Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
fr_nz

Eerste Kweekje

Recommended Posts

Eindelijk..mijn joint ff uitgedaan, uit de zetel gekomen en naar de doe-het-zelf-zaak!

Ik heb al veel gelezen over het indoor kweken, en heb eindelijk de stap gezet om eens mijn eigen wietje indoor te bekomen. Ik heb de vorige jaren al een kweekje of twee buiten gedaan, met groot succes (en opbrengst) als gevolg!

Graag jullie proffessionele visie op mijn noobism! :verrygood

 

Ik heb zes (non-feminized) SS zaadjes laten onkiemen onder een 250Watt lamp.

na een weekje stonden die al lekker boven de aarde.

tn_gallery_10779_2121_38925.jpg

 

 

Door gewoon leidingwater (door nog tijdelijk gebrek aan Ph-apparatuur) en BN grondvoeding(in kleine dosis) te geven, zagen ze er na 12 dagen zo uit:

tn_gallery_10779_2121_2625011.jpg

 

vandaag, op dag 15:

tn_gallery_10779_2121_1403457.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb gisteren nog de twee grootste verpot in 15l potten, en ga vandaag de andere 4 doen.

Wegens de grootte van mijn hok kan ik maar zes 15l potten zetten.

Is dit groot genoeg om een mooie sterke plant te bekomen? Ik lees veel over potten van 30l of meer..

 

:verrygood grtz... fr_nz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag de andere vier SSjes verpot.

med_gallery_10779_2121_185966.jpg

de voorste twee zijn drie dagen jonger, en linksvoor heeft wat achterstand opgelopen. Ik dacht teveel water, toen ik ze verpotte, was de kluit goed nat.

mja..die komt er wel door :nerd

Iemand zijn mening?

grtz..frnz ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb zelf geen ervaring met zaailingen, nog met Super Skunk als soort maar ik zou zo zeggen dat ze nog wel een weekje mogen groeien.

 

enneh, laat je hok eens zien.. :nerd

 

 

 

hee laters ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb ervaring met skunk special, wel niet onder hps. maar die skunks groeien nog stevig door zelfs in de bloei. zou ze zeker binnen een week op 12/12 zetten. tenzij je nog wil scroggen ofzo...

 

grtz en succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

@stino89: Thx! ik vind weinig Skunk-kweekverslagen..het lijken mij ook lekkere groeiertjes te zijn, en daarmee zal ik ze binnen een weekje op 12/12 zetten! :nerd

 

@glazenwasser: m'n hokje is nog 'in progress'...kben eerlijk gezegd een beetje vroeg begonnen..maar ik probeer dagelijks aanpassingen te maken..

Hier heb je een paar pics van m'n kastje (geilerd) :)

 

Dit is de bovenkant..alles moet nog op z'n plaats komen..like i said..still in progress..kheb nu wel al een afzuigbuis. :o ook een brandalarmpje is zichtbaar!

med_gallery_10779_2121_2729483.jpg

 

hier links op de foto, roostertjes voor verse aanzuig uit de kamer, aan de buitenkant staat een labyrinth opgesteld. De kamer waarin de kast staat kan volledig verduistert worden..

med_gallery_10779_2121_409455.jpg

 

 

kzal eens proberen foto's te nemen van de buitenkant..de kamer is redelijk klein, en moeilijk op een overzichtelijke foto te nemen, but i'll try!

 

Thx voor jullie reactie's ;)

Grtz..Fr_nz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er mooi uit he

Ik denk da je goed doet met 18/6 en daarna 12/12,

Mijn skunk is wat klein gebleven door 12/12 van in begin te doen

ze is bijna klaar

 

med_gallery_9940_1653_345867.jpg

 

Nog veel succes :nerd

Share this post


Link to post
Share on other sites

@kino: Het ziet er toch nog een flinke meid uit hé!

Hoe hoog is ze uiteindelijk geworden?

Wat een topjes man! :nerd

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi

Netjes allemaal :)

Onze eerste kweek was white skunk en die werden inderdaad erg groot, eentje was zelfs bijna zo groot als mij (1.65). Maar we hadden ze wel niet getopt ofzo. Was de eerste keer voor ons toen lol ;) .

