Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
rayman

Ondekt

Recommended Posts

Zijn er outdoorkwekers waarvan de plek is ondekt?

En ik bedoel dat je ziet dat er iemand is geweest.

Wat doen jullie in zo situatie?

Ik heb er namelijk 80 staan op verschillende plekken en 1 van de plekken heeft iemand ondekt(gelopen)

 

 

 

rayman

Share this post


Link to post
Share on other sites

wachten tot diegene weerkomt en dan mep je diegene inelkaar :verrygood

en natuurlijk zeg je erbij dat hij er nooit meer mag komen

Share this post


Link to post
Share on other sites

dan moet je zorgen dat als die er weer komt dat jij er ook bent.

en hem er dan op aan spreken, wat die hier te zoeken heeft.

en zorgen dat die niet naar de politie gaat.

dus bij deze zou ik hem zo ie zo niet inelkaar slaan.

Of hang eens een camera op.

 

:verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

bereklemmen, valkuilen, wilde wijven aan een touw etc etc :verrygood

 

1 van mijn plekken is ook ontdekt en planten zijn weg. Denk dat ik ze zou proberen weg te halen als dat nog gaat.

 

:whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jo

 

leg een briefje waar je een beurtrol in opsteld om de plantjes te komen verzorgen en spreek dan af dat de opbrengst 50/50 wordt gesplit, een deel voor de eerlijke vinder en een deel voor de eerlijke planter :verrygood partners in crime

 

beter dit dan als je niets afspreekt zit de kans er wel eens dik in dat je onbekende jou al het werk laat doen( als ie wat slim/smerig speelt) en afwacht en dan gewoon een weekje eerder als jij alles komt oogsten en dan is het noppes nadda niets meer voor je zelf :whistling

 

mazzels

Share this post


Link to post
Share on other sites

Persoonlijk zou ik overwegen om ze te verplanten.., als je echt zeker bent dat er iemand geweest is! Het hangt er natuurlijk ook vanaf hoe groot ze zijn en hoeveel er staan, maar ik zou niet willen hebben dat iemand anders met mijn planten gaat lopen.

 

Greetz McTrip

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze zijn nog niet zo heel groot maar overplanten is op die plek geen optie.

Ik weet zeker dat er iemand gelopen heeft.

Dan maar hopen dat ze niet zijn opgevallen.

Heb zo min mogelijk rond me plantjes weggehaald en de potgrond die ik erin heb gegooid heb ik ook weer afgedekt met blad en groen.

 

 

 

rayman

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik denk dat je gewoon moet accepteren dat het gejat kan worden als je met guerillakweek bezig,en daar kun je gewoon niets tegen doen..het hoort er nou eenmaal bij en het enige wat je kan doen om het te beperken is op meerdere stekken kweken..en mocht je wel iemand betrappen dan kun je nog weinig doen,behalve diegene waarschuwen dat als er iets mist dat je diegene weet te vinden en hem er verantwoordelijk voor houdt en hopen dat diegene erin trapt..verder heb je gewoon geen poot om op te staan..50/50 heeft geen zin want als er iemand oog op heeft dan zal die vast niet voor de helft gaan..het is wel klote in ieder geval maar het hoort er helaas nou eenmaal bij.. :verrygood

 

btw,dit topic staat hier niet echt op zijn plaats geloof ik..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klote voor je man,

 

Misschien kun je daar een briefje ophangen met de tekst:

 

Wij weten dat je hier geweest bent we zijn je gevolgd en weten waar je woont doe nou geen rare dingen want dan weten we meteen waar we moeten zoeken.

dus je bent gewaarschuwd.

 

Reken maar dat ie dan ook met een klote gevoel zit hoor :verrygood

 

 

Ik zit zelf ook een beetje in de stress ik heb een tensiometer besteld via internet deze wordt dus bezorgd via de post ik was niet op dat adres en de buren van een paar huizen verder op (nieuwsgierige mensen) pakte het aan. stond verder niks op alleen de firma Blumat maar ik denk meteen zometeen kijkt ie via google wat voor zaak het is ziet ie meteen planten, soms maak je jezelf gek denk ik met voorzichtig zijn.

Ze hadden ook al een iets anders aangenomen wat niet voor hun ogen bestemd was zeg maar, de doos was niet echt goed dichtgeplakt maar je kon nooit zien wat het was, toen ook ff met een klote gevoel gezeten hoor.Maar liever iets te voorzichtig dan.....

 

Greetz :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou ik ben dus zo iemand die een plantage ontdekt hééft, dus een plantage die eerst van mij was hebben andere mensen hun planten gezet hoe gek het ook klinkt!! ik stond er van te kijken en totop de dag van vandaag staat het er nog. maar tegen die tijd dat het klaar is, is het wel voor canna :verrygood

 

ik zou je planten zelf weghalen! op een andere plek zetten, als er 1 is zijn er vaak meer dat weet iedere kneus wel :) iedereen weet dat je risico moet sprijden vooral met zulke dingen, kwestie van een dagje, 2 dagen zeg 3 dagen het bos uitkammen en je bent een schat rijker aan planten :whistling

 

greets

Share this post


Link to post
Share on other sites

De plek waar men gelopen heeft staan er maar 10.

Blijf ze gewoon verzorgen in de hoop dat ze ze niet gezien hebben.

En mischien tegen de tijd dat ze klaar zijn hoop ik dat ik iets eerder ben dan hun.

De andere plekken liggen ver zat uit elkaar is een groot gebied.

Moet je echt goed voor gaan zoeken en lopen.

En canna jij mazzel dat je dat gevonden heb.

