Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

malossi

I-grow Ervaringen.....

Recommended Posts

Hallo allemaal......

Ik loop al een paar dagen op jullie forum te spitten naar info....

FF zeggen TOP Hiero!!!! :whistling Maar Ik heb eigenlijk een vraag aan iedereen die een I-grow heeft

of heeft gehad. Ik zou graag eens de voor en nadelen willen horen en de verbeteringen

die mensen eraan hebben gedaan... Net als de stank overlast die sommige zeggen is dat echt zo

erg of valt dat wel mee? De temperatuur in de kast is dat nog een beetje te regelen? De afzuiger???

Zou het graag eens van de mensen zelf willen horen die daar ervaring mee hebben... :smoke

 

Groetjes Malossi....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die kasten van I-grow zijn gewoon goed en makkelijk. Maak je niet druk om de geur, deze heb je niet mits je het filter natuurlijk bijtijds vervangt. De kwaliteit van de spullen die zij in de kast gebruiken is OK en ook hun systeem (growbox op mapito) is makkelijk aan te leren. De pompjes gaan echter wel eens kapot en je moet na iedere kweek goed je slangetjes schoonmaken. De service is uitstekend en ze hebben zelfs een helpdesk t\m 23.00 uur. Ook hebben ze een ingebouwd blussysteem i.v.m. brand. Een zeer goed doordacht systeem dus.

 

Voor een beginnende kweker dus lekker makkelijk om het "vak" te leren. Het zijn dan ook vooral beginners die deze kast aanschaffen.

 

Nadelen:

Een kant en klare kast is relatief duur t.o.v. als je zelf bouwt.

Levensduur\storingsgevoeligheid van de pompjes.

Slangetjes raken verstopt.

Filter vervangen kun je eigenlijk niet zelf, dus moet je ieder jaar iemand van I-grow langs laten komen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kijk daar heb ik wat aan.... :whistling

Idd ik ben een beginner maar wil eerst wat info verzamelen om te kijken hoe of wat...

Ik weet dat die kasten duur zijn maar heb geen zin om zelf te gaan bouwen ondanks

dat het goedkoper is en beter je ruimte kan benutten die je hebt. Ik vind persoonlijk zo'n

kast best een goede uitvinding, gewoon alles in één keer. Maar wil er wel zeker van zijn

dat het een goede investering is..........

Als er nog meer mensen zijn met hun ervaring hoor ik dat ook graag.

Alvast bedankt allemaal

 

Groetjes Malossi

Edited by malossi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon bij I-grow in Best bestellen. Ze bezorgen ook thuis en zetten hem in elkaar voor een paar euro's. Dan hoef je zelf alleen nog maar de stekker erin te doen.

 

Evt. kun je de kast ook kopen op afbetaling. Tja gekker moet het echt niet worden. Dan betaal je bijv. 750 euro aan en kun je maandelijks termijnen betalen of in 1 x na je eerste oogst. Wat je dus afspreekt. :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ik had al op de site gekeken van I-grow...

Staat behoorlijk wat info op. Het enige wat ik niet kan vinden is wat voor

afzuiger erop zit.... Daar bel ik nog wel een keertje over.... :smoke

Ik zou alleen graag van nog wat meer mensen ervaringen willen

horen. :whistling

 

Groetjes Malossi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stebra in Almelo heeft er 2 staan, 2e hands dan wel :whistling :smoke

Helemaal compleet, en daar zijn de lampen wel te verstellen :rofl

 

citroax

Share this post


Link to post
Share on other sites

Malossi, de afzuiger is afhankelijk van het model. Standaard bij 2x 600 watt hebben ze een 500m3 afzuiger. Die zit in het dak gemonteerd.

 

Dat van die lampen speciaal lager moeten hangen vind ik onzin. Sommigen verhangen elke paar dagen de lampen en anderen hangen de lampen op een vaste hoogte (zoals ik).

