Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

En ze gaan nog steeds lekker, niet echt spannend ofzo. Gewoon lekker :execute

 

Ze zijn ondertussen boven de schutting, dus een kleine 1,90m geworden. Ben ik blij dat ik ze niet rond ijsheilige de grond heb in geduwd want dan waren ze wel 3 meter geworden vermoed ik ergens :icecool

 

 

vertel mij wat,,,DLS!!!

Kom een keer koffie doen hier!!! je zit gegarandeerd in de schaduw!! prachtig heripatroontje oplopen kun je hier!!

 

 

cheers for the report!!

I love those sealand soilgrows!hehe

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Tekno:

 

Nou mijn buurman valt wel meehoor, zolang je niet teveel skrijfvouten maakt :wOOt en voor struikrovers heb ik ook niet zoveel schrik met mijn woeste waakhond die je binnen de 5 min helemaal dood likt of kwispelt :blink:

 

@Hupla:

 

Ja man, wil ik zeker even komen doen, ik geef een belletje zometeen :smoke

 

@Jeroen1970:

 

He thx m8, ik hoop mee met de rest van de buitenpokers op die prachtige nazomer die ze ons al weken beloven :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hé Doc,

 

Ik help het jullie hopen, maar die Indian Summer, zien we hier in Eindhoven nog niet zo snel gebeuren.

 

Maar ook voor deze dames zullen we een kaarsje opsteken.

 

Groeten uit Eindhoven,

 

AS Grow

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou AS, ik blijf ook hopen maar we hebben de nodige voorzorgen al genomen moest ie er dan toch niet komen :whistling

 

Voorlopig blijft ie lekker voort bouwen en daar houden we wel van. Beetje kleur in de stampers gezien vandaag, vond ik ook niet lelijk.

 

med_gallery_10252_2306_2110660.jpg

 

 

Zoals gemeld kwam er in de topjes een kleurtje dat ik wel mooi vond.

 

med_gallery_10252_2306_356059.jpg

 

 

 

We hebben de 2 kleinste Double Funs verwijderd omdat de andere 2 al zo groot waren en daar komen we mee toe voor een winter vol afwisseling.

 

Zo hebben we toch weer kleinigheid verdient :blink: proost.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het buitenseizoen voor Dr.LivingStoned is afgelopen. De laatste Double Fun dame zat in no-time onder de schimmel plekken.

 

med_gallery_10252_2306_1224809.jpg

med_gallery_10252_2306_48335.jpg

med_gallery_10252_2306_988075.jpg

 

 

Het is op de foto's niet zo goed tezien door de rare kleuren, zal wel weer wat verkeerd ingesteld hebben op digibox want wat paars lijkt op de foto is in RL bruinig grijs en gewoon rot/schimmel en niet een mooi stukje gekleurd wietblad. :specool

 

Maar het tuintje is dus leeg, heel erg leeg. Gelukkig hadden we ons er al een beetje op ingesteld dat het dit jaar buiten niet echt je dat ging worden, maar toch.

 

De bouw van ons hokje voor binnen is klaar en daar zullen we terzijner tijd wel de updates van gaan bijhouden hier. :specool

 

Zo even verdriet doorspoelen met grote glazen :engel en gevolgd door dikke toeters heerlijk brabants kruid :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

tja, het is klote. Gelukkig ben je niet van buiten afhankelijk, zoals sommigen. Wie volgt :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo, echt verrot dat dit nu zo moet aflopen terwijl alles zo prachtig begon, ik zat er sterk aan te denken om volgend jaar double fun zaad te kopen van nomercy supply, omdat deze erg rot/schimmelbestendig schijnt te zijn, hier blijkt eigenlijk het tegendeel :specool mag ik daarom vragen waar je dit zaad vandaan hebt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jammer Dr.LivingStoned :smoke

 

Als jij ze ook vlak naast zo'n mooie schutting (=windscherm :specool ) zet maak je het schimmels ook wel wat makkelijker,nozem.

Binnenkort zal ik weer eens in mijn verslag gaan posten,het gaat NU immers pas beginnen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb ook nog geen last van toprot (ook df), bij mij moeten ze nog een 1à2 weken. maar bij de eerste tekenen van toprot gaan ze allemaal onder het mes.

ik heb mijn les wel geleerd vorig jaar: vechten tegen rot is als vechten tegen de bierkaai.

 

hopelijk blijft het droog en waait het veel de komende dagen.

 

volgend jaar meer succes.

Share this post


Link to post
Share on other sites
( mag ik daarom vragen waar je dit zaad vandaan hebt?

