 600GR DROOG

AF KWAM.

DE SHAMAN'S BIJNA ZO'N 3 A 3EN HALF METER HOOG EN TOPPEN ZO GROOT

SHIT SHIT SHIT ALS IK ER NOG AAN DENK EN WOU ZE JUIST GAAN KNIPPEN AFGELOPEN ZONDAG

DE KLOOTHOMMELS WAREN ME 2DAGEN TE VROEG AF.

AL WAREN ZE NOG NIET HELEMAAL RIJP MAAR ZE BEGONNEN NET PAARS TE WORDEN!!!!

IK ZELF SCHAT DAT ER ZO'N 1.5KILO DROOG VANAF ZOU ZIJN GEKOMEN VAN DE 2 SHAMAN'SER WAREN TOPPEN BIJ DIE WE HIER COLA'S NOEMEN EN EGGGT DIK.

 

ARJANUS@

JE GAAT JE EIGEN DAAR TOCH NIET DRUK OVER MAKEN HEEE :D

STRAFBLAD WHAA JA DAAR WAS IK 10JAAR GELEE AL KLAAR MEE.

OF JE MOET JE WERK HEBBEN WAAR JE DIT NIET KUNT GEBRUIKEN

EEN STRAFBLAD ,MAAR DAN ZOU IK MAAR STOPPEN MET KWEKEN.

 

NOU ALS MN OUDERS ER ZIJN EN DE FOTOCAMERA WEER HEB

ZAL IK VAN DE KALE PLEK IN DE TUIN FOTO MAKEN EN VAN DE HEEEERLIJKE DIKKE STAMMETJES

DIE NOG UIT DE GROND STEKEN.

 

TNX VOOR DE REACTIE'S :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

WoW, volgens mij blijft je shift toets hangen, of geef eens een ram op die caps.... :smoke

 

Just4Fun

Share this post


Link to post
Share on other sites

http://www.wietforum.nl/index.php?act=modu...i&img=69686

 

toen stonden ze etr nog 4 dagen voor ze

weg gehaald werden!zelfs mn ouwe baalde die eerst niks van moest weten hahaha

http://www.wietforum.nl/index.php?act=modu...i&img=69694

wat een leegte.

en hier de stammetjes met wortels.

http://www.wietforum.nl/index.php?act=modu...i&img=69695

sorry krijg de foto's nog steeds niet direct op de site?

Share this post


Link to post
Share on other sites
http://www.wietforum.nl/index.php?act=modu...i&img=69686

 

toen stonden ze etr nog 4 dagen voor ze

weg gehaald werden!zelfs mn ouwe baalde die eerst niks van moest weten hahaha

http://www.wietforum.nl/index.php?act=modu...i&img=69694

wat een leegte.

en hier de stammetjes met wortels.

http://www.wietforum.nl/index.php?act=modu...i&img=69695

sorry krijg de foto's nog steeds niet direct op de site?

 

WTF dat zijn echt een paar beste bomen! Zal ook wel lekker hebben geroken in die tuin :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hi

 

gedoogbeleid, is dat geen excuse voor, je mag wel, maar als ik je wil naaien, dan doe ik't ook!!

 

greetz quik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, het is zeg maar een legale vorm van terrorisme...tenminse, zo zie ik het.

 

"You are FREE...to do as we tell you!"

- Hicks

Share this post


Link to post
Share on other sites

tayron,

 

heb je een verklaring afgelegd??? en getekent??

 

grtzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niet te geloven zeg, wat een buren.

 

Gelukkig heb ik wat dat betreft nooit last gehad van mijn buren die verraders zijn, maar rippers zijn net zo erg :)

 

Sterkte ermee Tayron. :P

 

Groetjes Blowsterke :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kun je zien dat de politie niet achter de dingen aangaat die ze moet doen.

Afgelopen donderdag de 22ste stonden de politie ineens weer aan de deur bij mn ouders

of zij er wel van afwisten (mn ouders) dat er cannabis groeide in hun tuin.

Waar mn vader de foto uitvergroot aan ze toonde waar hij met de dame's opstond.

 

@iruzumi1 ik heb alleen getekent voor afstand doen van de dame's'

deze ben je toch al kwijt en kun je ze beter maar tevreden houden he!

weet niet of je ook de site bekeken hebt van justitie indeze,maar als je

tekent voor afstand dan zullen ze het in de meeste gevallen laten voor wat het is.

 

Moet er ook nog bij zeggen dat mn moeder vroeg hoe het nu verder ging of dat dit het was

maar daar moest de rechter nog over buigen zeiden ze.

Nou kom maar op betaal geen klote dikke L voor ze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...