Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
roysmoking

Terpentijn

Recommended Posts

hey,

ik heb in mijn achtertuin een plantje staan, ik dacht dat ik met het bepalen van de ligging met alles rekening had gehouden maar blijkbaar niet helemaal :specool uit een denneboom in de buurt drupt namelijk terpentijn op m'n plantje, en dit laat smerige (verbrande?) plekken achter (foto) :wOOt Nu is mijn vraag: weet iemand iets waarmee ik de terpentijn kan oplossen en dagelijks van de bladeren kan verwijderen, ik vind op internet alleen een of ander chemisch product en dacht dat misschien iemand anders hier al ervaring mee heeft..?

 

mvg

 

gallery_12541_3071_70933.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Omhakken die boom!

Kan je geen zeiltje boven je plant hangen. Enne gaat het om veel bladeren of zijn het maar een paar plekjes?

Share this post


Link to post
Share on other sites

redelijk veel bladeren... een afdak of zeil is niet echt een optie.. woon in belgië en m'n oma woont langs me (ik had liever dat zij er niets van af wist) en m'n ouders zouden er ook niet mee kunne lachen als ik plots een afdak ging bouwen, de afspraak was dat m'n kweek in de achtertuin niet mocht opvallen.. :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ lagushka: Kun je me dan ook vertellen waarom?

 

@ roysmoking: Wat voor chemisch goedje had jij gevonden?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou bedoel jij dus de hars uit de denneboom....

Maar wat is nu het probleem?

Genoeg blad lijkt me, dus enkele bladeren verwijderen is toch geen probleem?

 

Ga zeker niet met oplosmiddelen werken, je gaat dan verdunnen en zeker uitsmeren....

Daarnaast is de viscositeit van je oplosmiddel vele malen dunner dan de hars, Het oplosmiddel zal dus zeker door de plant opgenomen worden.

 

Ik zou zeggen knipperdeknip met het blad, geeft ook wat meer licht aan de toppen...

 

 

groetels van weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waar maak je je druk om ik heb soms planten gehad daar zat nog amper een blad aan door vreterij en bloeide net zo goed af als de rest,ik zou me meer zorgen of die boom het licht niet tegenhoud en de wind ivm met rot over een paar weken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

jah oké de bladeren is misschien "op te lossen" maar wat als de plant straks de bloei in gaat? ik heb liever harsvrije toppen :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...