Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

SativaBelieva

Bubble Hash

Recommended Posts

Bubble hash... 73mu... van verschillende soortjes... allemaal flink high... StrawberryCough, TrainwreckCough, Kushage, Diesel en Purps...

 

Met flits:

 

med_gallery_6144_695_1219755.jpg

 

 

 

Zonder flits:

 

med_gallery_6144_695_1249928.jpg

 

 

 

Misschien is het jullie al opgevallen... ik heb een nieuwe camera... en heb meteen wat fotos geschoten en hier geplaatst... allemaal onbewerkt... ik moet nog veel leren... er zitten 5 of meer flitsopties op dat kleine cameratje... Ricoh Caplio R6... een voordelige kleinbeeld met macro zoom, tele zoom en groothoek lens...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Super sativa :whistling

Dus we kunnen binnenkort naast je geweldige soortjes ook nog bij behorende foto's gaan bewonderen :smoke

have fun met je nieuwe speeltje

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yeah San... eindelijk... ik wilde al lang zo'n camera... :smoke

 

Nu log leren fotograferen :whistling

 

Bovenstaande foto met flits vind ik de rode kleur mooi... zonder flits vind ik het contrast beter...

 

Het maanlandschap wordt gevormd door het schuim dat er op lag... dit is nu verdampt... maar de structuur ervan is nog zichtbaar... misschien moet ik in het vervolg het schuim er eerst af spoelen, want na het drogen laat het schuim soms een klein beetje wit residu achter... heeft iemand praktische tips?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Schoonspoelen met kraanwater, en de hash in de zeef harder uitknijpen, zodat er vrijwel geen water meer in zit.

 

Het is me ook opgevallen dat de hash die je vrij nat laat drogen donkerder kleurt dan hash die je uitgeperst te drogen legt.

 

Sativa, op het net zijn vrij veel tutorials te vinden over foto's maken :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Juist mikeh... ik zat te denken om met de douchekop te zeefzak te spoelen voordat ik de kristallen eruit lepel... de natte hash uitknijpen of uitpersen doe ik nooit... je kan zo watermoleculen in je hash insluiten... dit is slecht voor de smaak, kwaliteit en houdbaarheid... een weekje drogen op karton is m.i. beter... drogen aan de lucht geeft een donkerdere kleur...

 

Het zal heel wat tutorials vergen voordat ik mezelf een goede fotograaf durf te noemen... ik ben echt een beginner... ik heb al wat tips gehad... maar ik moet nog veel oefenen... vooral met camera instellingen en fotobewerkingsmogelijkheden... ik heb net wat geleerd over het histogram... dit geeft een grafische weergave van de belichting en het contrast... als ik het me juist herinner...

 

De harde schijf van mijn oude pc is bijna vol... ff wachten totdat ik een externe gekocht heb... dan heb ik genoeg ruimte voor fotobewerkingssoftware... ik denk aan Photoshop en Picasa... nu is het gewoon lukraak schieten en uploaden...

Share this post


Link to post
Share on other sites

High Sativabelieva,

Ziet er lekker uit die bubble hash, geen foto zonder schuim ?

Kun je die apparaten ook huren ?

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je hebt alleen zeefzakken, een emmer, water en veel ijs nodig... en goed kristalrijk plantmateriaal natuurlijk... roeren kan met een pollepel... geen apparaat nodig... die zeefzakken kunnen wel een aardige duit kosten... geen idee of je die zakken kunt huren... ik heb de 5 gallon 7 bags van BubbleBags... in de 73mu vind ik meestal mijn beste hash...

 

Dat schuim spoel ik de volgende keer echt goed af... na een week drogen is de hash nog steeds zacht... te vochtig op het karton gelegd... dat schuim is heel vochtig... en verder zal ik beter moeten deppen... als ik de zakken een voor een uit het water haal... laat ik ze telkens eerst uitdruppen... dan zet ik ze op een handdoek zodat het vocht er vanonder uitgezogen wordt... nooit drukken!... in het vervolg zal ik de 73mu op een nieuwe droge handdoek leggen... als je alle zakken op dezelfde handdoek zet, is die ook zo nat...