Ik zeg ook eerlijk als ik zoiets zou vinden zou ik het ook wegtrekken als het klaar is.

Ik accepteer het dan ook dat het mij ook kan overkomen.

Maar neemt niet weg dat ik wel beetje baal :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tja hahahaha zou toch niet.

Anders wil canna vast wel delen in de winst :specool

 

 

 

rayman

Share this post


Link to post
Share on other sites

Slechte houding rayman! :specool

 

Wij guerilla strijders onder elkaar zouden onze vrouwen toch moeten respecteren en niet met elkaars vrouwen ervandoor gaan. Als ik er een zou vinden zou ik ze zeker laten staan vooral omdat je weet hoeveel liefde en aandacht de vrouwen nodig hebben. Is een beetje hetzelfde als een dief die loopt te mekkeren bij de politie omdat nu een keer zijn eigen radio gestolen is. Klopt gewoon niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mijn regel was dat als ze men planten vonden, ze er één mooie top mochten afnemen ( had deze boodschap ook op de plek vermeld) en dat ze het zeker moesten laten smaken, deze boodschap werd afgesloten door 'respect'.

 

Op die manier trachtte ik respect van de vinder te krijgen,

moest ik zelf planten ontdekken zou ik van elke plant toch wel een topje halen, gewoon uit liefhebberij en omdat ze het bij mij ook mogen!! vrij consequent niet?...

 

zo'n booschap is volgens mij ook beter dan bereklauwen plaatsen etc...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is er geen mogelijkheid, om onze plekken te merken, met ergens paar merktekens, zodat we weten dat het iemand van het forum is, stel dat je een plaats vind en je ziet een merktekentje, wee tje dat h van iemand van h forum is ofzo.

 

Ik weet niet of de kans groot is dat dit zal gebeuren, maar het zou wel handig zijn, vooral als guerillia populairder wordt.

 

grtz

Driesken

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mezelf, Belly Boy en Si1en hebben ditzelfde probleem zoals je kan lezen in onze laatste post in ons topic 'Bigger, better, 2007' wij zijn ook gevonden geweest en ze hebben 3 plantjes meegepakt nu hopen we dat we dmv een briefje de indringer kunnen overtuigen van onze goede intenties en we wachten gewoon of er een antwoord opkomt :specool

 

hopen dus

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Driesken,

 

lijkt me een goed idee. maar hoe wil je het uitvoeren???

 

voorstel:

 

we kunnen een soort gallerij maken met logo's, ieder een appart logo voor zijn locatie.

als je dan iets gevonden hebt kun je contacten via een pm.

 

wat vinden jullie?

 

hay5

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou een algemeen kenteken nemen. Da gaat beter opvallen, als je weet wat het is.

Als je een 100-tal kentekentjes moet kennen, lijkt het me toch niet zo handig. Ik blijf er enkel van als ik zeker weet dat h van iemand van het forum hier is :specool

 

Anders gewoon een label onder aan de planten hangen met ergens een tekentje op ...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zijn er outdoorkwekers waarvan de plek is ondekt?

 

 

Ja, maar niet iedereen die je planten ontdekken hebben kwaaie bedoelingen. Was er in eerste instantie niet echt happy mee. Heb toch maar gemailt naar het adres achterop het kaartje. En inmiddels groeit de oase bij meneer in zijn tuin goed.

 

Zou zeggen probeer te communiceren.

 

 

gallery_10284_2539_514699.jpg

 

 

 

gallery_10284_2539_244589.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

ben over laatst ook ontdekt geweest, door een lid van het forum.

hij woont in de buurt van mijn kweekje en herkende de foto's :lol:

hij was zo vriendelijk om dat toch even te melden:

*vanaf bericht 65*

http://www.wietforum.nl/index.php?showtopic=25037&st=60

 

hij zegt dat ie er niets vanaf zal pakken of dat hij geen planten zal

stelen, laten we hopen dat hij het meent want anders

:lol: :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites
Is er geen mogelijkheid, om onze plekken te merken, met ergens paar merktekens, zodat we weten dat het iemand van het forum is, stel dat je een plaats vind en je ziet een merktekentje, wee tje dat h van iemand van h forum is ofzo.

 

Ik weet niet of de kans groot is dat dit zal gebeuren, maar het zou wel handig zijn, vooral als guerillia populairder wordt.

 

grtz

Driesken

 

Ja precies heheh je avantar uitprinten en in een boterham zakje om de stam heen plakken binden zie je het al voor je

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het risico van Guerillakweken is altijd dat je ontdekt kan worden. Als je mazzel hebt laten ze ze staan. Als ze ze meenemen of mollen, dat is dan pech gehad. Maar alsjeblief zeg, ga geen vallen neerzetten of intimiderende tekstjes ophangen, dat is zo ontzettend kansloos. Neem gewoon je verlies.

 

Ik heb zelf ook iemand zijn kweek gevonden een paar jaar geleden. Deze spot wilde ik gaan gebruiken maar iemand was me voor. Deze spot staan nu al 3 jaar achtereen mooi te groeien, ik ga elk jaar ff kijken maar blijf met mijn tengels van de weed af. Respecteer elkaar want als het jezelf overkomt wordt je er ook niet blij van.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon van andermans planten afblijven, een topje meenemen moet kunnen, de plant is uiteindelijk van niemand maar verder toch maar gewoon vanaf blijven.

 

Dan heb je ook geen bereklemmen, camera's of briefjes nodig.

 

Zaken die alleen maar de aandacht trekken van een passerende leek of blauwe slaaf.......

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...