Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

seajay

3 Keer Desert Queen - 400watt

Recommended Posts

Het ziet er naar uit dat ik toch nog wat 'wiet' ga kweken van deze planten. 'Deze planten' zijn dus drie gecastreerde hermas. In sommige gevallen betekende dat dieven op een paar ongelukkige plaatsen, maar m.n. de grote plant (die maar 5% herma was) heeft al veel mooie witte toppen. Ze staan nu 6 weken en moeten nog ongeveer 6+ weken en als het zo door gaat dat moet ik van de huidige drie toch wel een onsje af kunnen halen. Door de niet optimale benutte ruimte hebben de planten, en alle toppen, nu wel volop licht.

 

Volgende week, of die week erna begin ik met nieuw zaad (en een uigebreide root riot test, vergelijken met stekgrond en seramis). Die blijven dan eerst in de voorgroei ruimte. Dus als ik dat een beetje goed plan, dan kan ik na het oogsten meteen nieuwe planten er onder zetten. Al met al kost het me en riskeer ik 3-4 weken extra als ik de gecastreerde hermas laat staan.

 

Ik heb gisteren ook silver lighttite diamond diffusion foil besteld. Ik heb momemteel twee witte zijden en twee me alu folie. Aangezien ik maar een 400watt heb leek het me verstandig om er zo veel mogelijk van te laten reflecteren.

 

Zal vannacht even een foto van de toppen maken.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bedankt Jeroen, ik ga zeker weer een nieuw verslag maken. :verrygood Hopelijk eentje die eindigt met mooie toppen.

 

@Jan de Ripper: Viel me ook al op dat ie hier niet meer komt. Ik heb 'm een paar dagen geleden gemaild, niet om te klagen, maar wilde toch even feedback geven. Hij vertelde me dat ie het door zou sturen naar Atmo... Ik heb geen reply gehad verder, maar heb ook gezegd dat het geen haast heeft (was toch al van plan andere te halen). Ik heb morgen of maandag nieuwe (heb al 'shipped'- bevestiging) en dan begin ik met een frisse start. Ik ben bij Cees zelf geweest, en kwamen na een uurtje zwammen uit op de DQ en heb ze voor een schappelijke prijs gekregen. Ik heb ook goede dingen gehoord over NoMercy zaad. Ik kan zijn zaden persoonlijk niet aanbevelen door gebrek aan goede ervaringen, maar op basis van alleen mijn ervaring ook niet afraden. Dus blijf ik oud-Hollands neutraal.

 

Ik heb al wel een reactie geschreven maar die is door een communicatie stoornis tussen mij en Cees nog niet bij jou aangekomen blijkt nu . In feite mijn fout want ik stuurde m'n reactie terug naar Cees in de veronderstelling dat jij die mail dan ook zou ontvangen . Had het gewoon gelijk naar jou moeten sturen.

Heel belangrijk is eigenlijk dat je foto's hebt van die herma verschijnselen. Maar je gaf al aan dat ze een sprong van 2 uur extra licht hebben gehad nadat de klok al op 12/12 was overgeschakeld,dus dan is het niet zo vreemd dat er hermas ontstaan.

Met name in de periode dat ze gaan omzetten naar bloei zijn ze gevoelig voor lichtstress!! het is zelfs DE manier die gebruikt kan worden om bewust herma's te creeëren. De kans is dus aanwezig dat het lag aan die extra uren licht .

 

Ik heb ze zelf nog niet gekweekt maar zal dat zeker nog gaan doen , en dan een eerlijk oordeel geven. Het is wel zo dat juist de Desert Queen al lange tijd op de markt is ,waardoor het mij vreemd lijkt dat ze herma gevoelig zijn .

 

 

@ Jan de Ripper : Die mensen die deze zaden hadden gewonnen waren vaak mensen die nog nooit met zaad hadden gekweekt. Misschien dat sommigen daarom geen goede resultaten behaalde.

 

@seajay:

Dat Cees hier niet meer komt heeft hele andere redenen, hij heeft nu simpelweg z'n eigen forum .

Daar kunnen overigens ook problemen of klachten zoals die in deze post geplaatst worden ,daar is het onder andere voor bedoeld .

Share this post


Link to post
Share on other sites
@seajay:

Dat Cees hier niet meer komt heeft hele andere redenen, hij heeft nu simpelweg z'n eigen forum .

