Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

schanulleke

Kunnen Ze Een Weekje Langer?

Recommended Posts

Hallo,

 

Ik heb even een vraagje.

Kan ik de dames een weekje langer laten staan?

We zijn al 2 weken aan het spoelen.

Ze staan nu 10 weken. Tot wanneer nemen ze water op?

 

Groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hé Schanulleke,

 

Ik heb aan Suske gevraagd. En die zegt juist dat een sterke vermindering van de watervraag van de planten een goede indicatie is van het feit dat de planten rijp zijn.

 

Anders kun je ook kijken naar de trichomen en de kleur als indicatie gebruiken voor de rijpheid. Kijk maar eens via de zoekfunctie over trichomen. Er staan ook machtige foto's bij.

 

Als je niet beschikt over een microscoop(toevallig vandaag één bij Jerommeke op de kop kunnen tikken voor 11 euri), dan kun je ook kijken naar de haren van de plant. Over het algemeen wordt aangenomen dat bij ongeveer 80 procent bruine haren de plant ook wel rijp is. Je zult zien dat na een innitiele verbruining de plant aanvankelijk weer nieuwe witte haren aanmaakt. Deze fase moet je afwachten.

Maar Professor Barabas heeft verteld dat dit niet altijd een sluitende indicatie is, aangezien slechte klimatologische omstandigheden ook voor verbruining kan zorgen. Dan zou op basis van het percentage bruine haren de plant wellicht te vroeg kunnen worden geoogst.

 

Tenslotte moet ook worden gekeken naar de berekening van de bloeiperiode. Wordt gerekend vanaf het moment dat de klokken worden omgezet naar een lichtperiode van 12 uur. Of wordt gerekend vanaf het moment dat de planten ook daadwerkelijk bloemen hebben? Dit kan wel een 1 tot twee weken schelen en het laatste geeft persoonlijk toch betere ervaringen met het bekijken van de bloeiperiode.

 

Nou dat was het wel Schanulleke,

 

Maar ik wist niet dat poppen ook mochten kweken? :specool

 

Groeten uit Eindhoven,

 

AS Grow

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je bent aan het spoelen zeg je. Je kweekt toch niet op aarde hè? Want dan kan je niet echt van spoelen spreken maar eerder van modder maken.

 

P.S. Of bedoel je met spoelen; schoon water geven zonder voeding?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey,

 

asgrow, wat een grappig verhaal, ik mis alleen lambik, tante sidonia en wiske nog.

 

We kweken op cocos en met spoelen bedoel ik water zonder voeding.

Meestal trekken we de boel leeg na 10 weken, maar het komt dit keer niet zo goed uit. vandaar mijn vraag.

 

In elk geval bedankt voor de antwoorden.

 

Groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hé Schanulleke,

 

ik wist niet dat poppen ook mochten kweken? :smoke

 

Groeten uit Eindhoven,

 

AS Grow

 

 

Poppen staan boven de wet. Daarom vraag ik ook af en toe even de hulp in van wat stromannen :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die week kan er makkelijk bij zolang er geen rot is . Het zal je waarschijnlijk nog meer geven ook .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoezo spoelen???

Sorry niet zo erg ervaring met planten.

Ik zelf kweek op aarde... Vanaf wanneer moet ik dan stoppen met topvoeding??!!\

 

Alvast bedankt Blackie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minimaal een week voor dat je gaat knippen.

Dan spoel je de voeding een beetje uit je toppen en Medium(aarde).

 

Gr ert

Share this post


Link to post
Share on other sites
Minimaal een week voor dat je gaat knippen.

Dan spoel je de voeding een beetje uit je toppen en Medium(aarde).

 

Gr ert

Ah geweldig dankje wel man, dan heb ik er goed aangedaan deze week te stoppen met de voeding :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

En dat is om je smaakje te verbeteren... Plantenvoeding is geen mensenvoeding (deels wel maar goed), in ieder geval niet wat je wilt roken.

Share this post


Link to post
Share on other sites
En dat is om je smaakje te verbeteren... Plantenvoeding is geen mensenvoeding (deels wel maar goed), in ieder geval niet wat je wilt roken.

Ja vorige week kon ik inderdaad bij de planten nog flink de geur van de voeding in de toppen ruiken.

En toen ik net ging ruiken kon ik er wel degelijk een heerlijke geur vanaf halen ^ ^

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is waarom ik tot dusver in de bloei enkel zuiver anorganische stoffen gebruikt heb om de planten te voeden. Hierbij ben ik er vanuit gegaan dat sporenelementen genoeg aanwezig zijn in mijn 95L potgrond per bak. De stoffen die ik toegevoegd heb zijn: Monoammoniumwaterstoffosfaat (NH4H2PO4) deze stof is licht zuur en zal de grond dan ook op een mooie pH van rond de 6 stabiliseren. Verder heb ik nog kaliumnitraat toegevoegt (KNO3) in een verhouding van 2:1 (ongeveer). Dan hebben de planten dus veel kalium, een aardige hoeveelheid stikstof (minder dan in de groei) en een lekkere hoeveelheid fosfor. En ik kan nergens over klagen. De planten gaan als een raket.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dat is waarom ik tot dusver in de bloei enkel zuiver anorganische stoffen gebruikt heb om de planten te voeden. Hierbij ben ik er vanuit gegaan dat sporenelementen genoeg aanwezig zijn in mijn 95L potgrond per bak. De stoffen die ik toegevoegd heb zijn: Monoammoniumwaterstoffosfaat (NH4H2PO4) deze stof is licht zuur en zal de grond dan ook op een mooie pH van rond de 6 stabiliseren. Verder heb ik nog kaliumnitraat toegevoegt (KNO3) in een verhouding van 2:1 (ongeveer). Dan hebben de planten dus veel kalium, een aardige hoeveelheid stikstof (minder dan in de groei) en een lekkere hoeveelheid fosfor. En ik kan nergens over klagen. De planten gaan als een raket.

Volgend jaar dus maar eens andere voeding proberen :-) zal de volgende keer nog wat aan me schoonouders vragen die hebben er meer ervaring mee. Alleen dan met binnen planten maja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...