Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Bastard

75 Pp (powerplant) Guerilla..

Recommended Posts

Hallo allemaal,

 

Dit jaar 75 PP stekjes in de voorgroei op zolder, staan er verdomd mooi bij! :huh: Over een paar dagen ga ik ze zetten.

 

De vorige keer mijn 100 Vicjes omgetrapt door de boer (maisveld) dus hoop dat ik dit jaar meer geluk heb :bier

 

Ik heb een mooie plek gevonden aan het water.

Ik ben daar (op een verdwaalde visser) nog nooit iemand tegen gekomen.

De plaats aar de visser zat is trouwens nog 100 meter van de plek vandaan.

Om er te komen moet je door een heel stuk ellendig takken gedoe, terwijl de vliegjes en weet ik vel wat voor vieze beestjes in je nek gaan zitten. Ondertussen zakken je schoenen weg in de drassige moerasgrond.

Zonder hoge laarzen hoef je niet eens te proberen op deze plek te komen.

Hou dit even vol en je komt op de plek... :whistling

 

Tussen al die ellende opeens een mooi stukje groen waar de zon ook nog eens mooi schijnt.

Als je er bent krijg je het idee dat de rest van de wereld is uitgestorven.

Verder van alle kanten omringt door bomen en heel dicht begroeid struikgewas met irritante prikkels en takken.

 

Water zit er dus ook in de buurt, ik schat zo'n 30 meter van de plek af.

 

Heeft er iemand misschien tips of trucjes, waardoor ik mocht het nodig zijn, makkelijker water kan geven?

Ik zie het namelijk niet zo zitten om met 75 emmers door die struikn te gaan kruipen... :lol:

 

Zijn hier misschien pompen voor (op elektromotor) die het water zo'n stuk kunnen verplaatsen?

Er zijn vast meer mensen hier die dit probleem kennen...dus...

 

Alle tips zijn zeer welkom :verrygood

 

Groetjes allemaal en succes met jullie Guerilla projecten..... :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ondertussen zakken je schoenen weg in de drassige moerasgrond.

 

Water geven zal niet eens nodig zijn. Maareh, had je jezelf al voorgesteld?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik word een beetje wantrouwig als ik mzelf voor moet stellen aan iemand die Jan de Ripper heet... :verrygood

Ik heb hele slechte ervaringen met rippers... :whistling

 

Nee ff serieus... ik wil me best aan jullie voorstellen, maar ik wil ook anoniem blijven, dus hoe moet ik dat doen? Wat wil je weten?

 

Ik wil jullie trouwens best op de hoogte houden en af en toe laten weten hoe het gaat met mijn groene goud, en foto's maken...

 

De grond waar te staan inderdaad vrij vochtig, maar niet moerassig. Het stukje war je doorheen moet lopen om op de plek te komen is moerassig...maar de plek zelf is niet zo...

En met de zomers van tegenwoordig wordt alles zo droog, dat ik in July, Augustes toch moet bewateren (en voeding) ben ik bang, tenminste, wil ik resultaat zien in September...vandaar mijn vraag over een wateroplossing...

Share this post


Link to post
Share on other sites

als er water in de buurt zit zal het grondwater niet zo gek diep zitten.. dus zou je ze niet hoeven te bewateren. Tenzij je niks beters te doen hebt.. :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

De plek ligt op dit moment ik schat zo'n 30 meter van een grote rivier af...ik weet niet hoe die situatie in july is, het water zakt misschien wel een heel stuk...zou dat voor het grondwater veel uitmaken dan? Ik bedoel, er zit 1 meter van de waterkant neem ik aan meer grondwater dan 250 meter van de waterkant af? Of zit er in een straal van bijv... 250 meter vanaf de waterkant altijd wel genoeg grondwater voor mijn 75 schatjes...

 

Dat zou natuurlijk ideaal zijn, maar dan nog zou ik er naartoe gaan om voeding te geven...ik wil een zo hoog mogelijke opbrengst proberen te halen als ze in September nog staan... :verrygood Dat weet je natuurlijk nooit zeker helaas...

 

Alvast bedankt voor jullie reacties...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb voor jullie ff 2 foto's gemaakt van de plantjes...