 

Jahoor, komt uit de gratis zaad via mediwiet site. Dus zou een kruising zijn van df volgens wat ik hier op forum kon lezen. Misschien dat het origineel toch sterker is. Ik probeer volgend jaar gewoon opnieuw, soms zit het tegen en soms mee. :smoke komt helemaal goed, Thx voor de support

 

Als jij ze ook vlak naast zo'n mooie schutting (=windscherm :engel ) zet maak je het schimmels ook wel wat makkelijker,nozem.

 

 

Ja Rich helemaal mee eens, waren het niet dat ik in prachtig zeeland woon en er hier altijd wind is. Ook tegen en door en voor het windscherm :bier Ook het feit dat het ineens over heel mijn plant zat en dan niet erg maar wel minstens 20 plaatsen dat ik op 2 min tijd vond aan de voorkant alleen al (heb de kant van de schutting niet eens nagekeken) maakt dat ik me weinig zorgen maakt dat ze tegen de schutting aanstaan. Nee dit wijd ik aan gewoon heel erg slechte wiet zomer, ach volgend jaar beter :smoke Thx 4 support in elk geval

 

@Cerberus: Ach op een grote buitenplant kan je best wel wat rot hebben zonder heel de plant te moeten omdoen. Maar ik zat helemaal in het begin van de bloei dus moesten nog zeker 6 weken ofzo en dan nu al op 20 plekken rot te vinden dat red je nooit. Als ik nu nog weekje moest sneed ik het wel gewoon weg hoor :specool Ik hoop in elk geval dat je meer succes mag hebben dan ik :specool die laatse 2 weken zullen nu ook nog wel loslopen voor je

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hé Doc,

 

We leven met je mee. Letterlijk dan, we hebben hier ook nodige maatregelen moeten nemen tegen optredend rot. Gelukkig hebben we de boel nu onder controle maar we houden de boel goed in de gaten. :smoke

 

Maar bevalt het een beetje dat Brabants kruid? De volgende lading komt waarschijnlijk eerder dan aanvankelijk gepland. Je had best kunnen vertellen met al je 12/12 kweek-ervaring, dat de mogelijkheid bestaat op eerdere afbloeiing. Vandaag (toch) maar een microscoop gehaald en met maar 6 weken bloemen, zijn de trichomen al wit.

 

In ieder geval zitten we vanavond ook aan het :specool. Als de vrouw van huis is.....

 

Groeten uit Eindhoven,

 

AS Grow

 

 

Noot

Is er echt helemaal niets noemenswaardigs over gebleven?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Het buitenseizoen voor Dr.LivingStoned is afgelopen. De laatste Double Fun dame zat in no-time onder de schimmel plekken.

 

Maar het tuintje is dus leeg, heel erg leeg. Gelukkig hadden we ons er al een beetje op ingesteld dat het dit jaar buiten niet echt je dat ging worden, maar toch.

 

Dit is dan duidelijk geen zuivere Double Fun , want die rotten zeker niet in zo'n vroeg stadium. Blijkbaar is de zo gunstige eigenschap van DF niet overeind gebleven in wernards kruising . Maar goed, een gegeven paard moet je niet in de bek kijken .

Share this post


Link to post
Share on other sites
Maar bevalt het een beetje dat Brabants kruid?

 

Nou AS, dat beviel zo goed dat we ons hebben moeten reppen om toch nog iets rookbaars richting testpanel te kunnen sturen ;) Had alleen gewild dat ik ook zo een mooi rook verslagje ineen had kunnen steken. Maar het beschrijven van smaak en geur met mooie woordjes ben ik niet zo goed in moet ik bekennen. Ik kan zeggen wat ik er anders aan had gewild, maar daar had ik dan weer geen zin in :P Vooral niet omdat ie heel erg lekker was :) en het vooral dat is wat ik heb onthouden ervan :specool

 

De volgende lading komt waarschijnlijk eerder dan aanvankelijk gepland. Je had best kunnen vertellen met al je 12/12 kweek-ervaring, dat de mogelijkheid bestaat op eerdere afbloeiing.

 

Grinnik met al mijn 12/12 ervaring, die is goed gelachen. Met al mijn slechte 12/12 ervaring bedoel je toch. En toen het 12/12 systeem mij verkocht werd 15 of meer jaar geleden werd het ook nog verkocht als de ideale manier voor de beginnende kweker, ze konden niet verder van de waarheid zitten. Want de opbrengsten zoals in het topic bij atmosphere is resultaat van een top kweker en niet van die 12/12 manier.

