Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Vreemd krijg em niet in het groot!!

 

 

 

1000052ld1.th.jpg

 

Ik heb toch de th verwijderd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

1000052ld1.jpg

 

 

op de afbeelding klikken, bij imageshack even rechtermuisknop, url selecteren, kopieren. Plakken in je reply en selecteren, dan op het knopje afbeelding invoegen drukken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zien er weer gezond uit riesje... :nerd

 

Hoe ver staan ze nu???

 

Grt Paffie

Share this post


Link to post
Share on other sites

ah,nu staat er iets,daarvoor stond er gewoon niets,ja,het gaat inderdaad heel wat beter terug na je afghaantjesavontuur,terug PP of Nlx stekken?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ze komen in ieder geval van goede moeders vandaan,mooie bladkleur,vingers,topopbouw,plantjes zijn echt in orde wel :nerd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit Riesje ;) :nerd

Share this post


Link to post
Share on other sites

http://www.wietforum.nl/Plekjes-Door-Het-B...een-t26176.html

 

http://www.wietforum.nl/Help-Help-Bladproblemen-t26770.html

 

Dit heb ik ook!!! Geen beestje te zien. Ik hoor er steeds vaker over dit probleem.

Het lijkt op magnesium tekort. :nerd

Nieuwe aarde ,B'cuzz voedingslijn.

5 weken bloei.

ph 6.3

ec 1.6

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er lekker uit riesje, wel hier en daar wat tmv lijers als ik me niet vergis!

Planten zien er erg goed uit , ga zo door en leuk weer wat te lezen :nerd

 

;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooooooi, Zien er toppie uit !!!

 

Keep on growing.

 

Just4Fun

Share this post


Link to post
Share on other sites
http://www.wietforum.nl/Plekjes-Door-Het-B...een-t26176.html

 

http://www.wietforum.nl/Help-Help-Bladproblemen-t26770.html

 

Dit heb ik ook!!! Geen beestje te zien. Ik hoor er steeds vaker over dit probleem.

Het lijkt op magnesium tekort. :nerd

Nieuwe aarde ,B'cuzz voedingslijn.

5 weken bloei.

ph 6.3

ec 1.6

 

 

Hoi Riesje, misschien toeval, maar ik heb dat van die 2de foto ook een paar keer gehad in het verleden. En ik had het iedere keer vanaf week 5 bloei, als ik de bloeistimulator of booster van bcuzz gebruikte. Zal wel niet daar aan liggen, maar waarschijnlijk had ik dan andere dingen moeten verlagen of verhogen. Maar het viel me wel op dat ik het iedere keer kreeg als ik de booster en bloeistimulator had toegevoegd binnen een paar dagen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Romy Idd vreemd dat het bij B'cuzz voorkomt.Ik ga stoppen met die booster en ga alleen maar de bloeistim plus voeding toevoegen.En de pk13/14 uiteraard!!

 

Jaja Thundertje.Ben er weer!( voor de zoveelste keer) :nerd

 

@ Rata: Veel 7 vingerig blad.Maar wel die plekjes op het blad.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yo Ries.

Gaat lekker toch?? Wel weer lekker als er wat vertrouwds te lezen is B) .

 

Denk niet dat je mag klagen, na 5 weken. ziet er goed uit en die donkere kleur trekt me wel :specool

 

 

Dusse kom op man en houd het er in zoals ie nu is.

 

 

Mocht het zijn dat ik wat te showen hen kan ik het ook niet laten, het kriebeld wel.

 

Mooie dames Riesje.

 

gr ert

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben gewoon een ras exhibidinges!! :specool

 

Wat een crime trouwens dat nieuwe gedoe met die berichten.Kloten man!! B) Moet je alles aanklikken.Pfffff

Share this post


Link to post
Share on other sites

rechtsboven in je topic op topic clicken, layout -> standaard B)

 

Verder: we stellen het op prijs als je je foto's upload op wietforum. Blijven ze bewaard, krijgen we geen lege plekken na verloop van tijd in de topics en de foto's laden sneller. Effe upladen in een wietforum gallerij alsjeblieft Ries!

Share this post


Link to post
Share on other sites
@ Rata: Veel 7 vingerig blad.Maar wel die plekjes op het blad.

Na heel wat lezen en opzoekwerk kwam ik deze tekst tegen,daar ik het zelf nog nooit had gezien,en ik eerst dacht aan een lokale verbranding door een chemische stof,en nu blijkt dat er meerdere kwekers last van hadden,besloot ik dit eens nader te gaan onderzoeken,

hier de tekst,afkomstig van uit de tuinbouw:

 

Verstoring in het watertransport door de plant:

Deze bladschade uit zich als kleine ronde vlekjes die zich voornamelijk voordoen in de bladcellen en dit tijdens de fotosynthese van het blad en de belichte plantdelen.

Op microscopisch niveau vertaalt deze bladschade zich in gescheurde bladcellen. Als onderzoekshypothese werd een verstoring van de waterhuishouding vooropgesteld.

Remedie:

Hoge relatieve luchtvochtigheid in de serre tijdens de nachtperiode belemmert de transpiratie van de plantenbladeren wat resulteert in een verhoogde (letale) turgordruk.

Het vermijden van hoge relatieve luchtvochtigheid (belemmering transpiratie) en condens (extra wateropname) tijdens de teelt in de bloeifase moet men absoluut vermijden,evenals een watergift in de vroege morgen (hoge zuurconcentraties),zodat de sapstroom niet meer belemmert kan worden en celscheuring vermeden kan worden,een gescheurde cel zal snel verbranden door het (kunst)licht door plaatselijke vochtophopingen rond de bladcel,en nog sneller door zonlicht,wat zal resulteren in kleine rondvormige verbrande vlekjes op de bovenkant van het blad. Vooral gewassen met een dun bladerdek hebben er meer last van,zeker de gewassen die afhankelijk zijn van een goed functionerend watertransport,de gewassen die snel groeien en of bloeien dus.

 

Dus de oorzaak kan liggen in het watergeven als de lampen net branden,of in een te hoge lv,bij het veranderen van concentraties zouten kan ook de sapstroom beinvloed worden,mogenlijk een combinatie van dit alles?

 

 

--------------------

 

wie honden haat moet vast en zeker een kat geweest zijn in zijn vroeger leven!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het vermijden van hoge relatieve luchtvochtigheid (belemmering transpiratie) en condens (extra wateropname) tijdens de teelt in de bloeifase moet men absoluut vermijden

Juist quoten he Jan?

Toch helemaal niet vreemd? B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oftewel, goeie ventilatie en luchtstroom is van belang, verklaart voor mij een hoop gezien het feit dat het bij mij in de winter gebeurde.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vennetje staat aan.Alleen met licht aan. B) Dat kan het dus zijn .LV te hoog in het donker.

Water geef ik pas na 2 uurtjes licht.

 

Knap stukkie zoekwerk Rata!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...