Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Ashiva

Kippenmestkorrels En Canna Flores A+b Hydrovoeding

Recommended Posts

hallo iedereen

 

Deze week ga ik 10 Skunk Special vrouwelijke zaadjes planten indoor, onder een 400W lamp...

De 10 plantjes komen in 15 liter potten te staan.

 

Ik heb dus 150 liter aarde nodig, dit zal bestaan uit 50 liter cocos en 100 liter bio-aarde.

 

Op aanraden van Dame blanche zou ik op elke 10 liter aarde 1 theekopje kippenmestkorrels (gedroogd) mengen..., en dan in de bloeifase Canna Flores A+B HYDROvoeding geven.

 

Ik twijfel niet aan de kennis van Dame Blanche hoor, integendeel, maar ik ben een beetje bang voor overvoeding en andere problemen, ik heb hier op het forum nog nooit iemand gezien die kippenmestkorrels gebruikt...

+ DB kweekt outdoor en ik indoor... ik weet niet in welke mate dat verschil uitmaakt voor mijn aarde ... ?

 

 

Zijn er onder jullie die ervaring hebben met kippenmestkorrels en/of canna flores, ik wil (net zoals iedereen zeker ;)) zeker zijn dat ik er goed aandoe die combinatie te gebruiken...

 

Alvast bedankt :nerd

Share this post


Link to post
Share on other sites

lijkt me niet verstandig. Je gaat in potjes van 10 liter kweken. DB heeft het altijd over grote potten en voegt verder niets toe. In beperkte media komt het bemesten toch wat nauwkeuriger om optimaal resultaat te bereiken.

 

Ik vraag me ook af waarom je hydro wilt geven op een aarde medium. Canna Vega is prima als groeimeststof overigens hoor, waarom zou je dat door kippenmest willen vervangen? Kippenmest en Canna Flores sluit niet op elkaar aan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja idd een combi van Canna en Kippemestkorrels lijkt me geen goede combi

Ik denk dat je dan een gigantische overvoeding creert dus lijkt mij het een of het ander

Of je probeert 1 of 2 potten met kippemestkorrels en ga je voor de rest van je plantjes op safe(Canna) zodoende kun meteen zien welke het beste resultaat geeft en of de kippemestkorrels een goed resultaat levert binnenshuis

 

Ben benieuwd of de kippemestkorrels ook binnen hun goed werking doen...

 

Succes and Greetzz

Cucha

Share this post


Link to post
Share on other sites

mja ik weet het nu even niet meer :nerd

 

Moet ik nu een fles Canna Vega halen ... ?

 

@Whazzup: Die hydrovoeding blijkt vollediger te zijn qua voedingsstoffen....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat ik niet snap is de combi van bio en chemisch. Als je nu kippenmestkorrels door je aarde mengt..waarom ga je dan chemisch bijvoeden. Lijkt me geen verstandige combinatie. Als je kippemestkorrels door je aarde mengt zou ik de rest van de kweek..indien nodig met een goede biologische voeding bijvoeden (biobizz, BAC) Ik denk dat je daar hele aardige resultaten mee zult behalen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon een 3 of 4 zakken allmix kopen en hooguit de laatste paar weken bijvoeden. Canna oid.

Voor de volgende kweek gewoon weer 3 tientjes uitgeven aan nieuwe aarde.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wel nu sta ik hier met 5 liter canna flores A en 5 liter canna flores B.... en 50 liter cocos en 50 liter bio-aarde....

 

Wat raden jullie mij aan ?

 

 

PS: ik gebruik liever geen allmix :nerd

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb ooit een stekken kwekerij van DB gezien ,dit was bij een goede maat van mij

hier werd ook op deze manier voeding gegeven............zag er super uit

tja probeer anders met 1 of 2 potten, kan iedereen zien hoe dat gaat

 

laters :nerd

Share this post


Link to post
Share on other sites
@Whazzup: Die hydrovoeding blijkt vollediger te zijn qua voedingsstoffen....

eh.. waaruit blijkt dat? Uiteraard heb je voor aarde andere voedingsstoffensamenstelling dan voor een ander medium dat van zichzelf geen enkele voedingswaarde heeft. Ik kan me nog voorstellen dat je met druppelaars hydro geeft ipv aarde voeding ivm de organische samenstelling zoals bij BN (leidingen kunnen verstoppen), maar voor de rest lijkt me toch dat voedingsleveranciers best wel in staat zijn hun voeding op het juiste medium af te stemmen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

blijkt nergens uit, ik ken er niet zoveel van...