 

Blijf erbij, systeem is vooral voordelig voor de stekkenboer en zaadkweker. De stekkenboer verkoopt meer en de zaadkweker kan zijn zaadkweek sneller doorzetten. Die zijn gebaad bij volgende generatie's op korte termijn. Er zijn echt voordelen aan een 12/12 kweekje maar niet voor de gewone thuiskwekers imho. Je zet meer planten per m² om nadien een keer meer te oogsten per jaar. Dat slaat nergens op, kost je enkel meer zaad en/of stekken om nog niet over het risico te spreken en niet noodzakelijk om meer opbrengst op het einde van het jaar te hebben, want een voor groei ruimte kan het echt niet toppen als het over meer opbrengst gaat op een jaar. Dat houd namelijk ook je bloei hokje gevuld en op 12/12. Kost je natuurlijk minder in aanvang een 12/12 kweekje en bv. als opstart kan ik het nog helemaal zien zitten, maar om het nu te proberen aan te prijzen als DE methode vind ik helemaal uit verband getrokken. Maar iedereen zijn ding natuurlijk B) en ik ken geen kwekers die niet koppig zijn dus dit zal nog wel een paar jaar blijven hangen :bier

 

En over dat eerder afbloeien, het is net de kunst om je planten zo weinig stress/groei moeite te geven dat ze zolang mogelijk blijven bloeien zonder afbraak. Misschien oorzaak en gevolg?

 

Dit is dan duidelijk geen zuivere Double Fun , want die rotten zeker niet in zo'n vroeg stadium. Blijkbaar is de zo gunstige eigenschap van DF niet overeind gebleven in wernards kruising . Maar goed, een gegeven paard moet je niet in de bek kijken .

 

Ja, ik ken de afkomst niet. Heb enkel hier gelezen dat het een kruising is en niet 100% DF, ach volgend jaar zien wel weer ;)

 

Had me toen ingeschreven in de hoop op goed medi-wiet zaad. En eigenlijk net met de bedoeling om beetje zeker te zijn van afkomst en motivatie. Dus niet vanwege het "gratis" aspect voor mezelf, ach denk dat de mensen die me beetje kennen wel weten dat ik daar teveel zaad voor "koop" om me over die paar centen druk te maken. Maar het feit dat het gratis gedeeld werd, mits goeie motivatie, was juist voor me reden om in te schrijven. Dit haalde dan in elk geval het commercieel aspect al onderuit.

 

Het medisch aspect bij wiet word in mijn ogen op dit moment door verschrikkelijk veel mensen commercieel uitgebuit en daar stoor ik me beetje aan. Alle wiet soortjes zijn ineens verschrikkelijk goed medicinaal en dat klopt natuurlijk ook, het is namelijk allemaal wiet, maar niet allemaal zijn speciaal in dat optiek gekweekt en zijn zeker niet beter of slechter dan andere soortjes. De medi-wiet die ik in elk geval al mocht roken was slecht van kwaliteit en dan heb ik het nog niet over de smaak.

 

Maar dit is dus beetje verkeerd gegaan dit jaar :smoke en proberen we volgend jaar gewoon opnieuw, tot dan houd ik me wel bij de "niet" medicinaal gekweekte wiet ;)

 

En over dat gekregen paard, nou ik schamp echt niet naar Wernard hoor. Mijn dankbaarheid kent geen grenzen en zonder dit zaad had ik het nog niet eens kunnen proberen :o Heb er nog paar over en dat gaat deze winter nog eens een poging wagen onder de lamp. Daar is de temperatuur en lv in elk geval wel onder controle te houden. Dus misschien krijg ik dit jaar nog wel eens de kans om dit soortje toch nog te proeven :o en ik hoop volgend jaar het nog eens te kunnen proberen ;)

 

Ach een beetje fatsoenlijk zomer en het had er volgens mij heel anders uitgezien, maar heb al veel heel erg goeie buitenjaren gehad. Het moet ook niet altijd te makkelijk gaan :engel

 

 

Voor alle steun rol ik met veel plezier een grote dikke :specool en voor hen die er nog iets te drinken bij willen hangen we de barman uit en schuiven we met plezier een :smoke naartoe

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nou AS, dat beviel zo goed dat we ons hebben moeten reppen om toch nog iets rookbaars richting testpanel te kunnen sturen :smoke Had alleen gewild dat ik ook zo een mooi rook verslagje ineen had kunnen steken. Maar het beschrijven van smaak en geur met mooie woordjes ben ik niet zo goed in moet ik bekennen. Ik kan zeggen wat ik er anders aan had gewild, maar daar had ik dan weer geen zin in :engel Vooral niet omdat ie heel erg lekker was :specool en het vooral dat is wat ik heb onthouden ervan :specool

Grinnik met al mijn 12/12 ervaring, die is goed gelachen. Met al mijn slechte 12/12 ervaring bedoel je toch. En toen het 12/12 systeem mij verkocht werd 15 of meer jaar geleden werd het ook nog verkocht als de ideale manier voor de beginnende kweker, ze konden niet verder van de waarheid zitten.