Ze staan nu dus nog op zolder, 75 stuks onder 1 lamp (600 watt)

gallery_11109_2331_661675.jpg

 

 

en eentje van dichterbij...

gallery_11109_2331_127509.jpg

 

Door het licht krijg je nu niet een heel duidelijk beeld misschien, maar ze zijn erg mooi groen :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

is het mischien een idee om een smal water kanaaltje vanaf de sloot naar de planten te graven? gewoon even een schep mee een uurtje graven en het water is bij de planten..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey,

 

wij kweken al een aantal jaren in het mais, en gebruiken een pomp om het water uit de sloot bij de plantjes te krijgen. (ongeveen een metertje of 40). Hiervoor hebben we een dompelpomp (24 volt), passend stuk slang en een accu mee het land in. Met een dompelpomp die ongeveer 6 M3 per uur aankan, heb je een redelijke straal water. Ook indien het land een redelijk stukje hoger ligt dan de sloot. Kost wel een eurotje of € 250,- maar is zeker de moeite waard. Als je een Wildkamp in de buurt hebt zou ik daar eens gaan kijken, daar kun je alles wel krijgen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zo dat zijn al flinke boompjes in die kleine pieter potjes :verrygood

tijd voor meer ruimte !!

 

 

nou suces in iedergeval en ik zou me niet te druk maken over water !! het zijn al flinke planten en die wortelen meteen als gekken .. als je ze met dit weer plant ben je echt meteen klaar met water geven .....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is een goed idee, had zelf ook zoiets in mijn hoofd, dacht alleen dat het een stuk duurder zou zijn... :whistling :bier :rofl Maar dit is zeker een uitkomst bij extreme droogte onder je plantjes... :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik haal altyd het plastic van de blokjes af...

Share this post


Link to post
Share on other sites

waarom zou je dat plastic van de blokjes ahalen?

ik deed dat voeger ook altijd (binnen) maar kwam er eigenlijk achter dat dat niks uitmaakt...

ja misschien voor buiten is het beter als ze eraf zijn, maar volgens mij alleen maar omdat nu duidelijk is dat ze erin gezet zijn...de stam breek er tch wel doorheen als hij te dik wordt...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik word een beetje wantrouwig als ik mzelf voor moet stellen aan iemand die Jan de Ripper heet... :verrygood

Ik heb hele slechte ervaringen met rippers... :whistling

 

Hahahahaha! Ik rip dvd's, geen kwekers! Die naam is nog uit die goeie ouwe tijd dat je nog goed kon verdienen aan gekopieerde dvd's.

 

De reden dat je dat plastic van je stekblokken "moet" halen is dat de worteltjes dan ook zijwaarts kunnen groeien i.p.v. alleen naar beneden. Uiteindelijk maakt het niet zo veel uit, maar in het begin slaan ze wat sneller aan als het eraf is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lekker man :whistling

Veel succes met je kweekie :verrygood

 

Priest

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo, vandaag de eerste 35 stekjes i de grond gezet... heb er in totaal 6 uur over gedaan...maar het staat :verrygood

Slakkenkorrels neerstrooid... en donderdag kippenmest strooien (was vandag uitverkocht :bier )

 

Hier 2 foto's van de locatie... Ik hoop dat ze een beetje duidelijk zijn...

gallery_11109_2331_839157.jpg

 

en nog eentje...

gallery_11109_2331_675807.jpg

 

 

Donderdag meer nieuws...

 

Laterzzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Roelonzo heb je wel gelezen?

Ten eerste is het een Guerilla kweek ten tweede is het moeilijk bereikbaar. En 75 planten verduisteren doe je ook niet in 10 minuutjes.

 

 

Nog even een tipje voor Bastard. Ik zag zaterdag in een tuinprogramma dat er nu ook een dompelpomp op de markt is met geintegreerde accu. Ze zeiden er alleen niet de prijs bij, maar was van het merk Gardena.

 

Ik heb net even op de site gekeken en dit is ook wel een vet ding daarvoor http://www.gardena.com/servlet/ProductDisp...tegory_rn=18751

Die word denk ik wel wat duurder..

