Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Saen

Kweekverslag 26pp In Tent (nieuwe Kweek Pag 5)

Recommended Posts

De Opstelling:

Homebox Xl (imitatie)

600 W GE

100 W lamp extra(?) deze lamp gaat na 12 uur aan omdat ik 2 tenten heb op 1 tijdklok en anders in de problemen kom als de klok na 12 uur uitslaat neemt de 100w de rest van de 6 uur over.

1000m3 afzuiger

1000m3 filter

zie ook: http://www.wietforum.nl/index.php?showtopic=27472&st=15

 

Voeding dat ik gebruik:

med_gallery_9126_2443_626221.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ok deze heb ik vorige week gehaald (1-6-07) potjes ingewaterd stekken geplaatst dag gewacht klein beetje water toegevoegd en laten drogen.

Vandaag(5-6-07) waren de potjes zogoed als allemaal vrij droog en licht,en heb ik de onderkant van de potjes ff in water gehangen (klein stukkie) Lamp 600w hangt op 130cm

med_gallery_9126_2443_461580.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

zag dit bij 1 potje

med_gallery_9126_2443_1225890.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Temp is lager hoor raam stond niet open,foutje

med_gallery_9126_2443_664599.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met veel zorg en aandacht gaat t je zeker lukken :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok thanks :verrygood

 

Ze staan nu 4 dagen heb alleen nog maar water gegeven, de Gs zei dat ik ook nog geen Rootjuice hoefde te gebruiken. Maar wanneer zal ik ze overpotten(7 L) en wanneer/moet ik Rootjuice geven?

 

Greetz...

Share this post


Link to post
Share on other sites
100 W lamp extra(?) deze lamp gaat na 12 uur aan omdat ik 2 tenten heb op 1 tijdklok en anders in de problemen kom als de klok na 12 uur uitslaat neemt de 100w de rest van de 6 uur over.

Leg dat eens uit?

 

En ik geef je de tip om eens een heleboel kweekverslagen te gaan lezen, zodat je een beetje basiskennis opbouwt. Anders vergooi je al je geld..

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT ivm onnodig quoten. Klik..lees..leer HIER aub.

 

Hey speedway ja dat ga ik zeker doen die verslagen lezen er zijn er een hoop daar die ook net beginnen dus zal er zeker wat van opsteken,maar die stekken had ik al staan dus ja ik ben al bezig dus lezen doe ik maar zal ook zeker jullie hulp nodig hebben bij mijn kweekje :whistling

 

En over die 100 w zal ik ff uitleggen:

 

Ik heb een schakelbord met 2 vca's en daar tussen 1 tijdklok maar omdat ik een tent nu draai en de andere tent zou 4 weken later beginnen, dan is de ene tent al op 12/12 gezet maar de andere tent moet op 18 uur staan dan kom ik dus in de problemen met de tijd.

Dus zei de Gs tegen mij dan kun je een 100w lamp erbij hangen op een tijdklok die springt dan aan op het moment dat de 600w uitgaat en blijft de 100w lamp nog 6 uurtjes aan staan.

De temperatuur loopt ook langzaam terug het gaat er alleen om dat het nog licht is en me tent.(dit schijnt gewoon te werken volgens de verhalen van de Gs. :verrygood

med_gallery_9126_2328_1387540.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

vaag verhaal, was een timer bijkopen voor je tweede lamp niet goedkoper? :verrygood

greetz, en succes :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik vind het een raar vaag verhaal helemaal omdat je met 2 verschillende tenten kweek waarom geen twee schakelbordjes nooit ergens last van

 

lampen op elkaar aan koppelen op 1 tijd klok zo ik sowieso nooit doen of je meot zo'n betrouwbare kast hebben van een paar 100 euro dan kan het wel

 

er zal maar iets gebeuren met een lamp of met de klok zit je met je problemen

 

tip: gewoon weer ff knutselen in fixen die hap

 

greetzzz masteryero

 

ps voor de rest suc7 er mee :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

He jo sean zie je nou dat een topic openen een strak plan is nu kennen we je allemaal in de gaten houden en als je luistert en goed het forum doorleest kan het haast niet meer fout gaan.

 

veel plezier met deze kweek en schroom niet om vragen te stellen.