 

Voor de beginner is het niet zo'n goede keuze om met zaden het 12/12 systeem te draaien, mee eens

zaden moeten goedkoper naar mijn mening ! Want dan pas wordt het systeem aantrekkelijk. daar zal ik me altijd sterk voor maken. Wat wel mogelijk is me thet systeem (+klein voorgroei hokje ) is elke 8 of 9 weken oogsten, met een snelle soort. Daar kan geen twijfel over bestaan. Als je stekken moet inkopen heeft dat een aantal belangrijke nadelen, er op wachten bv en hopen dat er geen spint in zit . Voor de rest staat het 12/12 systeem met zaad nog in de kinderschoenen. De zaadkeuze is van groter belang als over het algemeen wordt gedacht( stabiliteit en snelheid). Zelf denk ik wel dat je er meer mee kan kweken op jaarbasis als met stekken. Mijn plan is om dit ook werkelijk aan te gaan tonen , want ik verwacht van niemand dat ie het zo maar geloofd.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wat wel mogelijk is me thet systeem (+klein voorgroei hokje ) is elke 8 of 9 weken oogsten, met een snelle soort. Daar kan geen twijfel over bestaan.

 

Absoluut, is pracht systeem dan. :specool

 

 

Als je stekken moet inkopen heeft dat een aantal belangrijke nadelen, er op wachten bv en hopen dat er geen spint in zit .

 

Zeker, ook ik ben ervan overtuigd dat iedereen zichzelf moet kunnen bevoorraden en liefst uit zaad. Niet in de laatste instantie omdat het zoveel sterker is dan een stek en ook stuk voor stuk meer opbrengt, mits de juiste soort inderdaad. ;)

 

En hopen dat er geen spint of meeldauw enz enz inzit, euh? is dat nog zinnig om er op te hopen want de meeste commerciële stekken die ik zie opduiken hebben het gewoon allemaal. Van tmv tot meeldauw alsof het zo moet. Wil ik me nog niet uitlaten over hoe ze eruit zien, geworteld zijn, het is best een droevige zaak als je voor stekken afhankelijk bent van een stekkeboer :specool

 

Alle voordeel voor zaad, en als je stekken gebruikt. Leer ze even zelf maken, kost is niets, is boel fun en je hobby en kennis word er enkel groter door. En je kan je nog verder gaan op je eigen favoriet pheno in een soortje :smoke

 

Maar vooral, je moet niet meer het risico's lopen om alles uit huis te gaan halen. Geen frustratie over welk soortje, hoeveel, wanneer en ik zal ze maar al eens een badje geven tegen weet ik veel wat voor ongedierte is er ook niet meer bij dan :bier

 

 

Voor de rest staat het 12/12 systeem met zaad nog in de kinderschoenen.

 

Mja ik vermoed dat het dat ook gaat blijven, want indien mensen dan toch een voorgroeihokje hebben gaan ze het ook gebruiken. En eens je die voordelen hebt ondervonden, of het nu met zaad of stek is, wil je toch niet meer terug.

 

Met een voorgroeihokje zet je alleen planten in je bloeihokje die al af gehard zijn en dat is iets waar een beginnend kweker heel erg gebaad bij is volgens mij. Ook met zaad is de kans op slagen een stuk groter als je niet meer met een pieterpotje onder de hps komt maar ineens met plant van 15-25 cm. Dat dit nog een stuk verder opgaat voor stekken spreekt voor zich natuurlijk. En klimaat beheersing onder bv. TL in een voorgroeihokje is toch een stuk minder moeilijk dan in een bloeihok zodat de kiem of stek ook alle kans heeft om rustig die eerste dagen door te komen. :smoke

 

En ook als je met stekken begint van iemand anders, heb je toch altijd een buffer (voorgroeihokje) waar je de tijd hebt om te zien of er ziektes/ongedierte ongewild mee verhuist is. En ook de plaats om het gelijk te behandelen zonder dat je bloeiende planten er schade van ondervinden. :engel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waar ik op doelde was eigenlijk een voorbloei hokje waarin de zaden gelijk op 12/12 gaan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar als je dan toch al een extra voorgroei hokje hebt dan snap ik helemaal het nut niet meer van een 12/12 setup. Als je dan toch voorgroei(bloei) onder tl bv. kan het evengoed op 18/12.