 

De meningen zijn erover verdeeld. Natuurlijk krijgen de plantjes die direct onder de lamp zitten meer lumen als je de lamp lager hangt, maar naar de zijkanten toe heb je minder licht. Ook schijnt het zo te zijn dat steeds als je de lamp lager hangt, dat je planten hier eerst weer aan moeten wennen. Wanneer je ze op een vaste plaats hangt, zullen ze in eerste instantie als ze stek zijn wat minder hard groeien maar de weken erna wordt weer ingehaald door een betere lichtspreiding. Ik sprak laats een beroepskweker en hij hangt zijn lampen bij stekken op 100 cm. Wanneer de planten dan tot op 60 cm van zijn lamp zijn doorgegroeid, gaan zijn lampen naar een vaste hoogte. Hij versteld zijn lampen dus maar 1x. Alleen als je met TL of inductie kweekt, zul je de lampen vlak boven je planten moeten hangen. :rofl

 

Bij het oude model van I-grow kon je wel de lampen verhangen, maar ze hebben duidelijk gekozen voor de inbouw in het dak. In het dak zitten nl. kappen van Maxlight, de lampen zijn per stuk afgezekerd, de schakelklok zit erin (Le Grand), het brandblussysteem wat vanzelf afgaat bij een hogere temperatuur van 72 graden, je filter en de afzuiger. De afzuiger zuigt direct al veel warme lucht weg bij de lampen dus je temperatuur is veel beter te regelen. Nadeel is dus dat je de lampen niet kunt laten zakken of je moet het oude model kopen (deze leveren ze ook no steeds). De voordelen zijn echter groter, omdat het brandveilig is, de klimatologische omstandigheden zijn beter, en alles is goed afgezekerd. Bij sluiting of brand in het dakje, gaat de brandblusser af en hoeft deze slechts een beperkte ruimte te blussen. Het is nog nooit voorgekomen, maar dan is het een kwestie van een nieuw dakje erop en je kunt weer draaien. :smoke

 

De opbrengsten van zowel het oude als nieuwe model verschillen nauwelijks. Met het nieuwe model schijn je iets meer opbrengst te hebben, maar beide versies zijn gewoon goed. Ik wijt de iets hogere opbrengst aan de betere klimatologische omstandigheden en de spiegelkappen van Maxlight. :whistling

 

Je moet dus keuzes maken waarbij jij je prettig voelt en er zijn meerdere wegen naar Rome.

 

Kijk wat ik als nadeel van die kasten vond is het verstopt raken van de slanggetjes en de pompjes die destijds van een niet zo goed merk waren. Het schoonmaken van de slanggetjes kost je elke kweek wat onderhoud, maar met 1 of 2 kasten is dat zo gedaan. Heb je een heel kastenpark staan dan is het vervelend werk. Sommigen vervangen en elke 2 kweken de slanggetjes echter, want die kosten geen drol. Ook hebben ze er een speciaal borsteltje voor.

 

Je moet het zien als kweken met druppelaars, die raken naar verloop van tijd ook steeds verstopt. Daarom is Dopey van dit soort systemen afgestapt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zó Oke!!!!!!

Mooi bedankt voor je verhaal..... :smoke Ik denk dat ik binnen kort maar eens naar die cs ga....

kijken wat ze daar allemaal nog te vertellen hebben en dan als ze me kunnen overtuigen

Koop ik er een..... Ben benieuwd hoe alles gaat......

Weer bedankt...!!!! :whistling

 

Ow citroax

Bedankt voor de tip :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mallossi

 

Ik heb ook een aar x gedraaid met en igrow.

Vind het goeie dingen, alleen de afzuigeng laat zwaar te wensen over.

 

Ik zou me geld aan die van de Link van rob69 spenderen.

 

Daar kan je veel meer kanten mee uit en is beter kwa afzuiging.

 

Gewoon potten onder in en klaar.

 

Als je die neemt en je wild toch die bakken, heb ik een hele set staan .

 

Dus I-grow is mooi en makkelijk, maar die ander is nog makkelijker en scheeld meer dan de helf.

Blusser koop je er zelf bij en je bent klaar.

 

Gr ert

Share this post


Link to post
Share on other sites

oke thanx :specool

Ik hou het nog ff in mijn achterhoofd.

ff kijken of er nog meer reactie's komen over de I-grow... :wOOt

Edited by malossi

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi,

 

ik heb met een igrow ketter gewerkt/gekweekt..was super goed en stank zeker niet..zit een juiste filter en al

compleet ik had ook in alkmaar gekocht..vanaf 995. maar alles bij elkaar klaar is 1299,..

ik heb nu een grotere hok gemaakt..de igrow kast ligt nu op de zolder..compleet..als je hm wilt hebben doe maar een bod mag je meenemen...ik had er 15pl erin 550gr eruit..als beginner

 

 

groetjes kya..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke heb jij toevallig een foto van die kast want dat is volgens mij niet

de I-grow senior want die kost bijna 2100 euro's nieuw....

