Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
1e time

Hallo Mede Kwekers

Recommended Posts

Mijn inziens, afgaande op de foto's, kunnen ze nog wel een weekje of 3 als het een kort bloeiend soortje betreft.

Hoeveel weken staan ze al op 12/12?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kunt oogsten wanneer:

 

A) 75% van de haartjes op je toppen bruin is EN

:icecool Het groen uit je blad begint te trekken

 

Dan is je plantje aan z'n eind.

 

Verdere tips:

 

Hou toprot en schimmel in de gaten de laatste weken. Je LV mag niet te hoog zijn.

 

Ik denk dat je plantjes NLX-jes zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ the real dopey: ze hebben me verteld dat t een nl soort is dus nlx zal dan wel kloppen.omdat dit mijn 1e kweek is adverseerden ze deze soort omdat die gemakkelijk te kwken zou zijn met niet teveel problemen.

ik had al wel de fout gemaakt door steeds blad te blijven trekken omdat t een echt oerwoud werd en laatst hoorde ik pas dat dat helemaal niet goed is :execute . veel gelezen en nog steeds niet genoeg.bedankt voor je tip over de bruine haartjes ik zal volgende week nog wel foto's plaatsen misschien kun je t dan een beetje mee in de gaten houden?!

dat zou :icecool zijn

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vind de opzet zeer netjes, ik zou alleen mijn VSA's in een andere ruimte stoppen voor de veiligheid en de draden van de kappen halen maar voor de rest ziet het er perfect uit :whistling

Blijf je volgen want ik kan in de toekomst er veel aan hebben :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

dank voor je reactie wietsurfer we hebben idd erg ons best gedaan om t een beetke netjes te maken scheeld weer een hoop gedoe voor als er wat veranderd moet worden.ik heb nog maar een paar foto's gemaakt want in 2 dagen tijd beginnen nu toch sommige topjes bruin te worden.is t logisch dat t 1e onder bruin word en dan pas boven? want onder worden er al bruin en de dikke toppen boven in zijn nog gewoon wat geel/wit...

 

 

dit is een foto van een top die onderin zit

 

 

med_gallery_12799_3331_1217646.jpg

 

 

 

en deze is gewoon van boven af

 

 

med_gallery_12799_3331_691383.jpg

 

 

en nog een fotootje van een grote top

 

 

 

med_gallery_12799_3331_811614.jpg

 

 

 

als er nog iemand tips of aanmerkingen heeft dan hoor ik t graag!

over 2 dagen zet ik er nog wel wat foto's bij

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je weet toch wel hoelang ze op 12/12 staan?

8 a 9 weken voor een commercieel wit soortje is vrij normaal.

 

Die onderste toppen kijk ik nooit echt naar. De bovenste buds geven een betere indicatie.

 

 

Ik zou zeggen nog 3 weken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

1e time,

 

Ziet er goed uit hoor voor de 1e keer, lekker veel THC. Ik denk nog een week of 2 en dan zijn ze klaar. Ik zou de laatste week geen voeding meer geven als ik jou was. Dan is de kans op rot en schimmel ook veel kleiner. Wat is je temperatuur in je hok ? Lijkt er een beetje op dat je toppen het warm hebben.

 

Haal wel die VSA's uit je hok de volgende oogst:

 

1) Ze geven warmte af, dus kan het te warm worden in je hok (temp. moeilijk regelbaar).

2) Je hok is vochtig, dus je moet er geen electra inhangen (kans op brand, electrocutie).

 

Dus 75% bruine haartjes EN groen moet uit je blad trekken dan oogsten. :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij mij zijn de onderste topjes ook al een beetje bruin en heb er 2 die helemaal bruin zijn en net als bij jouw 1e time zijn de bovenste een beetje bruin gekleurd tot helemaal niet. De tip van TheRealDopey gebruik ik ook voor mezelf :whistling

 

Zou je misschien nog wat plaatjes van je ruimte willen maken ( van de apparatuur enz ) , vind het bijzonder leuk om naar te kijken :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ wietsurfer :natuurlijk wil ik er nog wel foto's bij zetten, ik maak donderdag even nieuwe en dan plaats ik ze weer hier bij dit topic

 

@ the realdopey je hebt gelijk met die vsa's die horen niet in de zelfde kamer maar we hebben helaas wat plaats gebrek.wat de temperatuur betreft dasar hebben we een dure klimaatbeheersing voor die met 7 graden verschil kunnen kunnen beheersen.met de lampen uit zitten we rond de 21 graden en met de lampen aan 31 vind je dit te hoog/laag? graag hoor ik hier meer over van jou

 

@ peach : ze hebben 10 dagen voor gegroeid en nu staan ze op 6e weken 12/12 dus t zou in 2 a 3 weken tijd kunnen zijn voor de oogst toch?

 

ik ben blij met de reacties hoor! ik heb veel gelezen maar je weet toch nooit genoeg dus alle tips van jullie waardeer ik

tot donderdag weer met nieuwe foto's...