 

Want om de 8-9 weken oogsten kan je als je de juiste soorten neemt altijd met een voorgroeihokje, en je hebt dan ook gelijk 8-9 weken om je planten goed voor te groeien, dus als het over laden en lossen gaat????

 

Nee er is geen enkele zinnige reden om 12/12 te promoten of je moet zaad/stekken verkopen, vooral niet als je er dan ook nog een extra voorgroeihokje bijhaalt, noem het voorbloeihokje voor mijn part, als het kind maar een naam heeft, maar het is exact hetzelfde.

 

Je haalt onder een 12/12 kweekje niet meer onderuit dan met een traditionele kweek, je haalt er geen betere wiet onderuit tegenovergesteld zelfs, je hebt een grotere kans op fluffy toppen en je hebt meer planten nodig per m², dus graag heel erg graag iemand die er voordeel inziet en dan ook nog goed onderbouwen graag, niet zomaar partijtje lopen schelden of broekschijten. Ik heb 12//12 gekweekt en tot ik het kon, want ook ik geef niet op, maar voordelen nee nooit gevonden.

 

Dus kom maar op met een verslag, een 12/12 kweek met 4-5 planten op 1 m² op 9 weken tijd en vertel me dan dat je 500gram haalt met een 600 watt, dan kom ik kijken en kweek ik erna enkel nog op 12/12 en roep het ook van de daken. Zal ik er 4 op dezelfde tijd doen, kijken wie er dichtste in de buurt komt van die 500, lijkt me wel leuk, moeten we misschien eens afspreken nadien.

 

Ik denk niet dat ik men systeem zal moeten aanpassen, straffer nog, ik ben er van overtuigd dat de 12 uur dag die nu aangehouden word nog wel eens wat verlengt zou kunnen worden als de juisten mensen naar florigen gaan kijken.

 

Het lijkt me hoe langer hoe meer gericht om de beginnende kweker AUB zoveel mogelijk geld uit zijn zakken te kloppen, krijg er echt een wrange smaak van in men mond. En dan mag ik nog niet denken over de teleurstellingen en het afhaken van mensen omdat ze veel geld hebben uitgegeven en dan helemaal niet terug krijgen wat ze ervan "mochten" verwachten.

 

Het enige voordeel is er voor de commercieel ingestelde stekkenboer of zaadboer. En als ik naar de pogingen zie die hier gedaan worden om 12/12 systemen te promoten dan hoor ik precies SpaceCees op de achtergrond roepen, nog meer, nog meer. Hmm vreemd gevoel.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Maar als je dan toch al een extra voorgroei hokje hebt dan snap ik helemaal het nut niet meer van een 12/12 setup. Als je dan toch voorgroei(bloei) onder tl bv. kan het evengoed op 18/12.

 

Om dat je zo snel mogelijk het geslacht wilt weten en omdat ze met groei te lang worden + tijdwinst

 

Want om de 8-9 weken oogsten kan je als je de juiste soorten neemt altijd met een voorgroeihokje, en je hebt dan ook gelijk 8-9 weken om je planten goed voor te groeien, dus als het over laden en lossen gaat????

Op die manier heb je een veel grotere voorgroei ruimte nodig ! Die langdurig energie verbruikt . Met de 12/12 methode kun je bij wijze van spreken in een kartonnen doos voorbloeien .

 

Nee er is geen enkele zinnige reden om 12/12 te promoten of je moet zaad/stekken verkopen, vooral niet als je er dan ook nog een extra voorgroeihokje bijhaalt, noem het voorbloeihokje voor mijn part, als het kind maar een naam heeft, maar het is exact hetzelfde.

 

Sorry, maar daar ben ik het mee oneens . Er ook maar een cent beter van te worden,dat is de achterliggende filosofie ook niet .

Je haalt onder een 12/12 kweekje niet meer onderuit dan met een traditionele kweek, je haalt er geen betere wiet onderuit tegenovergesteld zelfs, je hebt een grotere kans op fluffy toppen en je hebt meer planten nodig per m², dus graag heel erg graag iemand die er voordeel inziet en dan ook nog goed onderbouwen graag, niet zomaar partijtje lopen schelden of broekschijten. Ik heb 12//12 gekweekt en tot ik het kon, want ook ik geef niet op, maar voordelen nee nooit gevonden.

vreemd, ik wel . Je moet er inderdaad meer dan 5 planten per M² zetten , maar dat moet je altijd als je kiest voor korte voorgroei.

