Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
biowietje

5 Nlx Stekken Onder 150 Watt Hps

Recommended Posts

Bij deze een verslag van mijn kweekje in mijn zelfbouw kastje. 5 NLX stekjes onder een 150 watt HPS op potgrond.

 

Voeding:

H&G DNA Cel 1 (wortelstimulator),

H&G 1 component voeding,

H&G DNA Cel 3 (bloeivoeding),

H&G PK13/14.

H&G DNA Cel 2 (groeivoeding) heb ik dichtgelaten aangezien ze al groeien als kool en mijn kast zowat te klein wordt.

 

Met dit voedingspakket doe ik mijn naam "biowietje" geen eer aan, maar heb me dit aan laten smeren door de GS dus ga ik het toch maar eens met voeding proberen.

 

Ik ben op 15 februari begonnen. 2 weken groei en op 1 maart zijn de op 12/12 gegaan.

 

Hier de stekjes als ze een kleine week in de groei hebben gestaan:

 

med_gallery_9259_1802_796806.jpg

 

 

 

 

Hier staan ze 14 dagen in de groei, overgepot in 11 liter potten en vanaf nu gaan ze op 12/12.

 

med_gallery_9259_1802_890743.jpg

 

 

 

med_gallery_9259_1802_414063.jpg

 

 

 

 

1 plantje is getopt:

 

med_gallery_9259_1802_968397.jpg

 

 

 

 

6 maart, 3 weken oud, na 1 week bloei:

 

med_gallery_9259_1802_745233.jpg

 

 

 

 

Zoals je ziet een probleem met de voeding. Ik heb het H&G schema gevolgd, maar blijkbaar had ik nog niet mogen voeden omdat er teveel voeding in de potgrond zat.

 

med_gallery_9259_1802_927032.jpg

 

 

 

 

11 maart, ze groeien lekker door. Vanuaf nu alleen water en probleem wordt minder:

 

med_gallery_9259_1802_395891.jpg

 

 

 

med_gallery_9259_1802_639630.jpg

 

 

 

 

21 maart, groei gaat door 1 of 2 haartjes zichtbaar, nu foto met lamp uit:

 

med_gallery_9259_1802_369251.jpg

 

 

 

med_gallery_9259_1802_590513.jpg

 

 

 

 

28 maart, de bloei is nu goed zichtbaar en hopelijk is de groei eruit ander wordt mijn 120cm hoogte erg krap :( De achterste plant heeft een duidelijke voorsprong. Hij is wat langer en de top is veel dikker. Het lukt niet om planten te wisselen, het is te vol, dus ik wacht het maar even af.

 

med_gallery_9259_1802_511135.jpg

 

 

 

med_gallery_9259_1802_566948.jpg

 

 

 

med_gallery_9259_1802_952990.jpg

 

31 maart, weinig te melden:

 

med_gallery_9259_1802_287171.jpg

 

 

 

med_gallery_9259_1802_273399.jpg

 

 

Volgens mij gaat het allemaal wel lekker, maar ik heb temperatuur problemen. Met de lamp aan is het 21 graden, maar lamp uit daalt het heel erg naar 14 graden. Helaas kan ik niet bijverwarmen door omstandigheden en hoop maar dat het weer beter wordt. Bij de volgende kweek denk ik aan een verwarmingsmat.

 

Zo dat was ie tot nu toe. Ik zal jullie op de hoogte houden van de vorderingen. Opmerkingen, vragen, suggesties, verbeteringen... Ik hoor het graag!

 

:verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er leuk uit, alleen jammer van de te lage temparatuur bij het licht uit.

 

Misschien volgende keer ook iets minder lange voorgroei, ben benieuwd of

je straks geen last van verbranding krijgt als je eenmaal toppen hebt.

 

BZ

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien dat je een ze een beetje moet stressen dan? Knakken/pletten/buigen? En alvast een pc-fan aanschaffen voor onder je lamp. Want als ze er eenmaal in groeien, dat willen we niet hebben!

