Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

ASGrow

Geen Heel Verslag Maar Wel Enkele Pics

Recommended Posts

:bier ziet er toppie uit man. De foto's gaat nu ook goed he :smoke

 

Als iedereen nou effe leert hoe hij zijn witbalans met de hand instelt (RTFM motherf.... :smoke ) en picasa download dan wordt het zoveel mooier in indoor :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heel erg mooi! Wordt een lekkere oogst!

 

Zie ik weer zilverfolie...

 

Is dat anti-detectie of gewoon radiatorfolie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo AsGrow een super kweekje zie ik, ze staan er echt mooi bij je planten Super Keep Up The Good Work :bier :verrygood

Kan nou al niet wachten op de volgende foto's :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hé iedereen,

 

Bedankt voor de reacties.

 

@Robertoo: je ziet inderdaad radiatorfolie. Voornaamste overweging was het isoleren van de kweekunit, niet zozeer optimale reflectie. Misschien gaan we bij de verbouwing, deze zomer, een witfolie ertegen aan gooien.

 

@Dokkie: Helemaal beesjes-loos kunnen we het helaas niet houden. Dus soms komt een varenrauwmugje opdoemen. Aan de hand van die gele strips proberen we ze tijdig te bemerken en bestrijden ze dan met nematoden. De kaarten heb ik al thuis liggen(meestal) zodat we snel kunnen ingrijpen. En ik heb het vermoeden dat de hydro-unit wel eens veel kwetsbaarder zou kunnen zijn voor ongewenste invloeden, die daardoor ook de totale ruimte kunnen besmetten.

 

Bij het bekijken vandaag zien we enkele zware toppen wel erg veel zijwaarts hangen, dus deze week maar bamboe-stokken gaan halen om voor ondersteuning te zorgen. Tenslotte moeten ze die laatste drie weken ook nog goed doorkomen. Hadden we nou toch maar het tweede net ook opgehangen. Maar je moet niet teveel klagen als je toppen te zwaar zijn(vind ik).

 

Na de steunoperatie zullen we wel weer nieuwe foto's plaatsen.

 

Groeten uit Eindhoven,

 

AS Grow

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je hebt echt mooie plantjes daar. 'n Droom van elke beginner (zoals ik) :bier

Mooi donkergroen, massive toppen ..geweldig.

 

Is die folie het enige wat je hebt gebruikt als isolatie? Ik heb namelijk een dubbelwandige kast in aanbouw met daartussen 5 cm rockwool platen (brnadveiligheid). Aan de binnenkant ben ik ook van plan om dan radiatorfolie te gebruiken om het vochtdicht te maken (laminaat isolatierol is ook ene optie). En ik ben van mening dat het beter reflecteert dan zwartwitfolie. Of zit ik verkeerd?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hé Robertoo,

 

Ik beschouw mezelf ook nog als beginner, hoor. Bijna dagelijks valt wel iets bij te leren en al helemaal als je dit forum een beetje volgt. Maar deze zomer hebben we ons drie jaar jubileum en het oogstfeest ziet er inderdaad alvast veelbelovend uit.

 

Over reflectie is al heel veel onderzoek gedaan. Als ik niet zo moe zou zijn van het tentamen van net(3,5 uur!), had ik de topics voor je gezocht, maar volgens mij is de witte folie toch wel het best reflecterend. Maar natuurlijk zijn er weer meerdere soorten folie, dus ga maar na. Volgens mij is Rataplan aan het testen met echte spiegels. Heb ik zelf ook wel eens gedaan, gewoon spiegels in je hok. Naar mijn gevoel is dit toch wel het allerbeste, ook in verband met het kunnen sturen van de reflectie, door de hoek van de spiegels te varieren.

 

Maar wij hebben gewoon radiatorfolie gebruikt, omdat we hiermee toch een behoorlijke isolatie kregen van de kweekunit. Wel goed om te bedenken dat we dus een kweekunit hebben van twee keer een vierkante meter in een kamer. Dus de kamer werkt als buffer voor de kweekunit.