 

Ik zou zeggen...ga zo door :nerd

groetjess sunflower

Share this post


Link to post
Share on other sites

thx Sunflower..met een dagje of 5 vliegen ze op 12/12! Hopelijk veel teefjes! :nerd

 

-Vandaag krullen van de twee grootste plantjes de puntjes van de blaadjes naar beneden, en het blad ziet er precies vochtig uit in de punten, maar is droog. Dit is al zo van gisteren voor het licht uitging, is vandaag ook nog, maar is niet erger geworden.

Is dit normaal of ben ik te bezorgd om m'n (hopelijk) wijfjes?

med_gallery_10779_2121_15771.jpg

-Is het goed om de planten gewoon naar het licht toe te laten groeien, of is het beter om de potten nu en dan eens te draaien (of krijgen ze stress van dat heen-en-weer-gegroei)?

Alle suggesties zijn welkom!

 

groetjes uit de zevende hemel...

fr_nz

Share this post


Link to post
Share on other sites

dag 16. Ze lieten een uurtje of twee voor de lamp uitging al hun blaadjes hangen..

med_gallery_10779_2121_2758474.jpg

 

med_gallery_10779_2121_2544579.jpg

 

Ik was even bezorgd, maar heb hen zodra de lamp uit was een lekkere douche gegeven..

Toen ik deze morgen ging kijken zagen ze al veel gezonder uit!

Nog 5 dagen tot 12/12.

Groeten..fr_nz :nerd

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er allemaal goed uit, zou ook niet te lang w8en met de bloei, ze groeien zeker nog door.

heb vandaag nog 2 jointjes gerookt, echt supr die skunk!! zwaar stoned, en de smaak zoet. als het voor eigen gebruik is, zal het je zeker bevallen.

 

succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

@stino89: nog een dagje of 4 en dan bloei, ze staan dan op 21 dagen na het tonen van hun kopje, de kleinste maar 18 dagen. Misschien wacht ik zolang niet meer, toen ik daarjuist gemeten heb, waren de grootste (achterste) 5-6cm gegroeid in 24u! :)

Het is idd voor eigen gebruik, samen met mn broertje, waarmee ik samenwoon! Wordt beslist een gezellige boel! ;)

Je gallerij, is die van je Skunk? Ziet er lekker uit!

grtz..fr_nz :nerd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk man, ik ben nieuw op het forum maar ik ben toevallig twee weken geleden ook begonnen met 6 super skunk plantjes op m'n zolder. Ze zijn nu dus 12 dagen boven water maar ze zien er kleiner uit dan die van jou op twaalf dagen.

 

Hoeveel water geeft je ze eigelijk? Ik geeft ze mss wat te weinig maar ik ben redelijk bang om te teveel te geven.

 

Ik ga jou kweekje zeker volgen :nerd succes nog ermee

Share this post


Link to post
Share on other sites

dag 21... :nerd

Morgen gaat voor de eerste keer het lampje uit na 12 uurtjes. Ik heb me op dag 7 al een 400W HPS-lamp aangeschaft..dat was ik ff vergeten te vermelden!

Vanavond deed ik een rare(?) ontdekking in m'n hokkie -> één van de blaadjes was 180° gedraaid, dus wees met z'n onderkant recht naar de lamp toe ;) (zie foto)

med_gallery_10779_2121_20675.jpg

 

Dit heb ik nagenoeg nog nooit gezien, zelfs niet bij m'n buitenkweekjes...is dit normaal?

 

Hier nog een picje zonder lampie erop..zodat hun kleurtje eens deftig te zien is :) niet superscherp maarja..

med_gallery_10779_2121_1962628.jpg

 

 

@Captain Jaak: veel succes met je kweekje! Maak je een verslag aan?

Ik geef m'n plantjes geen vaste hoeveelheid water..kdoe het een beetje opt gevoel..

Er zitten gaatjes in de onderkant van de potten, met een schaaltje onder..dus verzuipen

zullen ze niet gauw..Maar laat zeggen dat ik in die potten (van een liter of 12) nu ongeveer

een 300ml water geef 's morgens, en dan kijk ik nog ff rond de avond, als ze niet te droog

staan, dan geef ik hoogstens nog een 150ml bij..