 

Dus moet ik nog ff wachten voordat ik mijn nieuwe bubble hash kan persen... ondertussen heb ik hier wat fotos van Sannie's hash van the One... 2 blokjes van de droge zeef... en 1 blokje van vingerhash... ik doe echt al lang met die hash...

 

One, 1e zeef:

 

gallery_6144_695_232699.jpg

 

 

One, vingerhash:

 

gallery_6144_695_636717.jpg

 

 

De drooggezeefde hash ruikt het lekkerst... naar de One... de vingerhash is veel donkerder en heeft geen consistente structuur... brokkelige klei... ziet er minder smakelijk uit... maar is veel sterker... die vettige vingerhash bubbelt meer als je de hash verwarmt... er zit meer actie in!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heerlijk om te zien !!!

Uit hoeveel zakken bestaat zo'n set ?

Wel intressant namelijk

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er heerlijk uit SB :smoke gelukkig heb ik nog een zakje van 10 the one zaden :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites
Uit hoeveel zakken bestaat zo'n set ?

 

8 Bags for the utmost in quality and versatility.

This kit includes the following bags:

25 micron; 45 micron; 73 micron; 90 micron, 120 micron; 160 micron; 190 micron; and 220 micron;

plus a pressing screen and storage pouch.

 

 

small_header2.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey.. ik zit eraan te denken om een outdoor ice o lator te halen, om mijn buitenwiet te verwerken..

 

maar die heeft dus alleen 190 en 45 u. en ik heb een purple plant, met erg kleine kristalletjes eraan..

denken jullie dat die door de 45 u heen vallen, en dat ik een 25 nodig heb?

 

iemand?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@SW: de 45 is prima!... ik vind eigenlijk alleen tussen de 45 en 120mu goed... daaronder is vaak fijnere drab en daarboven is vaak grover afval... maar hoe meer zakken, hoe beter... ik heb 7 zakken... en vind zowat altijd de lekkerste hash in de 73mu... alleen die rook ik... de rest verzamel ik in een potje tot ik er een nuttige bestemming voor weet...

 

Eindelijk is het droog... extra lang gewacht... zeer flexibel door de warme kamertemperatuur... 10 gram... van 200 gram afval... ik ben altijd blij met 5% opbrengst van de 73mu!

 

10 gram:

 

gallery_6144_695_1176916.jpg

 

 

 

0,05 gram:

 

gallery_6144_695_451543.jpg

 

 

 

 

0,01 gram in de pijp:

 

gallery_6144_695_768034.jpg

 

 

 

 

Na een halve seconde verwarmen is de hash gesmolten... van plat naar druppelvorm... en bubbelt nog wat na... geinspireerd op die foto van de gesmolten hash op het screentje van bubblebags.com, geplaatst hierboven door mikeh!

 

gallery_6144_695_1363611.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toffe foto's sativa :specool

Die bubble hasj doet me water tanden,hoogste tijd om wat herijuana en killa kush vinger hassies uit te wisselen.

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

@seedy: Alleen 45 en 190 is echt minimaal... met een extra zak tussen 120-160mu wordt het resultaat in de 45mu zuiverder... de 120 an sich is goed voor indoor indica's... de 45 voor outdoor sativa's...

 

@sannie: Die bubble gaan we puur roken! Jammer dat mijn mini waterpijp van de week gevallen is... bubble verdampt... maar andere hash verbrandt sneller... en dan rookt een waterpijp een stuk zachter... ik ben nieuwsgierig naar je nieuwe soortjes...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hé Sativa,

 

Hier in Eindhoven zijn we toch al danig onder de indruk van je foto's. Misschien heeft het ook te maken met de inhoud. We kunnen ons het rookplezier maar in bescheiden vorm voor te stellen. Jammer alleen van de pijp zeg. Hopelijk kun je snel aan vervanging komen.