 

Op zich zijn we best tevreden hoor met de folie, het is makkelijk afwasbaar en redelijk duurzaam. En het resultaat van de kweek zit naar mijn mening maar marginaal in de reflectie van de wanden. Belangrijker is het om goede kweekomstandigheden na te streven en gezonde planten. Trouwens nadat we met behulp van Whazzup met de lumenmeter enkele metingen hadden gedaan in de unit werd in ieder geval duidelijk dat de afstand tussen de lampen en de planten en de directe spreiding middels kappen, van veel groter belang lijkt.

 

Groeten uit Eindhoven,

 

AS Grow

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo allemaal,

 

Daar zijn we weer met de wekelijkse update,

 

Ondertussen zijn we zo goed als klaar met bloei week 6. Dat betekent dat we nog twee weken te gaan hebben. Gelukkig hebben deze dames niet zo veel last van de hitte van de afgelopen dagen als de hydro unit. En dit is weer een bevestiging voor onze overtuiging om na het lopende experiment, de hydro unit om te zetten naar aarde. Maar dit zal wel allemaal naar voren komen in het hydro verslag waarmee we ergens na de 18e mee gaan beginnen.

 

Deze vijf doen het erg goed. De bladeren blijven eigenlijk gewoon mooi groen. Maar 1 van de planten is al vanaf het begin met een vreemde groei-ontwikkeling ontstaan. Deze heeft takken die wel lijken uitgezakt. Hiervan is ook 1 van de takken bijna omgevallen. Natuurlijk weer helemaal achter in de unit. Door enkele bamboestokken ernaast te stekken en te binden, hopen we de laatste weken mee vooruit te kunnen.

 

Ook als je kijkt naar de rijpheid van de planten is het opvallend dat de planten voor in de unit nog het minst rijp lijken(typisch).

 

De foto's

 

med_gallery_8797_1696_26040.jpg

 

 

med_gallery_8797_1696_262883.jpg

 

 

med_gallery_8797_1696_543222.jpg

 

 

med_gallery_8797_1696_1502156.jpg

 

 

med_gallery_8797_1696_126418.jpg

 

 

het stutten

 

med_gallery_8797_1696_474997.jpg

 

 

med_gallery_8797_1696_705640.jpg

 

 

med_gallery_8797_1696_89949.jpg

 

 

med_gallery_8797_1696_226140.jpg

 

 

Bis nachste woche,

 

Groeten uit Eindhoven,

 

AS Grow

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou ASGrow, ik ben helemaal over hoor. Het ziet er gewoonweg super uit, dat ze net zo lekker mogen wegroken als dat ze eruit zien :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Damn AS Grow, wat een knuppels, en ze kunnen ook nog wel even :verrygood

Succes met het afrijpen, en veel plezier met je eigen wietje.

Greetz Cleef

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ook als je kijkt naar de rijpheid van de planten is het opvallend dat de planten voor in de unit nog het minst rijp lijken(typisch).

 

zou ook toeval kunnen zijn, je kweekt uit zaad toch? Dan kan er onderling wat verschil in zitten, zouden het stekken zijn geweest zou ik eerder gaan zoeken wat dit veroorzaakt..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo iedereen,

 

Nou dit zal de laatste update worden voor het omhakken van de dames. Volgende week staan ze 8 weken te bloeien en het ziet er al behoorlijk rijp uit. Sommige takken moeten echt ondersteund worden met bamboe anders vallen ze gewoon om van het gewicht.

 

Maar het is niet helemaal vlekkeloos gegaan. 1 top had toprot! Deze top heb ik steeds in de gaten gehouden omdat een enkel blaadje geel was en gewoon verdacht oogde. Afgelopen week de top onderzocht en ja hoor Toprot, door het blaadje in eerste instantie te trekken was het al merkbaar, maar het onderzoek wees het definitief uit. De top hebben we verwijderd en alle goede delen eruit gehaald. Gelukkig viel de schade nog mee, omdat we waarschijnlijk snel erbij waren.