Daar kunnen overigens ook problemen of klachten zoals die in deze post geplaatst worden ,daar is het onder andere voor bedoeld .

 

 

Hmmmmmmmmmmmm.........................is dat zo??? :verrygood

Ook ik had probs met DQ.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb meerdere malen aangegeven, in zowel dit topic als in emails, dat ik geen klachten heb over de DQ op zich. En van mij ook geen slecht woord over Cees zelf, dan had ie dat wel van mij direct gehoord. De redenen waarom hij hier niet meer komt boeit me ook helemaal niets. (en een forum waar ze het verschil tussen een topic en een forum niet begrijpen en van de posters de ! key blijft hangen heb ik ook geen behoefte aan!!!!! (<- see my point?)). Ik zat ook niet perse te wachten op een antwoord, heb ik ook in email gezegd. Was gewoon feedback, mijn ervaring. Waar je als zaad producent misschien belangstelling voor hebt, en misschien ook weer niet. Dit is mijn kweekverslag, van een beginner, en geen DQ review/test noch klacht. Ik denk dat ik een stuk objectiever ben gebleven dan vele andere hadden gedaan.

 

En ja, ik vermoed zelf ook dat die korte nacht en lange dag de belangrijkste oorzaak is geweest. Afgezien van het beroerde moment (rond 4e dag bloeischema), is het is namelijk de enige logische verklaring.

 

Voornaamste redenen voor hermafrodieten:

1. Vals licht (waarmee ik specifiek bedoel licht van buiten de kast, daglicht bv). Uitgesloten.

2. Stress gedurende ontkiemen, groei, bloeien. Ondanks dat ze een paar korte stressvolle momenten hebben gehad is de kans (ook gezien de 9 + 11-vingerige bladeren) dat ze juist hierdoor allemaal hermas zijn worden op een paar mannen na, is minimaal.

3. Hermafrodiet zaad (krijg je voornamelijk vrouwen die voornamelijk herma worden)

4. Messed up licht/donker schema (klok kan per dag verschillende schemas hebben, had een test tijd nog niet verwijderd op specifiek die dag :verrygood ).

 

Take your pick! Ik ga voor nr 4, misschien in combinatie met 2.

 

Het was in de loop van dit topic al duidelijk geworden maar toch nog bedankt voor je mening / verlate reactie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even een aantal foto's van het slagveld:

 

Mooi he? Toch ff mijn eerste eigen topje van deze eeuw :verrygood

med_gallery_12231_2841_142879.jpg

 

 

Bovenaanzicht:

gallery_12231_2841_87860.jpg

 

Dieven experiment ;) (niet dus he, gewoon een gecastreerde herma...)

med_gallery_12231_2841_97566.jpg

 

En samen in de kast: (met lamp aan, beetje geel weggefotosjopt)

med_gallery_12231_2841_120941.jpg

 

 

Zoals je kunt zien vult ze inmiddels een redelijk gedeelte van de kast. Er missen geen grote takken maar 3 zijtakken zijn gedeeltelijk gestript van zijtakken en ballen. Het zou dus kunnen dat die het niet overleven. Maar wat er nog staat is op dit moment behoorlijk vrouwelijk.

 

Op die ene rare na dan, eentje die ik tijdens de groei als eerste heb verwijderd, omdat ie niet lekker ging en ik dacht er wel eentje te kunnen missen. Die heb ik niet weggegooid maar op het balkon gezet in een flinke pot. Een lelijk eendje, staat nu toevallig in de kast, geen plannen mee.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hmmmmmmmmmmmm.........................is dat zo??? :verrygood

Ook ik had probs met DQ.

 

Dat is zeer zeker zo .

Welke probs had je toen ? Dat ze te groot werden meen ik mij te herrineren?

 

En ja, ik vermoed zelf ook dat die korte nacht en lange dag de belangrijkste oorzaak is geweest. Afgezien van het beroerde moment (rond 4e dag bloeischema), is het is namelijk de enige logische verklaring.

 

Voornaamste redenen voor hermafrodieten:

1. Vals licht (waarmee ik specifiek bedoel licht van buiten de kast, daglicht bv). Uitgesloten.

2. Stress gedurende ontkiemen, groei, bloeien. Ondanks dat ze een paar korte stressvolle momenten hebben gehad is de kans (ook gezien de 9 + 11-vingerige bladeren) dat ze juist hierdoor allemaal hermas zijn worden op een paar mannen na, is minimaal.

