Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Saen

Kweekverslag 26pp In Tent (nieuwe Kweek Pag 5)

Recommended Posts

Probeer eerst de basis goed te hebben voordat je zoiets gaat bedenken. Eerst ph/ec meter etc. Het lijkt mij erg stug dat er een giftige kast bestaat die gemaakt is voor planten :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites
Probeer eerst de basis goed te hebben voordat je zoiets gaat bedenken. Eerst ph/ec meter etc. Het lijkt mij erg stug dat er een giftige kast bestaat die gemaakt is voor planten :specool

 

yeah right.

dan heb je zeker niet goed gelezen wat ik heb geschreven werk met 2verschillende kasten/tent de ene gaat goed en de ene gaat nu voor de 2e keer shit,en jij komt mij vertellen dat het niet zo is,

als zo zeker van bent koop dan zelf om uit te proberen of het zo is, geen bullshit praten als je geen ervaring mee hebt,

ik praat uit ervaring.

en ja deze imitatie tent heeft maar 1uitgang.

 

groetjes kya

Share this post


Link to post
Share on other sites

het zou kennen hoor met die tent ken iemand waar het lag aan de dampen van verf in zen hok

 

 

growman

Share this post


Link to post
Share on other sites

He Saen,balen dat het niet gaat zoals je had gehoopt maar..,de aanhouder wint! als beginnend kweker zul je continue weer tegen nieuwe problemen oplopen,problemen waar je wel van leert en nooit meer zult vergeten.. :specool

 

Maar wat betreft de giftige stoffen die in je tent zouden zitten,dat lijkt me net als de meesten erg sterk,die producent is ook niet achterlijk! een giftige kast voor planten,slechte reclame en uiteindelijk onverkoopbaar natuurlijk !

Wat wel mogelijk zou zijn is dat je de tent neer hebt gezet in een ruimte waarin materialen gebruikt zijn die bepaalde stoffen bevatten die je plantjes niet echt waarderen.

Als dat het geval is zou ik in ieder geval gaan proberen om je verse lucht rechtstreeks van buiten je tent in te blazen! laat het ons is weten,grtz ganja :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

idd.!

 

 

...ennehh, koop een Ph meter want zo te zien gaan ze stuk van een verkeerde Ph.

 

...ennehh, lees een paar verslagen aandachtig door van mensen die wél succesvol zijn met hun kweek. er zijn inmiddels een paar verslagen genomineerd waar je schijnbaar veel van kan leren. dit topic kun je vinden op de voorpagina.

 

...ennehh, dat idee van die extra 100 watt lamp in die ene kast: slecht idee. je planten hebben helemaal niks aan deze lamp behalve dat ze niet in de bloei gaan. ik gebruik zelf een schakelklok van de gamma (3 voor €5,-, wel met een relais er tussen) en die doet het perfect dus je hoeft niet per sé zo'n dure schakelkast te hebben om een 600 watter te schakelen.

 

...ennehh, dat die kast giftig is geloof ik absoluut niet.

 

 

ok, succes he!

 

 

laters :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja zoiets had ik ook en toen had ik ze vergiftigd heb nu andere lucht toevoer en het is over dacht eerst ook aan ph probleem

maar het waren de weekmakers in mijn zeil op de grond plus ook nog een mijn hout kijk eeerst daar naar want aarde buffert

Share this post


Link to post
Share on other sites

Glazenwasser:..ennehh, dat die kast giftig is geloof ik absoluut niet.

Hoe verklaar je dan dat verhaal van Kya????

En hoe weet je dat ze hierdoor niet in de bloei gaan? verhaal 100w lamp

 

Duvelduvel: weekmakers in mijn zeil op de grond plus ook nog een mijn hout

 

Wat voor hout was dat dan en hoe heb je dat verholpen? want als ik hetzelfde hout heb heb ik echt een probleem dit kan er zekers niet uit.

 

 

Ok gasten bedankt.

 

Ff het volgende...

Vandaag naar de Gs geweest om maar die ph meter te halen, ik hoefde hem niet eens te kopen ik kreeg hem (te leen) hij zegt neem maar mee en probeer het dus ik heb hem samen met Ph-bloom meegenomen en ik heb ook weer 26 nieuwe stekken staan.

 

tja over die 100W lamp dat dat niet gaat (zeg jij) maar hoe kan het dan dat het bij die gasten wel lukt, deze gasten zitten er niet om mij een bal aftedraaien ze helpen me echt wel op weg hun weten het nu eig ook niet meer echt. hun zeggen of het is de tent of het is de vloerbedekking die onder de tent ligt dit is een goedkope vloerbedekking die bijn aniet verlijmt is,alleen aan de zijkanten.

Maar ik kan altijd ff kijken naar jou oplossing tis niet dat ik je niet geloof hoor kerel :specool

 

Ik ben dus vandaag opnieuw begonnen en ga het gewoon af wilde eerst een hok bouwen maar ga nu eerst volgens de Ph werken,als dit niet lukt haal ik de vloerbedekking weg en plaats ik rond me frame van me tent gipsplaten gewoonweg om te kijken of er dan iets veranderd.

