Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

keesthemad

Budget-kweekkas Voor 1 Plant.

Recommended Posts

Mensen,

 

Vandaag is het zo ver, ik ga een kweekkastje maken samen met een andere member van het forum. Maar dan wel de budget manier.

 

De gebruikte materialen:

1 90L cementkuib

Een aantal vierkante meters bouwplastic

Een aantal meters 5/8" electrabuis

10 5/8" PVC sokken.

Ijzerdraad (1,6mm)

 

Het gebruikte gereedschap:

Accuboor met 2mm bitje

Tangetjes

Zaagje

 

Het bouwverslag zal hoogstwaarschijnlijk vanavond of morgenavond op het forum in dit topic verschijnen. Ook ga ik nog van PVC en plastic een overkapping maken over mijn huidige planten om vocht zoveel mogelijk weg te houden en de oogst te beschermen.

 

Alvast tot dan,

 

Groeten, sjaak.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes Sjaak, en als je een schroeffie nodig hebt hoor ik het wel :specool

 

Laat maar eens zien wat er kan voor een paar centen.

 

Gr ert

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jup, en daarna ga ik kijken of ik van de winter er een plant in kan verkrachten... Langdurige vorst geloof ik niet in, en ik ga het grondje isoleren met een laag bubbeltjesplastic of steenwol zodat dat echt niet dicht vriest. Als het plantje het wel door de winter heen trekt dan wil ik wel eens weten hoe dat gaat...

 

Ik ben een echte experimenten liefhebber maar dat hadden jullie waarschijnlijk al wel door aan mijn laatste kweekje...

 

Btw: Ik heet jeroen, alleen soms onderteken ik met frits sjaak of kees...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hee kees, ik het ook geen Ert :specool

 

 

Maar dat ene plantje moet gaan lukken.

 

Gr ert

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi Kees,

 

Er is speciaal warmtedraad in de handel voor kasteelt.

Dat leg je in de aarde en dat houdt het dan op temperatuur, kost weinig stroom (hoeveel weet ik niet precies maar kan ik navragen voor je)

Ik weet niet of je het als particulier ook kunt kopen.

Ik ga het binnenkort in mijn kasje leggen, kijken wat er gebeurt.

Ik ga je zeker volgen, ben benieuwd wat ervan komt.

 

Chin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daar heb ik inderdaad ook al over na zitten denken, en dat lijkt me een strak plan. Maar voorlopig heb ik nog even geen plantje dat er in moet want die gaat eerst even voorgegroeid worden tot +/- 25cm onder TL.

 

Waar kun je zoiets krijgen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo dan heb ik nu wat foto's. We zijn er de hele dag mee bezig geweest. Tussendoor ook nog even een superlekkere pizza gemaakt, want van koken hou ik ook. De planten staan zo in ieder geval droog en er is nog zat ruimte voor ventilatie. De bakken staan ingegraven dus de planten hebben nu letterlijk 2,5 meter hoogte...

 

Geen uitleg bij de foto's want die zeggen genoeg.

 

gallery_9137_2928_176641.jpg

 

 

 

gallery_9137_2928_515247.jpg

 

 

 

gallery_9137_2928_12573.jpg

 

 

 

gallery_9137_2928_47401.jpg

 

 

 

gallery_9137_2928_516503.jpg

 

 

 

gallery_9137_2928_166435.jpg

 

 

 

gallery_9137_2928_787677.jpg

 

 

 

gallery_9137_2928_471902.jpg

 

 

 

gallery_9137_2928_113109.jpg

 

 

 

gallery_9137_2928_17586.jpg

 

 

 

Budget van die mini kweekkas;

 

0,75ct aan pvc x 5= 3,75

Mestkuip = 5,95

Plastic a 0,85 = 1,70

------------------------------

+/- 10E plus een uurtje tijd...

 

//Ik had perongeluk een foto van die rare snuiter er bijgezet... Dus het hele album staat op niet publiekelijk... Ik kon de foto niet verwijderen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daar heb ik landmijnen voor...

 

Nee, uhm, de frequentie van voorbijvarende boten is niet zo hoog. Daarbij zijn dat meestal vissers die te druk zijn naar hun hengel te kijken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jawel, maar dat zijn toch vage boeren die er niet om geven... De meesten weten trouwens niet eens wat het is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey stop eens met dat bier drinken, er wordt nu al een buikje zichtbaar, denk om e toekosmt! :specool

 

Leuk hoor, lekker cheapo ben benieuwd wat het gaat worden, nice diamond so far :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat ben ik niet hoor...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo, ik heb 2 zaden ontkiemd (Killing Fields) welke de mini kweekkas mogen ontmaagden. Ik heb ze geselecteerd volgens dat vulkaangebeurentje waarbij het schijnt dat je 100% vrouwtjes kon vinden, het zal mij een worst wezen dus ik heb er voor de zekerheid 2 ontkiemen.