3. Hermafrodiet zaad (krijg je voornamelijk vrouwen die voornamelijk herma worden)

4. Messed up licht/donker schema (klok kan per dag verschillende schemas hebben, had een test tijd nog niet verwijderd op specifiek die dag ;) ).

 

Take your pick! Ik ga voor nr 4, misschien in combinatie met 2.

 

Het was in de loop van dit topic al duidelijk geworden maar toch nog bedankt voor je mening / verlate reactie.

 

Ik denk dat nummer 2 ook uitgesloten kan worden, en van een beetje stress worden ze geen herma .

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hey bedankt voor de reply. :)

 

Ik vind het koolstoffilter echt een klein wonder, ik ruik nu alleen het hout van de kast. Ik denk dat ik maar zo'n luchtreiniger met koolstoffilter voor in de woonkamer ga kopen, heb 'ik' ook schone lucht en worden de plantjes niet te veel voorgetrokken.

 

Op naar de 13 vingers...

 

 

Haahahah koolstoffilter in de woonkamer :verrygood

 

[wel een goed idee trouwens ;) ]

Share this post


Link to post
Share on other sites

:verrygood ;) :) Zie 'm al hangen met een sonodec slang aan een paar kettingen :D

 

Maar ik bedoel niet zo eentje die je in de kweek ruimte gebruikt. Er zijn gewoon van die staande lucht reinigers / airco's die een ingebouwd actief koolstof filter hebben (+HEPA en nog eentje soms, voor pollen, bacterien, etc). En met ingebouwde ionisator... oh die laatse hebben ze nu bij TellSell ook, dus... dan moet het wel troep zijn...

 

Maar het is dat ik niet in een koopwoning zit anders had ik zeker een afzuiger in mijn woonkamer ingebouwd. Het is toch raar om honderden euros te besteden aan frisse lucht voor de planten die je later weer verbrandt en als slechte lucht in je eigen environment stopt, die je dan niet reinigt/afzuigt. En met frisse lucht ruikt alles beter, ook de wiet ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vraagje voor wie het weet: wanneer gaan mijn plantjes kristallen 'sproeien'? Ze staan nu bijna 16 dagen op 12/12 en de toppen lijken al mooi compact te worden. Ik schat dat ze in totaal nog zo'n 45 dagen moeten.

 

De grootste lust wel 0,8L water per dag.

 

Tot nu toe kon ik het water (en evt. voeding) afzuren per liter, dan had ik genoeg voor alle planten. Nu ongeveer 1,5 liter nodig dus maar een pomp gekocht, kan ik 't in een emmer doen.

 

Morgen komt hopelijk de nieuwe folie en root riots binnen en dan begin ik met ontkiemen en voorgroeien van 16 nieuwe zaadjes, 5 soorten omdat ik geen keuze kon maken en onverwachts zaden heb gekregen. Zo was ik vorige week nog op zoek, en heb ik nu 103 zaadjes :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

2,5 week op 12/12. Groei lijkt er een beetje uit te gaan, maar toch nog zo'n 3 cm gegroeid in de afgelopen dag.

 

Als ik 'm nou had gescrogged...

gallery_12231_2841_65385.jpg

 

De vouwen in de folie vallen op de foto meer op dan dat ze in het echt zijn. Als het goed is verdwijnt dat vanzelf. Is silver lichtdicht diamond diffussion foil met membraam geheugen. Stevig spul dus makkelijk bewerkbaar. Het diamantpatroon zou hotspots moeten voorkomen. Er is nu in ieder geval zichtbaar meer licht in de kast. :verrygood

 

De hoofdtop van de grootste plant begint nu aardig op gang te komen, maar ook de andere toppen lijken vet te gaan worden. De toppen op de bovenstende internodes begin al lekker bij elkaar te komen.

gallery_12231_2841_124042.jpg

 

 

De andere twee, of anderhalf eigenlijk, gaan op zich ook wel lekker, lopen een dag of 2 achter. De Ph van de grote pot is 5.9, en de EC waarde van de grond is gemiddeld 1.6, beide zoals gepland.

