Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
superb

Gepakt!

Recommended Posts

Wat als de politie je hok binnenkomt omdat er een deur openstond en dan ook al je spullen meeneemt. Maar ze vinden geen plantjes, alleen het grond met de wortels erin en een stengel die eruit steekt. (is namelijk al geknipt :nerd ) o ja en het knipafval :nerd ...

 

zijn ze onrechtmatig binnengekomen of maakt dat niet uit omdat er afval gevonden is.

 

Hebben ze genoeg bewijs?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hadden ze een bevel?

 

Vertel je hele verhaal eens, snap er nu geen r**t van.

Share this post


Link to post
Share on other sites

vorige week heb ik mijn plantjes geknipt. Afgelopen nacht hebben ze bij mij ingebroken, deur ingetrapt. In de ochtend heeft de politie verderop in de straat een inval gepleegd en een hok opgerold. Omdat mijn deur ingetrapt was hebben ze een kijkje binnenin genomen.

Bij het zien van het hok hebben ze die dag alles, maar ook alles meegenomen.

Ze hebben alle apparatuur meegenomen, het knipafval, voeding etc. Maar geen volledige planten of wiet, kunnen ze mij nu iets maken?

Het enige wat er was van een plant is het knipafval en een stukje stengel met wortel in de potten...

 

Zijn ze nu onrechtmatig binnengekomen? Of maakt dat niet uit omdat er zichtbare inbraakschade was???

Share this post


Link to post
Share on other sites

sinds wanneer mag je je eigen tomaten niet meer verbouwen dan? :nerd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou dit is wel heel Lastig hoor Wieriman, denk je niet dat ze kunnen bewijzen welk planten daar hebben gestaan?? Voor 20plantjes nemen ze dat gezeik niet maar voor een paar honderd, is het wel heel makkelijk om ff te achter halen wat voor planten er in stonden.

 

Tomaten kwekerij, daar geloven ze niks van e de rechter ook niet, of er moet niks in je potje zitten.

 

 

Er is ook nog eens zichtbare schade, dus die mensen doen hun werk. Daar heeft ie nu niks aan maar onrechtmatig is al van de baan

gr ert

Share this post


Link to post
Share on other sites

dacht ik ook even over na. Maar volgens mij kunnen ze toch van het knipafval en van de overgebleven stengels in de potten toch zien dat het cannabis is?

 

Of wordt het gewoon gezien als afval?

 

Ik wil nl. gewoon een goed verhaal hebben als ze uiteindelijk bij mij komen. Het waren er in totaal 220 stuks.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze zijn niet onrechtmatig binnengekomen. Ook een niet in werking zijnde hennepplantage of knipruimte is tegenwoordig al strafbaar. Als je niet zo'n groot hokje hebt, dus bijv. minder dan 50 planten krijg je waarschijnlijk een proces verbaal. Meestal bieden ze je dan een schikkingsvoorstel aan, bijv. boete van 1000 euro en een taakstraf.

 

Is je hok een stuk groter en de rechtercommissaris stelt verder onderzoek in dan, ben je verder van huis. Helemaal al als je energieleverancier in een rapport aangeeft dat je bijv. stroom hebt afgetapt. Anders kijkt men naar het aantal potten, lampen en hoe vaak je medium is gebruikt. In combinatie met je stroomverbruik wordt er een schatting gedaan wat je eraan hebt verdient. Hierop wordt de eventuele strafmaat en boete aangepast. In dat geval zou ik contact opnemen met André Beckers onze branchegenoot.

 

http://www.andrebeckers.nl/html/index.php

 

Ik zou een schikkingsvoorstel van een officier van justitie nagenoeg altijd aanvaarden, dan komt het niet voor de rechter en krijg je geen strafblad. Ook al blijft het delict wel voor altijd in het systeem staan.

 

Hieveel planten en lampen had je ? Meestal gaat men van 22 gram de plant uit per oogst.

 

sterkte :nerd

 

Hier nog even de strafmaat:

 

http://www.andrebeckers.nl/html/cannabis.php#9

 

De strafmaat is aanzienlijk verhoogd de laatste jaren. :nerd

Share this post


Link to post
Share on other sites

@TheRealDopey

 

1. Anders kijkt men naar het aantal potten,.....Al liggen er 1000n potten, dat wil niet zeggen dat daar ook cannabis in heeft gezeten.

 

2. Anders kijkt men naar het aantal lampen,.......al wil je er 10 boven 1 plant hangen.

 

3. In combinatie met je stroomverbruik wordt er een schatting gedaan wat je eraan hebt verdient.,......Al wil je lampen voor de lol aan zetten.

 

Kortom geen enkele bewijslast

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...