Wel een gaaf kweekje :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de reacties. Ik zoek me rot op wat pletten is, maar kan het niet vinden. In ieder geval moet ik iets gaan doen. De volgende keer max 1 week groei, of ik ga met 4 planten in scrog werken want dit gaat niet helemaal lekker.

 

De afzuiger zit bijna ter hoogte van de bulb. Als ik de bulb op zijn max hang, nog slechts 5 cm dan zit de afzuiger even hoog als de bulb. (Ik zuig af en blaas door de filter). De temperatuur onder de lamp is ongeveer 23 graden nu, maar ik voorzie wel problemen. Ze moeten niet de kap in groeien. Het extra fannetje heb ik al mocht de nood aan de man komen :verrygood

 

Wat me opvalt is dat ze erg veel blad hebben. Bij het lezen in andere topics zou dit samen kunnen hangen met het temperatuur probleem. Hoeveel cm zouden ze nog groeien als ze al 31 dagen in de bloei staan? Kan iemand me zeggen wat er onder pletten verstaan wordt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Denk dat dat het zelfde is als knakken, je pakt de steel en knakt deze nu hij nog vezelig is, je krijgt

dan een soort winkelhaak idee, de plant gaat zich daarna weer oprichten maar dit scheelt wel in

de lengte van de plant.

 

Plant groeit de eerste 2/3 weken nog door in de bloei.

 

Volgende keer kun je misschien beter scroggen dan krijgen alle toppen op het net even veel licht,

aangezien je maar een 150 wattertje gebruikt zal hij nooit je onderliggende bladeren en toppen belichten.

 

Kijk maar eens naar de opstelling van Cannakid, The maximum project.

 

gr

 

BZ

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok BZ. Ik heb hem licht geknakt en met een touwtje naar beneden getrokken. De lamp hangt op max hoogte. De afstand tot de kap is 10cm en tot de bulb 15-20cm. Ga ik het hiermee redden?

 

Degene die 1x getopt is is perfect in hoogte. Volgende keer zeker scrog of 1 week voorbloei en 1 keer toppen, 2 weken voorbloei en 2 keer toppen, 7 liter containers ipv 12? Ik weet het nog niet...

 

Even een foto update. 2 april:

 

med_gallery_9259_1802_452262.jpg

 

 

med_gallery_9259_1802_200029.jpg

med_gallery_9259_1802_806052.jpg

med_gallery_9259_1802_80435.jpg

med_gallery_9259_1802_596126.jpg

med_gallery_9259_1802_75390.jpg

med_gallery_9259_1802_887610.jpg

 

 

 

:verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pletten houd in dat je vlak onder de hoofdtop de steel tussen wijs en duim vinger neemt en deze dan wrijft. Minder extreem dan knakken, maar wel hetzelfde effect alleen blijft je top recht op staan. Kan meerdere keren worden gedaan zelfs.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb ze wat gebogen. Wat ik raar vindt is dat ik al in het eind van de 5e week bloei zit en dat de planten in 1 dag weer 2cm gegroeid zijn (de toppen ook wat). Volgens de growguide en verslagen zou dit na de 2/3e week afgelopen moeten zijn. Doe ik iets mis?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fotoos 4 april:

 

Dit keer met lampen uit:

 

med_gallery_9259_1802_858088.jpg

 

 

 

 

med_gallery_9259_1802_291210.jpg

 

med_gallery_9259_1802_1055673.jpg

 

 

 

 

En 1 met lampen aan:

 

med_gallery_9259_1802_888927.jpg

 

Ook nog wat gedieft:

 

med_gallery_9259_1802_359620.jpg

 

 

 

 

Een zaadje uit mijn vrouwelijke outdoor PP (had een aantal zaadjes bij zich) die ik in een simpel moederhokje te experiment heb gezet. Deze wil ik horizontaal laten groeien, dan de top eruit, de sceuten laten groeien, scrog net erboven en dan ga ik hier steks van snijden om eens wat ervaring met stekken op te doen.

