Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Junkie

Wat Voor Afzuiger Met Tl-lampen? + 2 Andere Vragen

Recommended Posts

Ik denk dat toch veiliger en simpeler is om een instelbare adapter te kopen.

Hoe wilde je de uitgangsspanning (12 volt denk ik ?) verlagen of instelbaar maken ?

Mischien is het ook wel handig om de fan in je kast apart te kunnen regelen van de uitlaat ?

 

Ik denk dat je met 3 fans als uitlaat en 1 of 2 onder je lampen i.c.m. met een passieve inlaat wel wegkomt.

Maar je weet het pas zeker als je een kast gebouwd hebt.

Je moet er vanuit gaan dat je toch nog tig dingen gaat veranderen.

 

Mijn kast is iets kleiner, 60 x 60 x 120 cm, maar daar gebruik ik iets dergelijks.

 

Ik hoop dat je nog in staat bent om te reageren :verrygood .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ik leef nog, alle fans zijn los van elkaar te regelen op een computer fan controller (2x4 fans) vind dat wel stoer staan lekker veel knoppen :verrygood + dat ik hem lekker zacht wil hebben want hij komt in iemands slaapkamer/woonkamer.

 

Is het niet gewoon zo dat hij max .. ampere kan leveren en alles daaronder is goed?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kweek nu al meerdere jaren onder tl

Nie om af te bloeien maar wel om men moederplanten en stekken verder te laten gaan.

Ook groei ik voor onder tl

 

Ik heb met 6 120 cm tls op een rij 2 compfans als uitblaas en 2 compfans als inblaas

 

Deze draaien alle 4 op 12 volt

Dit is bij mij meer als genoeg om het coole te houden

Ik heb wel de vsa's van men tls buiten men hokje gebracht om niet last te hebben van die warmte

 

 

TnT

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke goed om te weten, dan kunnen het er wel iets minder worden (moet wel stil duz moeten niet volle toeren maken). Even kijken of ik het kan berekenen met een formule :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ junkie : gelukkig.

 

Oh je hebt er zo'n gepimpte pc fancontroller tussen hangen.

Ik denk dat dit dan wel goed moet gaan.

Gewoon proefdraaien/testen en kijken of het goed gaat.

 

 

Succes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moet ik nog aanschaffen maar 10 euro per controller is niet zo veel erg :D ik heb nog 4 van die neonbalkjes voor in de pc geven die ook goed licht? (anders ga ik me kweekkast modde :verrygood).

Share this post


Link to post
Share on other sites

haha je neon bvalkies ???? wat denk je dat die aan lumen geven het houd denk ik hard op bij de 100 :D

en welke kleur geven de neoens ze zullen nooit de goede afgestelde kleur geven die precies afgesteld zijn bij de tl's

 

gewoon weg laten duzz ;) of op je buitenkant bevestigen wat alles wel weer opvallender maakt

 

greetzzz masteryero

 

ik zit zelf nog wel met een vraag :verrygood

 

als ik tl aansluit op vsa's wat voor vsa moet ik halen dan, wat zijn de kosten der van en ik heb begrepen dat ik met 1 vsa 2 lapen kan aansluiten is dat zo????

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT onnodig quoten, meer info? hier

 

Daar ben ik nog naar opzoek, iemand anders die ons daar meer over kan vertellen?

 

haha van die neonbalken had ik ook niet veel verwacht :verrygood (groen en paars)

Share this post


Link to post
Share on other sites

zoeken yero.. TL en VSA of voorschakelapparaat, electronische VSA etc etc etc. Google staat er ook vol van.

 

VSA's koop je op vermogen van je buis, je hebt ook electronische VSA's die minder warmte geven en er zijn er ook waar je meerdere balken op kunt aansluiten. Kom op guys, artikelen zat! :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

;) ik doe het weer volgens mij de snelste weg ff vragen :nerd al vind ik snelle antwoorden nooit verkeerd en is dus gewoon nog zeer welkom

 

:verrygood sorry wazzup :D

 

 

greetzzz :D masteryero :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat ik kon vinden, is dat het wel kan (2x18watt TL op 1 x 36Watt VSA) maar dan serieel en als 1 lamp dan stuk is doet de andere het ook niet. Maar als je een goedkope TL armatuur koopt (vanaf een paar euro op marktplaats) kan je daar de VSA uithalen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee waar het mij omgaat is dat ik zoek een vsa waar ik 2 x 36 watt tl op aan kan sluiten die dingen kan ik niet vinden zijn die er

 

of moet ik gewoon opzoek gaan naar 72 watt vsa's

 

greetzzz masteryero

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als die er al zijn zullen ze denk standaard al ik de 36 watt armatuur met 2 lampen zitten denk je ook niet? In ieder geval vandaag langs de growshop ff kijken hoe duur lite/grow mix is en of ik daar ook BAC producten kan halen. Kom totaal denk op 450/500 euro met alles bij elkaar :nerd Is een leuk bedrag om te beginnen, nu maar hopen dat we niet in een week worden bezocht door mannen in blauwe pakken :nerd

 

Mijn volgende topic wordt me bouw en kweekverslag (misschien wil ik ook wel zaden maken met 1 vrouwtje) :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

yo junie dat is dus het mooi van een 'klein' tl kweekje je pakkans is zeer klein.

 

 

1. je gebruikt weinig stroom

2. geen warmte komt er van tl af duzz swinters heb jij gewoon een dikek pak sneeuw op je dak

 

 

greetzzz masteryero

Share this post


Link to post
Share on other sites

beter zoeken yero. kijk om te beginnen eens hier, dan snap je waar je het over hebt: http://nl.wikipedia.org/wiki/Voorschakelapparaat

 

Vrijwel in ieder TL topic in de bouwdoos worden elektronische vsa's aangeraden ivm de mindere warmteontwikkeling en betere lichtopbrengst/rendement.

 

kijk eens in deze catalogus. de Osram QTP 2x36 heb je nodig, elektronische ballast. Had er een paar maanden geleden nog 4 liggen van ebay...

 

www.google.nl is heel handig :nerd (hint)

Share this post


Link to post
Share on other sites

TNXX WAZZUP maar ik was daar inmiddels al langs geweest :nerd

 

ik zag daar volgens mij alleen neits staan, waar ik 2 x 36 op aan kon sluiten en dat als er eentje uit viel de andere door bleef branden ik zoek eigenlijk zoiets

 

voor de rest ben ik een ramp met electriciteit zoals inmiddels al wel bekend zou zijn, electro is voor mij 1 groot abbra kadabra.

 

greetzz masteryero

Share this post


Link to post
Share on other sites

:nerd

 

Man,Man,toch!

 

Als je naar de bouwmarkt gaat heb je voor 9 en een beetje eurie's

een tl-armatuurtje(60cm) +vsa(36W) +starter +Tl-CoolWhite(60cm)

Je hoeft alleen je snoer maar aan te sluiten!

of 12 eorie's voor de 90 of 120cm modellen (weet niet meer juist)

:lol:

 

Ik zie hier mensen ECHT moeite doen! (wel de verkeerde!)

 

 

Cheers! :nerd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...