Dus kom maar op met een verslag, een 12/12 kweek met 4-5 planten op 1 m² op 9 weken tijd en vertel me dan dat je 500gram haalt met een 600 watt, dan kom ik kijken en kweek ik erna enkel nog op 12/12 en roep het ook van de daken. Zal ik er 4 op dezelfde tijd doen, kijken wie er dichtste in de buurt komt van die 500, lijkt me wel leuk, moeten we misschien eens afspreken nadien.
Waarom 4 tot 5 planten? dat is hoe dan ook minder rendabel.

 

Het enige voordeel is er voor de commercieel ingestelde stekkenboer of zaadboer. En als ik naar de pogingen zie die hier gedaan worden om 12/12 systemen te promoten dan hoor ik precies SpaceCees op de achtergrond roepen, nog meer, nog meer. Hmm vreemd gevoel.
Ik laat het 12/12 systeem zien in verslagen,gewoon op mijn manier . Zoals ik al zei , ik vind dat zaden goedkoper moeten juist om het 12/12 systeem nog rendabeler te maken . Een zaadleverancier die kweken op 12/12 promoot doet dat trouwens ook gelijk voor al zijn concurrenten ,dus

Mij gaat het er om alles in eigen hand te hebben "autonoom te kweken" zelf stekken maken van zaadplanten hoort daar ook bij.

Wat SpeesCees betreft , hij is geen goed zakenman ,hij draagt alleen een visie uit. Overigens iedereen die iets verkoopt zal ook aan promotie moeten doen , ik zie niet in wat daar 'fout' aan is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Erg off-topic , ik weet het

 

Weet alleen ff niet waar ik het anders moet onder brengen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dit is dan duidelijk geen zuivere Double Fun , want die rotten zeker niet in zo'n vroeg stadium. Blijkbaar is de zo gunstige eigenschap van DF niet overeind gebleven in wernards kruising . Maar goed, een gegeven paard moet je niet in de bek kijken .

 

Heyz

 

Ik heb ook wat zaden van wernard gekregen maar tot nu toe kan ik echt niet klagen, zo dit als me toppen nu zijn heb ik ze nog nooooooit gehad buiten..... zonder ook maar 1 teken van rot in de gehele plant! De plant staat nooit onder een droogdak en heeft enkelt een beetje last van schimmel. Als ik uit jou post begrijp dat de normale double funn dus nog beter is, dan is de keuze voor volgend jaar makkelijk gemaakt!

 

Wat een ongelooflijk goede buitenplant, en wat dan als je een normaal najaar heb met iets minder regen..... dan word ie allleeeeeen maar beter!!!!!

 

Groeten,

 

king

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb er nu staan die al helemaal aan hun eind zitten , bladeren zijn zeer geel . Zelfs na de afgelopen dagen met veel regen nog geen rot terwijl de toppen compact zijn . Over afdakjes heb ik trouwens zo wie zo m'n twijfels omdat de ventilatie daarmee slechter wordt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@atmosphere We weten dat je goed bevriend bent met Cees maar ik vind het een beetje goedkoop van je om Wernard's DF zo af te kraken.. Want zijn die van hem niet de 'originele', en heeft Cees niet gewoon zijn zaden gebruikt om ze zelf te produceren? :lol:

 

Ik heb bij 1 van mijn No Mercy Double fun ook al enkele plekjes rot gehad.. Is Cees' kruising nu ook gelijk slecht? Nee dat zou ik niet zeggen.. Maar het zijn zaadplanten en dan zijn er altijd onderlinge verschillen in phenotypes.. en kun je dus gewoon pech hebben.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Om dat je zo snel mogelijk het geslacht wilt weten en omdat ze met groei te lang worden + tijdwinst

Op die manier heb je een veel grotere voorgroei ruimte nodig ! Die langdurig energie verbruikt . Met de 12/12 methode kun je bij wijze van spreken in een kartonnen doos voorbloeien .

 

Dacht het niet, voorgroei ruimte kost je altijd plaats en geld. Als je voorgroeibakje maakt met tl's dan is de kostprijs nog heel erg meevallend en verbruik ook. Het hoeft immers geen filter enz, en luchtverversing is ook zo gedaan. De plaats die zo een bakje in neemt is natuurlijk altijd wel teveel eigenlijk want niemand van ons heeft ooit plaats genoeg :P

 

Je moet er inderdaad meer dan 5 planten per M² zetten , maar dat moet je altijd als je kiest voor korte voorgroei. Waarom 4 tot 5 planten? dat is hoe dan ook minder rendabel.