 

med_gallery_9259_1802_918260.jpg

 

 

 

 

med_gallery_9259_1802_787286.jpg

 

 

 

 

Update 7 april:

 

2 fotootjes 1 met lamp uit, bij de ander sprong hij net aan:

 

med_gallery_9259_1802_773908.jpg

 

 

 

 

med_gallery_9259_1802_618222.jpg

 

Daarnaast ga ik even met deze experimenteren, hier heb ik een aantal van gekocht:

 

med_gallery_9259_1802_84710.jpg

 

 

 

 

Al met al gaat het wel lekker, de 2 rechtse planten heb ik wat geknakt en gebogen. Ik denk dat ik met wat knakken het einde wel kan halen. Ik hoop het althans. Wel vind ik de bloei wat weinig voor einde week 5 bloei, 5 weken nadat de klok op 12/12 is gegaan. Als ik kijk naar andere verslagen, dan loopt dit echt acher. Enorm balen! Ok, de temperatuur is niet ideaal, maar kan het zijn, dat er wat meer sativa in de NLX aanwezig is en dat dat er mee te maken heeft? Ach ja, we zien wel. Tot de volgende keer!

 

:(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als de temperaturen wat lager zijn, dan zal er ook sprake zijn van enige vertraging, je planten kunnen er dus wat langer over doen om af te bloeien. Leuk hokje verder, hou ons op de hoogte!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ff een vraagje,

wat zijn de maten van je kast.

verder ziet het er allemaal netjes uit gast :(

 

 

 

 

 

 

 

 

EDIT:ik heb het al gevonden :nerd

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ tomas: hier was ik al bang voor, maar het is wel logisch omdat er inactiviteit ontstaat omdat de wortels te koud zijn. Zou in deze een verwarmingsmat een oplossing zijn? Dus dat de wortels beter op temperatuur zijn, of is de enige oplossing de hele kast op de juiste temperatuur te brengen?

 

@ smoker: fijn dat je het gevonden hebt. De bouw vindt je in de link in mijn eerste bericht.

 

Maar zo'n leuk kastje vindt ik het niet meer. Ik zou iedereen aanraden om een hoogte van minimaal 160 of 180 aan te raden bij de bouw en als het ff kan de kast te isoleren indien noodzakelijk. Dat zal bij de volgende kast ook zeker het geval zijn, maak ik hier wel een droog kastje van. :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

bouw een kast rondom je kast en stop er 6cm rockwool tussen de kast zal langer zen temperatuur aanhouden als de lamp wat warmte geeft , zien er ferm uit :( gogo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goede tip Sedus, zal ook absoluut gebeuren bij een volgende kast.

 

Weer even een update, nu 42 dagen bloei:

 

De blumats zijn geinstalleerd, wat een geniale uitvinding! Ik heb overigens de gewone Maxi Blumats voor kamerplanten:

med_gallery_9259_1802_543703.jpg

 

 

Deze hangen simpel in een waterreservoirtje, in dit geval een 3 liter glazen vaas. Ik had iedere plant een liter water gegeven en vervolgens de blumats geinstalleerd. In 12 uur tijd wisten ze ook nog eens deze 3 liter leeg te drinken. M.a.w. prima spul, hebben ze nooit te weinig water/voeding:

med_gallery_9259_1802_109552.jpg

 

 

Wat bud shots:

med_gallery_9259_1802_246431.jpg

 

med_gallery_9259_1802_495278.jpg

 

med_gallery_9259_1802_712107.jpg

 

 

med_gallery_9259_1802_568640.jpg

 

med_gallery_9259_1802_810933.jpg

 

Ik vind de topvorming wat matig al zie ik wel verschil met een week geleden. Ik ben nu bezig met de PK 13/14 toe te voegen. Ik houd mbt voeding altijd de helft van de voorgeschreven hoeveelheid aan.

