Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

seajay

3 Keer Desert Queen - 400watt

Recommended Posts

hey seajay,

ziet er netjes uit :whistling , onder tl blijven ze idd kleiner maar uiteindelijk zullen ze volgens mij sterker zijn.

ik had ze onder 18/6 staanen na +- 8 weken waren ze ongeveer 50 cm

maar ja als je het geduld daar voor niet hebt.....

nou suc6 verder

 

gr nibi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks Dirk :specool

 

Heb weer wat nieuwe pics geschoten.

 

De eerste twee foto's zijn van de plant waarvan zo'n beetje van de onderste helft alle (herma-)takken en bladeren zijn verwijderd en is dus 4 dagen na de laatste foto in mijn vorige post.

 

gallery_12231_2841_48519.jpg

 

gallery_12231_2841_91531.jpg

 

 

De volgende is van de plant die ongeveer 5 dagen voorsprong heeft:

 

gallery_12231_2841_70147.jpg

 

Deze is flink dikker geworden nadat de eerste bruine haren verschenen. Als die nu nog zo wit is relatief net zoveel gaat uitzetten - is ongeveer zo hoog als een bierflesje - dan wordt die top groter dan een halve liter bier. :wOOt

 

Ze hebben 4 dagen lang halve dosering PK13-14 bovenop de gewone voeding gehad, totaal incl. water (0.8EC) ongeveer een EC van 1.8. Nu krijgen ze weer gewoon alleen bloeivoeding op ongeveer 1.6. Volgende week 4 dagen lang 2/3 dosering PK13-14, daarna nog een weekje bloeivoeding op 1.5, dan zo'n 10 dagen alleen water, en dan oogsten. Niet allemaal tegelijk, eerst de grote plant, twee dagen later de tweede, en weer 4 dagen later die ene die nu nog wit is.

 

Inmiddels staan er 2 Kiwi's en 4 feminized Ice erbij die spoedig hun geslacht (enkelvoudig hopelijk) zullen tonen. Deze zullen erg klein blijven en staan er voornamelijk als noodoplossing. Van de huidige 3 Desert Queens ga ik niet genoeg afhalen dus heb snel 6 anderen erbij in de bloei gezet. Ze moeten klein blijven om weer ruimte over te houden voor de nieuwe die nog onder de TL staan.

 

Ik heb weer wat kleine aanpassingen aan de kast gemaakt, er zitten nu 2 slangen tussen de bloei en groeiruimte, waarvan bij 1 een actieve inlaat. En dat nogmaals tussen de groeiruimte en het raam, ook 1 actief (nog niet te zien in pic, zit onderin en gaat momenteel dus onder de planten door. Toch net iets meer onderdruk in de groeiruimte nu. De inlaat was duidelijk te klein, maar zegt wel weer iets positief over de afzuiger.

 

med_gallery_12231_2841_167480.jpg

 

Die box is een lichtsluis want die alu buizen weerkaatsen zo lekker van binnen... zit bij de linker aan de binnenkant een kleinere maar is actief.

 

med_gallery_12231_2841_44904.jpg

 

Ik heb ook diamond diffusion foil boven de TLs, in het armatuur geplakt en maakt zichtbaar verschil.

 

De LV is nog steeds ideaal (voor zover mogelijk met mijn opstelling) na de aanpassingen. In groeiruimte ongeveer 65-70 (TLs staan 24 uur per dag aan), en in bloeiruimte 38-55.

 

Nog een pic van een van de TL plantjes:

gallery_12231_2841_80981.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey seajay

dacht ff weer een kijkje nemen bij je,

ziet er erg goed uit (ook die onder tl)ook al moet je daar meer geduld voor hebben.

nou succes vind dat je het erg leuk doet.

 

gr nibi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey bedankt Nibi, het werd al bijna een beetje eenzaam hier (waar ben je Jeroen :specool )

 

Geduld hebben word geen probleem, ze blijven nog zo'n 5 a 6 weken onder de TL, dan gaan ze pas naar de bloei ruimte, in totaal ongeveer 8 weken onder TL. Op zich mogen ze wel klein blijven voorlopig, zoveel ruimte is er nou ook niet in het groeikastje, terwijl ze minus de mannen wel het hele bloeihok moeten vullen. Ik weet nog niet of ik ze ga toppen, maar waarschijnlijk ga ik er wel van ieder een takje afhalen om in de bloei te zetten zodat er alleen vrouwen naar de bloeiruimte gaan. De TL plantjes zien er veel gezonder uit dan die in de bloeiruimte, veel donkerder groen. 8 van de 10 onder de TL zijn van de indoor mix van kiwi seeds en ik kan nu al duidelijk twee van een 'andere' soort onderscheiden, die hebben bredere overlappende vingers en zijn iets donkerder.

