Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Ricardo_

Teveel Stroom?

Recommended Posts

ik heb een vraagje,ik heb thuis 8 lampen van 600 hangen en de GW zei dat ik dat gewoon in het stopcontact kon duwen wel via een klein schakelkastje en in 2 verschillende groepen ma zou dat niet teveel stroom zijn dat het opvalt als ze misschien gaan controleren..Ik ga het wel gewoon betalen ma ik weet het nie zo zeker want de GW lullen ook soms maar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

lijkt me niet ik heb thuis 3 airco's die 2500 W verbruiken als ze vol op draaien

en dan nog standaart dingen wasmachine drogen enzo

stroombedrijf denkt hoe meer hoe beter

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja dat dacht ik ook ma sommige zeggen dat als je juist teveel gebruikt vergeleken een normaal huishouden dat ze dat doorgeven ofzoiets ma ik dacht ook dat het niet uitmaakte..ma wie weet het zeker he

Share this post


Link to post
Share on other sites

tja, ruim 5000 watt extra, 12 uur per dag is dus 60 kW extra verbruik per dag! Da's echt een heel flinke hoeveelheid. Heb je je maandbedrag laten aanpassen? Anders heb je kans dat er wel gezocht en gebeld gaat worden wegens grotere afname in jouw blok, ze gaan immers uit van vooraf geschatte maandverbruiken. Als je dat niet aanpast dan krijg je ten eerste een flinke jaarafrekening en ten tweede de kans dat ze wel gana zoeken waar die nieuwe hoge afnemers plotseling vandaan komen.

 

wat heeft je ma er overigens mee te maken?

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat heeft je ma er overigens mee te maken?

 

 

hihihihiiihh........lol,

ik denk dat hij bedoelt..ma=maar

wow dat is wel erg veel 4800wtt..hoeveel denk je te gaan betalen p/mnd

euros..euros$$$$

 

gr..kya

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja ik weet het is veel geld maar het is de bedoeling dat de 8 lampen maar 2 oogsten draaien want het is voor mijn tante die is een een oudergezin en heeft het echt moeilijk dus ze wou het proberen maar dan wel maar 2 x.

Dan is ze uit de schulden en heeft ze nog wat extra.

En ik draai maar 8 weken per oogst,dat moet met dit soort kweken(deense bodems),dat zei de GS in iedergeval.

En omdat het nou veelste warm was de eerste anderhalve week(slechte aanblaas en alles te geisoleerd) had ik de helft van de lampen maar aan,dus ik denk dat het wel goed komt ,dat hopen we im ieder geval..

maar wel thanks ik wou even wat info

thnx

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Ik hoop dat je tante niet in een huurhuis zit, want anders neemt ze het risico om straks met haar kind(eren) op straat te komen staan. (In de meeste huurcontracten van na 2001 staat een aparte bepaling dat wietkweken verboden is, en word je dus zonder pardon je woning uitgezet).

Share this post


Link to post
Share on other sites
ja ik weet het is veel geld maar het is de bedoeling dat de 8 lampen maar 2 oogsten draaien want het is voor mijn tante die is een een oudergezin en heeft het echt moeilijk dus ze wou het proberen maar dan wel maar 2 x.

Dan is ze uit de schulden en heeft ze nog wat extra.

En ik draai maar 8 weken per oogst,dat moet met dit soort kweken(deense bodems),dat zei de GS in iedergeval.

 

Hee Ricardo,

 

Zou jij niet eens 3x heel diep nadenken waar je mee bezig bent ?

 

De opmerking over de Deense tafel en het feit dat je tante financiele problemen heeft baren bij mij diepe zorgen.

 

Wil jij dat je je tante over een jaar een werkstraf krijgt van 240 uur een strafblad oploopt en haar complete uitkering moet terug betalen of wil jij over een jaar 2 oogsten gedraait hebben en er dan mee stoppen.

 

Vooral dat laatste geloof ik voor geen meter.

 

Tips van Esmie:

 

Luister 99% minder aandachtig naar je adviseur uit die GS, probeer hier je info rte verzamelen.

6x 600 watt op je meter en dan nog is gaan betalen ook kan echt niet meer vandaag de dag in jou situatie ( alleenstaant vrouwjtje). Mits je het juist aanpakt en je meterkast laat verzwaren en je kookgroepen laat aanleggen en uiteraard je maandbedrag laat verhogen naar 400 per maand.

Leen geen geld om dit op te zetten want je bent verdoemt om gepakt te worden.

