Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Mandela

Paarse Steeltjes

Recommended Posts

Hello guys,

 

de bloei is er sinds 2 weken ingeschoten en er worden al lekkere toppen zichtbaar. Maar bij men mooiste plant verkleuren de steeltjes de laatste tijd paars, het wordt iedere dag iets intenser paars en het is niet over de hele plant gelijk, de meest intense paarse steeltjes bevinden zich aan de zonkant.

Nu dacht ik dat paarse steeltjes een teken waren van stress, maar ik zou niet weten hoe dat komt. De andere 2 plantjes krijgen identiek dezelfde hoeveelheid water en voeding en staan op dezelfde plaats. Zou het kunnen dat door de bloei de voedingsnood sterk verhoogd (ik heb nochthans redelijk wat voeding gegeven) en dat die paarse steeltjes daarvan de te verklaren zijn?

 

Een fotootje ter verduidelijking:

gallery_11925_2704_60800.jpg

 

Voor de rest doen de plantjes het wel goed (plant met paarse steeltjes staat links):

gallery_11925_2704_287.jpg

 

 

merci

Mandela

Share this post


Link to post
Share on other sites

verplaatsts naar ziektes, ongedierte en bladproblemen. Volgens mij is het een andere plant links klopt dat?

 

Vul je topic aan met de relevante informatie die gevraagd wordt in de sticky.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hello,

 

wat aanvullende info:

 

Soortje: Early misty

Stek of Zaaiing: zaailing

Aantal weken oud: 11 weken

Meet je de pH: nee

EC:

Veel water gegeven of weinig: iedere avond wel een goeie liter en nu met dit droog weer wat meer

Andere bijzonderheden:

potgrootte: kuipen van 35l (staat op de pot, maar als ik het zelf uitreken: hoogte 40 cm, diameter 45 cm is het 63l?!)(22.5²*pi*40)

gewone potgrond gebruikt en voeding geef ik nu NPK 4-6-6 voor de bloei.

 

 

@ whazzup: het is wel degelijk de linkse plant op de vorige foto.

Voor alle duidelijkheid heb ik nog een foto genomen van de plant op zen geheel:

gallery_11925_2704_164697.jpg

 

gtz

Mandela

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind de plant er mooi uit zien. Misschien komt het wel door het wisselende weer buiten. Ik zou het in de gaten houden, maar vooralsnog zou ik mij er nog niet al te druk over maken. Staan je potten elke keer droog na een liter water? Ik heb drie planten tezamen in 45 liter staan en die hoef ik nooit water te geven met die regen van de laatste weken namelijk...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat normaal is bij de early misty. Ik heb zelf ook paarse steeltjes bij mijn EM en bij mijn

purple widows blijven de steeltje gewoon groen. Ik heb trouwens bij andere kweekverslagen van EM's

ook rode steeltjes gezien.

 

Groeten

Emilio :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik denk het niet, want ik ik heb met 2 van mn 3 haze planten hetzelfde probleem.. bovendien meet ik de ph wel.. heb er geen verklaring voor..

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb het zelfde met mijn crystal,s ,ik neem aan dat het met het weer te maken heeft ,paar dagen tussen de 8 en de 12 graden s,nachts en ze gaan verkleuren ,nu het zo,n (slecht) weer is heb ik het op al mijn planten ,maarja kan geen kwaad ,het enigste wat niet goed is is dat de zon zo vaak wegblijft :icecool ,

 

grts grindcore

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...