 

Nieuwe zaadjes inmiddels in root riots en potjes, zie test/review topic hier. Ik ga die een aantal weken voorgroeien en zal pas daarna met een nieuw verslag beginnen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe meet je de ec-waarde van je grond ? Als ik bv gewone potgrond meet kom ik al op een EC van bijna 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met een Milwaukee EC meter ;) Paar schepjes van de grond vrij diep in de pot in een koffiefilter laten trekken voor een nachtje en dan het aftreksel meten. Niet goed? :verrygood Heb ik hier ergens in het forum opgepikt, ik weet dat het niet veel zegt en dat het gecentrifugeerd zou moeten worden blablabla. Ik had zoiets van als de waarde van de grond niet hoger is dan de voeding/water die ik geef dan zal ik in ieder geval niet te veel geven. Ik hou ongeveer de maximale hoeveelheid voeding aanhoud zoals op de fles staat (Terra Flores).

 

Als ik bv gewone potgrond meet kom ik al op een EC van bijna 3
met de volgende vraag als logisch gevolg van die opmerking: hoe meet jij die dan?

 

 

Weer ff wat aanpassing aan de kast gedaan. Inlaat weer actief gemaakt (ongeveer 125m3, afzuiging is tegen de 400) en voorgroei/droog ruimte maakt nu gebruik van afzuiging in bloeiruimte. Het middenvak in de rechter kast is net als de linker kast natuurlijk afgesloten van voren. Raam is aan rechterkant. Blauwe ding is koolstoffilter. Bruine is afzuigbox.

gallery_12231_2841_18513.jpg

 

gallery_12231_2841_12379.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

je planten gaan lekker he :verrygood

hoe lang zijn ze nu eigelijk ?

 

dat van die luchtverfrisser , dat vind ik erg slim bedacht en beredeneerd.

theoretisch zou dat moeten kloppen , zuivere lucht , zuivere wiet.

atmosphere wat is jou mening hier over ?

 

en ook dat van de lucht toevoer , via je voorgroeikast/drooghok , vind ik erg slim.

mede omdat de lucht dan eerst opgewarmt wordt voordat het in je afbloeihok komt.

enigste minpuntje wat ik nu kan bedenken, is dat er door de plantjes in je voorgroeihok , altijd zuurstof/co2 uit de lucht zal worden ontrokken , voordat het in je afbloeihok komt.

al denk ik dat dit minimaal zal zijn , maar je plantjes in je afbloeihok zouden het maar te kort komen ?

 

hou ze groen , groetjes jeroen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey bedankt Jeroen. :verrygood Ja ze staan er nog erg mooi bij, voelen ook erg gezond aan. Ze zijn nu 44, 55 en 66 cm. Die van 55 was de kleinste plant toen ze in de bloei gingen. Die van 44cm mist meer dan de helft van de takken/bladeren heeft het duidelijk een beetje moeilijk. Van de grootste lijkt vooral de groei in de lengte er uit te zijn. Gisteren met een loep alle hoekjes na gegeken en kan geen mannen ballen meer ontdekken.

 

Het kwam nou eenmaal zo uit dat de groeikast tussen het raam en de bloeikast staat en ok had de slang er eerst onder door lopen, groeien stinkt toch niet zo, maar toen bedacht ik dat ik er ook wil drogen en dus weer een koolstoffilter nodig had. Dus toen maar op deze manier.

enigste minpuntje wat ik nu kan bedenken, is dat er door de plantjes in je voorgroeihok , altijd zuurstof/co2 uit de lucht zal worden ontrokken , voordat het in je afbloeihok komt.

al denk ik dat dit minimaal zal zijn , maar je plantjes in je afbloeihok zouden het maar te kort komen ?

Ja, dat heb ik ook overwogen. In eerste instantie is het groeihok meer een babykamer, maar als er wat grotere planten staan te groeien zou het wel 's een probleempje kunnen worden. Is volgens mij gewoon een kwestie van eventueel een zwaardere en betere afzuiger. Maar het zijn niet zulke grote kasten (bloei is 100x75x180, groeikast is 90x50x55 en kan verhoogd worden). Daarbij komt ook dat het licht in de groeiruimte 24 uur per dag aanstaat, dus de planten daar zelf ook CO2 maken (aanvoer van verse lucht is m.n. in donkere uren belangrijk, toch Atmo? Iemand anders?).

 

Maar, ik kan duidelijk het verschil merken nu de inlaat op de bloeikast weer actief is. Met andere woorden, ik voel de frisse lucht bij het raam harder aangezogen worden - op dit moment heeft de bloeikast meer verse lucht en is denk ik het 'verbruik' van verse lucht door het groeihokje verwaarloosbaar.