 

(link naar het tuinprogramma filmpje http://stream01.platform01.truestreaming.n...l36_260507.wmv)

 

Grtz, Henkjan

Share this post


Link to post
Share on other sites

jo gurilla kwekers, ik weet ook 2 plekken waar ze staan in de buurt van Ruinen, Drenthe 1tje is van mij zelf de andere niet en weet ook niet van wie die is (ik laat ze wel staan natuurlijk wil zelf ook niet dat mijne geript worden) maar miss ken ik diegene wel en zou wel tips in RL (real life) willen uitwisselen. (vorig jaar waren ze trouwens ondekt en heeft het in de krant gestaan wil niet dat dat dit jaar weer gebeurt :verrygood)

 

btw. mijne staan in een natuurgebied (verboden toegang voor onbevoegden ^^ dus daar komt echt nooit iemand, lang leve dun bevolkt drenthe) maar ik werk bij het waterschap (op het lab) en mag dus langs het watertje komen :bier

 

grtz,

mr. Master Kush

Share this post


Link to post
Share on other sites
Roelonzo heb je wel gelezen?

Ten eerste is het een Guerilla kweek ten tweede is het moeilijk bereikbaar. En 75 planten verduisteren doe je ook niet in 10 minuutjes.

 

 

nou en , het is niet omdat het een guerilla kweek is dat je niet kan gaan verduisteren. ik ga het toch doen met mijn Gkweek.

ik wist ook wel dat 75 plantjes verduisteren geen makkelijke klus is :smoke , daarom dat ik het ook vroeg of ze het gingen doen .

aangezien dat deze jongens het zo grootschalig aanpakken denk ik wel dat ze goede weed willen oogsten, en door te verduisteren haal je je kwaliteit wel een stuk omhoog.

 

evengoede vrienden :verrygood

 

 

later,

 

Roel :bier

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind het nog steeds belachelijk om een guerilla plek te verduisteren. Elke dag 2 keer erheen om er een doekje over je plant heen te doen en 's avonds laat het doekje er weer af te halen.Zeker als je Guerillaplek zich in een moerasig gebied bevindt.

 

Je moet er ook elke nacht heen, dus uitgaan zit er ook niet echt meer in of je moet na het uitgaan met je dronken kop langs je plantjes om het doekje er weer af te halen... (lekker dronken door het moeras :smoke )

 

En als je 's avonds een keertje om 21.00 naar bed wil (Ja, die dagen heb je wel is neem ik aan) moet je toch weer uit je bedje ergens tussen twaalf en vier om dat verdomde doekje weer van je plant te halen. In je eigen tuin is dat deurtje open doekie eraf, klaar. Maar met guerilla moet je eerst paar minuten fietsen (soms nóg langer) door bosjes heen duiken, doekie eraf en dan nog terug naar je bedje :verrygood

Maarja, iedereen zijn eigen ding, het ligt er maar aan hoeveel je over hebt om kwaliteit buds te krijgen.

 

Ik ben in ieder geval benieuwd of je het vol houdt Roelonzo en als je het volhoudt hoe je toppen eruit gaan zien :bier

 

Even goede vrienden nog steeds, vind je wel een doorzetter als het je lukt,

Latertjes

Share this post


Link to post
Share on other sites
De reden dat je dat plastic van je stekblokken "moet" halen is dat de worteltjes dan ook zijwaarts kunnen groeien i.p.v. alleen naar beneden. Uiteindelijk maakt het niet zo veel uit, maar in het begin slaan ze wat sneller aan als het eraf is.

 

En plastic in de natuur achterlaten is ook niet zo netjes..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag de overige stekjes in grond in gezet...

Er staan er nu 70 in totaal...Ben blij dat dit erop zit :verrygood

Ben vergeten foto's te maken vandaag...maar die komen snel weer...En nu ga ik wachten op de regen....

 

later

 

Trouwens bedankt HenkJan voor de tip... Dat apparaat is uitermate geschikt...

Dus zoiets ga k denk ik wel aanschaffen voor dit kweekje (july) ik hou jullie op de hoogte hierover... :bier

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...