Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

suffie63

Suf`s Eigenwijze Buitenkweek Jaargang 2007

Recommended Posts

Ik laat de waterhuishouding verder over aan het Waterschap.

Ze zijn goed aangeslagen en doorstaan fier en monter hetgeen over hen uitgegoten wordt.

Het aangewaaide afghaantje begint het ook zichtbaar naar haar zin te krijgen.

Het duurde eventjes totdat ze de ervaren kleigrond kon waarderen. Ervaren grond ? Yepz, het was geen typo. Dit grondje bevat de wortels van 12 jaar buitenspelen, is dus getraind en ik ben van nature lui.

Vandaar m`n enthousiasme over egeltje, vogeltjes, spinnen en mieren, al kan ik veldmuisjes ook waarderen.

Ik ben eigenwijs, doe m`n ding, wil een seizoen kunnen blowen van m`n oogst en heb veel plezier in experimentjes. En ik gok op een fantastische nazomer.

[off topic en ongepast] Kan er iemand aan TrainWreck komen ? [/off topic en ongepast]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trouwens, die mieren die je plantjes beschermen had ik ook alleen heb ik het idee dat ze weg zijn nu het zo hard regent. Zijn er nog meer beestjes die goede dingen doen trouwens? Heb net op mijn eigen kweekverslag een paar badguys geplaatst. Tenminste, dat verwacht ik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Grinnik, je hebt leuke bezoekers suf :nerd en hoekje ziet er lekker groen uit dus alles super zou ik zeggen :nerd

 

@Klaas: Buiten slakken en rupsen is het buiten meer plezier dan last met beestjes, de grote rampen krijg je binnen omdat er geen natuurlijke tegenstand is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hé Suffie,

 

Het begint toch echt wat te worden in die rimboe van je. Straks moet je nog oppassen voor de buren. Je weet het nooit in Zeeland, de Belgen zitten soms dichter bij dan je zou denken. :nerd

 

Je zou bijna denken dat je het erom doet, die planten zo mismaakt mogelijk te laten ogen a la Quasimodo. Of ben je het zelf die na een late dienst aan te planten zit te trekken en geef je gewoon de insecten en vogels de schuld?

 

Ik zit trouwens heel veel in de trein dus een ongelukje zit een klein hoekje...

 

We moeten maar snel wat van die beroemde Zeeuwse klei komen weg trekken. De mosselen zijn dit jaar ook weer vetter dus alleen maar goede redenen om die kant op te komen.

 

Groeten uit Eindhoven,

 

AS Grow

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tja AS, het strandweer laat maar op zich wachten. Zodra het zover is verwacht ik uiteraard dat je ff binnen springt.

 

Opzettelijk misvormen :nerd Nog niet hoor, maar wat niet is kan nog komen. En quasimodo was vanaf het begin een lelijkerd, dacht in eerste instantie aan TMV, maar dat blijkt het niet te zijn. Plantje is absoluut asymmetrisch in tegenstelling tot haar zusjes en zoiets trekt wel m`n aandacht.

 

Ik zal overigens proberen te verduidelijken waarom ze dit jaar geen groeivoeding krijgen. In 2005 en 2006 heb ik aan diverse mensen willen laten zien dat een bepaald bijprodukt dat ontstaat in onze installatie potentie heeft als meststof. Eerst op m`n gazon, kamerplantjes en dergelijke, die er positief op reageerden, later op m`n babies. In 2 jaar tijd heb ik zo`n 5 a 6 liter van dat goedje gebruikt op het stukje grond waarop nu de dames staan. Het goedje, een waterige oplossing, bestaat uit zo`n 35% Ammoniumsulfaat, zo`n 14% Ammoniumnitraat, zo`n 2% Ammonium-sulfamaat en "bacteriën die bio-fouling veroorzaken".

Beetje overkill, maar niet proberen is niet weten.