 

ik weet het uit betrouwbare bron om het mooi te formuleren :nerd

 

ik denk dat ik 5 potten met kippenmest zet, en 5 zonder, en daar leren we dan weer uit voor volgende kweekjes...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je gaat tanken dan:

Gooi je in een dieselauto diesel en gooi je in een benzine auto benzine :nerd

Op hydro gebruik je hydro voeding en op aarde aarde voeding.

 

zo moeilijk is het toch niet?

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik lees weer veel uiteenlopende meningen, ik heb nu 2 betrouwbare bronnen die me vertellen dat kippenmest geen 'directe' voeding is voor de plant, het is een grondverbeteraar...

 

lees hier eens:

 

http://www.osmo-international.com/start/so...0a618ceaa2c41d2

 

 

Grondverbeteringsmiddelen zijn producten, die aan de bodem worden toegevoegd om de structuur en de bodemvruchtbaarheid positief te beïnvloeden.Grondverbeteringsmiddelen bevatten, in tegenstelling met meststoffen, in minder mate plantenvoedende bestanddelen. Deze producten kunnen afzonderlijk of in combinatie met meststoffen worden aangewend.

Toedienen van deze producten zal leiden tot een:

-betere bewerkbare bodem

-toename van de bio- activiteit en het humusgehalte

-betere lucht- waterhuishouding

-optimalisatie van de kalk- en voedingstoestand

-verhoging van het humusgehalte

 

Categorieën:

 

->ORGANISCHE grondverbeteringsmiddelen :

Volledig opgebouwd uit plantaardige en/of dierlijke grondstoffen (koemest, kippenmest, paardenmest,… ). Door hun toediening aan de bodem verhoogt men het humusgehalte of het gehalte aan organische stoffen.

 

->MINERALE grondverbeteringsmiddelen :

Deze grondverbeteringsmiddelen kennen een fossiele oorsprong (gesteenten) en bezitten een hoge stabiliteit. Volgens de herkomst onderscheiden we verschillende toepassingsgebieden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmmm nu antwoord niemand nog B) :specool

 

We zullen zien he, het zullen er 5 met en 5 zonder kippenmest worden :)

 

Grtz ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mja wat moet je ervan zeggen.. kippenmest is een goede toevoeging voor biokweek, maar ik mis de link tussen hydro en kippenmest..... Je gaat of hydro of op aarde, niet een vaag tussenmengsel. Ik zou bij hydro de kippenmest lekker weghouden en gewoon de aanbevelingen volgen die op de verpakking van je hydro staan...lijkt me stabieler dan kloten met extra kippenmest.Beter te weinig voeding, dan alles omzeep helpen met overbodige toevoegingen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lees even goed wat je quote. In het ene geval voed je dus de bodem en laat de bodem de voedingsstoffen leveren, in het andere geval voeg je ze "direct opneembaar" toe. Waarom zou je dan beiden doen? Ik denk alleen dat je het niet het hele seizoen redt in een kleine pot met alleen kippenmest in het mengsel. Bovendien, wat ik al zei, je kunt niet zo makkelijk sturen op deze manier. Wellicht bijvoeden met wat organische mest voor grond een goed idee?

Share this post


Link to post
Share on other sites

pff jullie doen me wel twijfelen hoor B) :)

 

en als ik nu enkel die canna hydrovoeding gebruik, zonder kippenmest dus, zou dat lukken?

hiervan heb ik al meerdere keren gelezen dat die voeding completer is... en heb hier nu 10 liter staan :specool

 

Grtz en bedankt voor de reply's iedereen :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

BN adviseert zijn hydrovoeding voor grond als je een druppelaarsysteem gebruikt i.v.m. de biologische voedingsstoffen die hun aarde voeding bevat (kans op verstoppingen in het systeem). Aarde heeft natuurlijk al veel meer in zich dan een "kaal" hydro medium, dus de voeding zal verschillen. Hoe dat met Canna zit zou ik je niet kunnen zeggen, maar waarom bel je canna niet gewoon even en leg je het voor (met bijvoorbeeld referentie naar wat BN adviseert)?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...