Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
olaf jansen

Hoeveel Lampen Over De Meter?????

Recommended Posts

Wat is denken jullie het maximaal aantal Watt wat je in huis kunt draaien zonder dat het opvalt bij Energiebedrijf als je netjes je stroom betaalt?

Ik betaal nu rond de 175 met 1600 watt.

Zou ik nog een paar lampen kunnen ophangen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste Olaf,

 

Ik denk dat het ook uitmaakt waarin je woont. Woon je in een klein appartementje van 2 kamers of woon je in een rijtjeshuis? En ik zou het langzaam opbouwen, maar als ik het goed begrijp ben je al lekker aan het stomen ;-)

 

Gr. Jorrit

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als jij die stroom etjes betaald, dan betaal je veels te weinig en krijg je een rekening aan het einde waar je je een broerte van schrikt

 

Ik betaal 220 en heb nu de helft en had maar 600w hangen.

 

 

Miss ff wat anders maar waarom meer ophangen, kan je er niet van rond komen dan?????

 

 

Je kan er nog wel 4 bij hangen, maar of het wijs is??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik reken ongeveer 35 euro de lamp per maand gemiddeld. Dus kun je voor jezelf berekennen wat je wilt verbruiken.

 

Je komt op een controlelijst bij de energiebedrijven als je verbruik met meer dan 10% op jaarbasis is gestegen of gedaald. Dan komen ze de meter even opnemen. Is dit nog meer dan stellen ze onderzoek in.

 

Gemiddeld huishouden verbruikt 3000 KWU per jaar.

 

Begin dus met 2 lampen en breidt dan voorzichtig uit. Ook kun je als je de meterstanden door moet geven alvast iets meer (binnen de 10% marge) opgeven, maar eigenlijk is dat ook fraude (al betaal je meer). Je wordt nl. geacht de juiste standen door te geven. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dopey

Dat red je nooit met die 35euro volgens mij.

 

Maar als Olaf er woont en hij heeft dat hangen gaat ie een hoop bij betalen.

 

Gr ert snert

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou, ik woon in een redelijk groot rijtjeshuis

Voorheen woonde ik met mijn ex samen en betaalde we 149 per maand.

Toen dat uit ging ben ik er alleen in blijven wonen en daalde mijn gebruik naar 110.

Toen ik begon met mijn hobby kreeg ik een aanslag aan het einde van het jaar van 600 en steeg mijn bedrag naar 140

Inmiddels ben ik naar 1600 watt gegaan en heb ik mijn bedrag verhoogd naar 175 onder het mom dat ik

nu weer samenwoon

Ik vroeg me af naar hoeveel watt ik max kan gaan

 

 

ander klein vraagje

hoe doen jullie dat hier met inloggen op deze site, vind het een beetje eng om het thuis te doen met ip adres en durf eigenlijk alleen nog te posten op mijn werk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Al met Al hoog tijd voor vernieuwingen/veranderingen in de manier van belichten. Het kan al goedkoper door EVSA's te kopen bijvoorbeeld.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olaf ik ben haast de hele dag online.

 

Hahaha, dus da n hadden ze volgens mij vorig jaar al op de stoep moeten staan.

 

Gr ert

Share this post


Link to post
Share on other sites
Olof,

 

Als je thuiskweekt zou ik altijd de stroom betalen. Anders kun je grote problemen krijgen. :whistling

 

 

dat doe ik ook

alleen vroeg ik me af of ik nog een 400 Wattje erbij kan doen zonder gelijk op te vallen

 

Toch ben ik benieuwd hoe jullie aan die hoge energie nota's komen.

Ik hoefde echt maar iets van 600 bij te betalen vorig jaar

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olaf 600 is 1300guldens

Kennen we die nog???

 

Ik weet wel van vroeger dat als ik bij moest betalen ik haast een rolling kreeg.

Nu hebben we die Kut euro en ist maar ff normaal, is dat we wat extra,s hebben anders denken we nog steeds zo.

 

Ja hoor die 400 ken er wel bij.

