Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sapperdeflap

Pk 13/14

Recommended Posts

Hallo beste kwekers

 

 

Ik zal mezelf even voorstellen, k heet ron en ben dit jaar voor het eerst begonnen met het kweken van plantjes. Een maat van me doet het al een paar jaartjes en hij heeft me geholpen om zover gekregen om het toch eens te gaan proberen ;)

 

Een korte samenvatting:

 

Ik ben half mei begonnen met 4 plantjes van cm of 8-10, die deze vriend van me voor me had voorgegroeit. Daarna heb ik ze in wat potgrond gezet op een plaats in mn tuin, waar ze het meeste directe licht vingen ( Volle grond ). De soort van deze plant weet ik niet precies, het is namelijk een gekruiste soort, welke weet ik niet :) Schynt wel dat er hele sterke en "highe" weed vanaf moet komen..

 

Mijn voeding: Terra Analyze voeding, waarvan ik nu alweer een tijdje 25ml van A en 25ml van B op 10 Liter doseer. (Langzaam opgebouwd vanaf begin) Verder ben ik nog niet begonnen met een PH meter e.d. omdat dit mn eerste jaar is en ik wil rustig beginnen met informatie vergaren, alles op zijn tijd toch? Ik heb er een plantje bijstaan dat het wat minder goed doet, hij is wat geel en heeft nogal geribbelde bladeren. Snap het eigelijk niet omdat ik deze plant net als m'n andere 3 heb behandeld. misschien een mongooltje? :verrygood

Verder gaat het goed met deze plantjes, maar heb ik ze etwas te dicht op elkaar gezet.. niet slim, maar leer k van toch?:smoke Toen ze in elkaar aan het groeien waren, ben ik begonnen om de twee uiterste planten te buigen zodat er wat meer ligt in de planten kon komen. Dit is erg goed uitgepakt (foto's komen nog;)). verder heb ik nog wat kunnen begeleiden met bamboe, zodat de uitlopers wat verder uit mekaar komen en er meer licht komt, en dus meer uitlopers en meer topjes:)

 

Vorige week heb ik ontdekt dat mijn beste plant een mannetje was, dus dat was een flinke teleurstelling.. Is nogal balen.. :o Maar nu heb ik gister ontdekt dat er bloei zit in mn 3 vrouwtjes, er beginnen haartjes uit de oksels te komen! Moooi :D, Maar nu is mijn vraag: Ik heb laatst een fles bn pk13/14 en een bloeibooster gekocht ( bn x-cel ) Vanaf wanneer kan ik dit gaan doseren? Gewoon nu al? ik heb gezocht op het forum, maar heb nog niks kunnen vinden, kan iemand het me misschien vertellen? Ook staat er niks over op het etiket..

 

Ik wil graag ook foto's hier gaan plaatsen van mijn dametjes, maar hoe dat werkt moet ik nog even uitvogelen :smoke

 

 

Ik hoop dat iemand me kan helpen.

Verder wens ik iedereen een mooie nazomer toe :o

 

Met vriendelijke groet,

 

Sapperdeflap ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo en welkom,

 

Een beetje raar dat je niets hebt kunnen vinden want er zijn toch wel een aantal topics over PK13/14, inclusief vragen over dosering. (probeer de Google-powered search maar eens)

 

Maar, op het etiket (op die van House&Garden) staat:

 

15 ML voor 10 L gietwater

Drie weken voor de oogst, 3-4 dagen met gewone voeding meegeven.

 

Ik heb wel gelezen dat sommige mensen er een week of twee eerder mee beginnen, maar dan wel met een lichtere dosering.

 

Let op dat PK13/14 heel goed kan werken, maar je er ook heel makkelijk je planten mee kan vermoorden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT onnodig quoten, meer info? hier

 

 

Bedankt voor je reactie, ik kan er nu dus beter nog een week of 3-4 mee wachten? Op welke indicaties moet ik letten als het zover is? Ik heb me ltrouwens aten vertellen dat ik wel al voorzichtig kan beginnen met die booster, kan dat kloppen? (bn x-cel) 10ML op 10 Liter?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, je moet het zeker niet gebruiken als ze net geslacht tonen. Ik weet niet of je kunt 'zien' wanneer je moet beginnen met PK13/14 maar als beginner kun je je het beste aan de dosering van de fabrikant houden, of een beetje eronder zelfs.

 

Ik heb geen idee wanneer je die booster kan gaan gebruiken, maar eerder en vaker dan PK13/14 is goed mogelijk vooral als er geen NPK stoffen inzitten die je EC waarde verhogen. Kan iemand anders hier je vast wel over adviseren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

RTFM. X-cel hele periode meegeven, 10ml per 10 liter. Terra Analyse ken ik niet en kan ik niet vinden. Hou wat betreft PK de hoeveelheid aan die de basisvoedingsleverancier aanbeveelt, iets minder is prima.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zelf geef ook pk 13/14 volgensmij van bcuzz en dat is 0.25ml per liter water en bouw het langzaam op tot 1.5ml per lt water en je kan het geven zodra ze de bloei in gaan en die booster kan je ook gewoon geven.

ik zelf gebruik alles van bcuzz en ik geef die booster samen met een stimolater van het begin al (stekje) en ze doen het verder perfect me plantjes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@kuijper

die pk13/14 nu ook al geven? ze hebben net hun witte haartjes laten zien

Edited by Sapperdeflap

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat gebeurd er als je teveel geeft ik las dat je ze dan kan vermoorden :S

 

waar word dit opgebaseerd ik geef om de dag pk 13/14 van af 2 weken in de bloei

 

ik geef meestal 1 dopje op 8 liter water iets van 20ml maar ik heb 1 boom van 2 meter ook 1 van 50 cm

het lijkt me dat de groote meer nodig hebt maar hoeveel meer ?

 

en wat gebeurd er als je teveel geeft ?

 

 

alvast bedankt

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT onnodig quoten, meer info? hier

Dit staat duidelijk in dat tabelletje van whazzup 15 ml per 10 liter, wat je nu geeft is dus te veel. Iets minder geven dan wat er door de fabrikant als maximaal aangegeven wordt is meestal het best voor de plant.

 

Mvg

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT onnodig quoten, meer info? hier

 

d0h dat staat in zijn tabel indd maar niet op mijn fles

 

ik zit alleen met andere vragen zoals je kan lezen

 

mvg

Share this post


Link to post
Share on other sites

duh :D en dus begin je een eigen topic ipv jouw vragen in een andermans topic te stellen patrickman!

 

Wat je geeft aan PK13+14 hangs af van de voorschriften van je BASISvoeding, en niet wat er op de fles staat.

 

Zal maar lekker Canna Terra Flores geven (waar al veel PK in zit) en dan op de fles van BN lezen dat ik er 10 - 15 ml iedere voedingsbeurt bij moet doen! Dat werkt voor BN basisvoeding, maar niet bij Terra flores (bijvoorbeeld).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe kun je zien aan de plant, waneer je teveel pk 13/14 geeft? heb je daar bepaalde indicaties voor?

 

sorry als het al eens in een post staat beschreven, maar mijn "zoeken" werkt niet wanneer ik pk 13/14 in toets.

 

Met vriendelijke groet,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...