 

Ze zouden een plant moeten uitvinden die na 1 week volledig is afgegroeid, het duurt me veel te lang :nerd

 

Tot de volgende foto update, die zal over 1 week zijn. :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat zaadje komt van een plant uit een female zaadje? Dan is er dus kans dat er 1 mannelijk bloempje in zat, die heeft wat bestoven, is wat zaad afgekomen, herma-zaad. Als je daar een moeder van maakt en er stekken af haalt, krijg je herma stekken. En daar zit je niet op te wachten. Het is niet zeker, maar de kans is er wel heel erg!

 

En je toppen, als je nu in week 6 zit, komt het wel goed hoor, gaan ze nog even lekker aandikken, en 9 weken bloei kan ook goed hoor :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

PK 13/14 Rulez!

 

Foto update ochtend van 16 april, nu ook met lampen uit:

 

gallery_9259_1802_675824.jpg

 

gallery_9259_1802_502380.jpg

 

gallery_9259_1802_274122.jpg

 

gallery_9259_1802_408931.jpg

 

 

gallery_9259_1802_580177.jpg

 

gallery_9259_1802_311035.jpg

 

gallery_9259_1802_363397.jpg

 

gallery_9259_1802_426538.jpg

 

He speedway, jep het zaadje is uit een prachtige PP die ik 2006 outdoor heb gehad. Hij heeft een zaadje of 8 gegeven en ik ben ze aan het growen. Puur als experimenteer plantjes. Ik heb gelezen dat het risico op herma's groot is. dat is ook de reden dat ik zelf niet uit zaad wil kweken. Ik heb geen zin in een dergelijke teleurstelling. Met dit zaad laat ik er 1 horizontaal groeien en kan ik oefenen met stekken of ik ze aan kan laten slaan. Dan toch ff afbloeien om te kijken of het wat is, maar hier ga ik niet mee verder.

 

En inderdaad, 9 weken is helemaal niet erg. Het maakt me niet uit of het 8 of 13 weken duurt, als ik maar een lekker wietje krijg en hopelijk ook nog een nette opbrengst :blink: Als ik zie hoe het nu gaat dan komt het wel goed. In ieder geval blijf ik nog een beetje knakken en buigen en dan hoop ik het einde zonder kleerscheuren te behalen.

 

:innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er egt super uit man .

gaaf kweekje

 

succes verder

 

PS.mischien over een tijdje 250 wattertje erin knallen , LICHT=GEWICHT

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey man, gaat goed zo!!

Ik weet niet zeker waarom, maar ik heb ergens op het forum gelezen

dat je voedings water beter niet in kontact kan komen met HPS licht.

Mss weet één van de meer ervaren binnenkwekers hier meer over te

vertellen.

Verder ziet het er toppie uit!!

Gr Achterhoeker

:innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hey man, gaat goed zo!!

Ik weet niet zeker waarom, maar ik heb ergens op het forum gelezen

dat je voedings water beter niet in kontact kan komen met HPS licht.

Mss weet één van de meer ervaren binnenkwekers hier meer over te

vertellen.

Verder ziet het er toppie uit!!

Gr Achterhoeker

:innocent:

 

Je wilt je voedingswater niet lang in contact laten komen met hps/zonlicht aangezien er meer plantjes zijn die van npk houden, algen dus. Kijk maares een sloot voor een warme periode met veel licht en erna, helemaal groen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er top uit allemaal :innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites

He mensen,

 

Ik wilde wat foto's maken voor een update, maar vond het niet zo bijzonder veel verschil met de update van 6 dagen geleden dus wacht ik nog even met foto's. Waarschijnlijk in de loop van de week wat nieuwe foto's. Wat minder is, is dat 1 plant een stuk of 2 bladeren heeft met een probleempje: 99% zeker dat het TMV is. Ik zal eens op het forum zoeken naar een oplossing als die er is en zal eens kijken wat we eraan gaan doen, of niet.

 

1 plant was vanaf het begin al meteen een stuk verder met de bloei. Qua volheid heeft een andere plant haar ingehaald, maar qua rijpheid is de eerste plant het verste en zien ik al een enkel bruin haartje. Alle andere planten zijn nog volop in de bloei. Ik gok op nog een weekje of 2 (hoop ik).