 

 

Succes

 

Esmie

Share this post


Link to post
Share on other sites

heel verstandig advies. Ik zou zelfs voor 500 euro gaan gezien de 365 euro extra verbruik per maand. Daar zul je toch ook wel een goede verklaring voor moeten geven. Besef dat één mislukte oogst een eindafrekening geeft van 800 euro stroom! Je speelt wel met vuur momenteel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

tenenkrullend idd, waarom niet 2 a 3 lampjes? Voordeel op zoveel vlakken.

Met 3 lampen is het makkelijker bij te houden en van te leren. Gaat een oogst mis dan heb je je hok ook weer zo vol staan met stekken. Ook een eindafrekening kan nooit bizar hoog worden.

Plus...als ze schulden heeft, zal er waarschijnlijk ook een behoorlijke kans zijn dat er een deurwaarder langs kan komen...is ze toevallig niet thuis komt die erna met oom agent. Mochten ze niet een inventaris maken van het huis, horen ze een 5000m3 afzuiger wel.

 

In nederland ben je beschermd als je schulden hebt (tot zekere hoogte), als je 3 lampjes hebt en iedere 10weken een kilotje verkoopt is dat 3000€. Als daar geen afbetalingsregeling mee te regelen valt...

Als je tante betalingsregelingen aangaat hoort ze in ieder geval 90% van de bijstandsnorm over te houden.

 

Paar jaar terug in dat bootje gezeten, kwam terecht in de bijstand en berg rekeningen te betalen. Ze moeten een aanemelijk bedrag accepteren. als ze bv in totaal 10.000,-€ schuld heeft. Een inkomen van 750€ zullen de schuldeisers akoord moeten gaan met een bedrag van 75€. Heeft ze een inkomenvan 1500€ zal ze tot diezelfde 675€ moeten afbetalen. (dat was mijn bijstands destijds, verschild per situatie) Nou moet ik er wel bij zeggen dat ik huurde, hoe het precies zit met koophuizen durf ik niet te zeggen. Al met al wel de moeite waard om uit te zoeken.

 

Als ze toch snel overal vanaf wil zijn, zou ik het huis verhuren en een half jaar ergens anders gaan wonen. En als het ontdekt wordt de "Das hab ich nicht gewusst" techniek erop los laten.

 

Blijft lastig schulden...vaak gaan juist die mensen voor de bijl omdat ze niet voldoende kunnen investeren om de ruimte incognito te houden. Of gaat zo iemand van geen nagel om aan de kont te krabben ineens plasma tv's en nieuwe auto's rijden. Mensen (buren) gunnen het wel dat het beter met je gaat maar als je het beter dan hun krijgt...

 

Succes in ieder geval

 

:)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik zou zelfs voor 500 euro gaan gezien de 365 euro extra verbruik per maand.

 

 

nog erger realistischer is:

 

600 euro per maand extra voor de 3600 watt + randapparatuur (Ventilatie) + het normale verbruik.

 

 

Aanleggen van de kookgroepen kost zo rond de 1000 euries, legaal, wit en gekeurt.

 

Esmie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik moet eerlijk zeggen in sluit me aan bij Esmie en de andere verzint er voor gij begint, ik weet dat het geld loert en roept.

 

Zet het kleiner op met 2 a 3 lampen.

 

Ik heb zelf een GS (voorals het nog niet duidelijk was) tuurlijk wil ik zoveel mogelijk ineens verkopen maar wil niet mensen de afgrond in duwen.

 

Dus neem het advies hier over zou ik zeggen pak het kleiner aan en doe er wat langer over.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan heb ik wel een klein vraagje wat dit onderwerp betreft.

Ik heb ook al bouwplannen klaarliggen voor een nieuw hokje.

Zit ik ook even met het stroom.

De opp. is 2,80X2,00, dus goed voor 6 lampjes.

Nou zit ik te twijfelen, waarbij het 2 tegen 1 staat, en daar doel ik mee op het aantal wattage..

600 --> brengt het voordeel mee dat er een hogere opbrengst wordt behaald

400 --> brengt 2 voordelen mee; minder warm en lagere stroomkosten.

 

Waar ik heen wil, stel ik kies toch voor de 600W'ers, kan 3600w gewoon verdeeld worden over 2 groepen,

en ga je met 3600W over een maximum heen wat de Eneco betreft.

Dus dat je snel gepakt wordt, ondanks er netjes betaald wordt??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...