 

Momenteel zijn ze net boven de pitpot uit en hangen (letterlijk) ze onder een TL balk. Aangezien ik ziek ben ben ik niet in staat TL's te halen dus ik heb ze met een stuk alu folie als reflector onder een balk gehangen. Als ze een dag of 10 oud zijn gaan ze naar buiten in de mini kweekkas.

 

Ik heb de kweekkas al gevuld met een bodempje hydrokorrels (+/-3cm) en 20L potgrond. Er zal nog 60L potgrond bij komen.

 

Het experiment is puur om te zien hoe deze planten zullen reageren in de winter. Voordat de plant dood zal vriezen zal het 3 dagen non stop moeten vriezen en dat zie ik niet gebeuren. Daarbij is de temperatuur onder het plastic toch even hoger dan buiten het plastic, het scheelt een graad of 5 denk ik. Ik zal het binnenkort eens meten als de plant er in zit. (grond houd namelijk veel warmte vast, en wortels produceren warmte).

 

Dus bij deze:

 

"Hoe gedragen planten van de cannabis-familie zich in de winter zonder toevoegingen."

 

Het experiment houdt in dat de planten voorgegroeid worden onder TL gedurende 10 dagen alvorens zij naar buiten gaan en in de kas zullen worden gezet, daarna is er op water geven na geen toevoeging meer.

 

Verwachting:

De planten zullen zeer gestrekt worden en de opbrengst laag, doch ik denk dat de planten de winter prima zullen overleven.

 

Soort: Killingfields

Medium: Aarde (hydro op de bodem)

Binnen/Buiten: Buiten in een diamantkas

Voeding: Geen

 

Dan zou ik nu willen vragen of een van de mods dit topic om zou willen zetten naar outdoor kweekverslagen.

 

Vriendelijk bedankt,

 

Groeten, Gekke Kees.

 

Noot. Budgetkas wordt Diamantkas :lol:.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hahah lekker bezig, misschien dat ik met je mee ga doen, maar dan wel met wortelverwarming, anders wordt t weinig denk ik.. :smoke

 

Gr Plantkas

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat mijn plantjes over een week er in gaan. Inmiddels gaan ze lekker zoals je in mijn TL-topic kunt zien , (ga ik zo posten) ik ga het zonder bodemverwarming doen, en als je nu nog begint kun je van mij misschien de fouten zien en die zelf niet fout doen... Winterkweek moet goed mogelijk zijn vind ik, heb ik zojuist besloten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb geen idee wat het gaat doen, maar omdat ik het niet laten kon heb ik net weer 10 zaden in de grond gestopt, had er nog 250 van mijn zaadkweek dus die 10 kon ik wel missen.. Geen idee of ze zoiezo willen opkomen, we zullen zien :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat voor zaadjes als ik vragen mag ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

NYCDxBlueTop en K.C.39xBlueTop, meer gewoon om te proberen, heb nu toch weer een wietvooraad voor een jaar..

 

Ik vraag me af of ze opkomen met deze koude temperaturen, overdag als de zon schijnt kan het nog wel lekker warm zijn, maar snacht is het goed koud..

 

Wel heb ik al eerder rond deze tijd nog stekken afgebloeid onder een dakraam, ging prima :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je moet ze gewoon even op de centrale verwarming zetten tussen schoteltjes met een soaked keukenpapiertje. Dan kiemen ze prima.

 

Dan de eerste paar dagen even voor het raam laten staan of het liefste onder TL even voorgroeien.

 

En na 2 weken ofzo naar buiten doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat snap ik...

 

Nou succes er dan in ieder geval mee...

 

Mocht de politie nou nog een keer langs komen, dan kom ik wel even langs, en ik weet zeker dat er nog meer mensen zijn van het forum die er hetzelfde over denken...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heel netjes die mini kweekkas :dribble: ik ga er zelf ook dit weekend een maken

ik zet dan ook wel wat plaatjes bij deze poll.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poll ? Eh nou goed, foto's zijn natuurlijk altijd welkom :dribble:.

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...