Ach Klaas, het is zoals dls zegt, buiten hebben de meeste beestjes natuurlijke vijanden. Op zo`n 2 meter afstand van de plaats waar nu de dames staan, staat een judaspenning, die echt stampvol met deze lieverdjes zat:

gallery_7602_2129_201952.jpg

 

 

 

Uitroeien of juist lekker die judaspenning laten opeten, verpoppen tot vlinder en laten uitvliegen ?

Ik heb voor het laatste gekozen en heb er geen spijt van :nerd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ach ja, zo zou je het kunnen bekijken. Eigenlijk zit ik ook zo in elkaar. Brandnetels laat ik ook altijd in de tuin staan omdat daar vele vlinders hun eieren op leggen. Weet je al wat er uit die rups komt? En wat zou er uit die groene van mij komen. Zal eens even speuren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou maar zo kunnen :nerd

Ik heb ze niet letterlijk zien ontpoppen, kwestie was: killen of niet (amper 2 meter van je planten)

btw:[onleesbaar] Jeli ima neki srbin tu, ko raste TRAVA u srbia ? Sali me pm, hocem zaibantia letos ![/onleesbaar]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat er meer zulke dagen mogen volgen, zon zon zon :innocent:

Konijn dus naar buiten:

gallery_7602_2129_857215.jpg

 

 

 

Wat sluipt daar door het struuuuuuuuiiiiiiiiiiiiiiiiikgewas ?

gallery_7602_2129_159121.jpg

 

 

 

 

Ik heb ontdekt

gallery_7602_2129_411210.jpg

 

 

 

gallery_7602_2129_448548.jpg

gallery_7602_2129_273791.jpg

 

 

 

dat de larven van de mineervlieg zich tegoed doen aan m`n dames.

Ik heb nog geen antwoord klaar en ga me erop beraden.

 

Quasimodo`s bladeren zijn kurkdroog met verse scheuten. Maffe plant hoor.

gallery_7602_2129_234460.jpg

 

 

 

 

En het aangewaaide afhaantje begint zich steeds beter op haar plek te voelen B)

gallery_7602_2129_187218.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wat sluipt daar door het struuuuuuuuiiiiiiiiiiiiiiiiikgewas ?

Aaaaaaargh! Suf pas op! ;) The Killer Rabbit of Caerbannog zit in je tuin! B)

 

Killer_rabbit.JPG

 

Levensgevaarlijk zoals je kunt zien...

 

rabbitat.jpg

 

Maar zolang die je planten met rust laat is er niks aan de hand natuurlijk. Betere beveiliging kun je niet hebben. :smoke Enneh, staat er prachtig bij allemaal. Wel een beetje vreemd dat die Quasimodo juist op een dag als vandaag meteen z'n bladeren laat hangen, maar goed, hij heet niet voor niks Quasimodo he...

 

Keep up the good work! :innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mad, m`n dochter van 4 vraagt hoe jouw konijn heet :innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik hoor net dat ons egeltje familie heeft en heb dus snel de camera ter hand genomen :

gallery_7602_2129_448796.jpg

gallery_7602_2129_366495.jpg

 

gallery_7602_2129_262505.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

me hond vind me plantjes ook lekker ;)

 

 

maarja ik ga met de brommer ff na weert shoppe :innocent: B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hé Suffie,

 

Volgens mij gebruik je die planten slechts als excuus om de rest van de natuur van je tuin te showen.

 

Nu heb ik gezien hoe zeer je gesteld bent op je eigen rookwaar. Zelfs het gras van buurman is niet groen genoeg. Dus wordt het niet eens tijd om voor dikke toppen te gaan zorgen?