 

Van de 6 nieuwe in de bloeiruimte, die een dikke week na ontkiemen al op 12/12 zijn gezet, zijn er 5 vrouwen over (4 femi Ice and 1 'kiwi', 1 andere kiwi was man... best een knappe vent maar ik val op vrouwen dus meteen maar de nek om gedraait.). Ik moet er nog 2 overpotten en dan zal ik ff een foto maken van de nieuwe mini-topjes.

 

De DQ gaat nog steeds lekker, de toppen worden dikker en dikker. Het begint nu echt op dat 'spul' te lijken wat ik rook, maar dan beter. V :wOOt ooral onder de microscoop ziet het er belachelijk mooi uit. Ik was van plan deze week de voeding wat op te krikken (naar E.C. 1.8, water hier is 0.8), maar ik ziet wat verbrande puntjes... dus maar ff wat minder want ik wil niet vallen net voor de finish.

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_12231_2841_6989.jpg

 

Het bovenste stuk:

gallery_12231_2841_24699.jpg

 

En de witte, lijkt er op dat ie niet helemaal stabiel is, de bladeren zijn een paar tinten groener en vingers lijken iets smaller (dit is die met de 13-vingerige bladeren, waarvan de onderste helft van de bladeren en takken mist). Begint nu pas een beetje bruin te worden, een week na de andere twee, maar is ook veel dikker en nog meer compact.

gallery_12231_2841_123047.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze staan nu ongeveer 6 weken echt te bloeien, bijna 7 weken op 12/12. Dus nog 2 tot 3 weken ongeveer. Ze krijgen in de komende 4 dagen nog 2x een beetje PK13/14 mee, volgende week weinig voeiding (ec 1.5 ongeveer) en dan alleen nog water voor een week of langer. En dan noooooit weer naar de shop.... kom ik de deur helemaal niet meer uit :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien kijk (-en post-) ik te vaak, maar het lijkt erop dat ze niet meer zo snel dikker worden.

Zoals je op de eerste foto kunt zien heb ik wat uitschieters, is nog wat erger op plant 3. Ik denk dat dit komt door het voorbemesten van de grond... iets teveel stikstof tot hun beschikking.

gallery_12231_2841_11356.jpg

 

gallery_12231_2841_40292.jpg

 

Verbrande puntjes dus voeding naar beneden bijgesteld. Nog een weekje op 1.4 en dan een weekje alleen water. Ik was gisteren bij een growshop voor enzymen. I.i.g. dat is was ik dacht dat ik moest hebben. Ik ga de grond niet hergebruiken, maar wil dat de planten in de laatste 7 a 10 dagen in schonere grond staan. Wat kan ik daarvoor gebruiken?

 

Ik overweeg om ze de laatste week Barleduc te geven. Heeft een E.C van ongeveer 0.3 ipv the 0.7-0.8 dat er hier uit de kraan komt. Doen/niet doen?

 

Ze ruiken heel lekker, nog 3 weken en dan eindelijk proeven. :icecool

 

Het is m'n eerste keer sinds lange tijd (voor PK13-14 :execute ) en ik heb niet echt een goed idee hoeveel er aanhangt. Ik heb de 'voordeelzakken' (is ongeveer 2,5 gr in shop voor 20 eurie) even geteld en ik zie er zo'n dikke 50 hangen (zonder zakje dan :kill:) dus schat ik dat de opbrengst ongeveer 125 gram droog zal zijn. Drie planten (2,5 eerder maar goed) op ongeveer 0,5 m2, 400 watt lamp.

 

Er staan nog 5 nieuwe in die behoorlijk aan het bloeien zijn en er over 7 weken uit kunnen. Dat is 5 weken na de huidige, waarvoor ik ongeveer 80 gram 'nodig' heb om te overbruggen, dus met 125 ben ik wel tevreden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_12231_2841_109407.jpg

 

 

De hoofdtop van de plant vooraan:

gallery_12231_2841_25785.jpg

Bijna dezelfde foto als 4 dagen terug (laatste foto in vorige post) dus weinig opgeschoten, qua grootte dan.

 

Links achterin:

gallery_12231_2841_113275.jpg

 

Rechts achterin:

gallery_12231_2841_3776.jpg

Het lijkt erop dat het dieven van zo'n beetje de onderste helft van de plant haar erg goed doet. Van deze zijn de bladeren nog steeds mooi donker groen, van de achterste twee worden de bladeren geel, eerst de oudjes, nu de middelste ook al. Nog zo'n 10 dagen te gaan dus dat moet net kunnen. Volgende keer een beetje kalk in de grond toch?

