Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
defQon Soldier

Groene Stroom...

Recommended Posts

Zoals jullie weten word de consument de laatste maanden dood gegegooid met tv- en radioreclame's over groene stroom

(o.a. Eneco verzorgt het, andere maatschappijen heb ik geen idee moet ik eerlijk bekennen)

 

Nou is mijn vraag; heeft het voor de "eerlijke" kweker die zijn stroom netjes betaald nog een voordeel?

We weten allemaal dat we er een steentje aan het mileu door bijdragen, maar hoe zit het met de kosten.

En komen ze bij het installeren van groene stroom ook een andere meterkast plaatsen?

 

Zijn er mensen op het forum die er al ervaring mee hebben? Ik zou zeggen, brand los.....

 

Groeten defQon S.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Allemaal 1 pot nat die stroom! Je zit toch op 1 netwerk? dan kan het toch niet zo zijn dat jij wel groenestroom krijgt en je buren niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toch wel peaches, je moet het namelijk per huishouden aanvragen, en niet per straat bijvoorbeeld. Het lijkt mij niet dat ze je pas op het groene stroom aansluiten zodra de hele straat (of blok) het papiertje heeft ingevuld en opgestuurd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

oplichterij ....

 

 

transportkosten zijn hoger dan de winst !!

 

Groen geel of zwart de groene stroom komt uit Duitse kerncentrales.

 

Esmnie

Share this post


Link to post
Share on other sites

het is voor sommigen alleen het idee.

ik hoef het niet, je krijgt nu korting en over een paar jaar weg korting en dan dure groene stroom.

 

nee ik ga voor de goedkoopste, het kost al zat.

 

sloop de motor uit je auto ,generator erachter ,ombouwen op biogas, schijt je met de hele familie of buurt je kweekje bij elkaar :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb al anderhalf jaar groene stroom, en ze hebben ook een nieuwe (digitale) meter in de meterkast gehangen. en aan die meter zit ik contractueel 5 jaar vast, als ik nu zou opzeggen moet ik vet betalen om hem er weer uit te laten halen, terwijl het een klusje is van 10 seconden.

 

Ik heb gekozen voor een variabel tarief, is mischien een paar centjes goedkoper.

maar je betaald nogsteeds transport / netwerk kosten aan de hoofd leverancier die het netwerk beheerd.

 

-Niet echt voordelig-

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Ik heb ook groene stroom, maar in de laatste week worden ze geel.

Zouden ze mij stiekem gele stroom leveren?

 

Gr. Venlo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij oxxio kan je kiezen voor een digitale meter, maar je bent t nooit verplicht. Je kan daarmee wel via internet je stroom rekening bekijken..

 

Vette humor @ Venlo:p

 

Gr. Xtase

Share this post


Link to post
Share on other sites

Groene stroom is een lachertje.

Op windmolens vliegen duizenden vogels zich dood, in stroom turbines in het water worden vissen vermalen ,alleen zonne-energie is redelijk schoon .

Mileuvriendelijke schone auto's ! weet je hoe die dingen gemaakt worden . Je kan beter 10 jaar in een Hummer rijden dan in een ToyotaPrimus of hoe dat ding mag heten .

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites
Groene stroom is een lachertje.

Op windmolens vliegen duizenden vogels zich dood, in stroom turbines in het water worden vissen vermalen ,alleen zonne-energie is redelijk schoon .

Mileuvriendelijke schone auto's ! weet je hoe die dingen gemaakt worden . Je kan beter 10 jaar in een Hummer rijden dan in een ToyotaPrimus of hoe dat ding mag heten .

 

Buble

 

Maar wel een dikke steak/carbonaat/spare-rib op je bord????

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als jij je aanmeld voor groene stroom, wil dat zeggen dat jij je inkoopt voor een bepaalde hoeveelheid stroom die opgewekt moet worden via een alternatieve weg.

 

Je krijgt gewoon de "vuile" stroom die je buurman ook krijgt. Het marktaandeel "vuil" en groen veranderd echter wel daardoor.

 

Als van de 100 mensen 75 groen willen en 25 vuil, dan koopt essent, nuon of wie dan ook 75% groen in en 25% ouderwets.

Alleen jij betaald wel voor groen maar krijgt gewoon de normale stroom die je vroeger ook had.

 

Als iedereen naar groen zou gaan, dan gaat er uiteindelijk wel meer geinvesteerd worden in millieuvriendelijke alternatieven, en wie weet wat dat misschien gaat brengen

 

Gaan voor groen zou ik zeggen, al is het maar voor investering in de toekomst, millieu of nieuwere technieken.

 

Just4Green

Share this post


Link to post
Share on other sites

De administratie bij de grote energie maatschappijen is zo ongelovelijk k*t dat ik niet verwacht dat ze het exacte percentage aan groenestroom inkopen. Voor hun portomonnee is het beter om gewoon vuile stroom in te kopen (iig een klein percentage ervan). En dat weer als groene stroom te verkopen.

 

Hetzelfde als die walchelijke reclame campagnes over energiezuinig leven. Is alleen maar in het voordeel van de leverancier, want die hoeft uiteindelijk minder te leveren voor hetzelfde geld.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik hoop dat de kernfusie projecten snel rendabel zullen worden.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

in theorie is het zo dat voor iedereen die groene stroom afneemt er dus hetzelfde aan 'groene' energie het net in gepompt word.

Deze opzet vind ik zowiezo al vreemd, als het echt om het milieu gaat dan zouden ze toch zeggen " of je het nu wil of niet we gaan zoveel mogelijk groene energie opwekken'' nu is het dus afhankelijk van hoeveel mensen het willen?

Of we nu groen willen of niet, de windmolens draaien wel en bijstook van biomassa ed. neem ik aan toch ook wel (heeft aan ombouw van installaties toch ook redelijk gekost) dus ga gewoon voor de laagste prijs bij een betrouwbare leverancier, ik ga niet bij 1 of ander onbekend bedrijf dat alleen als tussenhandelaar dient en voor de rest niks met elektra of de installatie te maken heeft.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...