Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Fasterd

Tv Kast = Nu Voorgroei En Moeder Hokje...

Recommended Posts

Foto's zeggen meer dan woorden...

 

Lampen zijn 18 watt kleur 33 in een waterdicht aquarium armituur...

 

Ik kweekte ze eerst op in mijn aquarium, maar dat van bovenaf klooien werd ik zat....

 

Ziet ende aanschouw:

 

 

M'n kast

med_gallery_10027_1758_58227.jpg

 

Gaatjes plaat achterin, plankdragers gemonteerd, rek op de bodem en vannetjes liggen er los in

med_gallery_10027_1758_198109.jpg

 

Wat duidelijker

med_gallery_10027_1758_45392.jpg

 

Achterkant met plaat

med_gallery_10027_1758_166421.jpg

 

Vannetjes uit de terrarium winkel, 1 zuigt de ander blaast

med_gallery_10027_1758_171103.jpg

 

De tl balk uit een aquarium met 2x18 watt 33

med_gallery_10027_1758_84241.jpg

 

Op z'n plekje

med_gallery_10027_1758_22710.jpg

 

Open en bezet

med_gallery_10027_1758_134546.jpg

 

Wat dichterbij, zie ook de vannetjes

med_gallery_10027_1758_26109.jpg

 

Hier dan ook nog ff de vannetjes apart, de 1 zuigt de warme lucht weg, de ander blaast boven de lamp de warmte weg, ook nog suptiel de warmte eronder...

med_gallery_10027_1758_40930.jpg

 

De plantjes onder de tl, lekker dicht erop, onder het bouwen stonden ze een uurtje in de vensterbank, gelijk naar de zon gaan richten, dat zie je....

med_gallery_10027_1758_94787.jpg

 

 

Dat was het voor nu, de binnenkant moet nog ff wit gemaakt worden en dan ben ik er wel denk...

 

 

tips en truuks: welkom!

 

 

Groets, Fasterd!

Share this post


Link to post
Share on other sites

geinig,

 

maar de achterste plaat, daar zitte toch allemaal gaatjes in :innocent:

 

daar komt allemaal licht in en uit!.. das niet goed ..

 

 

-xx-Z>

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er netjes uit snelle :innocent:

maar wat z44dje zegt vraag ik me ook af,

heb je snachts geen compleet verlichte muur achter je kast?

maar mooi gedaan ,ben benieuwd hoe je planten worden

laters

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er wel leuk uit maar is er ook iemand hier weet het wel zeker maar ben de naam vergeten die een mooie box heeft gemaakt waar je ook in kan afbloeien?

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey ben nu ook met ideen bezig oover een voorgroie hokkie flink zitten zweten en ben er deels uit, daaro mdat ik deze ga volgen van jou fouten kan ik leren van jou goede ideen ook ( zoaals ventilatie dom was ik op papier vergeten te tekenen :innocent: )

 

maar daar al dat denk zie ik ook een paar dingen bij jou waar ik het graag over zou willen hebebn

 

als eerste die gaatje dat laat licht door ( ik weet het daar hebben andere je ook op gewezen )

 

je lamp is die verstelbaar ???? zo ja hoe ik heb zelf nog geen idee hoe ik dat ga doen?? zo nee die lamp moet namelijk maar een paar centimeter van de plant af staan.

 

gebruik je geen verwarimngsmat voor de bodem temperatuur ( hoe warm is het in het hok ) een goede bodem temperatuur is een heel belnagrijk ding.

 

hoe heb je je licht aan gesloten doe je die zelf aan en uit of heb je der een tijdschakelaar tussen???

 

 

ik hoor het graag van je

 

die kleine ventilatie dingen vinde ik helemaal toppie

 

ga zelf ook maar naar zoiets zoeken en dan bouw ik er een labirint in waar het luct er uit kan en erin zodat er frisse lucht in en uit komt en door die ventilatie dingen goed rond gezogen word

 

greetzzz masteryero

 

ps leuk om te zien

Share this post


Link to post
Share on other sites
hey ben nu ook met ideen bezig oover een voorgroie hokkie flink zitten zweten en ben er deels uit, daaro mdat ik deze ga volgen van jou fouten kan ik leren van jou goede ideen ook ( zoaals ventilatie dom was ik op papier vergeten te tekenen :) )

 

maar daar al dat denk zie ik ook een paar dingen bij jou waar ik het graag over zou willen hebebn

 

als eerste die gaatje dat laat licht door ( ik weet het daar hebben andere je ook op gewezen )

 

***JA, LAAT LICHT DOOR, MAAR ER KOMEN LATTEN AAN DE ACHTERKANT WAARDOOR ER GEEN LICHT MEER IN KOMT, DE GORDIJNEN ZIJN ALTIJD DICHT EN DIE LATEN AL BIJNA NIX DOOR...

 

je lamp is die verstelbaar ???? zo ja hoe ik heb zelf nog geen idee hoe ik dat ga doen?? zo nee die lamp moet namelijk maar een paar centimeter van de plant af staan.

