Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Yooo

 

De plant in de grond met die 1 tak had met wat gele blaadjes..2 blaadjes ervan worden aan de buitenkant een beetje paars..

 

Weet iemand wat dit inhoud? ik kan geen foto maken die ben ik ergens vergeten hehe..

 

gr h

Share this post


Link to post
Share on other sites

Okee weer een update maar dan met foto van de blaadjes

die geel eruit zien met paars aan de buitenkant:

 

med_gallery_10939_3188_658575.jpg

 

med_gallery_10939_3188_338428.jpg

 

med_gallery_10939_3188_1504004.jpg

 

 

 

Weet iemand wat de oorzaak hier van is?

 

Gr H! :innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yo Harry. Je hebt gelijk zeg. Ik begrijp ook niet waarom er niemand reageert hier.

Waarschijnlijk omdat je geen "populaire naam" hebt hier. Mensen reageren liever in een topic van Sannie dan in een topic van een jochie van 16 (?)

Dat heb ik al eens eerder opgemerkt hier op het forum.

 

Maar goed..over naar de orde van de dag.

 

Je hebt meeldouw, net zoals heel veel andere kwekers hier. Er zijn meerdere oplossingen voor.

Als niemand in je topic antwoord, kijk dan zelf even tussen de outdoor verslagen.

 

Dat paarse komt waarschijnlijk door de kou. Die witte stipjes komen van beestjes.

Misschien spint ? Kwestie van goed zoeken tussen de bladeren.

Pak er even een vergrootglaasje bij, en bekijk de onderkant van de bladeren.

 

Die vliegjes bij de vijver is misschien varenrouwmug. Larven van deze mugjes eten graag aan de jonge worteltjes van plantjes. Is dus inderdaad schadelijk, en als het er maar genoeg zijn, kan je plantje er dood van gaan.

 

Van een afstandje zien je planten er goed uit, maar van dichtbij zie je dat je helaas net zoveel last hebt van de slechte zomer als ieder ander buitenkweker..

 

Sucses, :innocent: en kijk zelf ook eens wat verslagen door.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor je reactie:)

 

Ja op 1 plant in de 65 L kuip zitten allemaal witte vlekjes ( net poeder )

Ik kan het er ook af wrijven en dan zie je het niet meer, en het zit alleen aan de boven kant

van de bladeren. Dus was het is weet ik niet?

 

De gaten in de andere plant in de 65 L kuip waren geen vijfer vliegjes, maar een stuk of 20 rubsen.

Wat een etters die rubsen kheb ze nu vrijwel allemaal verwijdert.

 

Me grootste zorg is nu de stengel rot/schimmel.

 

En wil dit nu gaan oplossen/voorkomen/genezen maar hoe ik dit precies moet doen weet ik niet.

Ik heb iets gehoord over groene zeep dat ga ik denk ik kopen in de supermarkt

 

Grtz H

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stengelrot en/of schimmel moet je zsm behandelen. Groene zeep schijnt te helpen. Daar heb ik geen ervaring mee. Eerst even goed uitzoeken, voordat je iets gaat kopen.

 

Meeldouw moet je ook bestrijden als het erger wordt. Daar zijn goede middeltjes tegen. Salinal, of solinal ofzo schijnt goed te werken. (even de zoekfunctie hier op het forum gebruiken)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@t harry16

 

Probeer een ventilator erop te zetten. Niet natuurlijk 24/7

Maar zodat de plant in beweging blijft zodra windstil is. En dus rot kan komen. Ik heb sommige plekjes stengelrot, wel kleine takjes af en toe. Schud de planten eens goed uit.

 

Ik heb 4x 65 liter en 1x 20 liter. Ik heb er 2 x op potgrond, en 2x op Coco's. De 2 planten op potgrond vertoond schimmel. De op coco's/grow-mix niet. Potgrond blijkt dus veel vocht op nemen, en veels te vochtiger blijft.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarschijnlijk omdat je geen "populaire naam" hebt hier. Mensen reageren liever in een topic van Sannie dan in een topic van een jochie van 16 (?)

 

 

precies soca

 

heb je wat foto's van de hele plant harry?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...