Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Exhile

Double Fun Outdoor

Recommended Posts

Hallo,

Gisteren en vandaag heb ik dus zaadjes ontkiemt, het gaat om 10x Double Fun, 3x atmo2, 5x Double Fun test en 5x Double Fun x X.

Gisteren gaan shoppen in AVEVE en terug gekomen met 200 liter voorbemeste potgrond met bodemleven, guano, een 90 liter kuip, bloedmeel, kalk, zaai en stekgrond en wat kleine potjes.

 

Nu is het nog wachten op de zaden tot ze ontkiemen en dan gaan ze in hun medium.

Er komen er 3 of 4 in de 90 liter kuip, 4 in een kruiwagen van 110 liter, 2 in een wasmand van 40 liter en 2 in een pot van 20 liter.

 

De overschot gaat in de volle grond zonder extra toevoegingen.

 

De grond in de medium's is een mix van kippenmest, potgrond en een groot deel compost met wat guano aanvulling.

 

De eerste 2 maanden moet ik niet bijvoeden volgens de verpakking maar dat zien we nog wel, de compost is trouwens van topkwaliteit. Vorig jaar hebben we er vijverplanten op gegooid die verankerd zaten in erg vruchtbare klei op de bodem, die klei zit nu ook nog voor een groot deel in mijn grond dus ik hoop er erg veel van.

 

Reactie's of aanvullingen zijn altijd welkom, ik hoop dit jaar op een goede opbrengst en een leuke kweek!

 

Foto's komen er zodra de zaden ontkiemd zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey man,

 

waarom koop je niet gewoon een paar 65 liter kuipjes? meerderen in 1 pot is geen goed idee, een plant die je nu zaait kan zeker heel hoog worden! 2 meter geef elke plant op z'n minst 1 vierkante meter

 

laterz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi hier komt ook een beetje Double Fun te staan (thx 2 Wernard) ze gaan wel met de voetjes de volle grond in en ik wacht nog heel even, ze moeten namelijk niet zo hoog worden hier :P Maar veel geluk gewenst en ik ga dit met veel intresse volgen natuurlijk :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de reply's, de reden waarom ik meerdere plant in grote kuipen is mijn gebrek aan plaats( ze moeten een beetje uit het zicht staan.)

 

En een andere reden is ook omdat Atmos vorig jaar op deze manier een mooie oogst heeft bereikt en het natuurlijk makkelijker is om ze te verplaatsen enzo.

 

90 liter voor 4 plantjes vind ik persoonlijk wel genoeg, zeker omdat er waarschijnlijk nog een man aanwezig zal zijn die ik dan ga omkappen.

 

Bedankt voor de reply's ik ga er mijn werk van maken!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verschil is wel dat ik de zaden rechtstreeks in de kuip heb gestopt zodat overpotten nooit nodig was . Dit heeft een paar belangrijke voordelen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien dat ik dit dan ook doe Atmos, ik ga dan een paar kuiltjes graven en volstoppen met zaai en stekgrond.

 

Bedankt voor de tip, ik ga het dan direct zo doen, overpotten is dan inderdaad onnodig.

 

Ik hou dit topic up to date en de foto's volgen!

EDIT: Atmos, u DF zaden zijn na een kleine dag al voor 3/4(7/10) ontkiemt en zitten nu in de kuipen.

Kiemkrachtig zijn ze dus wel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag even foto's gemaakt, plantjes kan je nog niet zien maar die verwacht ik voor het weekend nog boven de grond.

med_gallery_6747_2063_26283.jpg

 

med_gallery_6747_2063_215407.jpg

 

med_gallery_6747_2063_415285.jpg

 

med_gallery_6747_2063_269335.jpg

 

med_gallery_6747_2063_593966.jpg

 

Foto's volgen nog.