 

Wat me verder opvalt is dat de het licht van de 150 wat niet dieper komt dan ongeveer 40 cm. Misschien had ik dus beter wat verder kunnen dieven, er is veel popcorn onderin maar die gaan dan maar de vaporizer in. Heeft het nog zin om wat extra te dieven na 52 dagen bloei?

 

@ da dende: 250 is zeker beter, misschien in de toekomst want gewicht wil ik wel wat extra :blink:

 

@ achterhoeker & richie: dat klopt, daarom wordt een zwart reservoir aangeraden, liefst afgesloten om alg te voorkomen. Ik laat de blumats nog even zitten en kijk het aan.

 

@ blowsterke: dank u, we zullen zien waar het eindigt.

 

Iedereen bedankt voor de reacties! Opmerkingen, tips etc welkom, heb je niets te melden kijk dan gerust :D

 

:innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Foto update ochtend van 24 april: dag 55 bloei, 35 dagen na de eerste bloeiverschijnselen. Let niet op de kwaliteit van de foto's, ik moet het doen met een gedateerde digitale camera. De kleuren zijn wat raar want het lijkt alsof er verkleurde bladeren bij zitten, maar dat is niet het geval. Sterker, ik heb nog nooit zoon mooie vol groene bladeren gezien, al helemaal niet in dit stadium van de bloei. Dit zal hem denk ik in de voeding zitten, iets wat ik eerder nooit gebruikt heb.

 

El Pica's:

 

gallery_9259_1802_249458.jpg

 

 

gallery_9259_1802_368890.jpg

 

gallery_9259_1802_583318.jpg

 

gallery_9259_1802_876735.jpg

 

gallery_9259_1802_312969.jpg

 

gallery_9259_1802_165963.jpg

 

gallery_9259_1802_509045.jpg

 

 

 

gallery_9259_1802_302157.jpg

 

gallery_9259_1802_729901.jpg

 

Dit is toch een lekker overzichtje :blink: :

 

gallery_9259_1802_249458.jpg

 

 

Kan iemand me zeggen of ik nog wat extra moet dieven? De onderste topjes zijn echt flut en worden niets, maar ik wil de plant ook niet verstoren dat hij zijn energie gaat steken in het helen van wonden. Wat is de beste oplossing?

 

:innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat van die mooie groene bladeren neem ik terug. TMW heeft zich de afgelopen dagen uitgebreid en ik zie ineens een magnesium tekort aabgezien er roest vlekjes ontstaan. Ik meet geen EC of PH en vraag me af wat ik het beste kan doen? De bovenste toppen rijpen snel en ik meen een tweede internode bloei te zien bij 1 plant. Gewoon niets doen en achterover liggen tot het klaar is?

 

gallery_9259_1802_418994.jpg

 

gallery_9259_1802_297018.jpg

 

 

gallery_9259_1802_722512.jpg

 

 

Tnx!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had graag wat foto's willen posten, maar ik krijg op onverklaarbare wijze alleen nog maar wazige foto's. Ik hoop dat ik nog iets beters kan schieten zodat jullie mee kunnen kijken.

 

Nu 2 mei, 63 dagen bloei oftewel 9 volle weken. De toppen zijn echt aan het zwellen, de "spruitjes" spatten zowat uit elkaar. Daarnaast is overduidelijk een tweede internode bloei ingezet door de dames :lol: . Echt mooi om te zien hoe er bolletje op bolletje gestapeld wordt. Ongeveer 20-30% van de haren is bruin. Het is niet dat er 1 dikke hoofdtop is, maar alle "afzonderlijke topjes" van de hoofdtop hebben amper blad, ze zijn knoephard, ze stinken, ze plakken, hmmm, can't wait nog ff volhouden....

 

Ik ben benieuwd wat er op mijn weegschaaltje komt te liggen. Tot snel met foto's! :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...