Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Wezzel

6x600 Watt

Recommended Posts

Hoi!

 

Ik wil even laten weten wat ik van plan ben :lol:

Heb je suggesties laat het dan aub weten!

 

mijn oppervlakte bedraagt 6 m² (3mx2m) en de hoogte is normaal plafond... 2,30m?

Ik wil hier dus 6x600 watt gaan hangen, afzuiging van 3250m³ en een koolstoffilter voor 4000m³

de verse toevoer wil ik eventueel op natuurlijke wijze laten verlopen.

de bedoeling is dat ik vierkante potten van 20cmx20cm ga gebruiken en dan ga kweken op Mapito.

 

 

Kloppen de verhoudingen hier een beetje of zouden jullie het anders aanpakken?

alle suggesties zijn welkom!

 

groet

Edited by Wezzel

Share this post


Link to post
Share on other sites

De verhoudingen zijn goed hoor. :lol:

 

Je moet er wel om denken dat bij een passieve luchttoevoer de gaten groot genoeg zijn anders krijg je een flink vacuüm en minder m3 afzuiging.

Share this post


Link to post
Share on other sites

plan is goed natuurlijk wel nog wat spullen erbij fancontroler goede fans enz maar heb je al ervaring op mapio?anders zou ik voor aarde gaan en 11 liter potten zetten :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou de mapito eruit gooien en op aarde of cocos verder gaan

 

en in grote potten gaan minimaal 11 liter, voorkeur 15liter potten.

 

 

 

in jouw ruimte die je hebt....zou ik 8 x 600 en 65 x 15 liter potten doen

 

 

 

succes

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik zou de mapito eruit gooien en op aarde of cocos verder gaan

 

en in grote potten gaan minimaal 11 liter, voorkeur 15liter potten.

 

 

 

in jouw ruimte die je hebt....zou ik 8 x 600 en 65 x 15 liter potten doen

 

 

 

succes

 

bedankt!

 

Maar waarom zou je de mapito er uit gooien en iets anders gebruiken?

Ik ben namelijk tevreden over het feit dat ik een stuk langer kan kweken op mapito dan aarde en daarbij loop ik dan niet te slepen met die zware aarde...

 

en die 15 liter potten zou jij nemen zodat de boel op den duur niet dicht groeit en er dus onderin nog maar weinig licht komt neem ik aan?

 

greetz

Edited by Wezzel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou dichtgroeien doen ze bij 11 liter ook hoor en ook daar krijgen ze onderin weinig licht. Maar ik denk dat hij bedoelt dat hoe groter de pot hoe meer van de plant.

 

Gr J

Share this post


Link to post
Share on other sites

op aarde kan je zeker 2 jaar kweken.

door elke keer je aarde op te waarderen, geen enkel probleem, (bactoforce, hummes, wormen ) heb zelf de beste oogsten gedraaid op zeer oude aarde.

 

op cocos kan je bijna onbeperkt draaiien, cocos heeft geen waarde en geen buffer zoals aarde,

laaste twee weken alleen maar water geven..is de cocos weer goed voor een nieuwe kweek.

 

mapito is als steen wol, meten is weten...dus wat gaat erin en wat komt eruit. en daarop ga je je voeding bepalen en of wel of niet spoelen.

 

15 liter potten heeft mijn voorkeur..waarom?

heb verschillende opzetten getest en uit geprobeerd. en dan praat ik over vele potten en opstellingen.

 

mijn bevindingen zijn. geef je een voorbeeld.

300 potten a 7 liter hebt staan onder 12x600

140 potten a 15 liter onder 12x 600 draai je dezelfe opbrengst.

conclusie.....minder potten , zelfde opbrengst..

bijkomend voordeel.....als men gepakt wordt met 300 potten of 140 potten dat scheelt al een slok op de borrel.

 

een plant in een 15 liter pot wordt groter en breeder, opbrengst per plant is hierdoor ook groter, ga je op 7 liter potten kweken, kan je alleen maar voor de hoofdtop gaan, de rest hangt er maar bij en zal nooit volgroeien.

 

maar ik kan je alleen maar mijn ervaringen mededelen , voor de rest zal je het zelf moeten onder vinden, een ieder heeft zijn eigen manier van kweken, mensen geven je hier een lijdraad om te kunnen kweken, je zal zelf moeten onder vinden wat voor jouw de beste manier is.

 

sommige dingen zijn gewoon niet te verklaren.....heb kamers gehad met identieke opstellingen , met dezelfde opzet, met de zelfe voedingen etc etc....en toch draaide de ene kamer stukken beter dan de andere kamer.

 

zou zeggen, doe je best...vraag maar raak en vele dikke toppen gewenst, tipje..verdiep je eens in CO2 kweken. is echt aan te raden.

 

succes The Whiz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er netjes uit. Zo te zien heb je genoeg overcapaciteit aan afzuiger en filter.

Persoonlijk zou ik op dat oppervlak 4 x 600 neerhangen vanwege klimaatbeheersingen, dat gaat dan wat makkelijker, maar het moet lukken met wat je opgeeft.

suc66666

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ziet er netjes uit. Zo te zien heb je genoeg overcapaciteit aan afzuiger en filter.

Persoonlijk zou ik op dat oppervlak 4 x 600 neerhangen vanwege klimaatbeheersingen, dat gaat dan wat makkelijker, maar het moet lukken met wat je opgeeft.

suc66666

 

zou wel een aanzuiger van minimaal 2500m3 nemen.voor de verse lucht.

Share this post


Link to post
Share on other sites

best te doen, l vind ik de ruimte wat te kleine voor het aantal lampe. Je hebt weinig ruimte voor fouten en overcapaciteit, Vier keer zekker lijkt me beter qua qarmtecontrole e.d. maar het moet lukken met wat je hebt staan

,sterkte, rich

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben het met bovenstaande eens. Zou ook max 4 lampen nemen, want dat kan nog op 1 groep.

En je moet je voedingsvat natuurlijk ook nog kwijt kunnen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een actieve aanvoer van lucht is aan te raden en dat kan met een minimale aanvoer van 1/3 van je afzuiging heb ik vernomen in de GS. Cooltubes helpen zeker om het klimaat op een goede waarde te houden. verder met de rest eens fan voor circulatie luchtstroom fancontroler voor afzuigers en kijken wat je in je ruimte nog meer kwijt moet. 6 X 600 moet gaan dacht ik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...