 

 

De groenten van Growman :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Tom Ploft and masteryero:

Met die tijdklok bedoel ik de relaiskast (probe 1x20amp+kachel) die op de foto is afgebeeld en niet een gewoon los tijdklokkie (sorry als dit een beetje onduidelijk was) en z'n relaiskast is duurder dan een losse 100w lamp :verrygood

 

@ growman: Thanks kerel zal jullie op de hoogte houden met tekst en pics

Kun jij het misschien bevestigen wat hier boven staat verhaal van die extra 100w lamp?

 

Greetz :whistling

 

 

6-6-07: 26gr Lv 59% de potjes voelen erg licht aan en de grond ziet er droog uit maar de stekken staan wel goed mijn gevoel zegt water geven maar volgens mij moet ik daar nog ff mee wachten, tips?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik denk dat er met die twee lampen het volgende bedoelt wordt

 

1 grote lamp schakelt in tent1 aan, brand 12 uur en schakelt uit, op het relais schakelt er dan ook 1 in, in de andere tent, en brand 12 uur, als die weer uit gaat springt die in tent1 weer aan etc

om dit niet om te hoeven gooien, en toch de 18 uur te halen brand er die andere 6 uur een 100watt lamp, tijdelijk en apart geschakelt met een klokkie ipv aparte relais (2)

 

Sean, doe eens foto maken en goedzo dat je niet te vlug weer water erop slingert.

Als ze gistere al licht en droog aanvoelen, zou vandaag weleens het moment kunnen zijn voor een beetje water van onder.

 

Je vroeg ook waneer je ze moest overpotten, uhm, nu ?

zorgen dat je aarde in de nieuwe potten wat vochtig is, zeker niet zeiknat, beetje rootjuice door het water heen, gewoon van bovenaf even is ok.

stekkies erin en w88 tot de pot weer droog is, dan vanaf onder doorgaan met wateren and so on

kom je nog ff op de chat kletsen binnenkort ? :verrygood

 

Succes man en tot zover lijkt het aardig te gaan he ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT ivm onnodig quoten. Klik..lees..leer HIER aub.

 

Hey SSaL en de rest...

 

Ja zoiets is het alleen gaan allebei de lampen aan op hetzelde moment en slaan uit op het zelfde moment alleen moet de 2e tent nog 6 extra uren draaien en daar is de 100w lamp voor. foto:

med_gallery_9126_2443_1490385.jpg

 

 

 

 

600w lamp gaat uit tijdklok neemt de andere 6 uur over.

med_gallery_9126_2443_347445.jpg

 

 

 

 

zo moet ie wel duidelijk zijn denk.

 

7-6-07 overpotten ga ik nu aan beginnen heb de potten al klaar staan heb vandaag me tensiometer binnen gekregen dus dit moet ook wel goed komen dan met water. :whistling

ik had 1 pot al wat water gegeven 350ml om zo te kijken hoeveel ie aangaf Mbar 80 dit is perfect volgens mij.

 

En de chat zal ff kijken of ik kan vanaaf.

 

greetz :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Growman ik zat zelf te denken om nog een dag of 2 te wachten tot de toppen goed hard zijn :whistling :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update 8-6-7

Vandaag was het behoorlijk heet maar me afzuiger staat niet eens zo heel ver open 28.3gr. Lv 70% prima temperatuur. Tensio gaf aan 80 Mbar ook wel goed dus,toch? Nog ff geen extra water.

med_gallery_9126_2443_1848721.jpg

 

 

med_gallery_9126_2443_1445984.jpg

 

Over hoelang zal ik ze op 12/12 zetten? en moet ik nu al beginnen met de lamp al een stukkie naar beneden te doen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

He sean laat ze voorlopig nog maar op 18/6 zeker nog een dikke week gewoon aankijken.

ps maak voortaan alleen fotos met je lamp uit en gebruik de flitser van je camera want zo zien we nog de kleur niet. verder alleen water geven he . de lamp kan op zo''n 60 cm naarmate je planten groeien gaat je lamp mee omhoog. :verrygood

 

 

growman

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Growman,

 

Ja ik was weer net te laat met een foto maken de lampen gingen net aan, maar ik ga erop letten :verrygood

Ik laat ze dan nog wel ff staan op 18/6 en laat langzaam de lamp wat zakken.

En je zegt alleen water dus geen rootjuice meer?

