Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

bierkrat

cooltubes in tent

Recommended Posts

heb ook pas een tentje hij is 2.40 breed en 1.20 diep bij 2 meeter hoog wil er 3 keer 6oo watt cooltube in hangen.hij komt te staan in een kamer met een betonnenplafon dus ik dacht gewoo eeen 50 cm can filter met een verloop direckt op de 1000cub softbox en dan met een verloop en wat slang blazen door de cooltubes naar buiten toe.maar nu zeggen ze in de winkel weer eerst je filter dan de tubes en dan je box.wat is de beste oplossing?

Share this post


Link to post
Share on other sites

afgesplitst van ander topic. Bierkrat: Nieuwe vraag, nieuw onderwerp aanmaken

 

Als ik het goed begrijp wil je in lijn: filter - afzuiger - 3 cooltubes - afvoer

 

Dat is zeker niet aan te bevelen. 3 cooltubes achter elkaar hebben echt een aparte afzuiging nodig omdat je anders niet meer genoeg uit je hok afzuigt, zeker niet met een filyter er tussen. 3 tubes van 125mm geven een hoop weerstand en een apart 350 kuub fan en directe inlaat van buiten en afvoer van buiten is de beste oplossing. Dus twee extra flenzen op je tent met een eigen blazer of afzuiger en eigenlijk liefst 160 mm cooltubes gebruiken als je er 3 achter elkaar zet, dat koelt een heel stuk beter.

 

Daarmee kun je verder met je 1000 cuub fan/filter wel redelijk vooruit denk ik, je trekt apart al heel veel warme lucht weg dus hoeft minder te koelen. is die 50 cm filter 1000 cuub?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cooltubes zijn leuk, maar niet zaligmakend.

 

Het verschil tussen 1 en 2 cooltubes op een slang is enorm, laat staan 3 stuks.

 

Uit je beschrijving begrijp ik dat het een homebox XXL is. Deze heeft volgens mij

2 x 160 mm aansluitingen on het dak, zet hier maar een 1500 M3 (met T stuk) op.

Binnen hang je 2 x 750 m3 filter, evt op zelf gemaakte steunen als ze te zwaar zijn voor

het plafond. Laat de cooltubes verder maar achterwege.

 

Cheers

Share this post


Link to post
Share on other sites

bedankt voor de info.de cooltubes 125 heb ik al gekocht en wil ze graag gaan gebruiken.filter heb ik ook al en is een can filter met een 25cm doorsnee aansluiting hoeveel cub ie is weet ik niet is wel een zwaare dikke.de soft box moet ik nog kopen,wie kan me uitleggen wat ik nog meer moet kopen snap het nog niet helemaal :wacko:wil graag dat dit gaat lukken want de kamer is groot genoeg voor nog een tent en die gaat er ook echt komen als de eerste tent goed draaid

Share this post


Link to post
Share on other sites

effe een aantal bouwdoos topics doorlezen verklaart veel hoor.

 

2 flenzen en een 350 kuub afzuiger extra heb je nodig om je cooltubes te laten werken. Inderdaad is twee filters veel beter voor je luchtverdeling. Alleen zou ik ze niet met een T-stuk maar met een verlopend Y-stuk (ook wel broekstuk genoemd) aan de box verbinden. Een Y-stuk geeft veel minder verlies dan een T-stuk. Ga van 160mm van je filteraansluiting minimaal naar 200 mm op je fan om voldoende capaciteit te hebben.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat ik een extra afzuiger nodig heb voor de cooltubes snap ik nu maar waar moet ik met die warme lucht heen?in de kamer uitblazen heeft geen zin geloof ik en ongefiltert naar buiten gaat ook niet dus ik snap hem nog niet helemaal bvd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jo

 

whazzup bedoeld, dat je de 3 tubs in een lijn achter elkaar hangt, met de ingan links op je tent waar hij lucht aanzuigt en de uitgang van de tubs rechts aan je tent. Hierzo komt dus geen weedluchtje bij vermengd en kan je dus normaal uitblazen in de kamer waar de tent staat.

Als je ervoor zorgt dat de linkerkant, de aanzuigzijde van de 3 in lijn geplaatste tubs lucht van buiten aanzuigt zal dit het best koelen.

De lucht die er dan rechts van de tent, na de lampen vandaan uit je tent komt, is verwarmd en vermeng je met de lucht in de kamer waar de tent in staat.

Dan met je box afzuiger zuig je op de normale weg lucht uit je tent ter ventilatie+klimaatbeheersing voor de planten, dit door een filter zodat alles geurloos blijft :rofl

voila, als ik het juist heb zal het nu hoop ik je probleem verklaard hebben :whistling

 

mazzels :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

jaja. en dan de lucht uit je cooltubes niet zuiveren? of met een aparte ingang? Ik vraag me af of je dat trekt i.v.m. het feit dat je geen invloed hebt op de luchtverdeling. Hoe je het ook doet, je regelt nooit meer onafhankelijk je afzuiging en dat is jammer.

 

Daarom zeg ik nog steeds: aparte afzuiger voor je cooltubes. Hoef je ook niet 24 uur per dag door te zuigen, daar beslaan ze alleen maar van :whistling - met een afvalvertragingsrelais op je klok en gaan met die banaan. Daar draait je fan uiteindelijk ook een stuk rustiger van in de donkere uren.

Share this post


Link to post
Share on other sites
jaja. en dan de lucht uit je cooltubes niet zuiveren? of met een aparte ingang? Ik vraag me af of je dat trekt i.v.m. het feit dat je geen invloed hebt op de luchtverdeling. Hoe je het ook doet, je regelt nooit meer onafhankelijk je afzuiging en dat is jammer.

 

Daarom zeg ik nog steeds: aparte afzuiger voor je cooltubes. Hoef je ook niet 24 uur per dag door te zuigen, daar beslaan ze alleen maar van :whistling - met een afvalvertragingsrelais op je klok en gaan met die banaan. Daar draait je fan uiteindelijk ook een stuk rustiger van in de donkere uren.

 

Tubes en filterafzuiging een aparte afzuiger.

lucht voor de tubes komt van buiten de kast enhoeft dus geen groot filter, hoog uit een filterdoek op een een latten frame om ergste stof uit je tubes te halen.

 

Ik zou zo wie zo de tubes niet in de kamer laten blazen, dan warm je de kamer mee op en dus zal je tent ook opwarmen.

zo haal je dus de werking van de tubes naar nul komma nul

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...