Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Stiglitz

Gaatjes Vullen Met Praatjes

Recommended Posts

Heb sinds kort last van heel veel gaatjes in het blad rond de scheuten. Is nu nog min of meer beperkt tot één plant (Shiva) maar begint over te slaan.

 

Heb op verschillende tijdstippen en omstandigheden gecontroleerd maar ik kan geen beesten of iets vinden.

 

Planten zien er verder uitstekend uit.

 

med_gallery_10986_2621_248644.jpg

 

 

 

med_gallery_10986_2621_206710.jpg

 

 

 

Iemand enig idee, voor ik met zwaar geschut n de tegenaanval ga?

Share this post


Link to post
Share on other sites

met je oog om te beginnen beter zoeken ....

 

iets vreet je plant op.

 

KILL IT BEFORE IT GROWS

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zit met een gelijkaardig probleem. Ik kan op je foto's niet zien als het probleem zoals bij mij is.

 

Zijn de gaatjes volledig doorgegeten, of blijft er ook een vliesje achter?

 

Kijk eens als er kleine zwarte puntjes op de onderzijde van de bladeren te zien zijn.

 

Als het antwoord voor beide positief is, dan zitten we met hetzelfde probleem.

 

Zie mijn topic : http://www.wietforum.nl/Gaatjes-Die-Geen-G...ijn-t29555.html

 

Grtz,

 

Godsake

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaatjes zijn geheel door en er zitten geen vliesjes achter. Bladeren zijn verder helemaal schoon, er is geen beest te vinden, zelfs geen (slijm)sporen. Op de schade na dan.

 

Er zaten wel wat slakken in de planten erder deze maand maar die zijn verwijderd en bestreden.

 

Heb er al verschillende mensen naar laten kijken maar iedereen staat vooralsnog voor een raadsel.

 

Omdat het nu echt aan het overslaan is, ga ik vandaag eerst met Decis, tegen rupsen, kevers en luis, aan de gang. Mocht dat niet helpen komt er Previcure aan te pas en als laatste redmiddel heb ik nog Vertimec achter de hand. Maar dat laatste gebruik ik liever niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ah ok :nerd

We zitten dus met een andere kwaal

 

Hopelijk voorkom je met je strategie erger! succes! :smoke

 

Grtz,

 

godsake

Share this post


Link to post
Share on other sites

He stiglitz naar mijn idee is het bladverbranding.

 

Na een regenbuitje toen er nog druppels op je planten zaten, is waarschijnlijk de zon weer fel gaan schijnen.

 

Khad daarom niet gaan spuiten als je niet weet wat het is want dat levert dan alleen maar onnodige groeivertraging op.

 

 

 

Groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat dacht ik eerst ook maar het zit ook in bschutte 'toppen'. PLanten staan tegen een muur en ook op de achterste komt het voor.

 

Heb ze net dus maar behandeld met Pyrethrum van Bayer.

 

Nu maar afwachten.

 

Btw, opmerkingen of tips blijven van harte welkom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb hetzelfde probleem.

Je ziet er inderdaad niets opzitten van ongedierte.

Heb al een keer (tegen mn zin) gespoten, ik denk dat het inmiddels niet erger is geworden maar nog even afwachten.

Het valt me op dat het vooral je nieuwste bladeren treft.

 

grtz Jim

Share this post


Link to post
Share on other sites
He stiglitz naar mijn idee is het bladverbranding.

 

Na een regenbuitje toen er nog druppels op je planten zaten, is waarschijnlijk de zon weer fel gaan schijnen.

da's regelrechte onzin. Dan zou de hele natuur verbranden na een regenbuitje.

 

Er zijn ook vliegende insecten die flink van je plant kunnen eten, zoals sprinkhanen etc. Ik heb het ook op mijn mex sativa, je ziet ook direct dat ze op een aantal bladeren zijn geweest. Het zet ook niet door. Niet te druk maken, is nog zat blad over - alleen cosmetisch is het niet zo mooi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je boven de grens van 500J/cm2 en de plantjes zijn nat dan treed er gewoon brandschade op.

 

Ook in de natuur!(zoek het maar op)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb ook precies hetzelfde probleem!

Eerst slakken, denk je het probleem opgelost te hebben krijg je dit! Ziet er niet uit, zit vooral op een plant maar de andere twee krijgen hetzelfde probleem en geen beestjes te vinden? Ga maar ff bij het tuincentrum navraag doen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb het ook.. vooral op de groeitoppen.. ik heb ook al vaker op een ander forum rondgevraagd wat het is, maar mensen lijken het voor zichzelf te houden..

 

lol nou heb ik dus een top met daaromheen gaatjes in de bladeren.. ach.. dat knip ik er toch weer vanaf..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...