 

***ZOALS JE ZIET IS DE LAMP OOK MAAR MAX 1.5 CM VAN DE PLANTJES AF, DUS JA DE LAMP IS VERSTELBAAR, DIT GAAT MET EEN BOEKENPLANK SYSTEEM VAN DE GAMMA, DIE STEUNEN WAAR DE LAMP OP LIGT KUNNEN TELKENS 4 CM OMHOOG, DIT HEB IK OOK HIER VAN HET FORUM :blink:

 

gebruik je geen verwarimngsmat voor de bodem temperatuur ( hoe warm is het in het hok ) een goede bodem temperatuur is een heel belnagrijk ding.

 

***iK HEB IDD NOG GEEN VERWARMINGSMAT NEE, DE GROND IS BOVENOP (aLS IK DE TERMOMETER MAG GELOVEN) 24-25 GRADEN, DIT OMDAT DE LAMP ER ZO DICHT OP ZIT...

 

(WAAR KOOP IK ZO'N VERWARMINGSMATJE?)

 

hoe heb je je licht aan gesloten doe je die zelf aan en uit of heb je der een tijdschakelaar tussen???

ik hoor het graag van je

 

***DEZE LAMPEN ZIJN ZO WEINIG WATT DAT IK ZE GEWOON MET EEN GAMMA TIJDSCHAKELAAR REGEL, NET ZOALS IK DAT ALTIJD DEED MET HET AQUARIUM WAAR ZE UIT KOMEN :innocent:

 

die kleine ventilatie dingen vinde ik helemaal toppie

 

***DIE KOMEN UIT DE VOGELKELDER, DAS EEN WINKEL IN DEN HAAG, €22.50. ZE HEBBEN OOK EEN SITE:

http://www.de-vogelkelder.nl/luckyreptile/...119&catid=2

 

CHECK DAAR OOK DE BEVOCHTIGERS, MET NAME DE SUPERFOGGER!!!

 

DAT REGENSYSTEEM BOVENAAN GA IK OOK EENS BEKIJKEN, MISSCHIEN WEL EEN LEUK VOEDINGSSYSTEEEM??

 

ga zelf ook maar naar zoiets zoeken en dan bouw ik er een labirint in waar het luct er uit kan en erin zodat er frisse lucht in en uit komt en door die ventilatie dingen goed rond gezogen word

 

greetzzz masteryero

 

ps leuk om te zien

 

 

Sorry voor de caps, maar wel zo duidelijk :D

 

 

IEDEREEN: dank voor de reply's, ik ben er nog verder aan aant werken, alles komt goed, die licht inval door de achterplaat is er gewoon niet, licht op de muur achter de kast is ook niet erg, hij staat in een achterkamer... waarschijnlijk binnenkort bekleed ik 'm met antie detektie, dan zien we dus helemaal nix meer :)

 

 

Groets, Fasterd... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou de plat toch dicht maken i.v.m lucht ... een goede lucht stroom en richting is erg belangrijk !! en een tl of wat spaarlampen er extra bij is ook geen overbodige luxe :innocent: verder niet verkeerd !! ik zou alle naden even afkitten en dan de boel witten een paar laagjes dan heb je al zoveel meer profijt van het licht ... nu word 80 % van je lumen uit je tl weer geasorbeerd door het kastje .. word ie alleen maar warmer van ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou maar weer ff aangepast dan:

 

 

Filter erop, slang komt door de bovenkant, liggen wat handdoeken op tegen het geluid van uit de slang...

med_gallery_10027_1758_10181.jpg

 

4 tls's ipv 2 en antie detektie folie erin, ook zichtbaar zijn de vannetjes die er nog steeds hun werk goed doen!

med_gallery_10027_1758_54107.jpg

med_gallery_10027_1758_123567.jpg

 

Hier de kleine maar fijne buisventilator, 100m3, 17 watt, 18 euro, hoe mooi wil je het hebben??

med_gallery_10027_1758_94921.jpg

 

LA birint (Vind ik zelf een erg leuke grap :verrygood ) Werkt echt heel goed, er komt nog een pantie voor elke buis te zitten!

med_gallery_10027_1758_40720.jpg

 

De gaten onder het rek waar ze op staan, 5x5.5cm diameter in het midden v.l.n.r.

med_gallery_10027_1758_62065.jpg

 

 

En, wat vinden jullie ervan?

 

Groeten, Fasterd....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind geen foto's :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

# Fasterd

 

ey, ziet er niet verkeerd uit :verrygood

 

vraagje:

Hier de kleine maar fijne buisventilator, 100m3, 17 watt, 18 euro, hoe mooi wil je het hebben??

hoor je geluid/trillingen met dit dingetje?

 

-xx-Z>

Share this post


Link to post
Share on other sites
# Fasterd

 

ey, ziet er niet verkeerd uit :verrygood

 

vraagje:

 

hoor je geluid/trillingen met dit dingetje?

 

-xx-Z>

 

Je hoort wel wat ja, tuurlijk, maar ik moet er nog ff van die geisloleerde 125mm slang voor halen...

 

Trillingen niet, hij hangt....

 

 

@SharkDevilX: Dank je man, ik hoop het ook...

 

Maar ze zijn in goede handen, er kan niks mis gaan....

 

P.s. ik ben bezig voor een tent voor de rakkers....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...