Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
kobe

Guerilla In Maisveld

Recommended Posts

He hallo, ik ben nieuw hier en heb het forum al aardig doorgespit maar zit nog wel even met een paar vraagjes over een guerilla in een maisveld.

 

Ik ben namelijk van plan om samen met een maatje een aantal planten te laten groeien in een afgelegen maisveld vlak bij mijn huis, tussen de maisplanten dus... :smoke Ik weet uit voorgaande jaren dat de mais hier meestal eind september geoogst wordt, ben ik dan nog op tijd of doe ik er verstandig aan een andere guerilla plek te kiezen? En welk soort kan ik het best nemen? Ik heb iets gelezen over Purple Power en Power Plant (PP) maar het is nog een beetje verwarrend voor mij.. :verrygood En hoe groot moeten mijn stekjes ongeveer zijn als ik ze wil poten tussen de mais? Ik hoop dat jullie mij een beetje kunnen helpen :bier

Share this post


Link to post
Share on other sites

zover ik er iets van weet, zou ik rap een andere plek zoeken , maisvelden zijn natuurlijk zalig om in te planten vind ik ook , maar tzit zo als de mais in september wordt geoogst moede volgens mij u planten al redelijk vroeg gaan neerzetten .

 

dus heb je hier al ergens een maisveld gezien waaar de mais al 1 meter hoog staat , kdacht et ook niet :bier

 

dus als je moet wachten tegen wanneer die zo hoog staat , zal nog effe duren , en je de planten al moet oogsten in september

zou ik een andere plek zoeken :verrygood

 

 

corrigeer indien ik fout ben hier

 

bye

Share this post


Link to post
Share on other sites

ma ik heb hier al op het forum veel geleze over planten in maisvelden en dat is perfect doenbaar, je moet gwn weten of te weten komen wnr de boer gaat oogsten en dan moet jij voor hem gaan oogsten :bier en een plant kan makkelijk op 2maand 90cm worde dus daar kunt ge toch ook al deftige toppen vanhale denkik toch. Het enige probleem is spint en al dien andere zever da er in die mais zit

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je weet welke mais gedorst word ( enkel voor het zaad ) ipv gehakseld ( eten voor de koeien ), dan kun je wel eens proberen om te kweken in een veld dat bestemd is om te dorsen.

 

deze dorsmais blijft altijd langer staan dan gewone haksel mais omdat hij langer moet rijpen.

 

weet wel dat je vanuit de lucht gemakkelijk open plekken ziet in een mooi egaal maisveld

 

later,

 

 

Roel

Share this post


Link to post
Share on other sites

De mais wordt gehakseld eind september. Ik weet niet of het vanuit de lucht goed zichtbaar is, ik ben namelijk niet van plan om het heel groots op te zetten, dacht zelf aan een plantje of vijf..

Share this post


Link to post
Share on other sites

OP het moment vliegen ze in braband over maaisvelden heen om te kijken of er grote vlakken van een andere kleur in zitten

Als dit zo is gaan ze polshoogte nemen

Dit is gekomen omdat boeren klaagden over de schade die ze hier door hadden

Als je 5 planten zet is dit geen probleem lijkt me

Hoe wel rekening met een ander zen inkomen in dit geval de boer dus

Een mooi manier om hem niet lastig te vallen en zelf een betere opbrengst te hebben,is tussen de maaisvelden bij de sloot de planten te zetten

Zo heb je een veel grotere kans dat ze geen watertekort hebben en ze hebben genoeg licht

Ook valt dit vanuitde helicopter niet op

 

 

Succes

 

tnt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb 3 plekken met in totaal 19 plantjes in de mais staan (1x4 1x5 1x10), dit is vanuit de lucht mischien wel te zien maar geloof niet dat ze daar politie op afsturen. Overigens zijn het zaailingen dus de manne moeten er nog uit. Truuk is gewoon te zorgen voor vroege bloeiers die voor eind september klaar zijn (dame blanches in mijn geval).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hakselmais word geoogst tussen 10 oktober en 25 oktober,

dat is bijna elk jaar zo.

 

Je moet met bepaalde factoren rekening houden,

 

Zet er nooit veel bij elkaar, hierdoor beschadig je enkel het minimum aan mais.

De overheid schat de opbrengst van de boeren vanuit de lucht met een helicopter.(das niet altijd om wietplanten te gaan zoeken hoor, ze willen gewoon de opbrengsten schatten, dus ook de belasting derop)

Zorg dat ze op geen veldje wiet botsen dus. Een paar groene knotsjes kijken ze zo overheen.

Plantje of 2 a 3 per verschillende lokatie dus.

 

Je moet ook rekenen hoe diep je je planten zal gaan zetten van de rand van het veld af aan.

Mais word gesproeit met brede traktorsproeiers, je moet ervoor zorgen dus dat als die gozer gaat sproeien hij niet over een veldje wiet heenrijd.

Niet dat die gast ze zou beschadigen hoor, maar zijn cabine zweeft net over de mais en ondertussen zou hij het wel zien.

Soms ziet justitie het niet zitten om de plantjes eruit te gaan halen, dan laten ze de hele boel omrijden.......

wie betaald dat denk je? let dus maar op.

Dus natuurlijk zal de boer in kwestie wel preventief te werk gaan als ie zoon plantjes ziet staan.(velen toch)

 

Reken dat die sproeiarmen tochwel heel wat meters breed zijn.