 

De omg van de tenten (een kamer van 5m bij 3.5m) een wand gemaakt van gipsplaten toen voorstrijk van de gamma erop gedaan de kieren heb ik dichtgesmeerd met Rigips geverfd met latex verf van de hornbach verder is er hout meen spaanplaat het plafond is ervan en afschot.Er staat 1 raam gekanteld voor frisse lucht. Miss dat jullie nu zeggen he dat kan het zijn please vertel het me want ik weet 't echt niet.

 

thanks

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spaanplaat kan de boosdoener zijn...

 

Grt Paffie

Share this post


Link to post
Share on other sites

want paffie?

 

en het is niet eens warm hoor in die kamer rond de 22gr

Share this post


Link to post
Share on other sites
blablabla

 

groetjes kya

Jij bent vriendelijk, mgoed, dan doe je dat, zou mij een zorg wezen :cry

 

Er worden goede resultaten met die tenten gehaalt, ook ik haal er deze keer genoeg vanaf.

 

:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT onnodig quoten, meer info? hier

ok,

 

ken jij iemand hier of waar dan ook, die ook kweekt in deze tent met 1uitgang.(ik heb zelf een gaatje bij gemaakt voor verse lucht 125mm)

en dat het wel goed gingt,ben benieuwd,want tot nu toe heeft nog niemand hier gereageerd

over deze tent dat ie wel hierin kweekt en goed ging,,blijf maar gissen

zover ik weet is er na deze tent een zelfde type gekomen met 3uitgangen en die zijn wel goed..

en er is een verschil van binnen als je goed kijkt naar die zeil..

heb zelf nagetrokken/vergeleken bij andere gs.

maar goed.we gaan het zien/horen..als saen weer over nieuw begint..

 

groetjes..kya

Share this post


Link to post
Share on other sites

3 ingangen, 1 uitgang bovenin.

 

5 ons vorige keer, deze keer kan ws nog wel meer

(heb de kast zelf ook wat bewerkt, 2e uitgang erin, 2afzuigers en een inlaat erbij :) )

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ kya786 & Saen

 

Klik aub even op HIER aub :)

 

//EDIT ivm onnodig quoten. Klik..lees..leer HIER aub.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kya: als saen weer over nieuw begint..

 

Nou Kya ik ben weer overnieuw begonnen dit keer ga ik de Ph op 5.8 houden kijken of het verschil maakt hoorde ook dat het miss aan het hout lag in de omg. spaanplaat zie topic:

http://www.wietforum.nl/Problemen-Wat-Kan-...ijn-t28369.html

we gaan 't zien ik hoop echt dat het aan de Ph ligt maar ik denk zelf samen met een stel andere dat dit het niet is. En ja de spaanplaat zit er wel maar als je de kamer binnenkomt ruik je niks van een vreemde lucht ofzo en het is kamer temp daar rond 22gr. en op de chat zeggen zegt de 1 dat is het en de ander zegt nee dat is het niet....

 

Dus vanaf hier ga ik dus verder met een nieuwe kweek met Ph meter. ik ga juist met dit topic verder zodat iedereen alles makkelijk terug kan vinden mochten ze wat willen weten. Wish me luck!!!!!!

 

Zaterdag stekken gehaald geplaatst in kokos potjes alleen nu wat kleinere het stekkenblokje was behoorlijk nat, heb de onderkant van het potje een beetje in me water met rootjuice gehangen ph op 5.8

 

Zondag:17-6

Vandaag 10 Ml water op 5.8 met rootjuice gegeven

med_gallery_9126_2443_1498284.jpg

 

med_gallery_9126_2443_48656.jpg

 

Nou zien jullie nu al iets vertel het me asap aub.

greetz Saen

Share this post


Link to post
Share on other sites

suc6 saen,ga je volgen

kya

 

[EDIT onnodig quoten: gebruik de knop met 'add reply' helemaal onderaan. Hiermee reageer je zonder quote. De knop 'reply' direct onder elke reactie moet je niet gebruiken, die neemt een quote mee. ]

Share this post


Link to post
Share on other sites

qoute eens niet het hele stuk man, is de 2e keer oid al dat dit gezegt moet worden.

 

:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

succes saen,

 

 

Ph 6,0 is beter op aarde geloof ik...

 

 

hoi! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ stz: Heb je het nou tegen mij over die onodig quoten ik tik toch elke keer op add reply ik pak miss een regel uit de tekst niet het hele blad of zien jullie iets wat ik niet zie?????