 

Gr ert

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb eens uit gerekend dat een 600 watter ong. €120,- per ronde aan stroom gebruikt.

dat was inclusief groei periode en met de bloeiperiode in de nacht.

 

stroom kan best een issue zijn vooral als je met meerdere lampen 4> kweekt.

sterker nog.. als je in een bedrijfs ruimte kweekt valt het zowie zo op,omdat

de stroomnota inde de boekhouding moet worden afgeschreven.

en leg dan maar eens uit waaraan je voor 3rooien stroom verbruikt per jaar inde nacht

ook al kweek je bij dag dan is de rekening nog hoger en zal je het moeten kunnen verantwoorden.

 

ik heb nachten lang wakker gelegen met de vraag..hoe doen die grote kwekers dat eigelijk?

nou dat antwoord was simpel.....kloten met de meter dus.

 

dat wou ik niet en heb voor zeer kleinschalig gekozen en dan maar betalen.

vergis je niet met stroom het loopt 12uur per dag....dag in dag uit.

 

gr pitt

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik heb eens uit gerekend dat een 600 watter ong. €120,- per ronde aan stroom gebruikt.

dat was inclusief groei periode en met de bloeiperiode in de nacht.

 

gr pitt

 

Ik doe nog heel voorzichtig,

maar als k jou bedragen gewoon door 2 en een beetje deel....

gelden deze dan voor een 250watt lamp?

Share this post


Link to post
Share on other sites

AIghtt :blink:

 

Weer wat geleerd :whistling

 

En t klopt wel ongeveer wat k zei.

Met alleen de 250watt kom ik op 68 pluro

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op zich wel leuk om te weten maar het zegt ook weer niet zoveel als je niet weet wat andere apparaten verbruiken. Er zit nl in je energie rekening meer dan alleen de energie die je verbruikt. Maar afgezien van dat, om een realistisch idee te krijgen van hoe ver je kunt gaan, moet je maar eens gaan kijken naar wat je TV, koelkast, diepvries, en PC e.d. verbruikt. In kleinere woningen moet je voorzichtiger zijn. Heb je wel die TV, en het licht aan in 5 kamers, de radio/pc, en een grote diepvries, etc etc. moet je gewoon je gezonde verstand gebruiken.

 

Je hebt met een vette plasma TV ook kans op een bezoek van de blauwe petten.

 

Koop een energiezuinige koelkast en wasmachine, spaarlampen, 15 watt gloei ipv 40 watt, steek 's een paar kaarsen aan (vooral in de winter maanden). Zorg dat je Sleep mode in Windows Vista gebruikt, en zet je brightness van je scherm wat lager. Door er een beetje bij na te denken kun je al snel wat besparen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja we betalen in de stroomrekening o.a energiebelasting en daarover word btw gerekend

belasting over belasting dus :blink: , daarbij komt netwerk onderhoud en transsport kosten

affin je gebruikt voor een tientje stroom en moet voor 36euro afrekenen

 

seejay je hebt wel gelijk dat je kunt besparen op de energie die we gebruiken

maaarrr die energie die je bespaart valt in het niet vergeleken bij een lamp boven je planten.

als je de hele dag zo bewust bezig bent geweest met stroom besparen dan is alle besparing

verloren als je s'avond's een extra kopje thee gaat zetten met de waterkoker

 

en er zijn apparaten inhuis die ook verbruiken maar die staan niet 12uur aan 1stuk aan.

een koelkast staat langer uit dan dat ie aan staat bijvoorbeeld een kacheltje idemdito

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had er geen rekening meegehouden dat normale mensen overdag leven. Mijn halogeen lampjes van 20 watt totaal, minstens 8 uren per dag, ipv. 3x 30 watt gloeilamp maakt wel degelijk een verschil.

 

Maar in het niet vallen is wel iets overdreven. Als je een stevige PC gebruiker bent kunt je daar alleen al tientallen euros per jaar mee besparen. Met eco witgoed en energie zuinige apparaten kun je ook al gauw een paar tientjes per jaar mee besparen.