 

Nou het waarom maar 4-5 planten spreekt voor zich mag ik aannemen maar wil het hier ook wel typen, omdat je met 4-5 planten binnen het gedoog beleid blijft, niet meer of minder, is enige reden.

 

En jahoor is prima rendabel, het waarom je er meer wil zetten houd je maar voor jezelf, lijkt me dat we daar eens boom moeten over om doen tussen pot en pint :D

 

Ik laat het 12/12 systeem zien in verslagen,gewoon op mijn manier.

 

En wat voor manier, gewoon groots, maar dat is nu net ook mijn probleem ermee. Je laat het zo simpel lijken, bij de meeste mensen heb ik er problemen mee dat ze pluimen op hun hoed steken en bij jouw zou ik willen dat je het heel hard roept, dat je gewoonweg een super goeie 12/12 kweker bent zoniet de beste.

 

Mij gaat het er om alles in eigen hand te hebben "autonoom te kweken" zelf stekken maken van zaadplanten hoort daar ook bij.

 

Dat lijkt mij de fijnste manier van kweken, alles in eigen huis, nooit geen problemen met rotzooi van GS of dergelijke en ineens blijven de ergste haarden van beesten en onheil ook gelijk weg.

 

En als je uit je zaad planten stekken neemt, kan je die ook prima voor geslachtsbepaling gebruiken, heb je toch weer die voorgroei ruimte eigenlijk voor nodig, om je moeder's in leven te houden bv. :P

 

Maar als ik het beetje mag samenvatten is er voor een 12/12 kweekje op 1m² dus meer planten nodig dan 4-5 om dezelfde rendement te halen, en welk voordeel had jij dan ook weer gevonden?

 

Want die kartonnen doos, ook al is het bij wijze van spreken, dat geld ook voor een 18/12 kartonnen voorgroei doos ;) oww de stroom nog, die 5 tl's vallen echt wel mee hoor, dat extra afzuigertje (hier 2x 120mm fans) zullen de zaak ook niet maken.

 

En dan heb je inderdaad de plaats om en stekken te maken, en voor te groeien, en moeders in leven te houden.

 

Wat SpeesCees betreft , hij is geen goed zakenman ,hij draagt alleen een visie uit. Overigens iedereen die iets verkoopt zal ook aan promotie moeten doen , ik zie niet in wat daar 'fout' aan is.

 

Uiteindelijk is Cees met al z'n verkeerde of laat ik het beter zeggen onvolledige info 1 van de mensen geweest die me aan het kweken heeft gezet, ook al zal hij het zelf niet meer weten. Dus ik heb er echt geen hard feelings over ofzo, maar wil alleen mensen proberen te behoeden om in gouden bergen te geloven want dat is dit. Wat dat zakenman betreft wil ik me niet over uitlaten, heb ondergang positronic meegemaakt als toeschouwer en daar ga ik het bij laten.

 

Dat je zaad goedkoper wil krijgen heb ik alleen maar respect voor, ik ben trouwens best van mening dat arbeid echt mag betaald worden hoor. De kennis, tijd, plaats en het werk dat in het zoeken naar juisten soortjes en kruisingen kruipt moet zelf beloond worden, zonder die commerce zouden er geen soortjes zijn of toch zoveel niet die en buiten de paar echte die hard's zou er niemand de moeite ervoor doen om nog wat nieuws te breien, dus laat het AUB ook een beetje handel zijn want daar is iedereen mee geholpen :)

 

Je haalt onder een 12/12 kweekje niet meer onderuit dan met een traditionele kweek, je haalt er geen betere wiet onderuit tegenovergesteld zelfs, je hebt een grotere kans op fluffy toppen en je hebt meer planten nodig per m²

 

vreemd, ik wel . Je moet er inderdaad meer dan 5 planten per M² zetten , maar dat moet je altijd als je kiest voor korte voorgroei. Waarom 4 tot 5 planten? dat is hoe dan ook minder rendabel.

 

Die langere voorgroei maakt toch geen donder uit, je hebt minstens 9 weken tijd ervoor en je hoeft ook met 4-5 planten geen volle 8-9 weken voor te groeien, 4 weken is meer dan genoeg, op voorwaarde dat die 4-5 planten ook elke genoeg medium hebben om in te groeien zetten ze toch nog heel de ruimte vol.