Share this post


Link to post
Share on other sites
@ peach : ze hebben 10 dagen voor gegroeid en nu staan ze op 6e weken 12/12 dus t zou in 2 a 3 weken tijd kunnen zijn voor de oogst toch?

 

Jep :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij zijn de temperaturen perfect, ik heb zelf 21 uit en 28 als de lampen aan zijn. 1e time ik weet niet welke klimaatbeheerser jij in je bezit hebt, maar je moet ook zorgen dat de teperatuur geleidelijk afloopt dat is ook erg belangrijk, sommige klimaatbeheerser zorgen er automatisch voor dat de temperatuur geleidelijk afloopt .

 

 

Kan niet wachten om te zien wanneer het klaar is, we oosten allebei om dezelfde tijd :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

dan zullen ze nog wel een kleine maand moeten .

geduld=meer grammen eindgewicht.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er idd best goed uit voor de 1e keer :whistling

ik heb 20 nebula's op een hydro systeem staan.. die kunne er ook over 2 weken ongeveer af :blink:

ben benieuwd wat je er van af haalt!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ dionneke en wietsurfer dan zitten we idd rond de zelfde periode dat we gaan oogsten ik zet er morgen even wat foto's bij hopelijk zijn de toppen dan alweer een beetje verder verkleurd :blink:

als deze oogst gedaan is dan kunnen we weer een beetje gaan uitbereiden want de lokatie is zo geweldig en groot jammer dat t zo duur is om een flink hok te bouwen.. :whistling maar ja zo blijft t ook wat overzichtelijker das ook belangrijk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hé 1e Time,

 

Ik wil je niet in de war brengen, maar hier in Eindhoven rekenen we de bloeiperiode niet vanaf het moment dat de klokken worden omgezet, maar pas vanaf het moment dat ook daadwerkelijk bloemen zichtbaar zijn. Dit is over het algemeen een weekje later, afhankelijk van de soort en niet te vergeten de verschillen tussen feno's.

 

En we zijn eigenlijk best tevreden over deze resultaten.

 

Maar ja, het beste om de rijpheid van de planten te bepalen blijft het verhaal over de trichomen. Toevallig heeft iemand hier net vandaag een topic over geopend met een (bekend) duidelijk verhaal.

 

Groeten uit Eindhoven,

 

AS Grow

 

Noot

Jammer genoeg is het bekijken van de haren eenvoudiger en wordt daarom ook vaker gehanteerd, maar het is wel minder maatgevend.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ asgrow dank voor je reactie ik zal dat topic eens door gaan lezen ik zet er ondertussen weer een paar foto's bij die vandaag zijn genomen.t begint nu toch al aardig te verkleuren.

deze foto is eigenlijk iets te "close up" maar je kunt de bruine haartjes al wel goed zien maar t zij er nog te weinig

 

 

med_gallery_12799_3331_1253796.jpg

 

 

 

 

med_gallery_12799_3331_1048910.jpg

 

 

en voor wietsurfer nog een paar foto's :blink:

 

 

 

med_gallery_12799_3331_239426.jpg

 

 

 

tn_gallery_12799_3331_1176133.jpg

 

 

 

med_gallery_12799_3331_1116099.jpg

 

 

meer foto's volgen nog wel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat zijn de onderste toppen ofnie?

 

Ik heb een beetje het idee dat je zo snel mogelijk wilt knippen, maar hoe langer je kan wachten hoe beter eigenlijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee hoor ik wil eigenlijk zo lang mogelijk wachten maar t kriebeld wel he... :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

zit je gewoon op een zoldertje??

 

heb je ook een bouwverslag?

 

grtzzz succes en heb geduld met je plantjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey gozer, hij gaat lekker,....... Mooi bordje trouwens, die heb je laten maken :blink:

 

 

 

Hoe ga je ze staks knippen? Cannacutter????

Share this post


Link to post
Share on other sites

@irezumi1: nee ik heb er geen bouwverslag van omdat dit de 1e keer voor me is maar na deze oogst wil ik dat wel doen vanaf dag 1. ik zit idd op een zoldertje...van 120 meter hopelijk kunnen we de volgende kweek dan wat uitbreiden..

 

@ bigbuttbram: he bram, hij gaat idd vrij aardig ik krijg gelukkig dan ook wel wat hulp van andere leden ( thx peaches :whistling ) t bordje ziet er aardig uit he, die heb ik idd laten maken kostte nog een paar centen maar dan heb je ook wat he :smoke ik hoor overal nare verhalen over de machinale knippers zoals de canna cutter en de kermit enzo dus eigenlijk word t gewoon een weekje zweten en met t handje :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik plaats nog maar wat extra foto's misschien dat er nog adviezen zijn of inschatttingen over hoe lang nog voor t oogsten...

 

 

 

 

 

med_gallery_12799_3331_1362122.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

med_gallery_12799_3331_1052420.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

med_gallery_12799_3331_1278105.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...