 

Groeten uit Eindhoven,

 

AS Grow

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tnx ASGrow! Ik heb nog weinig aan de camerainstellingen gezeten... maar de macro-knop heb ik wel gevonden... close-ups van 1 cm afstand van de lens... zo zie je meer dan met het blote oog... maar inderdaad, de rookervaring zelf kun je niet van een foto aflezen...

 

Mijn mini-waterpijp was een kunstobject zo mooi... maar geen nood, gelukkig heb ik nog een pijpje... ook mooi, maar dit is geen waterpijp... voor bubble hash maakt dat weinig uit... omdat die verdampt ipv verbrandt is het zeer zacht te roken...

 

Het effect is geconcentreerd... op vooral de high... het zijn ook alleen maar de kristallen... niet de terpines en terpinoids die wiet de typische smaak geven... deze aromas zijn in drooggezeefde hash sterker aanwezig... bubble heeft iets weg van lijmsnuiven... bijna chemisch smaakje... toch is het erg lekker... het smelten en koken van de hash is zeer bevredigend om te zien... los van het inhaleren van de dampen...

 

Persoonlijk vind ik bubble hash het lekkerste produkt... ook in vergelijk met hash olie... of ik zou die speciale olieverdamper eens moeten proberen... hash olie wordt als harddrugs geclassificeerd... bubble niet, maar zuivere bubble is zeker net zo sterk... in olie zitten immers alle kristallen... met meerdere zeven kun je selecteren op grootte... en alleen de rijpe volle maat kiezen, bij mij meestal 73mu... bubble is ook schoon, je hebt geen oplosmiddelen nodig... maar je hebt wel een glazen screen nodig, anders drupt de vloeibare hash door het zeefje...

 

Ik zou iedere teler aanraden om hash van zijn afval te maken... droog, ice of olie... onderzoek welke je het beste bij je past... en leer de fijne kneepjes... snelheid en juiste droogtechniek zijn belangrijk... en voor goede bubble hash is ook de soort bepalend voor het resultaat... niet iedere plant geeft bubble... dit is voor mij ook een selectiecriterium... of zoals ze zeggen: if it aint bubble, it aint worth the trouble...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Afgelopen dagen heb ik alleen maar deze hash gerookt... elke keer een beetje... alleen 's avonds... 0.1-0.2 gram... maar gisteren heb ik denk ik wel 0.5 gram opgerookt... en was vanochtend nog zwaar onder invloed... nu maar wat wiet nemen... ik heb zin in een luie high... Trainwreck!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lekker bezig hoor sativabeliva :smoke Dat je de volgende dag zo gaar bent van die bubblehasj komt me heel bekend voor :whistling Tot een uur of 12 altijd nog niet helemaal helder.. Een flinks sloot koffie wil nog wel eens helpen.. Als mijn nieuwe oogst klaar is ga ik ook weer nieuwe bubbles draaien, tot die tijd ben ik nog aan het genieten van wat ik nog allemaal van vorig seizoen heb :blink:

 

Groeten PK

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik was een weekje in Duitsland... en heb wat bubble meegenomen... 1 gram maar... gemiddeld 0.15 gram per dag... of ongeveer 10 vlokjes...

 

gallery_6144_695_1323491.jpg

 

 

De vlokjes koken snel... een klein beetje warmte en ze worden vloeibaar... en trekken samen tot een druppelvorm...

 

gallery_6144_695_978419.jpg

 

 

Het bubbelt vanaf het smelten totdat de druppel uithardt en zwart wordt... je hoeft de vlokjes niet te verbranden... met bubble hash puur in de pijp en een glass screen inhaleer je damp ipv rook...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi spul Sativa,

Ik raak nou al onder de indruk zonder er van te snoepen .

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

En dat zachte zoetige aroma wat er vanafkomt.. :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...