 

Sinds we van Whazzup het wrijven-over-de-stammen hebben geleerd, zijn we rustig gaan kijken welke planten we nou graag willen roken. Met genoeg wrijven zijn we er bijna uit. (ja het is verslavend, zeker bij de hydro kant waar nu killing fields staat)

 

En dan de foto's natuurlijk:

 

de toprot

 

med_gallery_8797_1979_270124.jpg

 

 

 

het blijft huilen

 

med_gallery_8797_1979_361029.jpg

 

 

 

Maar de rest staat er gezond bij gelukkig

 

med_gallery_8797_1696_22697.jpg

 

 

 

med_gallery_8797_1696_636328.jpg

 

 

 

med_gallery_8797_1696_983718.jpg

 

 

 

med_gallery_8797_1696_62531.jpg

 

 

 

med_gallery_8797_1696_607056.jpg

 

 

 

med_gallery_8797_1696_556326.jpg

 

 

 

med_gallery_8797_1696_640554.jpg

 

 

 

med_gallery_8797_1696_692030.jpg

 

 

 

med_gallery_8797_1696_304866.jpg

 

 

 

 

 

We zullen uiteraard ook foto's plaatsen van het knippen, dan worden de toppen ook goed zichtbaar. En het rookverslag zal hierbij natuurlijk ook niet ontbreken.

 

Groeten uit Eindhoven,

 

AS Grow

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er allemaal overweldigend lekker smakelijk uit AsGrow ;)

 

Als ie net zo lekker smaakt als je vorige, :) :smoke B) ;)

 

Heb al zin in volgende week woensdag :huh:

 

Grtz Blowsterke ;) :cry

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hé Blowsterkte,

 

Stilstand is achteruitgaan, dus we gaan steeds voor verbetering van de smaak, opbrengst en plezier aan het kweken.

 

Om toch al een sample voor volgende week klaar te hebben, zoek ik enkele rijpe takken uit zodat die nog op tijd droog zijn.

 

Groeten uit Eindhoven,

 

AS Grow

Share this post


Link to post
Share on other sites

übergeile picas ASgrow. :) Keep them coming.

 

Zie je volgende week!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heerlijke toppen!!!

 

Vooral de top op foto 6, Die ziet er uit als een kroon! :)

 

Ik zie wel dat de bladpuntjes redelijk omgekruld zijn. Zat je tegen tegen het maximum aan met het voeden?

Wel nog een hele mooie groene kleur bladeren voor dit stadium!!!

 

Veel succes met het knippen!!!

 

Burning Seed...!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanx guys,

 

@BurningSeed

We hebben nogal hoog gezeten met de voeding inderdaad. Eigenlijk het schema van de producent aangehouden terwijl we ook al rijke grondsamenstelling hadden. Vraag maar eens aan Whazzup hoe goed de wormenmest is.

 

@MadScientist

Ze zijn uiteindelijk toch ongeveer een meter hoog geworden, sommigen zelfs iets hoger.

 

Groeten uit Eindhoven,

 

AS Grow

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lekkere toppen As :)

Maar volgens mij mogen die toppen nog wel even aanspekken? ze zien er niet rijp uit

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey AsGrow...

 

ik vind ze er ook lekker uitzien hoor moet ik zeggen.

Over rijpheid, tja, laat ik Sannie maar niet tegen gaan spreken hé :)

Leuk hokkie ook voor wat er te zien is, lijkt zo wel of ze in een diepvrieskist staan met dat folie, hhahah..

Suc6 met de laatste loodjes en het knippen.

We horen de einduitslag wel...

 

Ik zeg; latersssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hé Sannie,

 

Je hebt gelijk, van de vijf planten zijn eigenlijk pas twee planten die echt rijp beginnen te ogen. De andere drie maken nog genoeg witte haren aan lijkt het.

 

Maar maak je maar geen zorgen hoor, we proberen zoveel mogelijk geduld te tonen. (wel lastig)

 

En we proberen natuurlijk een goede sampel te verzorgen voor onze Soil Doctor.

 

 

Groeten uit Eindhoven,

 

AS Grow

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...