 

De kleine fans zijn 120mm 12V 0.35A Zalman F3 fans op 12v 0.5A adapters. En da's echt geen lullig PC fannetje meer. Alle fans in beide kasten zijn afzonderlijk aan/uit te zetten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die van 44cm mist meer dan de helft van de takken/bladeren .

 

komt dat door de bouw van de plant ?

of heb je m geholpen ? :verrygood

 

 

 

Van de grootste lijkt vooral de groei in de lengte er uit te zijn.

 

dat is maar goed ook , ze is in de top al aardig door geschoten .

 

 

ik zie de voortgang van de planten , met plezier te gemoed.

ben erg benieuwd welk caliber toppen het gaan worden.

ik hoop van een groot caliber ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Daarbij komt ook dat het licht in de groeiruimte 24 uur per dag aanstaat, dus de planten daar zelf ook CO2 maken (aanvoer van verse lucht is m.n. in donkere uren belangrijk, toch Atmo? Iemand anders?).

 

Voor de groei van planten wordt er altijd meer CO2 verbruikt dan afgegeven . Opname CO2 vind juist gedurende de dag plaats.

 

Maar, ik kan duidelijk het verschil merken nu de inlaat op de bloeikast weer actief is. Met andere woorden, ik voel de frisse lucht bij het raam harder aangezogen worden - op dit moment heeft de bloeikast meer verse lucht en is denk ik het 'verbruik' van verse lucht door het groeihokje verwaarloosbaar.
mee eens .

 

Over die EC meting :ik steek de EC meter in een drapje van grond met zo weinig mogelijk toegevoegd water.

 

Hier nog ff een overzicht van zaadleveranciers met daarbij het oordeel van klanten : website Engelstalige site

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Jeroen, ja die heb ik een handje geholpen, was ook een herma en had de ballen wat meer verspreid. Het is een top op een stokje. Maar had de ruimte over dus vond het zonde om die mooie witten haren weg te gooien.

 

Ik ben ook erg benieuwd naar het formaat toppen. Bij de beschrijving van de DQ staat dat ze meer dan 1 gram per watt kan opbrengen. Niet met die paar van mij natuurlijk maar ik denk dat het nog best leuk kan worden voor deze testronde.

Share this post


Link to post
Share on other sites

...moest ff accu opladen...

 

Bedankt voor de info Atmo, weer een zorg minder. En je hoeft echt mij niet aan te tonen dat mensen tevreden zijn met No Mercy als zaadleverancier (en zo'n overzichtje met online votes zegt me erg weinig). Jammer dat mijn kweekverslag zo geinterpreteerd word als anti-reclame.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee hoor je topic wordt helemaal niet aangezien als anti- reclame.

je bent juist heel eerlijk en open :verrygood

 

alleen blijft het wel zo dat je het niet meer zag zitten in de dessert queens.

en dat is best jammer (maar best begrijpelijk) terwijl het deze ronde mischien juist heel goed was gegaan .

Share this post


Link to post
Share on other sites
...moest ff accu opladen...

 

Bedankt voor de info Atmo, weer een zorg minder. En je hoeft echt mij niet aan te tonen dat mensen tevreden zijn met No Mercy als zaadleverancier (en zo'n overzichtje met online votes zegt me erg weinig). Jammer dat mijn kweekverslag zo geinterpreteerd word als anti-reclame.

 

Ik weet dat jij het niet zo bedoeld ,maar het is logisch dat andere mensen het soms anders iterpreteren. Daarom vertel ik wat ik over het ras weet , met als doelstelling te achterhalen waarom je planten direct zwaar herma werden en dat het niet aan de genetica ligt .

Die votes laat ik zien omdat dit een oordeel van buitenstaanders betreft dus een objectief oordeel geeft. Het zijn ruim 100 kwekers , dat zegt toch wel iets in mijn beleving .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat het niet aan de genetica/het zaad ligt waren we op pagina 2 van dit topic al vanuit gegaan. En volgens mij is het toch duidelijk dat je met die votes 'een' tegendeel probeert te bewijzen van iets van helemaal niet wordt beweert.

 

alleen blijft het wel zo dat je het niet meer zag zitten in de dessert queens.

en dat is best jammer (maar best begrijpelijk) terwijl het deze ronde mischien juist heel goed was gegaan .