 

Op die jaren dat ik ondertussen kweek heb ik elke keer opnieuw moeten vaststellen dat het aantal planten dat je op 1 m² eigenlijk niet veel uitmaakt voor je uiteindelijk opbrengst, zet je er 50 op 1m² dan zal je uiteindelijk gewicht net evenveel zijn als dat je er 20 of 5 zet, het gewicht per plant zal verschillen naar gelang elk individu meer of minder licht kan ontvangen maar globaal zal het gewicht op dt oppervlakte nog niet te sterk uiteen lopen.

 

Alleen ben je met een 12/12 systeem wel verplicht om er veel te zetten per m² omdat ze de ruimte anders inderdaad niet meer vol groeien. Dus voor de hobby kweker die ook nog eens gerust wil slapen is dit een hele slechte oplossing.

 

Persoonlijk vind ik de regeltjes vreselijk, maar weet ook dat er net als ik heel veel mensen niet echt een andere keuze hebben en dus moeten proberen om ondanks de regeltjes toch te kunnen voldoen in hun eigen behoeftens. :smoke

 

 

 

Erg off-topic , ik weet het

 

Weet alleen ff niet waar ik het anders moet onder brengen.

 

Hee is toch prima hier :lol: ik vind het net erg prettig om eens goeie discussie op te zetten, leer telkens een hoop bij en dat is wat mij betreft :smoke dus laat maar komen hoor atmosphere :P zal alvast dikke :rofl rollen kunnen we pas echt een boom opzetten. :lol:

 

 

Heyz

 

Ik heb ook wat zaden van wernard gekregen maar tot nu toe kan ik echt niet klagen, zo dit als me toppen nu zijn heb ik ze nog nooooooit gehad buiten..... zonder ook maar 1 teken van rot in de gehele plant! De plant staat nooit onder een droogdak en heeft enkelt een beetje last van schimmel.

king

 

Hoi King, hoop dat ie prachtige wiet voor je opbrengt :D

 

maar euh de schimmel komt eerst en daar word dan je plant rot :rofl

 

 

Want zijn die van hem niet de 'originele', en heeft Cees niet gewoon zijn zaden gebruikt om ze zelf te produceren? :smoke

 

Ik heb bij 1 van mijn No Mercy Double fun ook al enkele plekjes rot gehad.. Is Cees' kruising nu ook gelijk slecht? Nee dat zou ik niet zeggen.. Maar het zijn zaadplanten en dan zijn er altijd onderlinge verschillen in phenotypes.. en kun je dus gewoon pech hebben.

 

Wie wat nu weer eerst deed weten enkel de hoofdrolspelers, maak me ook geen donder uit. Zag bij iemand met persoonlijk zaad van Cees ook hier en daar kleine plekjes budrot hoor tomas, en inderdaad het is daarna nog steeds heel erg goed soortje en zaad :) want ik vermoed dat veel andere soortjes helemaal niet tot deze opbrengst zouden gekomen zijn met de zomer die voorbij is gekomen.

 

Volgende jaar gewoon weer super zomer en iedereen is weer prima tevreden over alle soortjes :P En Double fun staat dan gewoon weer op het programma :) dit was gewoon beetje pecht jaar, zoals voor zoveel mensen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
@atmosphere We weten dat je goed bevriend bent met Cees maar ik vind het een beetje goedkoop van je om Wernard's DF zo af te kraken.. Want zijn die van hem niet de 'originele', en heeft Cees niet gewoon zijn zaden gebruikt om ze zelf te produceren? :lol:

 

Ik heb bij 1 van mijn No Mercy Double fun ook al enkele plekjes rot gehad.. Is Cees' kruising nu ook gelijk slecht? Nee dat zou ik niet zeggen.. Maar het zijn zaadplanten en dan zijn er altijd onderlinge verschillen in phenotypes.. en kun je dus gewoon pech hebben.

 

Waar kraak ik zijn zaden af ? Als ik hier berichten zie van DF's die pas in september met de bloei begonnen, concludeer ik wel dat het geen DF's zijn en dat dit een nadelige eigenschap is voor een buitenplant. Dat vind ik geen afkraken eigenlijk .

Ik wil in ieder geval aangeven dat die zaden anders zijn nameklijk niet de Double Fun maar 'Sinsemilla Guerilla", een verre zuster" Aldus Wernard .

Ook klopt er opeens weinig meer van de verslagen over DF die ik hier vorig jaar en dit jaar deed als er plotseling andere zaden ook DF heten . Ik streef erna het ras origineel te houden.

 

Natuurlijk heb je verschillende fenotypes , maar voor september moeten DF's echt al bloeien . En 100% schimmelbestendig bestaat niet , het klimaat is nu eenmaal van grote invloed op de volledige vorming van de plant en op de rot vorming zelf.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...