 

@ Glazenwasser: dan ga ik hem iets verhogen naar 6.0, of ik moet weer horen dat ik dit niet moet doen want de meningen lopen nogal is uiteen whahahaa :)

oja glazenwasser kun je nog ff uitleggen aan me waarom jij denkt dat die 100w lamp niet goed is en ze niet in de bloei gaan vroeg het je op de vorige pag. alleen geen antw. heb nu de 600w er 18 uur opgezet maar als die 100w lamp wel werkt dan scheelt dit weer in verbruik :smoke

 

@ de rest nou ik ga me best doen en ja ik hoop ook dat deze kweek gaat lukken want op deze manier :cry

 

greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

18-6

Hoe fout kan 't gaan denk je! ik kom net aan ga naar boven ff kijken hoe het is met me dames, vreemd de lamp staat niet aan en die had al een uur aan moeten staan. Ik doe de tent open zeiknat van me luchtbevochtiger, ik loop naar beneden en zie dat de stoppen door zijn geslagen ik druk ze weer omhoog en de lamp gaat weer branden, hmm knettert wel een beetje ik trek de stekker eruit en droog met een handoek me tent af !@^%)*& stress voor me planten denk ik #@%&^*( bijna brand denk ik en ik zie bij me lamp dat er een stroomkabeltje aan het doorbranden is helemaal zwart. Gelukkig is alles knap aangesloten geaard enzo Pfiewww, en had ik nog een andere kap en lamp liggen dus heb ik de oude eraf gehaald en de nieuwe erop gezet ff nagedroogd.

de luchtbevochtiger had ook een lekkere plas nagelaten waar me dames in stonden zeiknat dus.... die heb ik uit hun potje gehaald en in een nieuw potje gezet zo staan ze weer droog.

Maarja de start is al weer verneukt.

Denk je dat ze hier veel last van zullen krijgen?????

 

Whish me Luck,

 

Greetz Saen

Share this post


Link to post
Share on other sites

...ff een tip om dat niet nog eens te laten gebeuren:

 

niet de luchtbevochiger aan laten staan terwijl de lamp uit is!

 

...schakel de bevochtiger samen met de lamp.

 

 

 

denk niet dat alles nu per sé verneukt is als je nu extra lief voor ze bent! :cry

 

 

succes!

 

laters :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sean

 

Ook ik draai met de tent.

En ben er gewoon heel tevrede over.

Ik heb ook net als kya een ventilatie gat er bij gemaakt.

 

Ik heb het in het dak van de tent gedaan.

Beetje af gekeken van Cees, die geloofde er heilig in dat dat werkte. En ik moet het nog zien :cry :)

 

Heb netjes een gat uit geknipt aan de zijkant in het dak van 115mm.

En daar een combidec door heen getrokken, van 125mm.

Door dat ik het wat strakker heb gedaan, komt er geen licht naast de slang de tent binnen, en ook niet door de slang zelf die hangt met een bocht naast de tent.

Die kant is zoiezo donker.

 

Jammer dat het fout is gegaan maar moet nu lukken.

 

gr ert

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Ert,

 

Je draait ook met de tent zeg je, is dat de tent die je hier hebt gekocht de imitatie of heb je gewoon ook een imitatie want dat is nu de grote vraag?

Een extra ventilatie gat zeg je maar zijn die flappen niet genoeg dan? Ik denk niet dat het hier aan ligt te temp en Lv heb ik gewoon goed en nu gebruik ik een Ph meter houd hem op 5.8 en ben net wezen kijken nou ze staan nu 4 dagen ze zijn nog geen reet gegroeid.

Water +rootjuice afzuren op 5.8 18 uur licht met de 600 w dus niet 12 uur en dan die 100 w lamp aan.

Glazenwasser zegt dat dat het is, nou ik denk het niet.

Ik wordt er helemaal dol van zo erg dat ik er zowat niet van kan slapen je kan beter relatie problemen hebben dan weet je tenminste waar het om gaat. :)

Nu blijf je maar gissen wat is het is het de tent is het de vloerbedekking is het het hout in de omg. wat is het @$%&*! weet je wat het is het gaat steeds meer kosten en je weet gewoon niet waar je het zoeken moet.

foto 19-6 dag 4

med_gallery_9126_2443_1711317.jpg

 

net 25 Ml water + voeding gegeven waren ze weer aan toe.

 

Greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

rustig aan. Stekken moeten aanslaan. Waarom heb je ze niet gelijk op grotere potten gezet overigens? Nou moet je straks wéér overpotten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ff geduld, net wat whazzup zegd.

 

En ook ik vraag me af waarom je ze niet in de grotere potten zet??

Dan wortelen ze gelijk goed, n ik zind ze er niet slecht uit zien.

 

Ik heb een imitatie geloof ik.

Maar die zijn gewoon goed hoor, geen problemen mee.

 

Ik vond de ventilatie niet genoeg nee. En anders moest ik de flappen op de potten leggen en dan komt er licht in je tent en daar heb je helemaal niks aan, nee toch.

Dus door de flappen komt wel ventilatie maar nu ook van boven de toppen en ik zelf vind het beter.

 

gr ert

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...