 

Groeten uit Eindhoven,

 

AS Grow

 

Noot

Je hoeft niet direct een algemene meeting op te zetten als je langs wilt komen hoor. Je bent altijd welkom. We houden sowieso wel een sample voor je apart van de Sensi Star. :innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites
The Killer Rabbit of Caerbannog

 

Suf als Mad vragen over duiven begint te stellen zou ik toch heel erg goed gaan uitkijken wat je antwoord ;)

 

Nog even en dan kunnen we zien hoe goed de df's met een hittegolf overweg kunnen neem ik aan, want dit jaar kan er blijkbaar niets gemattigd met het weer :smoke naast quasi zien die andere er wel heel erg goed uit :innocent:

 

Stekelig bezoek heb je trouwens B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuke reacties allemaal, waarvoor mijn dank.

Snuf krijgt de blaadjes die ik bijna dagelijks dief en bewaakt m`n dames als geen ander.

Ze loopt vrij in de tuin rond en ik heb haar nooit op illegaal snoepen betrapt ;)

De beestjes show ik omdat ik het leuk vindt ze in m`n relatief kleine achtertuin tegen te komen. Vermoedelijk zit er ook nog ergens een derde egeltje, waar komt anders dat jong vandaan :innocent: Rode foldertjes op m`n deurmat brengen me ertoe ook aandacht te besteden aan bewust wildbeheer in de kleine ruimte. Het samenspel van vogels, muizen, katten, mieren, slakken, rupsen, wormen, spinnen, egels (noem maar op) maakt het buiten in volle grond kweken voor mij persoonlijk juist zo leuk.

Van de rupsen ben ik bijvoorbeeld af sinds die judaspenning in m`n tuin staat.

As, ik kijk er al naar uit en hoop op strandweer B)

 

Ok, geen beestjes maar dames net na het ontwaken:

 

gallery_7602_2129_52018.jpggallery_7602_2129_156477.jpgUitbundige voorbloei bij de DF`s of... ?

gallery_7602_2129_25457.jpg

gallery_7602_2129_371422.jpg

gallery_7602_2129_708520.jpg

 

En last but not least, het afghaantje, van bovenaf dit keer:gallery_7602_2129_848875.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gisteravond een van de dames gemarteld, gemasseerd en knak. Even testen wat een DF kan hebben.

Zonet even gaan kijken en het effect is (10 uur na het knikken) opzienbarend:

gallery_7602_2129_560442.jpg

 

 

gallery_7602_2129_149758.jpg

 

 

gallery_7602_2129_20641.jpg

 

 

Die masochiste groeit gewoon door, alsof er niks gebeurd is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hé Suffie,

 

Even "testen"?

 

Wat, heb je niet genoeg ruimte in je tuin? Bang dat de buren jaloers worden?

 

Nee, mijn vermoedens lijken steeds meer bevestigd. Je hebt een bepaalde sadistische trek als het om onze geliefde cannabis plant gaat. :innocent:

 

Maar als de resultaten ernaar zijn, halen wij hier ook de "chains, clips and whips" in huis.

 

Groeten uit Eindhoven,

 

AS Grow

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ach, AS er staat er 1 teveel.

Ik ging ervanuit dat quasimodo het loodje zou leggen en dat wil ze niet, dus dan maar 1 meer dan het

heilige gedoogbeleid toelaat.

WAT IK DOE IS ILLEGAAL (and performed by professionals (blowers dan)), don`t try this at home, it might kill your crop.

Ieder soortje is anders, DF beresterk.

Grenzen (proberen te) verleggen is fun, of, zoals anderen plegen te zeggen "sporen buigen is fun, want ik woon vlakbij het spoor". :innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er weer fantastisch uit Suf :innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jee, wat een snelle reacties, tnx folks, ha`k niet verwacht. Ik ben nog niet klaar.

Wilde m`n topic nog editen met wat FIM martelingetjes, net ritueel uitgevoerd met duimen en wijsvingers.

Duim en wijsvinger, tweederde als kaviaar aan Snuf gegeven::

gallery_7602_2129_153736.jpg

 

gallery_7602_2129_80167.jpg

 

gallery_7602_2129_372063.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...