Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Skaffa

Irrigatie Systeem Op Aarde

Recommended Posts

Beste medegrowers,

 

we zitten inmiddels aan het eind van onze tweede kweek. Onze eerste kweek is boven verwachting verlopen. 2760 gram onder 4x600W. We hebben toen met de hand dmv van een sproeier aan een dompelpomp water gegeven. Dit vergt echter veel tijd en zijn deze kweek daarom begonnen met capillaires. Dit werkt echter niet naar behoren. Ze raken snel verstopt en aangezien we er moeilijk bij kunnen zijn er al vier dames gesneuveld. Helaas. Verder is de verdeling van het water ook lang niet overal gelijk. Deze troep willen we er dus zo snel mogelijk uit hebben.

Een korte omschrijving van het systeem:

 

2,2 m recht stuk thyleenslang met drukventielen waar vier capillaires op aangesloten zitten(totaal 22 drukventielen X 4 capillaires op 2,2 m rechte slang). Verder hebben we natuurlijk een pomp, filter en terugslagklep.

 

Nu is de vraag wat jullie ervaringen zijn met de verschillen druppelaars en welke jullie ons kunnen aanraden?

 

Ben zelf al even bij de GS geweest en daar hadden ze die topspin dingen en die rayjet sproeiers. Volgens mij zijn deze allebei stukken beter dan die goedkope troep die we nu hebben. Welke is van deze twee dan weer de beste optie?

Of zouden iets moeten veranderen aan de slang? Bijvoorbeeld een vierkant doorlopende waterleiding ipv een recht stuk van 2 m met een dood eind.

 

Alvast bedankt voor jullie adviezen!

 

Groeten Buurman & Buurman! :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sowieso is een vierkant en dus doorlopende buis beter als 1 met een eind.

 

Verder heb je die lange blauwe pennen , die met een zwart bovenkantje (korfje) weet zo snel de naam niet.

Deze werken goed, zeker als je er 2 per pot zet voor de zekerheid.

en bv Dripclean om het redelijk schoon te houden.

 

Succes

SA

Share this post


Link to post
Share on other sites

2760 gram onder 4x600W? :specool Dat is wel een hele goede opbrengst!

Wat voor voeding gebruiken jullie dan? En wat voor soort stekken waren het?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewone voeding van canna plus pk 13+14 verder niks gediefd of andere ongein. 6,5 liter potten gevuld met plagron grow mix.

 

Eh waren pp stekken plus 10 sneeuwwitjes. Zat trouwens niet veel verschil in opbengst tussen.

 

Iemand nog goede ideeen voor een goed watersysteem?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Verder heb je die lange blauwe pennen , die met een zwart bovenkantje (korfje) weet zo snel de naam niet.

Ja, die soort moet je hebben, dan heb je geen last meer van verstoppingen. :lol:

Zitten er in die druppelaars die jullie nu gebruiken van die kanaaltjes waar het water zigzag doorheen stroomt?

Die raken namelijk nogal snel verstopt. :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Blumat systeempje...ik vind dit echt het beste werken...

 

www.blumat.nl

 

Maaruhhh....1.15 gr/w :lol:

 

Zeer mooie prestatie hoor :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja klopt. Snap echt niet waarom de GS die dingen nog verkoopt. Zou trouwens ook kunnen dat die drukventielen verstopt raken. Heb ik al enkele keren gelezen op het forum.

 

Begin toch steeds meer te denken om van die echte sproeiers te kopen. Die maken de hele pot nat zodat je volgens mij meer gebruik maakt van je aarde. Deze manier lijkt ook het meest op het met de hand watergeven.

 

Heeft iemand ervaring met deze sproeiers(Rayjet)?

 

1,15 gram/watt waren wij zelf idd ook verbaasd over. Lekker om mee te beginnen. Kan ook bijna niet anders dat het nu tegen al vallen.

 

Begrijp ik het trouwens goed dat je bij Blumat een vat op een meter boven de planten moet plaatsen? Dit is bij ons nl onmogelijk. Hoor iid veel positieve verhalen over de Blumats.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is mogelijk 1,15 g/watt , maar het is wel erg extreem voor een eerste kweek . Heb je een foto's van ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Denk toch dat we die rayjets maar eens gaan proberen. Zouden hetzelfde effect moeten geven als met hand bewateren. We geven geen biologische voeding. Gewoon de vega en flores van Canna plus pk 13+14.

 

In een ander topic van ons staan de foto's van vorige kweek:

 

http://www.wietforum.nl/6e-Week-Bloei-Verg...ing-t24104.html

 

Klinkt idd vreemd 1,15 gram per watt maar toch is het waar :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb even de info bij Brinkman over die rayjet gelezen:

 

Minimale afstand tussen slangetjes sproeipen 0,2 m. Als ik 80 potten in mn hokje heb dan zou ik dus 16m leiding nodig hebben. Bovendien geven ze bij een druk van 0,8 bar een waterdoorvoer van 18l/uur, dit maal tachtig....

 

Kan iemand mij hier meer over vertellen? Ik heb gehoord dat Stijlloos de expert is op dit gebied?

 

Die rayjets kosten 1,70 stuk in de GS dus zou zonde zijn als ik alles weg kon gooien.

 

Cheers! :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites
Beste Growers,

 

wie weet hoe ik mijn 80 planten 40 liter water kan geven in een tijdsbestek van een kwartier a 20 min?

 

Gewoon een sterke pomp nemen en die blauwe pennetjes met die korfjes.

Als je pomp sterk genog is ros je t er wel doorheen, denk alleen dat je een probleem krijgt als je 2 liter water geeft met een noodgang aan een 6.5 liter pot(je) :specool

 

Beter is een secondetimer en je watergiften te verdelen, beter paar keer klein beetje als ineens.

 

Succes

 

SA

Share this post


Link to post
Share on other sites

kan ja of een Blumat systeem... geef je nooit teveel of te weinig...

alleen maar vat vullen elke keer...

 

heb zelf 100 plantjes staan en tis idiaal zo (gebruikt ook geen stroom)..

check m'n topic maar ff.. pagina 9...

 

greetz en succes

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ps blumats zijn bij mij ivm plaatsen van het vat helaas geen optie. :specool

 

Door de hoogte neem ik aan dan?

 

Ik ben ook wel eens benieuwd naar al die hydro gebeuren... Ga je effe iets van een foto reportage maken van het opbouwen van al die slangen enzo?

 

Priest

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...