 

Nog ff een lekker 'ijsje'. Plekjes zijn van toen ze nog erg jong was, is 7 dagen na ontkiemen op 12/12 gegaan.

gallery_12231_2841_129464.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooie toppen g0od luck :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de morele steun. :blink:

 

Vandaag nog een keer een beetje voeding erbij, en dan de komende 10 dagen alleen water. Er staan 10 nieuwe (8 kiwi and 2 Ice) met smart te wachten tot ze in de bloeiruimte mogen en dan komt de kast eindelijk vol.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, laatste pics voordat ze omgaan:

 

gallery_12231_2841_36825.jpg

 

Deze bud-op-stick (recht achterin) is zo zwaar dat ze met haar dikke stam toch nog krom gaat staan. De top is super compact.

gallery_12231_2841_121037.jpg

 

Nog een week max, bladeren van de linker twee gaan het einde nog net meemaken. Ik denk dat het ongeveer 125 gram droog gaat worden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had wat ruimte nodig dus heb er een uitgehaald. Had eigenlijk nog 3 dagen moeten staan om de volle 9 weken bloei te krijgen.

gallery_12231_2841_17388.jpg

 

Ik heb momenteel geen werkende weegschaal, ik schat dat ie ongeveer 140 gram weegt momenteel. Super compact en stinkt. Ik hoop dat het lekkerder gaat smaken dan dat het ruikt. Deze is duidelijk anders dan de andere twee DQs die ik nog heb staan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, van buiten wel :innocent: Maar van binnen iets te bruin zullen we maar zeggen. Ik was er al een beetje bang voor omdat ik deze zo extreem heb moeten dieven. Met lamp aan was de lv tussen de 32 and 42, en uit 48 tot 58 (afhankelijk van weer buiten natuurlijk).

 

Ik heb net een weegschaal gehaald - het is nog niet helemaal droog - maar ik heb nog ongeveer 140 gram over. Ongeveer 5 gr opgerookt (paar dagen van te voren wat kleine topjes geplukt) en 30 weggegooid. Mijn schatting van totaal 125 gram droog klopt wel ongeveer. Is dus over 2 en een halve plant. Als de kast vol had gestaan (5 a 6 planten) dan was het ongeveer 250-300 geweest wat voor 400watt op 0.75m2 niet eens zo beroerd was geweest.

 

Vooral de kleine topjes ruiken wat minder, de grote zijn 'redelijk' en zien er in ieder geval fris uit en ruiken 'prettig'. Niet beter dan de beste wiet hier uit de shops maar zeker beter dan gemiddeld.

 

Dus, heel wat meegemaakt in deze ene kweek. Het was ook bedoelt als test en om het weer een beetje in de vingers te krijgen, maar bij nader inzien had ik ze er eerder uit moeten gooien. Het waren tenslotte hermafrodieten. Ach, over 5 weken kan ik weer oogsten, 4 x Ice en 1 kiwi en daar verwacht ik veel meer van omdat ze veel eerder zijn gaan 'sneeuwen'. En 5 weken daarna weer met meer kiwis and Ice dus al met al ben ik wel tevreden want ik kom de komende 6 a 7 weken wel door met de huidige oogst.

Share this post


Link to post
Share on other sites

High Seajay,

Ik dacht dat je er mee ging stoppen dus heb niet meer op dit topic gelet ,

maar heb hem net even doorgespit en ik moet zeggen het is een mooi compleet verslag met voor een tegen spoed , lekker infomatief en op je eigen wijze .

Geniet van je rokertje en denieuwe dames .

 

Buble

PS growersverslaving is weer ingetrede zo te zien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt Buble! :)

 

Inderdaad, "met voor en tegenspoed". Ik heb inmiddels beetje bij beetje goede 'spullen' (zoals voeding en meters) gekocht, bloeihok verbeterd en groei/droogkast gemaakt en heb veel vertrouwen in de volgende oogst(en). En ja, minstens zo verslavend als het oproken ;)

 

Nog ff een foto:

gallery_12231_2841_32266.jpg

 

 

Er ligt nog een krant over heen, en het is pikkedonker in het kastje, temp is 24, lv rond de 60.....

Ik heb ze eerst twee dagen met blad en al opgehangen, maar toen bleek dat die vette top van binnen aan het rotten was heb ik voor de zekerheid de oogst van de andere twee planten maar wat netter en fijner geknipt.

 

Bedankt voor alle replies, tips en kritiek! :innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Veel plezier met je wiet ;)

Jammer van de rot , flink ventileren volgende keer , ventilator 24/7 , liever je temp. wat te laag dan rot in je

toppen .

 

Groetennn :innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...