Share this post


Link to post
Share on other sites

aahn MR exhile hehe. suc6 met de dubbel fun's hé :lol: binnenkort ga ik ook topic maken :P dan zie je eens hoe ze gevorderd zijn;)

 

suc6 hé

Share this post


Link to post
Share on other sites

Good, bedankt voor de reactie en nu hopen dat ze even goed vooruit gaan als de uwe he.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yo Yo Exhile :)

Alles goed?

Zo te zien wel met een goeie start :verrygood.

En natuurlijk hou het zo voor de rest van de kweek he!

 

:P En tot vrijdag in de G-Spot :wOOt :smoke :smoke :smoke...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, cya then.

 

De volgende update ga ik plaatsen als de zaailingen boven de grond komen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag zie ik 8 van de 10 DF al staan, de zonneschermen moeten nog openplooien maar ze staan boven de grond.

 

Ik ga deze middag nog foto's maken om hier te posten, de cam is aan het opladen, daarmee dat ik het nu niet doe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De foto's zijn er.

 

med_gallery_6747_2086_214216.jpg

 

med_gallery_6747_2086_542895.jpg

 

med_gallery_6747_2086_921454.jpg

 

med_gallery_6747_2086_921397.jpg

 

med_gallery_6747_2086_701820.jpg

 

med_gallery_6747_2086_809244.jpg

 

med_gallery_6747_2086_3069.jpg

 

med_gallery_6747_2086_497900.jpg

 

med_gallery_6747_2086_271442.jpg

 

med_gallery_6747_2086_97510.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

nice ziet er goed uit hé, dat ze maar snel groeien hehe :verrygood

 

( btw heb mijn kweekje ook online gezet moet wel ng eens kijken voor foto's :) )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze zijn uitgekomen :)

 

Ik zal wel als ik jou was het zaadhuisje van de plant handmatig verwijderen... waarschijnlijk heeft je net uitgekomen plantje daar nog niet de kracht voor.

 

Succes :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey

 

ziet er goed uit, ik zou het "zaadhuisje" gewoon lekker laten zitten, mocht je echt merken dat ze groot is en het schilletje er niet af krijgt dan kan je het er evt afhalen maar in principe doen ze dit zelf....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb bij eentje het zaadhuisje manueel weggehaald en bij de ander niet.

 

Degene die het alleen gedaan heeft staat nu mooi open terwijl de andere nog steeds zijn zonnescherm niet heeft opengezet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

beetje vochtig sproeien helpt ook. Als het hulsje uitdroogt gaat het er minder makkelijk vanaf.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoelang duurt het gemiddeld voor een zaailing zijn eerste blaadjes openklapt nadat hij zijn huisje heeft afgeworpen?

 

Ze zijn nu sinds vanochtend eraf maar de blaadjes staan nog maar bij 1 plant open.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Intussen al van 4 plantjes :verrygood

Ik wacht vol ongeduld op de andere 6.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ha ik ken dit van ergens , vol ongeduld zitten wachten

elke dag kijken hoe ze groeien

geef je wel op na enkele weken :)

heb je al foto's?

alvast veel succes :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deze namiddag maak ik nog een foto update, op die manier kan ik nog even wachten tot ze volledig opengeplooid zijn.

 

EDIT: Foto's zijn er.

 

med_gallery_6747_2098_638414.jpg

 

med_gallery_6747_2098_273821.jpg

 

med_gallery_6747_2098_333990.jpg

 

med_gallery_6747_2098_396654.jpg

 

med_gallery_6747_2098_287478.jpg

 

 

Dit zijn er dus een paar welke hun zaadje al afgeworpen hebben.

 

Morgen en de rest van de week wordt zware regen voorspeld en de laatste 2 dagen is het ook al bewolkt.

 

Misschien dat ik ze even binnen neem en onder de lamp plaats.

Ofwel een simpel afdakje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi mooi :)

Ja inderdaad je zou best kijken voor een afdakje want ik denk dat het ernstige regen zal worden.

Ik hoop voor het beste! :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...