 

Grtz 2 all...fr_nz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey fr_nz succes met de ingaande bloei, je plantjes hebben een mooi donkergroen kleurtje, dat ziet er goed uit. Zelf ga ik geen verslagje maken want ik zie m'n plantjes alleen in het weekend dus het is moeilijk om alles goed bij te houden. Zodra het weer goed is ga ik ze trouwens buiten proberen te zetten, dus nog een weekje onder de 400w HPS en dan is het binnen normaal gezien gedaan.

 

Ik geef m'n plantjes elke 4 dagen ongeveer 200 ml water en voor de rest benevel ik ze wat met de plantenspuit, dat is mss wel wat te weinig, ik heb ook nog niet zo een ervaring. M'n vorig kweekje was mislukt omdat mijn pa de planten had verzopen, hij gaf ze stiekem elke dag water :nerd

 

Greets

 

Jaak

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Captain Jaak: Dat is idd weinig, 200ml in 4dagen. Als het mogelijk is (als je er elke dag bijkan) zou ik ze proberen elke dag, of zeker om de twee dagen water te geven! In het begin van m'n kweekje was ik ook bang om te verzuipen, maar dan zag ik, hoe meer water ik ze begon te geven, hoe beter ze opeens aansloegen. Bij het verpotten had ik 1 plantje (op de foto's helemaal linksonder) wiens kluit te nat was, en die heeft duidelijk achterstand opgelopen! Ze met de plantenspuit benevelen doe ik alleen 's avonds, wanneer de lamp juist uit is..Maar om ze overdag te besproeien is niet zo goed denk ik -> waterdruppels op de blaadjes en de lamp erop kan de plant beschadigen.

Als je er niet veel bij kunt komen is het idd het beste om die sletjes buiten te zetten! Daar zorgt Moeder Natuur er wel voor ipv Vader Jaak! ;) :)

gtz..frnz :nerd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lol dat was het plan ja, de wijven gewoon buiten zetten en hun plan laten trekken :) ik zal wel zien wat er van komt. Gisteren was ik ff thuis en heb ik ze eens goed water gegeven, ik kan niet wachten om te zien hoe ze het nu maken maar in ieder geval ga ik m'n zus toch ff instructies geven om wat meer water te geven :nerd ;)

 

Bij jouw weet je nu over een goed weekje welke de vrouwtjes zijn zeker?

 

Greets

 

Jaak

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Jaak: geef je zusje ff het adres van deze site en dat komt wel goed :nerd

Ik hoop zo vlug mogelijk de vrouwtjes te onderscheiden! Normaal moet je dit binnen de twee eerste weken van de bloei ZEKER zien! Ik zelf ben daar geen artiest in, maar dat komt ook wel goed! ;) een afgestudeerd boomchirurg komt af en toe eens kijken! Am I lucky! :o

Ik heb verleden jaar tien Afghaan x Maroc buiten gezet..check these out:

gallery_10779_2121_68609.jpg

 

de witte muur is 2m hoog..daar zijn ze uiteindelijk juist met hun topje overgegroeid.

We hadden ze wat te dicht bij elkaar geplant (niet gedacht dat ze zo groot zouden worden) :)

en hebben uit elkaar moeten buigen.

 

grtz..frnz

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi

wauw da's een mooie struik buiten :specool

Hoe gaat ie verder met je kweekje? Waarom dat blad zich gedraait heeft weet ik ook niet. Maar voor de rest gaan ze toch wel lekker B)

 

groetjes sunflower

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 23..

Tweede dag op 12/12...Ik heb een beetje de potten uiteen gezet voor een wat betere luchtcirculatie, en omdat ze toch al een mooi plaatsje beginnen in te nemen.

med_gallery_10779_2121_2369101.jpg

De plant rechtsboven is zelfs met de overschakeling op 12/12 een stukje boven de rest uitgekomen.

Op 18/6 groeiden ze de laatste week redelijk stabiel een 5cm per 24u...kijken wat het nu geeft.

 

med_gallery_10779_2121_1309831.jpg

 

 

grtz..fr_nz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...