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi,

 

die van 2100 die is wel wat groter ja dat klopt maar

zoals ik zei het is geen xxl kast maar een xl igrowkast,xl is de senior

1,58x 1,20x 2,02...L x B x H..

het is het zelfde als de link is aangegeven van rob69.

 

gr kya

Share this post


Link to post
Share on other sites

zo das een hoop voor de eerste keer..... netjes hoor :specool Met wat voor soort

kweek jij nu dan... Ze mogen niet te hoog worden natuurlijk. :wOOt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou iig iedereen bedankt voor jullie meningen....... :specool

Als er nog meer mensen zijn hoor ik het graag maar ik krijg

geen reactie.

Binnen kort als ik ga beginnen maak ik er gelijk een verslagje

van...

 

Groeten...... :wOOt

Share this post


Link to post
Share on other sites

tje nou dan maar een paar ervaringen van mij der bij :)

 

huidige situatie is beetje kritiek zijn veels te hoog geworden maar kijken wat het nog word

p1010334ob3.jpg

 

 

kastje is voor de hobbyist ideaal naar mijn mening want alles is al aangesloten en zit compact in het dak vooral het TNO gekeurde brandsysteem bevalt me goed is toch wel een fijn gevoel dat het veilig is.

vorige draai was 675 met 22 dames NLX soortje smaakt errug goed tis al bijna op :)

da krijg je als je als je vriendin mee blowt :lol:

 

wat me alleen op valt is dat de kast zelf doorschijnt :S dus reflectieplastic is zeker wel aan te raden maar dat komt omdat ze der gewoon standaard ketlerkasten voor gebruiken en tja die hebben weer een heel ander doel :smoke

 

ik zelf heb de inlaat aangepast door de passieve inlaten dicht te maken en een 187m3 buisfan in de zijkant te bouwen met een grote 125mm buis met gaten in het midden werkt errug goed heb nu stuk meer blad onwikkeling naar mijn mening :smoke

 

voor inwendige apparatuur heb je ook nog 2 stopcontacten in het dak zelf wel handig voor de ventilator.

 

hoop dat je iets aan deze info heb en als je meer wilt weten dan PM me maar :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke bedankt voor de info.

Om wat prive redenen is de kast er nog niet. Maar ga hem zeer binnen kort halen :) .

Zoals ze zeggen voor sommige dingen moet je ff tijd vrij maken.

Dus dat ga ik maar ff doen :lol: .

Nou ik ben benieuwd of het bij mij ook allemaal een beetje gaat lukken.

Maar met dit forum erbij moet het toch geen probleem zijn.

 

Groetjes Malossi.......

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jezus wat zijn die krengen lang :lol:

 

 

Als dat maar goed gaat, en dat denk ik niet vriend.

Als je top ontwikkeling op gang is word dat een grote hel.

 

Hoelaang heb je ze an gegroeid???

 

 

Sterkte in elk geval

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Ik heb nog niet zo lang geleden het nieuwe model senior gekocht bij I-grow in Best.

Hiervoor had ik al wel eens hier en daar een plantje gekweekt ...maar nooit onder lampen ofzo.

Nu dus wel en jongens wat ben ik blij dat ik deze kast gekocht heb!!!!!

Ik zit nu in de 6 de week en goed op weg naar die 900 g .

Wel even melden mijn luchtpomp en mijn afzuiging hebben allebei de geest gegeven MAAR prima service alles nieuw vervangen en nog snel ook .

Temperatuur lampen aan tussen de 28°C en 30 °C. Temperatuur lampen uit 20°, ik heb er wel een luchtbevochtiger instaan (type boneco) zodat de lv met lampen aan 50 blijft.(ventilator staat er ook in)

Verder geur over'last 0 maar ik zit dus nog maar in week 6 dus misschien nog wat vroeg. De afzuiging klinkt toch wel behoorlijk en de ph in de bakken stijgt lichtjes....

Nooit gedacht van de eerste keer zulke vette toppen te kunnen kweken.

Zo dat is mijn ervaring met de senior tot nu toe .... ben zo enthousiast dat ik een 2de ga bijkopen !

 

Grtzzzz :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...