Planten op een meter of 3 van de rand van het maisveld is perfekt, daar komt enkel de sproeiarm over en niet de cabine met ogen, hehe.

 

succes met je guerilla,

mits goed voorbereiding en 110% denkwerk zal je meer als slagen in je opzet.

 

groets esko,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha ik zou het zo ie zo nooit doen!

een goeie vriend van mij had ze ook stiekem bij een

boer tussen de mais gezet.

en 2dagen voordat hij zou gaan oogsten heeft de boer

het mais van het land gehaald dus ook gelijk de vrouwtjes

meegenomen in de combaine.

dus zet ze gwn lekker bij jezelf in de tuin of in huis

en je hebt nergens last van!

Share this post


Link to post
Share on other sites

inderdaad nergens last van maar guerilla kan buiten het feit dat je een goede oogst kan hebben ook gewoon leuk en spannend zijn om te doen.

Dat wil ook wel wat of niet dan :bier

Share this post


Link to post
Share on other sites

Indd budget, eigenlijk doe ik het ook grotendeels voor de kick. Heb een leuke baan maar heb ook mijn underground/undercover/guerilla acties nodig om het allemaal een beetje spannender te maken :bier

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik test altijd een lokatie met 1 plantje om te kijken of ie de moeite waard is ik ben nu een aan het testen in een natuurgebied dat verboden toegang is net langs de rand zo,n 1km van de dichtsbijzijnde weg en hemelsbreed 350-400 meter van zo'n afstand kunnen ze ook niet meer herkernd worden door wandelaars.

ik test altijd i.v.m. kijken hoeveel of de hoeveelheid insecten/waterhuishouding(dat ik niet te vaak moet watergeven) en de pakkans daar is naar 1 jaar testen en als het gelukt is met meer proberen zodat je niet meteen een hele oogst kwijt bent.

 

grtz,

Bram

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik stik altijd in dat onkruid dus alles wat te veel is gaat weg.

word het gevonden dan jammer, zo niet heb ik weer mazzel :bier

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk om die verschillende reacties te lezen.. maar welke plantsoort kan ik nu het beste kiezen? Een vroege bloeier lijkt me dan het best omdat ik natuurlijk niet wil dat m'n planten met de gehakselde mais richting de boer gaan, al zullen die koeien dat misschien anders vinden.. :whistling

Nu moet ik nog op zoek naar stekjes.. (ik wil trouwens niet teveel doen, ik dacht aan 2 locaties met elk 4 of 5 planten)

Bedankt voor de reacties :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ga ook een paar plantjes tussen de mais zetten maar nog even wachten tot hij wat hoger staat .

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb een super idee voor guerilla kweken: je zet je planten gewoon in het dichtsbijzijnde (industriele)hennepveld voor velzels het probleem is alleen dat je waarschijnlijk de zaadjes die je krijgt door de mannelijke industriehennep planten moet je wel uit je toppen halen maar daar vallen ze dus écht niet op!

kijk maar eens op deze site:

HEMPFLAX MARKETING BV

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja handig, dan zitten je mooie stekjes helemaal vol met hennepzaad en geen toppen. Niet echt handig heh?

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoezo geen toppen? er komen nog steeds toppen aan je planten hoor (wel minder natuurlijk) want de toppen zijn daar juist voor om zich voort te planten alleen als ze geen stuifmeel krijgen groeien de toppen door om zo meer kans te krijgen dat ze stuifmeel opvangen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja daarom, en heb je dus toppen helemaal vol met hennepzaad, en geen wiet. De plant stopt met het aanmaken van witte haartjes zodra deze bestuift is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

een tip: ben je nog geen 18 jaar en wil je echt weten wanneer de boer zijn maisveld zal afrijden?

 

men beld aan op het boerenhof, vraagt aan de boer of je die een intervieuw mag afnemen voor school.

 

de vragen gaan natuurlijk over gewassen. meerbepaald mais!

 

zo vraag je de datum wanneer hij de mais +- zal afrijden en stel je er nog een paar nut(eloze) vragen extra

 

je kan ook vragen welke soort hij plant.

 

op deze manier weet je het bijna zeker en zal je vraag niet als verdacht aanzien worden. bel wel bij de juiste boer aan.

 

 

groet!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben ook van plan om een paar plantjes te zetten in de mais, maar ik zou een 30-tal lowryders nemen...

komen niet groot, en is rap klaar :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

mensen mensen, let op de datum :wacko:

 

30 tal lowryders? neem er dan 300 dan heb je er uiteindelijknog wat aan.. aan 2 ons wiet heeft bijna niemand wat en is een guerilla niet echt waard naar mijn mening..

 

Groeten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ cannabusinesss

 

maar 300 :specool

300 is wel te veel vind ik, hoeveel zou je trouwens kunnen afhalen van zo'n 30 lowryders.. met natuurlik de mannetjes er bij die al weg vallen?.. :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij lowryders hoef je het niet om de opbrengst te doen.

Van de 30 planten uitgaan van 15 vrouwen*10 gram = 150 gram

 

Of brengen ze buiten aanzienelijk meer op??

Je ken volgens mij beter 5 / 10 ''normale'' planten neerzetten. Moet je langer wachten maar heb je meer he :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

tussen het mais gaat alles om tijd dus kan je beter wel lowryder gebruiken echter werd ergezegd 30 stuks..

 

als je een zadenkweek doet is 30 voldoende ja maar voor de wiet zelf bij lange na niet..

 

Greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...