 

tot zo.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zelf water men planten een dag voor dat de stekken er in gaan in met wortelstimolater ik neem aan dat rootjuice het zelfde is daarna alleen de eerste week nog .Dus eerste week wortelstimo dan 2'a''3 weken alleen water totdat de plant om voeding gaat vragen. :verrygood

 

growman

Share this post


Link to post
Share on other sites

9-6-7:

Net voor de lampen aangingen ff een fotootje geschoten(Growman :) ) toen water gegeven 350ml water + klein beetje rootjuice had dit nog klaar staan, ga nu over op alleen water. De dames drinken behoorlijk volgens mij tik net op me tensio en die gaf 110Mbar aan dus zo maar ff kijken op hoeveel ie straks staat.

Bij het water geven tik ik tegen me temp meter die valt om en ja hoor pcies tegen een stek gebroken tijdens me redding brak ie helemaal af. Shit :verrygood

med_gallery_9126_2443_367688.jpg

 

 

 

med_gallery_9126_2443_1532136.jpg

 

 

 

med_gallery_9126_2443_736597.jpg

 

 

 

Ze staan nu 9 dagen ik vindt ze toch nog vrij klein, of niet?

 

01:00 net ff gekeken 28.1 gr Lv 61% maar alleen veel te veel water gegeven 350 ml is dus duidelijk teveel geweest Mbar stond op 40 shit, er zit maar 1 ding op denk wachten....:whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Humm deze hebben niet echt de juiste kleuren het is in het begin niet echt goed gegaan geloof ik deze stekken had je toch al ,kijk het nog een weekie aan maar als het zo blijft vrees ik het ergste voor je :verrygood

 

growman

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT ivm onnodig quoten. Klik..lees..leer HIER aub.

 

He hoe ken dat nou deze heb ik 10 dagen terug gehaald en heb alles hier gepost, wat is er mis met de kleur dan? en hoezo het ergste ik heb alleen water gegeven en een beetje rootjuice. De temp enzo heb ik elke keer nog goed onder controle gehad hoe kan dit nou....Iemand?????? Wat gaat er dan mis?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Saen, vind je dat je plantjes volledig mooi groen staan? ik dacht het niet...Ze worden geel...

Tip: lezen,lezen,lezen :verrygood

Ik dacht dat een tensio niet goed werkt in kleine potten...iets vanaf 11L

Je voelt gewoon aan je pot, hoe zwaar is die, voelen met je vinger ; is de grond niet te droog of vochtig

Verder, is die grond voorbemest? Anders kan je er es aan beginnen te denken om wat voeding mee te geven...

Heb je myco en bacto vooraf in je grond gedaan? Bij mij helpt deze alvast om een stabiel grondmilieu te maken..

 

Tijdens de groei: 1ml algamic & 0.5 - 1 ml grow of vis mix als bladvoeding in de beginfase helpt ook goed...

 

Dit is het biobizz schema dat ik gebruik met hulp van Spock & rataplan:

 

Bacto om de 2 weken 1 beurt

Yucca elke week 1 beurt

 

week 1 bloei

0.5 ml grow

1ml bloom

1ml guano

1ml algamic

 

week 2

1 ml grow

1ml bloom

1ml guano

1ml algamic

 

 

week 3

1.0 ml grow

om de 2 a 4 week yucca

1ml bloom

0.5 ml topmax

1 ml guano

1ml algamic

 

week 4

1.0 ml grow

1.5ml bloom

1ml topmax

1.5 ml guano

2ml algamic

 

week 5 ph 6.1

1.0 ml grow

2.0 ml bloom

2ml topmax

1.5 ml guano

2ml algamic

 

week 6 ph 6.2

1ml grow

2.5 ml Biobloom

2ml Topmax

2ml Guano

2ml algamic

 

week 7 ph 6.3

1 ml Biogrow

2.5 ml Biobloom

2.5 ml Topmax

2ml Guano

2ml algamic

 

week 8

2.5 ml topmax

0.5ml grow

1.5 ml bloom

2ml guano

2ml algamic

 

Week 9 : water

 

Succes ermee!!

 

Groetjes T

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok Thanks tijger ik ga er ff naar kijken, ik heb de stekken net ff bekeken maar miss dat het door de flits komt hoor het ziet er erger uit op de foto, maar de nieuwe blaadjes zijn toch altijd lichter en dan kleuren ze donkerder.

Share this post


Link to post
Share on other sites

He als de lichte blaadjes donkerder kleuren hoef je je geen zorgen te maken weet aleen dat als je planten geel blijven het niet goed gaat. :verrygood

 

 

growman

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...