 

Maar op zich heb gelijk Pitt. Tegen de tijd dat het op kan gaan vallen, met meerdere 600 watters, dan maakt het natuurlijk niet zoveel meer uit. Met mijn 400 watt en totaal 58 watt TL + zo'n 50 aan fan+afzuiging. Als je geen CV hebt en/of een grote woning, dan is een electrische kachel wel te verklaren. Maar zo'n 2000 watt kachel + 4x 600w lamp en dan nog de afzuiging e.d. is vragen om problemen.

 

Het algemene advies hier dat 4 x 600 watt niet opvalt is ook niet erg wijs. Het verschilt ontzettend per woning. Met 3kilowatt meer dan de buren of je normale verbruikspatroon valt dat echt wel op.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je thuis alle lampen vervangt door spaarlampen, je TV, video, DVD recorder en andere apparaten uitzet i.p.v. standby. En de volgende tips volgt, kun je met gemak een hele ronde met 4 lampen draaien. Een gemiddeld huishouden verbruikt 3500Kw aan stroom.

 

http://www.e-savings.nl/gaselektra.html

 

Even de electrische dingen opgeteld bespaar je al gauw 268€, maar vooral verbruik je minder Kw. Hier voor kun je dus al een ronde draaien. Verder kun je van je verdiende centen je maandbedrag met 50€ ophogen, zodat je niet al te grote verassingen krijgt met je afrekening.

 

Probeer per jaar niet meer dan 10% meer te verbruiken, anders valt het op. :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo allemaal,

 

De discussie ten aanzien van Energie bedrijven blijft schijnbaar lastig. Terwijl we met een dergelijk grote en gevarieerde groep toch tot betere inzichten zouden moeten kunnen komen.

 

Naar mijn mening zitten Energie bedrijven voornamelijk achter de stroomtappers aan. In beginsel lijkt een Energiebedrijf me namelijk veel minder geinteresseerd in betalende klanten. Zo lees je ook altijd in de nieuws berichten. Daarom was ik ook zo verbaasd over de boete die Paulezzz heeft gekregen voor een goede en achteraf gebleken veilige installatie. 200 Euro!!

 

Wel is het de vraag in hoeverre Energiebedrijven onderzoek doen naar het gebruik. Meten zij verschillen ten aanzien van het gemiddeld verbruik of meten ze ook perioden van gebruik. Wat we zeker weten is dat die informatie steeds uitgebreider zal worden. Of een gegeven moment weet het energiebedrijf te vertellen welke apparatuur we wanneer aanzetten. Het probleem krijgen we als deze informatie wordt gebruikt in een strafrechtelijke vervolgingsprocedure.

 

Als iemand stroomt tapt lijkt het me duidelijk dat de energiebedrijven gerechtigd zijn om de informatie door te spelen. Maar als iemand binnen het gedoog systeem probeert te opereren, waarom zou dat voor een energiebedrijf grond kunnen opleveren om justitie in te schakelen?

 

Maar dit probleem is natuurlijk veel groter.

Dit is vergelijkbaar met de inzet van de kliklijn. Je kunt je vragen stellen bij de inwerkingstelling van de strafrechtelijke procedure op basis van een anoniem telefoontje. Kom ik weer terug bij het voorbeeld van onze Paulezzz, hij had maar een paar planten buiten staan. Toch heeft een kwaadwillende buurman/vrouw het hele circus weten op te starten.

 

Belangrijke vragen, wie gaat ze beantwoorden?

 

Groeten uit Eindhoven,

 

AS Grow

Share this post


Link to post
Share on other sites

reply op ASgrow:

-> www.wietforum.nl/index.php?showtopic=31545&st=0&gopid=334708entry334708

 

@TheRealDopey: kijk dat bedoel ik nou. En vooral als je veel lampen hebt, kunnen die bezuinigingen net ff het verschil maken tussen wel en niet gepakt worden, en is dus net zo belangrijk als anti-detectie folie of een koolstoffilter bijvoorbeeld.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...