Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Jstar

Nieuwe Blaadjes Zijn Paars?

Recommended Posts

Hee, ik heb een wietplantje sinds 3 weken, uit zaad, geen idee wat voor zaad. Hij staat sinds een week ongeveer buiten, Alleen de nieuwe blaadjes lijken paars te worden, is dat normaal? zou het een purple wietje kunnen zijn of komt het door de voeding (uitsluitend kraanwater).

 

Paarse blaadjes:

gallery_10712_2198_659915.jpg

 

 

En ik heb nog een vraag, zou ik het plantje moeten toppen? Ik wil m liever wat breder hebben dan dat ie straks 1.50m is. en zo ja, waar dan, of moet ik nog even wachten tot ie wat groter is?

 

gallery_10712_2198_543715.jpg

 

 

alvast bedankt,

 

Jstar

Share this post


Link to post
Share on other sites

1 het heeft niks met paarse soort te maken. zou kunnen zijn omdat hij eerst binnen heeft gestaan dat de overgang misschien iets te groot was of omdat hij buiten niet genoeg licht krijgt.

 

2 het ligt er aan groot het plantjes of je hem kan toppen. en als hij pas 1 week buiten staat zou ik er nog een weekje mee wachten

 

later B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

peers is stress zoek de oorzaak op en het gaat weg B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

oke, ik denk dat het te maken heeft dat ie eerst binnen stond, en ja de gordijnen zijn dicht tot sochtends 8 uur en dat er af en toe licht aan en uit gaat, ik hou m nu wel buiten daar krijgt hij wel goed (regelmatig) licht B)

 

het plantje is nu ongeveer 15 a 20 centimeter hoog, hoe groot moet ie zijn denk je?(of hoeveel internodes moet het plantje hebben?)

 

PS: Bij de 2e foto zie je ook haartjes ofso tussen de stam en het blaadje (bij dat zwartje vliegje) , kun je daaraan het geslacht zien?

Edited by Jstar

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb zelf ook paarse blaadjes gehad aan een van mijn planten maar dit is weer gewoon groen geworden.

Bij het zwarte vliegje zijn geen haartjes maar nieuwe zijscheuten. B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Jstar

 

PS: Bij de 2e foto zie je ook haartjes ofso tussen de stam en het blaadje (bij dat zwartje vliegje) , kun je daaraan het geslacht zien?

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Hier kun je idd opmerken of het een vrouwtje of mannetje is...

 

heb je hem al 12/12 gezet?

 

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo te zien is het inderdaad een paars soortje.

Weet je zeker dat het geen mannetje is ?

Als je je plantje liever breder hebt dan hoger, kun je een of twee keer toppen.

Over het hoe en wat kun je het best even de zoekfunctie gebruiken.

Er staat al heel veel info over toppen op het forum.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb ergens gelezen dat je na ongeveer 8 weken 1 of 2 dagen het geslacht kan zien. dus dat komt dan over een maand?

 

@ Sharkdevil: Nou hij staat buiten, dus ik kan m moeilijk op 12/12 zetten..

 

@ soca: nee ik weet niks zeker B) ik zal morgen proberen een close-up te maken van dat haar geval dingetje want ik kan het niet aflezen, maar ik las net dat het waarschijnlijk een zijscheutje is

 

bedankt voor de reply's!

Share this post


Link to post
Share on other sites

De paarse blaadjes zijn weg! maar ik heb een nieuw probleem, iemand eet mijn plantje op B)

ik weet alleen niet wat, ik zie geen slakkenspoor , wel zitten er bij de nieuwste blaadjes bovenin mieren en een soort fruitvliegjes :specool weten jullie toevallig wat ik hier tegen kan gebruiken?

 

gallery_10712_2198_105296.jpg

Edited by Jstar

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als er mieren in je top zitten zou ik maar eens goed kijken , meestal zitten er dan ook luizen .Want mieren melken de luizen , en dat is geen grapje !! B) En dat zwarte ding is een zwarte luis , nu ik de foto wat beter bekeek . :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon ff een paar lieveheersbeestjes er bij zetten, die zijn dol op luizen B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

sjeisee... enne lieveheersbeestjes, zijn er nog goeie plekken waar ik kan zoeken? bepaalde plantjes ofzo waar ze meestal zitten? want ik kom niet zo 1 2 3 aan lieveheersbeestjes . ik zal ook even zoeken,

 

bedankt! B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat je ze wel in elke struik of heg kunt vinden :specool

Heb je trouwens ook aan de onderkant van je bladeren gekeken?

Ik had gisteren ook van die aangevreten bladeren, en naar wat zoeken

vond ik een rups onder een blad B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

GRRRR ik kijk na school naar mn plantje is de helft kaalgevreten! en slakkensporen B)

ik dacht hier komen geen slakken want het staat op een trap van steen in de tuin... en al die kleine steentjes zijn best scherp, maar blikbaar wel! ik ga m van de week overpotten en dan zet ik er een glaasje bier in, laat ze zich maar kapotzuipen aan het bier en niet aan mn plantje :specool

 

ik zie geen luizen trouwens, maar ik zag wel een lieveheersbeestje :) :lol: :wOOt die heeft mijn gebeden verhoord denk ik, ik zie ook geen luizen meer, wel mieren :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...