De eerste 2-4 kweken ben ik met name op zoek naar een 'lekker' wietje en omdat ik nu toch wel iets van de DQ ga proeven, is dat doel van de eerste kweek geslaagd. Ik was sowieso niet meteen weer voor dezelfde gegaan. Ik kan nu even vooruit met de zaadjes van Kiwiseeds en die van een gulle gever, daarna ga ik waarschijnlijk voor de Jack van Sensiseeds. Dan zitten we ergens halverwege volgend jaar. Dus dat 'jammer' gaat voor mij niet op. En als de makers van het zaad het jammer vinden omdat ze denken dat het de verkoop schaadt dan zegt dat lijstje met votes niet alleen mij niets en moeten ze misschien alleen aan ervaren kwekers gaan verkopen.

 

Zoals je in mijn root riots test hebt gezien heb ik inmiddels 16 nieuwe babies waarvan ik persoonlijk veel betere verwachtingen heb en die zeker voorrang gaan krijgen qua ruimte indien nodig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

en gelijk heb je :verrygood

en de wereld draait nog steeds rond ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dat het niet aan de genetica/het zaad ligt waren we op pagina 2 van dit topic al vanuit gegaan. En volgens mij is het toch duidelijk dat je met die votes 'een' tegendeel probeert te bewijzen van iets van helemaal niet wordt beweert.

 

 

Het wordt niet beweert maar het zal bij sommigen de indruk wekken dat . En die indruk wil ik wegnemen ,niet meer en niet minder .

 

Anyway , erg duidelijke 3-d tekeningen !

Share this post


Link to post
Share on other sites
en de wereld draait nog steeds rond ;)
:D En dat is maar goed ook voor de buitenkwekers.

 

Vandaag weer wat kleine aanpassing aan de kast gemaakt, het blijft een work-in-progress. Het afzuig fannetje van het groeikastje is nu een inblaasfannetje, dus verplaatst naar de rechterkant. De reden hiervoor is dat het groeikastje nog niet goed luchtdicht is, maar ik denk dat ik het zo laat omdat er voldoende afzuiging is in het groeihokje door de fan en afzuiger in het bloeihok. Die fans hangen overigens aan siliconen 'stokjes' om trillingen te voorkomen, heel handig systeem, kun je zo weer lostrekken.

 

Hier een goed overzicht van PC systeem fans (vermenigvuldig cfm met 1.7 om m3 per uur te krijgen).

 

Ik gebruik de 8ste van boven, de Zalman, die is dus 129m3. (9 euro per stuk, moet wel adapter bij maar die heb ik zat liggen). Zoals je kunt zien in de lijst is er nog al een verschil tussen sterke en zwakke PC fans. Ik gebruik 1 als actieve inlaat voor de groeikast, 1 als actieve inlaat voor de bloeikast die tevens fungeerts als afzuiging voor de groeikast. En nog 2 'op elkaar' (serieel dus) samen met een 208m3 fan als afzuiger in de bloeiruimte (samen theoretisch 466m3, ik reken op minimaal 375). Voor 0,75 m2 180cm hoog aan de lage kant maar samen met de actieve inlaat, moet het net kunnen. Het blaast in ieder geval flink de kast uit, temp en lv is goed, en ik ruik niets. Maar een groot voordeel is ook het geluid, of beter, de stilte. Het is een tijdelijke kast in een tijdelijke woning, in de volgende kast komt een degelijke slak, en dan verdeel ik de rest wel weer als inlaatfans.

 

Ook nog een extra 18 watt TL opgehangen in groeikast, zijn er nu 3 in totaal met kl33 - kl827 - kl33. Ik stond bij de Karwei en was vergeten wat ik wilde halen... half-autistisch naar de TL armaturen en lampen lopen staren. Volgende week, als ik m'n zakgeld weer krijg ( :no ) dan haal ik nog een 4e. Ik heb zelf van diezelfde diamond diffusion foil en karton een reflectie kap gemaakt. Krijg ik deze week nog een paar meter van binnen om de hele binnenkant van de groeikast mee te bekleden.

 

En dan zal ik ff een foto maken om te laten zien dat het niet alleen in 3D bestaat. Het is in het echt niet zo netjes (zeker niet de stijlvolste :) ) maar in ieder geval efficient en redelijk lowbudget.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...